Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihonalainen finni pois?

Vierailija
19.03.2025 |

Minulle tuli leukaan kamala patti jo reilu viikko sitten. Olen pitänyt pintani enkä ole puristellut sitä sillä siinä ei näy mitään päätä josta tali pääsisi pois. Alkuun oli kipeä mutta nyt ei ole ollut. Punoittaa kyllä . Tänään olen sitä vähän rämpännyt niin punoittaa enemmän mutta mitään ei vaan tule ulos että turvotus laskisi.. Laitoin nyt finnilaastarin jotta en näpräisi sitä koko ajan.

Sain viikko sitten lääkäriltä Oricyclin kuurin iholle mutta jouduin jättämään sen kesken sillä sain siitä pahan ripulin ja pahoinvointia.. Lääkäri ei ole vielä palannut asiaan toisen lääkkeen tiimoilta.. eikä tuo antibiotti tainnut muutamassa päivässä tehdä muuta kuin tuhoa suolistolle..

Millä tuon leuan patin saisi pois??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin avulla. Ei meidän. 

Vierailija
2/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljyä ja malttia. Äläkä koskettele sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile teepuuöljyä. Toimii minulla, mutta jos on tosi syvällä, niin ehkä ei.

Vierailija
4/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä mulla auttaa kunnolla, on aha/bha joku tällainen happokuorinta aine. Mutta se auttaaki sitten todella hyvin! Monesti jo eka yö on joko kuivattanut tai "nostanut pintaan" talin, niin että voi puristaa. Etsin kohta sen aineen mitä oon käyttänyt...

Vierailija
5/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ole poppaskonstia, pahinta jos iho kuivuu päältä jolloin tali kovettuu ihon alle. 

Vierailija
6/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä terävä neula sivusta. puhdista alue ja neula ensin. Paina

Vierailija
8/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaliimaa...kuivuu iho kokonaan ja repäiset pois ,toimii myös syyliin hyvin

Vierailija
9/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois?

Vierailija
10/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee itsekseen pois. Ei oikein kannata tehdä yhtään mitään, voi vain pahentua. 

Vierailija
11/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepuuöljyä ja malttia. Äläkä koskettele sitä!

Mehiläiskittivaha uutetta sivellä sen päälle

Vierailija
12/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No löytyikin nopeasti, tää:

https://www.cocopanda.fi/product/3255668/biovene-blemish-s-o-s-emergenc…

Lisään vielä että ei ole toiminut ainoastaan minulla, vaan ystävän ja avopuolison kipeät finnit lähti tuolla myös! Ystävä laittoi vain yhden tipan ja oli seuraavana päivänä saanu pois finnin, puolison selässä ollut kipeä, lähes paisemainen jättiläinen tarvitsi useamman käsittelyn mutta ihan päivissä hävisi. Tosi mahtava tuote täsmäiskuihin! Ja tuollaisia myy siis monet muutkin merkit.

Vierailija
13/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huonolla tuurilla tulee verenmyrkytys...

Vierailija
14/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottikuureja ei saa lopettaa kesken kuurin. Jos ei aio jatkaa loppuun saakka ei aloita antibioottia.  Antibioottiresistentit bakteerikannat ovat todellinen ongelma.  Niiden lisääntyessä hoitoa moniin sairauksiin ei ole.

Antibiootteja ei siis kannata aloittaa pienin perustein, jolloin lopettaminen kesken tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, vaan vain jos on pakko.

Kaikista antibiooteista voi tulla vatsaoireita, se ei ole yllätys. Antibiootit vaikuttavat moniin bakteereihin, myös suoliston bakteereihin. Se on tiedossa kuurin aloittaessa. Kannattaakin nauttia "hyviä" bakteereita (probiootit) kuurin aikana.

Vierailija
15/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata munat eli elä välitä siitä vaan jatka elämääsi. 

Vierailija
16/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja huonolla tuurilla tulee verenmyrkytys...

Uskikset ja akne. Muisto kouluajoilta. Ei saa koskea, ettei tulehdu...ja tulehdus vain leviää. Pääasia, ettei koske siihen. Mikä on, kun tytöt ei koske, eikä pääse treffeille? Mies mätänee pystyyn. 

Vierailija
17/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pieni paise, älä räplää sitä. Pään alueella olevat märkäpesäkkeet tulee hoidattaa lääkärissä. Mene lääkärin vastaanotolle.! 

Vierailija
18/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibioottikuureja ei saa lopettaa kesken kuurin. Jos ei aio jatkaa loppuun saakka ei aloita antibioottia.  Antibioottiresistentit bakteerikannat ovat todellinen ongelma.  Niiden lisääntyessä hoitoa moniin sairauksiin ei ole.

Antibiootteja ei siis kannata aloittaa pienin perustein, jolloin lopettaminen kesken tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, vaan vain jos on pakko.

Kaikista antibiooteista voi tulla vatsaoireita, se ei ole yllätys. Antibiootit vaikuttavat moniin bakteereihin, myös suoliston bakteereihin. Se on tiedossa kuurin aloittaessa. Kannattaakin nauttia "hyviä" bakteereita (probiootit) kuurin aikana.

Tosi hyvä pointti! En jotenkin lukenut aloitusta kunnolla itse. Mutta tämä täysin totta!

Vierailija
19/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mihinkään neulaleikkeihin lähteä.

Salisylihappoa, teepuuöljyä ja hyalyronihappoa on, niitä voisin kokeilla laittaa.

Ja joo, ei ab-kuuria kesken lopeteta mutta jos paskon joka päivä alleni niin silloin sen kai saa lopettaa, vai meinasitko että syödään 3-6kk antibiottia vaipat jalassa ja pahoinvoivana? Ja mistä minä tiesin että lääke aiheuttaa tuollaiset oireet? En ole ennen saanut lääkkeistä sivuvaikutuksia mutta olisihan se toki pitänyt arvata ja kieltäytyä syömästä! Söin samalla precosaa mutta loppuviimein oksensin sen ulos, en siis saanut nieltyä.

Odotan juuri lääkäriltä soittoa josko saisin toisen merkin vai mitä suosittelee jatkoon. Apteekista sanoivat että kuuri kannattaa keskeyttää kun reagoi noin voimakkaasti.

Kaikenlaisia nettilääkäreitä sitä onkin liikenteessä.

Vierailija
20/35 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian voimakkaat aineet iholla voi myös aiheuttaa finnejä.

Kokemus: ihonalainen finni lähti pois noin yhdessä ja puolessa viikossa. Pieni arpikuoppa keskelle ihohuokosta jäi. Pieneni ilman toimenpiteitä (puristaa ei voinut, iso kyhmy ihon alla). Aha-seerumi ärsytti ja kuivatti ihoa (olisiko tehonnut pelkän finnin päälle laitettuna?).