Pitäisikö asiakaspalvelijoiden pankeissa kyetä palvelemaan asiakkaita millä tahansa maailman kielellä?
Viime päivinä LinkedIn:issä on huomiota saanut julkaisu, jossa haukutaan S-pankki maanrakoon siitä, että se on ilmoittanut virallisten asiointikielten olevan suomi ja ruotsi.
Ja että jos asiakas haluaa asioida muulla kielellä, pitää hänen hankkia itse tulkki ja että viralliset dokumentit muilla kielillä pitää käännättää.
Mitä mielipiteitä? Pitäisikö jokaisen asiakaspalvelijan kyetä palvelemaan asiakkaita millä kielellä tahansa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan Suomessa. Kai joku englantia käyttää ellei ole kielletty.
Nimenomaan S-pankki on ilmoittanut, että englanti ei ole virallinen asiointikieli. Ainakin tuon LinkedIn-postauksen mukaan.
No ruotsia ei puhuta vaikka on virallinen.
"Maailmassa on tuhansia luonnollisia kieliä. Arviot ovat vaihdelleet 3 000 ja 10 000 kielen välillä. Ethnologue -julkaisun arvion (2005) mukaan kieliä on noin 7 000."
Aika sankari joka kaikki osaa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää, miksei S-pankki palvele englanniksi ennemmin kuin ruotsiksi.
Koska lain mukaan Suomessa on kaksi virallista kieltä: suomi ja ruotsi. Siksi.
paljon reissanneena olen aina saanut palvelua myös englanniksi, sehän on täysin normaalia muualla maailmassa. Takapajulassa ei hiffata asiakaspalvelua ulkomaalaisille, jotka yleensä osaavat englantia! Noloa!
Oikeastiko olet saanut esim. työtodistukset käännätettyä suomesta ranskaksi jossain syrjäseudun ranskalaiskylässä ja vieläpä maksutta?
pyydä sanna tulkiksi hänellä on kokemusta italian ja kreikan kielellä keskustella raha asioista. tuppurainen ei osaa saksaa ymmärtää aivan päinvastaisesti.
Ei. Jos ei paikalliset kielet miellytä, aina voi muuttaa muualle. Koskee kaikkia maita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Emmehän halu paluuta impivaaraan
Eli kaikki maat , joissa ei saa asiakaspalvelua suomeksi, on impivaaroja
Hankkii itsen tulkin, jos sellaisen tarvitsee.
Suomessa suomen kieli.
Miksi Suomeen muuttavat ulkomaiset eivät opettele maan virallista kieltä? Yhtälailla he voi opetella kieliä kuin suomalaiset.
Tuohan on ihan kohtuuton vaatimus, ei tuohon kukaan pysty