Aloitin tipattoman tammikuussa ja tarkoitus oli olla vain kuukausi
Mutta kohta on kolme kuukautta mennyt aika lailla vahingossa. Onko muita, jolla tipaton jäi päälle?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei mitään
joo olen juonut tässä lasillisen shampanjaa uutena vuotena ja nyt sitten viime viikonloppuna siiderin kamun kanssa kun nähtiin afterworkin puitteissa vuoden jälkeen.
ethä jos ongelmaa ei ole ei haittaa onko tipallinen vai tipaton. Rasvamaksan saat kyllä syömälläkin
Ei olekaan mitään muuta väliä, kuin että jaoin tällaisen havainnon, että ei teekään enää mieli yhtään alkoholia. Maksa-arvot olivat kyllä kunnossa ennen tätäkin.
Ei tänä vuonna ja olin maaliskuun selvinpäin ja toiveena että joskus taas jäisi tavaksi. Lupauksia en tee ihan itseni takia. Tulee sit kun tulee.
Oletko huomannut hyötyjä?
Joskus lipsahtaa. Taitaa 8 vuotta olla kun mulla lipsahti tipattomaksi ja jatkuu vielä.
Tutulla jäi tipattomuus päälle leikkauksen jälkeen ja nyt yli 10 vuotta raittiina.
Itse ramppaan diskoissa ja muuallakin tanssimassa joka viikonloppu ja olen muutama viikko siitten ainakin toistaiseksi lopettanut niillä reissuilla alkoholin ostamisen itselleni kokonaan. En kieltäydy jos joku tarjoaa (harvinaista) ja voin toiselle ostaa mutta siis itse siirryin vesi ja limu linjalle.
M59+
Pidin 2kk tipattoman minkä aikana tajusin kunnolla kuinka paljon juominen oli aiheuttanut ahdistunutta oloa. Mun krapulat oli aina nimenomaan henkisesti pahoja, ei päänsärkyä tms. No venähtikin niin että nyt 8v juomatta
Jäi päälle. Oli tarkoitus kokeilla täysin alkoholitonta elämää hetken aikaa, mutta sille tielle tuli jäätyä. Aikaa on jo vuosia. Liity meidän lopettaneiden joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Pidin 2kk tipattoman minkä aikana tajusin kunnolla kuinka paljon juominen oli aiheuttanut ahdistunutta oloa. Mun krapulat oli aina nimenomaan henkisesti pahoja, ei päänsärkyä tms. No venähtikin niin että nyt 8v juomatta
Ollakseen rentouttavaa toimintaa, juominen tuottaa ihmeen paljon stressiä. Sen tajuaa, kun on lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollakseen rentouttavaa toimintaa, juominen tuottaa ihmeen paljon stressiä. Sen tajuaa, kun on lopettanut.
Näin on! Onhan se pikku hiprakka hyvässä seurassa hauskaa mutta ei sen monen päivän ahdistuksen arvoista. Itselläni toki ero entiseen on niin räikeä koska tuli juotua ennen niin paljon. Ennen tykkäsin olla kännissä mutta nykyään en pidä yhtään siitä olosta.
Olen ryypännyt joka viikonloppu. T: työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on! Onhan se pikku hiprakka hyvässä seurassa hauskaa mutta ei sen monen päivän ahdistuksen arvoista. Itselläni toki ero entiseen on niin räikeä koska tuli juotua ennen niin paljon. Ennen tykkäsin olla kännissä mutta nykyään en pidä yhtään siitä olosta.
Itse huomasin jo vuosia sitten että olen selvin päin yhtä puhelias ja jutut yhtä hulluja kuin kevyesti humalassa. Joten mun ei tarvinnut juoda ollakseni rento ja voidakseni puhua asioista.
Alkoholin käyttö seurassa oli minulle enemmänkin sosiaalista kun sille oikeasti ei ollut minulla tarvetta. Autolla liikkeellä olo on viime vuosina usein ollut se virallinen syy minulla olla juomatta enempää kuin yhden oluen/kuoharin/...
Katsotaan josko tästä vähitellen seuraa myös kotona tapahtuvan (vähäisen) alkoholin käytön lopahtaminen.
M59+
M59+
2017 tammikuussa aloitin tipattoman, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Ei ollut edes mikään päätös, vaan meni vain vahingossa. Ei ole ollut edes halua ottaa alkoholia.
Kyllä tämä tuntuu lipsuvan koko ajan kohti enemmän raitiutta. Krapuiloita en voi sietää, joten humalassa todella harvoin. Olutta muutama viikonloppusin ja sekin määrä vähenemään päin. Onneksi kesä tulossa niin varmasti lisää käyttöä.
Saunaoluelle en ole alkoholitonta vaihtoehtoa löytänyt joten ihan tipattomaan eläämään tuskin siirryn, mutta eipä kait pieni nautiskelu mikään ongelma ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tuntuu lipsuvan koko ajan kohti enemmän raitiutta. Krapuiloita en voi sietää, joten humalassa todella harvoin. Olutta muutama viikonloppusin ja sekin määrä vähenemään päin. Onneksi kesä tulossa niin varmasti lisää käyttöä.
Saunaoluelle en ole alkoholitonta vaihtoehtoa löytänyt joten ihan tipattomaan eläämään tuskin siirryn, mutta eipä kait pieni nautiskelu mikään ongelma ole.
Hyvin sanottu, itsekin lipsun hiljalleen raittiutta kohti ja juuri noiden krapuloiden vuoksi. En saa pahoja fyysisiä darroja, vaan useita päiviä tai jopa viikkojen väsymyksen ja henkisen toimintakyvyttömyyden jo yhden illan pämppäämisellä. Ei ole vanhaksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Finkbräu ykkösolut (2.8%) on minulle ollut kelvollinen valinta saunaolueksi silloin joskus kun sellaista kaivannut.
M59+
Kyllä meitä on, täällä on enemmänkin keskustelua: https://www.vauva.fi/keskustelu/5927311/tipattoman-jatkajat-vahentajat-…
Saunaolueksi voin suositella alkoholitonta Birra Morettia.
Lipsahti niin, että kolmas vuosi tipatonta lähti käyntiin. En enää tule koskemaan alkoholiin. On elämä sen verran ihanaa ilman, että en todellakaan enää palaa siihen paskaan mutä se oli, kun join viinipullo aina perjantaina.
Mitä väliä? Ei mitään
joo olen juonut tässä lasillisen shampanjaa uutena vuotena ja nyt sitten viime viikonloppuna siiderin kamun kanssa kun nähtiin afterworkin puitteissa vuoden jälkeen.
ethä jos ongelmaa ei ole ei haittaa onko tipallinen vai tipaton. Rasvamaksan saat kyllä syömälläkin