Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit! Mitä tekisitte kun lapsi on (taas) vaikea?

Vierailija
19.03.2025 |

Meillä 5,5 v on kotipäivä ja ehdotin, että mentäisiin uimahalliin. Lapsi suostui ja vaikutti innostuneelta. Kieltäytyi kuitenkin hampaidenpesusta. Hoki kohta kohta ja pyyteli lisää aamiaista. Sitten mahaan koski eikä voinut lähteä. Sitten vaati, että ajaisin hänet uimahalliin pyörällä tai työntäisin rattailla. (Matka n. 800 m.) Muistutin, että oma pyöräni on rikki, enkä haluaisi viedä niin isoa lasta rattailla. Sitten vaati, että saisi ajaa omalla  pyörällä, jolla pysyy ehkä sekunnin pystyssä. Vaatii saada ajaa ilman appareita, mutta ei jaksa tai suuttuu harjoitellessa. En ole vielä vienyt lasta pois pihasta. Sitten alkoi heitellä tavaraoita ja kaataa pienempiä huonekaluja pitkin kämppää. Koko kämppä on kuin kaatopaikka ja olin eilen siivonnut hulmisia synttäreitä varten. Lapsi myös hakkasi minua nyrkillä ja repi hiuksista. Nyt hieman rauhoittui ja edelleen ruinaa uimahalliin ja muovailuvahaa vuorotellen. Kieltäytyy siivoamasta ja syyttelee minua siitä, ettei osaa pyöräillä. Mitä te muut tekisitte. Tällaista on koko ajan.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotiaan kanssa pitäisi vielä pärjätä. Huonekaluja ja tavaroita ei rikota! Istuisin vaikka päällä.  Sitäkin voisi kokeilla, että ryhtyisi riehumaan itse, heittelisi lapsenntavarat, rikkoisi niitä , karjuisi. 

Mattoon kääriminen on yksi hyvä kikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla