Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko yksin elävän ostaa/tilata vajaa kuukauden ruoat kerralla?

Vierailija
19.03.2025 |

Ei ole ketään tuttavaa lähellä joka voisi käydä kaupassa minulle ja tulossa leikkaus jonka jälkeen en saa rasittaa 3 viikkoon itseäni. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu säilytystiloista, mutta kyllä se aika hankalaa on. Selvitä avuntarpeesi etukäteen joko kunnan tai sairaalan sosiaalityöntekijän kautta. Apukäytäntö kyllä löytyy.

Vierailija
2/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tiedät mitä syöt. Olen ollut tuon pituisia aikoja itsekin eristyksissä. Helpottaa kun on samat rutiinit ja tietää kulutuksensa määrät. Ala vaan tekemään listaa päivä- ja viikko kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistuisi? Tekee vähän laskelmia kuinka paljon kuluu päivässä. Maitotuotteet kyllä säilyy. Paljon sen parasta ennen jälkeenkin, avattunakin esimerkiksi. Ja ruuat yleensäkin jos on jääkaappi ja pakastin. Mulla on paljon kuivatuotteita ja säilykkeitä huoneenlämmössä. Hätävara.

Vierailija
4/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltilta tai Foodoralta löytyy kavereita, jotka tuo kotiovelle asti. Jos suinkin paikkakunnallasi toimivat

Vierailija
5/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaankin onnistuu jos tekee tarkan listan ruuista, laittaa pakastimeen kanat, lihat yms jos sellaisia syö. Toki leipiä, maitoja yms nopeammin pilaantuvi voi olla vaikea kuukaudeksi tilata, mutta voithan tilata useamman kerran. Ja tehdä itse vaikka leipää tai käyttää raakapakasteita. Vaatii vähän suunnittelua, mutta onnistuu. Muista vessapaperit ja pesuaineet.

Vierailija
6/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu jos tingit siitä ettet syö tuoreita kasviksia ja hedelmiä kuin osan ajasta. Minä tilaan noin kuukauden välein ruuat ja sitten kaksi kertaa käyn hakemassa heviä lisää. Kun poikkeustilanne itselläsi niin aina voit miettiä sitäkin että jos tilaisit kaksi kertaa. Vaikka kuljetusmaksu silloin tuplana niin tuoretta koko ajaksi eikä tarvitse niin paljon miettiä mitä kaikkea tilaa. 

Vierailija
7/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakastin käytössä, niin varmasti. Mutta miksi pitäisi, kun voi tilata kotiinkuljetuksella vaikka kerran viikossa.

Vierailija
8/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää ennen hankit 1,5 viikon eväät ja ostat valmisruuat 

tai teet pakasteeseen omat keitot ja pastat ja muut 

jos käytät maitoa niin osta maitojauhetta 

Vierailija
9/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu jos tingit siitä ettet syö tuoreita kasviksia ja hedelmiä kuin osan ajasta. Minä tilaan noin kuukauden välein ruuat ja sitten kaksi kertaa käyn hakemassa heviä lisää. Kun poikkeustilanne itselläsi niin aina voit miettiä sitäkin että jos tilaisit kaksi kertaa. Vaikka kuljetusmaksu silloin tuplana niin tuoretta koko ajaksi eikä tarvitse niin paljon miettiä mitä kaikkea tilaa. 

Miksi ei söisi tuoretuotteita koko ajan? Ei ne mene miksikään tuossa ajassa jos säilyttää jääkaapissa tai ostaa jopa pakasteena. Yleensä hedelmät ovat parempia pakasteina kuin jossain uv-lampun alla kasvaneena. 

Vierailija
10/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä syöt. Koirani tilausta ei voi tehdä yhdellä kertaa, koska lihat eivät riitä.

Vierailija
11/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kullä onnistuu

maidoissa voi ostaa lakstoosittomia maitojuomia

ostat pisimmillä säilytysajoilla olevia tuotteita 

ja pakastat

Vierailija
12/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan, kestomaitokin säilyy kuukausia ja hedelmät jääkaapissa viikkotolkulla. Riisi, pasta ja lisää vain vesi -valmisateriat vuosia, samoin hernekeitto.

Vierailija
13/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu, olen jo pitkään tilannut kuukauden ruoat kerralla. Varmaan monilla maito on sellainen mikä vie enemmän tilaa, itse käytän kauramaitoa, sitä voi säilyttää huoneenlämmössä. Cittarin sovelluksella helppo tilata, samalla voi suunnitella että kaikki varmasti mahtuu jääkaappiin tms.

Vierailija
14/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tuo on luullakseni useimmilla kiinni siitä, onko tillaa tai tiloja, joissa säilyttää kuukauden ruoat kuin, siitä, että onnistuuko niitä kerralla ostamaan.

Lienee hyvä miettiä myös muuytoin, että miten oma mieli kestää eristyksissä olon.

Sinkkumies

Vierailija
15/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Lidlin liha tuotteissa ei riitä päiväykset jotta voisi suunnitella edes viikon ruokia...sitten kyllä kun hyväksyt pakaste tuotteet!

Vierailija
16/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluat pahanmakuista ja vanhentunutta pskaa syödä niin onnistuu, tietenkin.

Vierailija
17/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos haluat pahanmakuista ja vanhentunutta pskaa syödä niin onnistuu, tietenkin.

Ei se ruoka tai ruoan raaka-aineet mene huonokis esimerkiksi pakastettuna vajaassa kuukaudessa. Mutta tuoreita hedelmiä ja marjoja etc- voi kyllä tulla tuossa ajassa ikävä.

Sinkkumies

Vierailija
18/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu tilata kerralla kuukauden ruoat ja muut tuotteet. Teet listan ja mietit mitä käytät muutenkin ja määriä. Kerrot ne sitten viikko määrillä. Toisin maito tuotteissa tulee päiväys vastaan mutta alkuajan ne riittää. Tietysti maitojauhe sitten hyvä lisänä. Leivät, lihat, kalat sekä pakastevihannekset saat pakkaseen. Mehutiiviste hyvä myös ottaa. Juusto kyllä hyvin säilyy sekä leikkeleet kunhan riittävän pitkä päiväys on. Tuoreita kasviksia alkuun sitten pakasteesta lisäksi. Näen ettei ongelmaa pitäisi tulla kunhan pakastin on taloudessa. 

Vierailija
19/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut joskus kerralla kuukauden ruuat ja maitojauhetta. Onnistuu eikä se haittaa jos väliaikaisesti ruoka ei niin monipuolista välttämättä ole tai joku loppuu.

Vierailija
20/42 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilaatte, kuljetuskulut? Paras valikoima?