Bellas Cafe Tampereella kieltää koirat, läppärit ja lastenvaunut kahvilasta
Ihanaa, vihdoin ja viimein voin mennä nauttimaan sinne kahvia ja leivosta. Nuo otsikossa mainitsemani asiat eivät ole saaneet minua Bellas Cafen asiakkaaksi. Ovat tulleet ilmeisesti järkiinsä, ja haluavat palvella kunnollisia maksavia asiakkaita.
Kun menen kahvilaan, minua ei kiinnosta kuunnella jotain läppärinäpytystä, minua ei kiinnosta kirkuvat kersat ja likaiset lastenvaunut, eikä todellakaan kiinnosta haisevat takkuturkki paskaperseet kahvilassa.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että kielsivät koirulit. Mikään ei piristä kahvihetkeä paremmin kuin koirulit :3Vaikka sellainen sileäkarvainen kiiltävä mäyräkoira esim. on tosi viehko katsoa <3 Paljon nätimpi sellainen on kuin vaikka läskit ja vanhat tai finninaamaiset ja ohuthiuksiset ihmiset!
Vaikutat todella vastenmieliseltä ihmiseltä.
Samoin. Onko sulla hiukkaa pillussa?
Hyvähyvä! Edes yksi rauhallinen paikka. Tuntuu että nykysin joka paikkaan viedään koirat, lapset ja kaivetaan tissit esille.
Viimeksi kun kävin kirjastossa k-taudin jälkeen, niin wc-tiloissa oli siniset valot, kirjastossa elämöitiin ja huudettiin, ei ollut hiljaisuutta, vaan enemmän nuorison kiljumista ja lasten juoksentelemista aikuisten osastolla.
Kun meinasin mennä kahville, käännyin ovelta kun näin miten mammat kahvion pöydässä vaihtoivat lastensa kakkavaippoja.
No voihan niitä entisiä aikoja muistella ja ostaa kirjansa kaupasta tai divarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan.
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Ei. Kyllä Suomi on vaan vihamielinen lapsia ja koiria kohtaan.
Mistähän voisi johtua. Suomessa ei nykyään osata kasvattaa lapsia ollenkaan, ei mitään kuria, pelkkää rajattomuutta. Huudetaan, kiljutaan, häiritään muita ihmisiä, ei uskota mitään. Rakkien ja niiden omistajien viha johtuu ihan näistä itsestään, heillä ei ole mitään käytöstapoja, pitävät aivan joka paikkaa siis ihan joka paikkaa näiden karvakasojen vessana, mitään ei kunnioiteta, ihme että ei ole vielä kusetettu jalkoja
Kyllä meitä lapsiaan "vanhanaikaisesti" kasvattavia on, mutta vähemmistönä ollaan. En esim tajua, miksi se 2 v pitää päästää jossain buffet-ravintolassa juoksentelemaan ympäriinsä. Tai jos lapsi saa raivarin kaupassa, niin ei siinä jäädä "sanoittamaan tunteita" ja tukita samalla koko koko käytävää. Leikkipuistossa on myös mielenkiintoista, kun äidit irtoripset tuulessa hulmuten neuvottelevat lastensa kanssa, koska lähdetään pois. Mua pidetään tyranniäitinä, kun sanon lapsille, että aika lähteä, kerätään lelut kassiin (huom! yhdessä) ja sitten viimeinen lasku liukumäestä. Nämä lapset ovat painajaisia kun tulevat käymään. Eivät tottele, ovat röyhkeitä, sotkevat, eivät vedä vessaa käsien pesemisestä puhumattakaan.... Jostain syystä en hirveän usein halua näitä kotiini. Jos lapset rikkovat jotain, niin ei puhettakaan että vanhemmat oma-aloitteisesti korvaisivat mitään. Vissiin pitää säästää kynsi- ja ripsihuoltoon eurot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vain ihmettelen, että kuka kahviloissa sitten enää istuu päivisin, jos niihin ei saisi lasten kanssakaan enää mennä. Itse kun olin joskus äitiysvapailla aikoinaan, ja treffasin jotain ystävääni lasten kanssa kahvilassa, niin ei siellä päiväsaikaan muita oikein ollutkaan, kuin pienten lasten äitejä. Työssäkäyvät varmaan olivat töissä, eläkeläiset eivät ihan hirveästi kahviloihin rahaa kanna, taitavat juoda kahvinsa kotona.
Ja ihan turha nyt sanoa, että lapset eivät ole kielletty, vaan rattaat. Käytännössä sama asia. Vai kuka lähtee jonkun taaperon kanssa kahvilareissulle ilman rattaita.
...voihan ne rattaat laittaa kasaan, tai jättää kadulle siihen kahvilan viereen? Pelkkä vauva matkaan.
Voi laittaa ja jättää. Mutta, ovatko vielä jätetyssä paikassa kun on kahvitellut? Jos on, niin onko enää käyttökunnossa?
Missään muualla ei ole niin paljon huonosti käyttäytyviä vanhempia huonosti käyttäytyvine lapsineen kuin Suomessa. Muualla osataan olla kahvilassa niin lasten kuin koirienkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asustaa täällä Etelä-Euroopassa missä suhtaudutaan hyväksyvästi kanssaihmisiin. Lapset ja koirat ovat tervetulleita mihin vaan, lähimmäistä huomioidaan ja autetaan.
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Millä tavalla se on kanssaihmisiin hyväksyvää suhtautumista, jos niitä rakkeja toivotellaan tervetulleeksi mihin vain? Lähmimäisten huomioimisesta puhumattakaan.
Sinä Etelä-Euroopassa asuja. Olen minäkin käynyt lomilla paljon Etelä-Euroopassa. En tiedä missä maassa asustelet, mutta koiria ei todellakaan viedä kahviloihin, ravintoloihin, EI UIMARANNALLE - koska se on kielletty. Minun näkemykseni mukaan lapset osaavat käytt
Ihmisessä on jotain pahasti vialla, jos ei kykene käymään kahvilla tai syömässä ravintolassa ilman koiraansa. Opaskoirat erikseen, niillä on tarkoitus. Harvoin niitä näkee, näitä räksyttäviä, ärsyttäviä pikkufifejä taas on loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiviha voi yhteiskunnassamme hyvin.
Ei mutta Äidit latteinensa eivät älyä että kahvilan täytyy tienata rahaa eikä vaan passata pihejä mammoja.On tätä tapahtunut muuallakin maailmalla. Lasten syöttäminen , vaippojen vaihto ym ei ole sopivaa pienessä kahvilassa, jossa rajoitetusti tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Ei. Kyllä Suomi on vaan vihamielinen lapsia ja koiria kohtaan.
Mistähän voisi johtua. Suomessa ei nykyään osata kasvattaa lapsia ollenkaan, ei mitään kuria, pelkkää rajattomuutta. Huudetaan, kiljutaan, häiritään muita ihmisiä, ei uskota mitään. Rakkien ja niiden omistajien viha johtuu ihan näistä itsestään, heillä ei ole mitään käytöstapoja, pitävät aivan joka paikkaa siis ihan joka paikkaa näiden karvakasojen vessana, mitään ei kun
Tämä on totta. Nykyään monet lapset ovat röyhkeitä ja itsekkäitä. Vanhemmat täysin kädettömiä kasvattamisessa. Samoin koiranomistajien keskuuteen on tullut joukoittain korona-aikana koiran ottaneita, jotka eivät ole osanneet kouluttaa koiriaan. Nämä mätämunat pilaavat kunnollisten vanhempien sekä kunnollisten koiranomistajien maineen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin kirjastossa k-taudin jälkeen, niin wc-tiloissa oli siniset valot, kirjastossa elämöitiin ja huudettiin, ei ollut hiljaisuutta, vaan enemmän nuorison kiljumista ja lasten juoksentelemista aikuisten osastolla.
Kun meinasin mennä kahville, käännyin ovelta kun näin miten mammat kahvion pöydässä vaihtoivat lastensa kakkavaippoja.
No voihan niitä entisiä aikoja muistella ja ostaa kirjansa kaupasta tai divarista.
Onko joku ihan oikeasti nähnyt jonkun vaihtavan vauvalle kakkavaippan kahvilan tai muun syöttämön pöydässä? Mä en ole nähnyt. No, oli siellä vaipassa mitä vaan, niin vessa / lastenhoitohuone on ainoa oikea vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiviha voi yhteiskunnassamme hyvin.
Ei mutta Äidit latteinensa eivät älyä että kahvilan täytyy tienata rahaa eikä vaan passata pihejä mammoja.On tätä tapahtunut muuallakin maailmalla. Lasten syöttäminen , vaippojen vaihto ym ei ole sopivaa pienessä kahvilassa, jossa rajoitetusti tilaa.
Miksi lapsi ei saa syödä kahvilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ihan oikeasti nähnyt jonkun vaihtavan vauvalle kakkavaippan kahvilan tai muun syöttämön pöydässä? Mä en ole nähnyt. No, oli siellä vaipassa mitä vaan, niin vessa / lastenhoitohuone on ainoa oikea vaihtoehto.
Olen nähnyt. Pari kertaa jossain hesessä tai mäkkärissä ja kerran ihan oikeassa ravintolassa, ei mikään fine dining -paikka, mutta paremman luokan ravintola kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän voisi johtua. Suomessa ei nykyään osata kasvattaa lapsia ollenkaan, ei mitään kuria, pelkkää rajattomuutta. Huudetaan, kiljutaan, häiritään muita ihmisiä, ei uskota mitään. Rakkien ja niiden omistajien viha johtuu ihan näistä itsestään, heillä ei ole mitään käytöstapoja, pitävät aivan joka paikkaa siis ihan joka p
Kunnollinen koiranomistaja opettaa koiransa niin, että se pärjää kotona omistajien kahvittelu-ja shoppailuhetket sekä ravintolakäyntien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla ei ole niin paljon huonosti käyttäytyviä vanhempia huonosti käyttäytyvine lapsineen kuin Suomessa. Muualla osataan olla kahvilassa niin lasten kuin koirienkin kanssa.
Ruotsissa vielä isompi ongelma tämä. Kaksi naista lapsineen ottivat neljän hengen pöydän eräästä aasialaisesta paikasta jossa Buffé ja noukkivat vinot pinot sushia lautasille.Söivät lohet ja jättivät riisit .Alkaa sinnä täyttämään vatsaa kalliilla lohella ja ottaa lounasaikaan neljän paikan kahden vauvan kassa. Saivat porttikiellon, siitä jumalaton meteli .
Jos nämä äidit älyäisivät edes mennä vaikka iltapäivällä kahviloihin sen sijaan että keskellä lounasta ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt. Olen nähnyt myös sellaisen, että lapselta otettiin ulkokengät jalasta ja ne tällättiin pöydälle. Penska juoksi sitten sukkasillaan ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan tää juttu:
https://www.aamulehti.fi/ravintolat/art-2000011104217.html
Toihan haettiin/haki konkurssiin, hakemus jätettiin vuoden alusta. Ehkä se peruuntui tai yritetään yrityssaneerausta. Mutta joo, nää tilanvaltaajat on olleet yksi syy konkkauhkaan, kun ei maksavia asiakkaita mahdu sisään.
Erikseen pitää kaikki kieltää kun ei ihmiset itse mitään tajua. Näinhän se nykyään menee.
Kannattaisi melkein alkaa myymään työskentelytilaa, esim. läppäripöytä 10 e/tunti. Törkeäähän tuo muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko suomessa todellakin näin vihamielisiä vai onko se tämän palstan erityisominaisuus?Millä tavalla se on kanssaihmisiin hyväksyvää suhtautumista, jos niitä rakkeja toivotellaan tervetulleeksi mihin vain? Lähmimäisten huomioimisesta puhumattakaan.
Sinä Etelä-Euroopassa asuja. Olen minäkin käynyt lomilla paljon Etelä-Euroopassa. En tiedä missä maassa asustelet, mutta koiria ei todellakaan viedä kahviloihin, ravintoloihin, EI UIMARANNALLE - koska se on kielle
Jos koiran kanssa on matkalla, on hyvä jos sen voi ottaa kahvilaan mukaan, koska koiraa ei voi jättää autoon etenkään kesäaikaan eikä missään nimessä ulos yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt. Pari kertaa jossain hesessä tai mäkkärissä ja kerran ihan oikeassa ravintolassa, ei mikään fine dining -paikka, mu
Hyi hitto. Mä olen kaksi lasta saanut opetettua kuivaksi ilman, että ravintolassa tai kahvilassa on tarvinnut vaihtaa yhtäkään vaippaa, wc-tiloissa ollaan operaatio suoritettu.
Se muuten on myös surullista, kun ihan liian monen hyvinkin pienen lapsen nenän eteen lykätään odotteluajaksi puhelin. Mun lapset joutuu keskustelemaan, iik! Kesken ruokailun ei ole asiaa myöskään leikkipaikkaan (mun lapsilla), jos ravintolassa on sellainen. Kun on syönyt, sitten voi mennä.
Tampereella ei ole mitään Bellas Cafeta olemassakaan.
Siitä sitä sit vaan sellaista perustamaan.