Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bellas Cafe Tampereella kieltää koirat, läppärit ja lastenvaunut kahvilasta

Vierailija
18.03.2025 |

Ihanaa, vihdoin ja viimein voin mennä nauttimaan sinne kahvia ja leivosta. Nuo otsikossa mainitsemani asiat eivät ole saaneet minua Bellas Cafen asiakkaaksi. Ovat tulleet ilmeisesti järkiinsä, ja haluavat palvella kunnollisia maksavia asiakkaita. 

Kun menen kahvilaan, minua ei kiinnosta kuunnella jotain läppärinäpytystä, minua ei kiinnosta kirkuvat kersat ja likaiset lastenvaunut, eikä todellakaan kiinnosta haisevat takkuturkki paskaperseet kahvilassa. 

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs vauva kantoliinassa? Tai kännykästä videoiden katselu ilman kuulokkeita?

Tuossa kiellossa on  porsaanreikiä.

Päässäsi on porsaanreikä.

Vierailija
122/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo takkuturkko paskaperse oli aika kamala sanonta. Kyllä minä nyt loukkaannuin koirien puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, helpottuu työntekijöidenkin hommat kun ei tarvii olla mammojen käskyttämänä  lämmittelemässä pilttejä ja tuttipulloja.🤗 Eikä tarvii kunnollisten asiakkaiden pelätä, että keskellä ravintolaa on pöydässä joku äityli ryntäät paljaana imettämässä tai vaihtamassa vaippaa.🤢🤮

Vierailija
124/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Pellas Cafe tehnyt konkurssin. Paikalle aukeaa toisen firman kahvila

https://www.aamulehti.fi/ravintolat/art-2000011018262.html

Vierailija
125/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kahvila, jossa käyn, on varannut muutaman pöydän, joilla saa työskennellä ja osa (parhaat) on varattu muille asiakkaille. Näyttää ihan hyvin toimivan heillä. 

Itsekin joskus työskentelen kahvilassa, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka kehtaavat 3 euron ostoksella istua 3 tuntia, varsinkaan isossa pöydässä. Ihmisillä ei tunnu olevan nykyään mitään kykyä ajatella muita. 

Vierailija
126/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Bella's cafe on edelleen konkurssissa, joten tuskin tämä kovin oleellinen ketju on?

Tänään näyttää olevan avoinna klo 20:00 asti. 

Vierailija
127/172 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pella's ei ole konkurssissa.

Miksi urpo jankkaat väärää tietoa?

Vierailija
128/172 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin ihan kiusallani hölöttämään ystäväni kanssa samaan pöytään tuon läppärikailottajan kanssa. Kovaa naurun remakkaa siinä vieressä niin eiköhän se häivy. 

Vierailija
129/172 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen, että kuka kahviloissa sitten enää istuu päivisin, jos niihin ei saisi lasten kanssakaan enää mennä. Itse kun olin joskus äitiysvapailla aikoinaan, ja treffasin jotain ystävääni lasten kanssa kahvilassa, niin ei siellä päiväsaikaan muita oikein ollutkaan, kuin pienten lasten äitejä. Työssäkäyvät varmaan olivat töissä, eläkeläiset eivät ihan hirveästi kahviloihin rahaa kanna, taitavat juoda kahvinsa kotona. 

Ja ihan turha nyt sanoa, että lapset eivät ole kielletty, vaan rattaat. Käytännössä sama asia. Vai kuka lähtee jonkun taaperon kanssa kahvilareissulle ilman rattaita.

...voihan ne rattaat laittaa kasaan, tai jättää kadulle siihen kahvilan viereen? Pelkkä vauva matkaan.

Vierailija
130/172 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten rattaat eivät kuulu kahviloihin. Ne ovat kuraiset, tuovat koiranpaskaa sinne myös mukanaan pyörissä, kun sitä rakin paskaa on nykyään joka paikassa. Rattaiden kanssa voi mennä Sokoksen ja Stockmannin kahviloihin, menkää sinne norkoilemaan niiden kersojen kanssa ja antakaa meidän normaalien siistien ja hiljaisten ihmisten mennä nauttimaan se kakkupala ja kahvi rauhassa, ilman teidän imetystä, ja jotain paskavaippojen vaihtoa, koska teillä ei ole mitään tapoja, ei siis mitään. 

Vierailija
131/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan. 

Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus? 

Ei. Kyllä Suomi on vaan vihamielinen lapsia ja koiria kohtaan. 

Suomi ei ole vihamielinen koiria kohtaan. Nehän saa viedä lähes joka paikkaan nykyään. Koira-allergiselle aikamoinen painajainen, kun jokaisessa paikassa on niin paljon eläinpölyä, että joudun poistumaan lähes samantien. Loppupäivä menee sitten odotellessa, että oireet helpottavat. Eikä auta, vaikka olisi pumpannut itsensä täyteen allergia- ja astmalääkkeitä etukäteen. Siedätyskään ei poista allergiaa.

Vierailija
132/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan. 

Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus? 

Millä tavalla se on kanssaihmisiin hyväksyvää suhtautumista, jos niitä rakkeja toivotellaan tervetulleeksi mihin vain? Lähmimäisten huomioimisesta puhumattakaan.

Sinä Etelä-Euroopassa asuja. Olen minäkin käynyt lomilla paljon Etelä-Euroopassa. En tiedä missä maassa asustelet, mutta koiria ei todellakaan viedä kahviloihin, ravintoloihin, EI UIMARANNALLE - koska se on kielletty. Minun näkemykseni mukaan lapset osaavat käyttäytyä paremmin siellä Etelä-Euroopassa, koska he

Olen eri kirjoittaja, asun Tsekissä. Koirat saavat tulla ilman muuta ravintoloihin ja kahviloihin, yleensä keittiöstä saa makupalankin. En yhtäkkiä keksi yhtään ruokapaikkaa lähelläni johon en koirani kanssa olisi tervetullut. Samoin julkinen liikenne ja monet erilaiset kaupat ovat täysin ok. Vain ruokakaupat ja valtionvirastot erikseen kieltävät koirat, ja toki joku kahvila saattaa olla sellainen, en vain tällä hetkellä osaa nimetä.

Mulle siis ei ole mikään ongelma olla menemättä paikkaan johon koiraa ei haluta, kunhan totesin että ihan oikeasti lähtökohtaisesti koirat ovat todella tervetulleita vähän joka paikkaan. Juuri olin syömässä (sillä kertaa ilman omaa koiraa) niin että vasemmalla oli valtava labbis ja oikealla irlanninsetteri, eri porukoita siis. Jos ei tämä sovi, niin se olen sitten minä joka ravintolasta lähtee, ei ne koirat.

Tuossa lopussa sanot, että jos koiran ravintolassa oleminen ei sovi, sinä itse poistut. Eikö se ole aika epäoikeudenmukaista, että joudut poistumaan synnynnäisen sairautesi vuoksi? Allergia ei ole valinta, koiran ottaminen on, samoin koiran vieminen ravintolaan.

Jos noita paikkoja olisi vain yksi, allergiset olisivat ihan ok sen kanssa. Sen sijaan jos jokainen paikka on ns. koiraystävällinen, ei allerginen mahdu enää mihinkään, millään kerralla. Kuvittele, miltä tuntuu, kun sinut jätetään joka kerta ulkopuolelle, kaikista tilaisuuksista ja tapahtumista. Yleensä ihmiset ymmärtävät, että syrjintä on väärin, mutta jostain syystä koira-allergisten kohdalla tuo empatia katoaa kokonaan ja ihmisten yhdenvertaisuus unohdetaan.

Vierailija
133/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu, ei muu ärsytä kun iso pöytä varataan läppärille ja nyssäköille ja kupille kahvia. Kirjastoissa on tilat jos ei muualle pääse

Ei kirjastonkaan pitäisi mikään yleinen olohuone olla. 

Vierailija
134/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Bellahan on koiran nimi?

Vierailija
135/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin putiikin josta voi poistaa kaikki ikävät ihmiset ja kiusaajat. Naamaraja. ;) VIP paikka se olisi. Ahdistunutta ymmärrettäisi kyllä.

Vierailija
136/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu, ei muu ärsytä kun iso pöytä varataan läppärille ja nyssäköille ja kupille kahvia. Kirjastoissa on tilat jos ei muualle pääse

Minusta kirjasto voi hyvin olla yleinen olohuone, kunhan siellä ei meluta tai muuten häiritä muita. Oikeastaan on tosi hyväkin, jos yksin asuvat menevät kirjastoon hengailemaan ja mahdollisesti tapaavat siellä muitakin ihmisiä kuin että he linnoittautuvat kokonaan koteihinsa.

Vierailija
137/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen nimeomaan pitäisi olla sellainen, mutta olohuone, jossa keskitytään hiljaiseen ja hillittyyn tekemiseen. Ei sellaiseen kuin teidän olohuoneessa,

Vierailija
138/172 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten rattaat eivät kuulu kahviloihin. Ne ovat kuraiset, tuovat koiranpaskaa sinne myös mukanaan pyörissä, kun sitä rakin paskaa on nykyään joka paikassa. Rattaiden kanssa voi mennä Sokoksen ja Stockmannin kahviloihin, menkää sinne norkoilemaan niiden kersojen kanssa ja antakaa meidän normaalien siistien ja hiljaisten ihmisten mennä nauttimaan se kakkupala ja kahvi rauhassa, ilman teidän imetystä, ja jotain paskavaippojen vaihtoa, koska teillä ei ole mitään tapoja, ei siis mitään. 

Hauskaa, että tuo ihminen peräänkuuluttaa hyvien tapojen perään, mutta itse kirjoittaa kuin antisosiaalinen teini-ikäinen.

Vierailija
139/172 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo takkuturkko paskaperse oli aika kamala sanonta. Kyllä minä nyt loukkaannuin koirien puolesta. 

Takkuturkki paskaperse ei itse omaa riittävästi aivokapasiteettia loukkaantuakseen. Muista se!

Vierailija
140/172 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiviha voi yhteiskunnassamme hyvin.

Mikä lapsiviha? Lapsia ei kielletty, pelkästään vaunut.