Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinalaisesta BYD:ltä uusia autoja ja uusi latausinfra, vain 5 minuutin lataus riittää

Vierailija
19.03.2025 |

Koska BYD rakentaa tehtaita myös EU-alueelle ja Turkkiin, niin ei mitenkään mahdotonta että sekä näitä autoja että myös tuota latausinfraa tulisi myös Eurooppaan. BYD:llä ei ollut omaa latausinfraa tähän mennessä edes Kiinassa. Nyt hypätään ihan eri tehoille sähköautojen latauksissa. Eikä tämä BYD:n uusi systeemi edes edellytä solid state akkuja. Niissähän on mahdollista päästä selvästi suurempiin tehoihin kuin perinteisissä akuissa! 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknik, sanoi Sergei kun saranan näki.

Vierailija
2/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BYD:n HAN-mallin lähtöhinta Kiinassa on 39-40 000 euroa, Suomessa 73 000 euroa! Täysin posketonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataus iskee kuin miljoona wattia.

Maalla, merellä ja ilmassa.

Käy vain yksi salama autosi muuttuu poroksi.

Vierailija
4/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä saa Teslakin tosissaan kilpailla. Teslan v4 Superchargerit max. 250kw. On sekin paljon sinänsä mutta vähän verrattuna BYD:n järjestelmään. Tossa byd:n systeemissä saa juosta täysii kuselle ja takaisin jos meinaa ehtiä takaisin ennen latauksen valmistumista. :d

Vierailija
5/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu asuntovaunun vetoon, koska ei saa manuaalivaihteistolla.

Vierailija
6/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä saa Teslakin tosissaan kilpailla. Teslan v4 Superchargerit max. 250kw. On sekin paljon sinänsä mutta vähän verrattuna BYD:n järjestelmään. Tossa byd:n systeemissä saa juosta täysii kuselle ja takaisin jos meinaa ehtiä takaisin ennen latauksen valmistumista. :d

Eikös Tesla ole lopettanut Superchargerit. Muutenkin vähän auringonlaskun firma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä saa Teslakin tosissaan kilpailla. Teslan v4 Superchargerit max. 250kw. On sekin paljon sinänsä mutta vähän verrattuna BYD:n järjestelmään. Tossa byd:n systeemissä saa juosta täysii kuselle ja takaisin jos meinaa ehtiä takaisin ennen latauksen valmistumista. :d

Tai v4 maksimi tais olla kyllä 350kw mutta esim. uuden Y-mallin maksimi on 250kw eli ei pysty ottamaan kaikkea tehoa irti tuosta v4:stä. 

Vierailija
8/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BYdha rajahtaa sillä välin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoon ne joilla on varaa. Kiinalaiset tietävät että Euroopassa on varallisuuden ja perintöjen uusijako käynnissä niin pitää ottaa hölmöiltä rahat pois.

Vierailija
10/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisilla on kyllä akkutekniikka hanskassa. Ja autoissakin ne oppivat tosi nopeasti. Länsivalmistajilla on tekemistä, jos aikovat pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 3 sekunnin lataus riittää. Uutta tekniikkaa. Hyvä kinuskit.

Vierailija
12/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byd on tunnettu palavista autoistaan ja itsestään kiihdyttämisestä.

WeChat täynnä noita videoita.

Vauvat jää palavan auton sisään koska syttyminen on äkillistä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kinkkivehkeet ruostuu käsiin. Katsokaa niitä parin vuoden päästä, runkokotelot oikein keräävät kaiken suolapazkan ja ruostuttavat teräksen

Vierailija
14/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovellu asuntovaunun vetoon, koska ei saa manuaalivaihteistolla.

Eikä pääse asuntovaunu katolla Hanko-Utsjoki edestakaisin pysähtymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovellu asuntovaunun vetoon, koska ei saa manuaalivaihteistolla.

Eikä voi kyntää peltoakaan tuolla. Ei kannata kenenkään ostaa.

Vierailija
16/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko aivan kaikkea. Kun auto siirretään kohteesta a kohteeseen b, niin se vaatii tietyn määrän energiaa. Sitä faktaa ei muuta mikään. Jos sillä autolla ajetaan kilometri, niin se viiden minuutin lataus riittää. Lataustehon täytyisi olla niin valtava, ettei mikään sähkönjakeluverkko sitä kestäisi.

Vierailija
17/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs Teslan vihaajat suhtautuu siihen, kun myyntiluvut näyttävät ylöspäin. Useassa Euroopan maassa tämä ilmiö, esim. volkkarin myynti laskee. Kiinalaisten vehkeissä missä on enempi liikkuvia osia kuin rautakangessa, ne ei toimi. 😁

Vierailija
18/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön näihin superlaturiverkkoihin tuottaa tietenkin kiinalaisten rakentamat, omistamat ja hallinnoimat kivihiililaitokset.

Ihanan vihreää <3

Vierailija
19/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti noita Kiinan propagandakoneiston valheita 🤦🏻

Vierailija
20/38 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byd on tunnettu palavista autoistaan ja itsestään kiihdyttämisestä.

WeChat täynnä noita videoita.

Vauvat jää palavan auton sisään koska syttyminen on äkillistä 

Byd:n akut olleet jo pitkään ainakin pääosin LFP-akkuja (blade-batteryl, joita pidetään yleisesti erittäin turvallisina. Paloturvallisuusriskit liittyvät paljon ebemmän NMC-akkuihin. Ja niissäkin merkkaa paljon kuinka kehittynyt lämmönsäätelyjärjestelmä autossa ja akuissa on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi