Bellas Cafe Tampereella kieltää koirat, läppärit ja lastenvaunut kahvilasta
Ihanaa, vihdoin ja viimein voin mennä nauttimaan sinne kahvia ja leivosta. Nuo otsikossa mainitsemani asiat eivät ole saaneet minua Bellas Cafen asiakkaaksi. Ovat tulleet ilmeisesti järkiinsä, ja haluavat palvella kunnollisia maksavia asiakkaita.
Kun menen kahvilaan, minua ei kiinnosta kuunnella jotain läppärinäpytystä, minua ei kiinnosta kirkuvat kersat ja likaiset lastenvaunut, eikä todellakaan kiinnosta haisevat takkuturkki paskaperseet kahvilassa.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirillahan voi olla erilaisia suolisto- ja muita loisia, siksi ne pitääkin lääkitä säännöllisesti. Turkissa voi olla kirppuja, punkkeja ja muita elikoita. Jos joku ihminen ei halua aterioida samassa tilassa koiran kanssa, niin sanoisin, että se ihminen maksavana asiakkaana on ensisijainen, ei koira. Yleensä todelliset koiranystävät eivät koiraansa tuollaisiin paikkoihin edes halua viedä, koska ei se koirallekaan kivaa ole.
Mutta saahan noihin paikoihin mennä maa.han.muuttajakin?
Niillä voi olla erilaisia suolisto- ja muita loisia? Kirppuja, punkkeja ja muita elikoita? Jos joku ihminen ei halua aterioida samassa tilassa, niin mites sitten?
Muslimeilta tulisi myös kieltää sisäänpääsy.
Kaikki muslimit eivät ole terroristeja!
Minne on Suomesta kadonnut auttamisen halu, lähimmäisenrakkaus ja suvaitsevaisuus? Sodan jälkeen oli hyvin köyhää mutta sukulaisia, ystäviä ja naapureita autettiin mahdollisuuksien mukaan! Karjalan evakotkin hyväksyttiin ajan myötä muiden joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan.
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Millä tavalla se on kanssaihmisiin hyväksyvää suhtautumista, jos niitä rakkeja toivotellaan tervetulleeksi mihin vain? Lähmimäisten huomioimisesta puhumattakaan.
Sinä Etelä-Euroopassa asuja. Olen minäkin käynyt lomilla paljon Etelä-Euroopassa. En tiedä missä maassa asustelet, mutta koiria ei todellakaan viedä kahviloihin, ravintoloihin, EI UIMARANNALLE - koska se on kielletty. Minun näkemykseni mukaan lapset osaavat käyttäytyä paremmin siellä Etelä-Euroopassa, koska heille pidetään kuria ja opetetaan käytöstapoja, S
Olen eri kirjoittaja, asun Tsekissä. Koirat saavat tulla ilman muuta ravintoloihin ja kahviloihin, yleensä keittiöstä saa makupalankin. En yhtäkkiä keksi yhtään ruokapaikkaa lähelläni johon en koirani kanssa olisi tervetullut. Samoin julkinen liikenne ja monet erilaiset kaupat ovat täysin ok. Vain ruokakaupat ja valtionvirastot erikseen kieltävät koirat, ja toki joku kahvila saattaa olla sellainen, en vain tällä hetkellä osaa nimetä.
Mulle siis ei ole mikään ongelma olla menemättä paikkaan johon koiraa ei haluta, kunhan totesin että ihan oikeasti lähtökohtaisesti koirat ovat todella tervetulleita vähän joka paikkaan. Juuri olin syömässä (sillä kertaa ilman omaa koiraa) niin että vasemmalla oli valtava labbis ja oikealla irlanninsetteri, eri porukoita siis. Jos ei tämä sovi, niin se olen sitten minä joka ravintolasta lähtee, ei ne koirat.
Jos kukaan teistä olisi käynyt tuolla uudessa liiketilassa, ymmärtäisitte miksi sinne ei niillä vaunuilla ole asiaa. Yksinkertaisesti niille ei ole tilaa, koska liiketila on puolet entistä pienempi.
Perheellisiltä ihmisiltä ei ole kielletty asioimista, saati vaikka vauvaa kantokopassa pitävältä vanhemmalta. Tadaa, ei niillä kärryillä ole pakko päästä joka paikkaan.
Läppäri-ihmiset ovat uskomattomia, istuvat tuntikausia yhtä kahvia juoden, vieden asiakaspaikan, erityisesti kun niitä ei uudessa tilassa liiemmin ole.
Koira-asia liittyy täysin allergioihin, se on aivan sama miten vähän allergisoiva koira sinulla on, se on oikeasti allergiselle este. Kahvila kun on muutenkin tunnettu ruoka-allergisten huomioimisesta ja erityisruokavalioista, olisi typerää sallia allergisoivat koirat ja täten estää halukkaita asiakkaita asioimasta kahvilassa.
Yllä olikin hyvä idea, perustakaa joku ihmeessä kahvila jossa saa istua päivät pitkät läppärillä, koiran kanssa ja vaunut ovista pursuen kerta se olisi niin ihanaa ja helppoa sekä kannattavaa! Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan.
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Ei. Kyllä Suomi on vaan vihamielinen lapsia ja koiria kohtaan.
Mistähän voisi johtua. Suomessa ei nykyään osata kasvattaa lapsia ollenkaan, ei mitään kuria, pelkkää rajattomuutta. Huudetaan, kiljutaan, häiritään muita ihmisiä, ei uskota mitään. Rakkien ja niiden omistajien viha johtuu ihan näistä itsestään, heillä ei ole mitään käytöstapoja, pitävät aivan joka paikkaa siis ihan joka paikkaa näiden karvakasojen vessana, mitään ei kunnioiteta, ihme että ei ole vielä kusetettu jalkoja vasten kun seisoskelee tuolla. Viha johtuu aina jostain, se johtuu huonosta käytöksestä. Miksi nämä kyseiset ryhmät eivät voisi alkaa käyttäytyä sivistyneesti ja ottaa muutkin ihmiset huomioon, onko vaikeaa. Kyllä heidän käytös on junttimaista, ei näiden ärsyyntyjien.
Vierailija kirjoitti:
Minne on Suomesta kadonnut auttamisen halu, lähimmäisenrakkaus ja suvaitsevaisuus? Sodan jälkeen oli hyvin köyhää mutta sukulaisia, ystäviä ja naapureita autettiin mahdollisuuksien mukaan! Karjalan evakotkin hyväksyttiin ajan myötä muiden joukkoon!
Miten sun kysymyksesi edes liittyy kahviloihin ja läppärin ääressä istumiseen kahviloissa?
Tutkimusten mukaan lähimmäisten auttamisen yleisyys ei ole muuttunut yhtään Suomessa (yle)
Suosittua kahvilaa Tampereen ydinkeskustassa haetaan konkurssiin - Leipomo tuli ja sitten meni rahat, sanoo yrittäjä
Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on jättänyt Pella's oy:sta konkurssihakemuksen Pirkanmaan käräjäoikeuteen. Yhtiö aikoo hakea yrityssaneeraukseen ja maksaa velkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kiinnosta kuunnella jotain läppärinäpytystä? 😅 Millä ruosteisilla kirjoituskoneilla ihmiset ympärilläsi näpyttelevät? Vai oletko peräti erityisherkkä? Jaxuhali!
Kun se olisikin vain läppärin näpytystä. Mutta kun nämä etätyöläiset tekevät töitä siellä. Eli puhuvat työasioista puhelimessa, järjestävät palavereja Teamsissa tai työkaverin kanssa kahvilassa... Kuin istuisi jonkun firman toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiviha voi yhteiskunnassamme hyvin.
Pella'sissa on anniskeluoikeudet. Ei mielestäni ole lapsivihaa toivoa, että lasten kanssa mentäisiin heille paremmin sopiviin paikkoihin.
..pella's ei kyllä ole mikään alkoholin kittauspaikka, vaan siiti ja suosittu kahvila. Lapsiahan ei kielletään, vaan ne vaunut sisällä. Uskoisin tämän johuvan tilanpuutteesta. Vaunut vie pienessä kahvilassa paljon liikkumatilaa. Ja näin itsekin koirallisena ihmettelen miksi se koira pitäisi ottaa mukaan kahvilaan? Eikö muiden koirat osaa olla itsekseen kotona hetkeäkään? Läppärin nakuttaa taas vie tilan maksavilta asiakkailta, kun istuu koko päivän yhdellä kahvikupillisella pöydässä töitä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kiinnosta kuunnella jotain läppärinäpytystä? 😅 Millä ruosteisilla kirjoituskoneilla ihmiset ympärilläsi näpyttelevät? Vai oletko peräti erityisherkkä? Jaxuhali!
Kun se olisikin vain läppärin näpytystä. Mutta kun nämä etätyöläiset tekevät töitä siellä. Eli puhuvat työasioista puhelimessa, järjestävät palavereja Teamsissa tai työkaverin kanssa kahvilassa... Kuin istuisi jonkun firman toimistossa.
Tämä! Viimeksi kun olin kahvilassa niin joku naisoletettu puhui lähes koko kahvittelun ajan työpuheluitaan viereisessä pöydässä. Raivostuttavaa.
Entäs vauva kantoliinassa? Tai kännykästä videoiden katselu ilman kuulokkeita?
Tuossa kiellossa on porsaanreikiä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs vauva kantoliinassa? Tai kännykästä videoiden katselu ilman kuulokkeita?
Tuossa kiellossa on porsaanreikiä.
No saahan sinne vauvan viedä, mutta ei vaunuja, koska uusi liiketila on pieni ja ahdas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulisi potkut moisesta, koska työasiat on voittoa tavoittelevassa yrityksessä pitkälti salassapidettävää tietoa. Pitäiskö alkaa käräyttää näitä pellejä niiden työnantajille?
Sitä vain ihmettelen, että kuka kahviloissa sitten enää istuu päivisin, jos niihin ei saisi lasten kanssakaan enää mennä. Itse kun olin joskus äitiysvapailla aikoinaan, ja treffasin jotain ystävääni lasten kanssa kahvilassa, niin ei siellä päiväsaikaan muita oikein ollutkaan, kuin pienten lasten äitejä. Työssäkäyvät varmaan olivat töissä, eläkeläiset eivät ihan hirveästi kahviloihin rahaa kanna, taitavat juoda kahvinsa kotona.
Ja ihan turha nyt sanoa, että lapset eivät ole kielletty, vaan rattaat. Käytännössä sama asia. Vai kuka lähtee jonkun taaperon kanssa kahvilareissulle ilman rattaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Ei. Kyllä Suomi on vaan vihamielinen lapsia ja koiria kohtaan.
Ei ole, mikäli osaavat käyttäytyä. Monet ei kyllä osaa ja siksi ei heidän seuraa kaivatakaan.
Hyvä. Läppäri-ihmiset huutaa työasioitaan ja vie asiakaspaikat. Lastenvaunuja ei pieneen tilaan tukkimaan kulkua. Koirien paikka ei ole hygieniasyistä missään tiloissa, missä tarjoillaan tai myydään ruokaa.
Erittäin järkeviä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiviha voi yhteiskunnassamme hyvin.
Pella'sissa on anniskeluoikeudet. Ei mielestäni ole lapsivihaa toivoa, että lasten kanssa mentäisiin heille paremmin sopiviin paikkoihin.
..pella's ei kyllä ole mikään alkoholin kittauspaikka, vaan siiti ja suosittu kahvila. Lapsiahan ei kielletään, vaan ne vaunut sisällä. Uskoisin tämän johuvan tilanpuutteesta. Vaunut vie pienessä kahvilassa paljon liikkumatilaa. Ja näin itsekin koirallisena ihmettelen miksi se koira pitäisi ottaa mukaan kahvilaan? Eikö muiden koirat osaa olla itsekseen kotona hetkeäkään? Läppärin nakuttaa taas vie tilan maksavilta asiakkailta, kun istuu koko päivän yhdellä kahvikupillisella pöydässä töitä tekemässä.
Minä olen istunut siellä vain viiniä juomassa, ja näyttää kelpaavan monelle muullekin. Tapa sai alkunsa korona-aikana, kun niin moni paikka kysyi koronapassia päiväsaikaankin, vaikka laki ei sitä edellyttänyt. Pella's ei, sinne pääsi juomaan viiniä oli passia taikka ei. Ja oli tilaa tuolloin :-) Silloin jostain syystä ei näkynyt koiria, lastenrattaita ja läppäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vain ihmettelen, että kuka kahviloissa sitten enää istuu päivisin, jos niihin ei saisi lasten kanssakaan enää mennä. Itse kun olin joskus äitiysvapailla aikoinaan, ja treffasin jotain ystävääni lasten kanssa kahvilassa, niin ei siellä päiväsaikaan muita oikein ollutkaan, kuin pienten lasten äitejä. Työssäkäyvät varmaan olivat töissä, eläkeläiset eivät ihan hirveästi kahviloihin rahaa kanna, taitavat juoda kahvinsa kotona.
Ja ihan turha nyt sanoa, että lapset eivät ole kielletty, vaan rattaat. Käytännössä sama asia. Vai kuka lähtee jonkun taaperon kanssa kahvilareissulle ilman rattaita.
Rattaat voi jättää ulkopuolelle. Näet ne kahvilan ikkunasta. Ei niille kukaan mitään tee. Ainoa ikävä puoli on, että ne on sitten kylmät kun taas laittaa lapsen istumaan niihin.
Mitenkähän se Fazerin kahvila Tampereella pärjää noiden läppäri-istujien kanssa? Vai onko niillä ulosmyyntiä niin paljon, että voivat antaa istuskella kahvikupin hinnalla jonkun pitkäänkin?
Siellä on aina noita nuoria naisia tuijottamassa konettaan, mikä on sääli koska kahvilassa on isot ikkunat ja hyvät näkymät Hämeenkadulle ja suvantoon. Jos itse joskus saisin ikkunapaikan, katselisin ulos.