Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, oletko ollut parisuhteessa naisen kanssa, jolle saa koko ajan varoa että mitä sanoa?

Vierailija
19.03.2025 |

Minulla on ollut kaksi tällaista suhdetta. Usein on sellainen hieman kireä ilmapiiri ja lähes koko ajan pitää olla ikään kuin hieman varpaillaan, että mitä voi sanoa tai miten jonkun asian muotoilee, ettei tule jotain kälätystä ja tunnelman kiristymistä entisestään. Se on loppujaan todella raskasta. Jos minulla on ollut kaksi tällaista naista parisuhteessa, niin voisin veikata ettei ole kovin vieras tilanne muillekaan miehille, ainakaan jos useammasta parisuhteesta on kokemusta.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kommentoida, jätin kuitenkin tykkäyksen.

Vierailija
2/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niitä kahta naista yhdistää? Niin - sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on toksinen ja myrkyttää kumppaninsa 

Vierailija
4/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, minulla on elämässäni kolme parisuhdetta takana ja noiden kahden jälkeen tämä kolmas on ollut hyvinkin seesteinen ja kestänyt jo yli kymmenen vuotta. Sen mitä noista ex-akoista tiedän, niin kummatkaan eivät vakiintuneet minunkaan jälkeen ja ainakin toinen porsi mukelon miehelle, josta kohta sitten kuitenkin erosi.

Ap

Vierailija
5/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen ollut parisuhteessa sellaisen naisen kanssa. Hän oli räjähdysherkkä ja epätasapainoinen. Veikkaan että epävakaa persoonallisuushäiriö.

Vierailija
6/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen kuullut tuota samaa valitusta kahdelta mieheltä, ja molemmilla oli sekä vaihtuvia parisuhteita että _toistuvasti_ tätä ongelmaa. Jep jep.

Vierailija
7/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissäkin on näitä, saa kumppanina liikkua kuin lasinsiruilla päivittäin ettei räjähdä

Vierailija
8/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vihollinen - aina vihollinen.

Vierailija
9/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on muuttunut sellaiseksi vuosien aikana. En tarkkaa tiedä missä kohtaa muutos on tapahtunut mutta loukkaantuu hyvin usein sanomastani ja yleensä en niitä asioita pahalla tarkoita. On se aika raskasta pitkän päälle ja kyllähän sitä välttää liikaa puhumista tietyistä aiheista. 

Vierailija
10/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on muuttunut sellaiseksi vuosien aikana. En tarkkaa tiedä missä kohtaa muutos on tapahtunut mutta loukkaantuu hyvin usein sanomastani ja yleensä en niitä asioita pahalla tarkoita. On se aika raskasta pitkän päälle ja kyllähän sitä välttää liikaa puhumista tietyistä aiheista. 

Rakkaus kuollut, ota ero.

Vierailija
11/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, minulla on elämässäni kolme parisuhdetta takana ja noiden kahden jälkeen tämä kolmas on ollut hyvinkin seesteinen ja kestänyt jo yli kymmenen vuotta. Sen mitä noista ex-akoista tiedän, niin kummatkaan eivät vakiintuneet minunkaan jälkeen ja ainakin toinen porsi mukelon miehelle, josta kohta sitten kuitenkin erosi.

Ap

Jos olet ollut kymmenen vuotta onnellisessa parisuhteessa miksi ihmeessä puhut rumasti eksistäsi täällä kuulostaen hyvin katkeralta?

Vierailija
12/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet ollut kymmenen vuotta onnellisessa parisuhteessa miksi ihmeessä puhut rumasti eksistäsi täällä kuulostaen hyvin katkeralta?

Narsisti-tutka ulvoo jo.

Vierailija
13/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex vaimoni ei räjähdellyt, vaan hajosi jos jostain asiasta sanoi tai yritti sanoa, että itsekin pitäisi ponnistella ja ottaa vastuu omista asioista. Sitten saikin pari päivää kestää sitä itseinhoista ulinaa. Väsyin lopulta.

Vierailija
14/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensinnäkin puhun rumasti siksi, koska kovin moni nainenkaan tuskin puhuisi kauniisti ex-miehistään, jotka olisivat käyttäneet suoranaista henkistä väkivaltaa.

Toisekseen, ei elämässä tarvitse kaikkea unohtaa, vaikka nyt olisikin eri tilanne. On mielenkiintoista kuulla muidenkin kokemuksia.

Ap

Vierailija
15/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain jäävuoren huippu. Itsestäänselvyys on, että nainen päättää sisustuksen ym. joten ei puhuta siitä.

Jokapäiväinen elo suomalaisessa parisuhteessa on melko pitkälti naisen mielentilan mukaan menoa. Mitä tahansa miehenä teet, niin se ei riitä, ja aina löytyy uusi "mikrotyö", johon saa menemään aikaa.

Jos hoidan auton huollot, kaiken ajamisen, kaupassakäynnit, kaikki kodin tekniset työt, haen lapset päiväkodista, ja sitten menen sohvalle istumaan, niin en jaksa kuunnella miten iso uhraus parisuhteelle on, että hoitovapaalla oleva nainen täytti tiskikoneen poissaollessani ja teki perheelle (eli myös omalle lapselleen) ruokaa, ja miten en "osallistu".

Nyt kun lapset on tehty ja heidän kanssaan saan olla omalla ajallani ilman että nainen veisi huomiota lapsilta, niin en kaipaa enää mitään parisuhdetta, tai muita säätöjä, joissa toinen ihminen rajoittaa sitä kuka saan olla ja mitä saan tehdä.

Vierailija
16/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos puhut tuolla tavalla aina, niin ei ihme, jos parisuhteissasi on ollut kireä tunnelma. Siistipä suusi, ihan itsesi takia.

Vierailija
17/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tunnistan itsekin. Sitä itsekin suorastaan suuttuu, että tahallaanko noin väärit ymmärrät, että millä logiikalla edes keksit ajatella asiaa noin.

Vierailija
18/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä sanoin tulkittiin negatiivisessa valossa. Kommentoin sitten jonkun lihavan henkilön roolisuoritusta TV:stä, se tulkittiin heti laihdutuskäskyksi tai se jossa naureskelin kuinka lauma afrikkalaisia kävi Korkeasaaressa katsomassa leijonia tulkittiin rasismiksi.

Vierailija
19/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kun sama nainen saa useammalta mieheltä pataan elämänsä aikana, vika ei voi olla miehissä, vaan siinä yhteisessä tekijässä, eli tässä naisessa. Nainen käytöksellään aiheuttaa pahoinpitelyn.

Vierailija
20/143 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kun sama nainen saa useammalta mieheltä pataan elämänsä aikana, vika ei voi olla miehissä, vaan siinä yhteisessä tekijässä, eli tässä naisessa. Nainen käytöksellään aiheuttaa pahoinpitelyn.

huutaminen, nimittely ja provosointi on myös väkivaltaa

itse en miehenä ole koskaan lyönyt naista, mutta yh-mutsin ja mummon kasvattamana opin jo nuorena sen miten naiset riitelee ja sanoilla voi satuttaa toisia, ja sitä olen myös käyttänyt parisuhderiidoissa, pakko myöntää