Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi omaisuutta pitää kerryttää?

Vierailija
19.03.2025 |

Mulle riittää että on vähän pahan päivän varalle. Ei sitä hautaan saa eikä 100 vuoden kuluttua edes sitä hautaa kukaan hoida. Tosin mut poltetaan ja tuhkat yleiseen jättöpaikkaan. Lapset saa laittaa muistolaatan jos tahtovat mutta sekään ei ole pakko. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla enemmän kuin naapurilla 🤷🏼

Vierailija
2/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi itse säästän, koska tarkoitus hypätä oravanpyörästä pois viimeistään kun 55v ja aikaisemminkin jo, jos saan potkut esim yt myötä. Hyvä olla silloin pesämunaa ainakin se 200k maksetun ok-talon lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuuden kerryttäminen helpottaa elämää ja luo turvaa.

Vierailija
4/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voittaa, kenellä on kuollessaan eniten leluja.

Vierailija
5/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyjä 🤑

Vierailija
6/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi itse säästän, koska tarkoitus hypätä oravanpyörästä pois viimeistään kun 55v ja aikaisemminkin jo, jos saan potkut esim yt myötä. Hyvä olla silloin pesämunaa ainakin se 200k maksetun ok-talon lisäksi. 

Okt pitää tuolloin olla jo realisoitu. 

Vierailija
7/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei ole pakko tehdä palkkatöitä viralliseen eläkeikään saakka. Jotta voi jo sitä aiemmin vaikka irtisanoutua huonosta työpaikasta ilman stressiä että on heti pakko löytää uusi työ. Jotta voi pitää vaikka pari vuoden tauon töistä ja uudelleenkouluttautua. Onhan näitä syitä, en ymmärrä miten joku luulee että niitä rahoja säästetään hautaan saakka. 

Vierailija
8/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaana on mukavampi kierrellä maailmaa. Ei tarvitse pihistellä mistään.

Vierailija
9/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notta joo pitäähä sitä naapureille näyttää notta tuota omaasuutta on palijoon enempi ku heitillä! Ei sitä muuten tohri ilimankaa olla!

Vierailija
10/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja mahtaa tarkoittaa sanoessaan että riittää kun on vähän pahan päivän varalle? Riittääkö, että voi ostaa uuden pesukoneen rikkoutuneen tilalle? Mä ajattelen, että säästöjä on hyvä olla pahan päivän varalle sen verran että voi tarvittaessa maksaa asuntolainan pois tai että on varaa ostaa vanhana kotiapua jos sitä tarvitsee. 

Vierailija
11/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitä vanhan mallin ajattelua että pitää jättää lapsille jotta heillä olis helpompaa. Nyt sitä on sen verran ettei enää tartte eläkkeellä funtsia säästämistä vaan antaa palaa vaan, syö hyvin ja ostelee mitä sattuu ja huvittaan, vähän lahjoittelee muillekkin niin pysyy mieli hyvänä!

Vierailija
12/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän häviää kuollessaan eniten

Vierailija
13/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin 55-vuotiaana ostaa metsätilan ja ryhtyä metsätalousyrittäjäksi. Pesämunaa nyt vähän päällä tuo 200k.

Vierailija
14/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko rajoittamaan elämääsi tämän vuoksi? Entä jos et elä siihen asti tai sijoituksesi häviävät?

Vierailija
15/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison piti jäädä työstä pois 56 vuotiaana, mutta jäikö? Ei jäänyt, kun on hyvä palkka ja innostaa kerryttää omaisuutta lisää. Nyt on 60 v., ja yhä kerryttää. 

Vierailija
16/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kanssa pärjää aina, sanottiin kotiseudullani vanhastaan.

Vierailija
17/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ihmiset voivat kauhistella kun uutisissa kerrotaan taas kituuttaneesta eläkeläisestä jolla oli miljoonaomaisuus kuollessaan.

Vierailija
18/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä, minkä ikäisenä se paha päivä tulee ja millaisena. 

Kaveritkin naureskelivat nuorempana, että onko minun käärinliinoissani isotkin taskut, kun olen aina ollut nuuka, säästäväinen ja sijoitusorientoitunut. Etenkin, kun ei ole lapsia perimässä.

Jouduin kuitenkin ensin pitkälle sairaslomalle ja jokunen aika sen jälkeen työpaikkani lopetettiin ja jouduin työttömäksi. Yli viisikymppisenä työllistyminen täällä päin Suomea ei ole kovin helppoa. 

Kiitos säästäväisyyteni ja sijoitusintoni, minulla on varaa jatkaa nykyistä elämäntyyliäni loppuelämäni. Huolettomalla asenteella olisin jo joutunut myymään asuntoni pilkkahintaan, muuttamaan vuokralle ja elämään toimeentulotuella.

Parille näistä naureskelijalle on näin jo käynytkin, kun hyväpalkkaiset työpaikat on lakkautettu, eikä uusia ole löytynyt.

Vierailija
19/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työnteon kun huomasin ettei kerry omaisuutta tai jä säästöön. Kuun lopussa oli ihan yhtä köyhä kuin työttömänä.

Työttömänä on paremmin aikaa katsoa mitä ostaa ja voi olla syömättäkin.

Omaisuus toisi turvaa, mutta työnteolla ei sellaista kykene tekemään nykyään, niin ollaan ilman.

Odotellaan milloin saadaan minimipalkkalaki Suomeen.

Vierailija
20/24 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin työnteon kun huomasin ettei kerry omaisuutta tai jä säästöön. Kuun lopussa oli ihan yhtä köyhä kuin työttömänä.

Työttömänä on paremmin aikaa katsoa mitä ostaa ja voi olla syömättäkin.

Omaisuus toisi turvaa, mutta työnteolla ei sellaista kykene tekemään nykyään, niin ollaan ilman.

Odotellaan milloin saadaan minimipalkkalaki Suomeen.

Miten se minimipalkkalaki helpottaisi tilannetta? Sehän voi olla vaikka 5€/h, eikä se poistaisi töitä, joissa ei ole täysiä tunteja. Joissain työehtosopimuksissa on tälläkin hetkellä minimituntipalkka, mikä on edelleen alle 10€/h.