Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä keskiarvolla sinä suoriuduit peruskoulusta?

Vierailija
18.03.2025 |

Millä paikkeilla se oli, kuinka hyvin koulu sinulla meni?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu 8,5, lukio 7,5. En jaksanut tehdä lukiossa mitään, ylioppilaaksi kuitenkin pääsin

Vierailija
22/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,7. "Kävin" koulussa eikä kukaan huomannut etten oikeasti tehnyt mitään. Kostautui sitten lukion jälkeen, en uskaltanut mennä yliopistoon puutteellisilla opiskelutaidoilla, ja ammattikorkeakoulussa olin ihan pihalla kun olisi pitänyt itse tehdä jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän piste jotain.  Ei muistikuvia luinko jotain.  Tuolla ei mitään merkitystä koska menin lukioon jonne olisi päässyt vaikka 7.0.

Vierailija
24/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,8

En ollut ikinä mikään himo-opiskelija. 

Vierailija
25/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli ysin keskiarvo, jonka eteen ei tarvinnut tehdä yhtikäs mitään. Luin kyllä muuten paljon kirjoja ja muisti sekä päättelykyky olivat hyvät. Sain kiitettäviä kaikesta muusta paitsi liikunnasta. 

Melko pienituloinen kutsumusopettaja minusta tuli. Onneksi puoliso tienaa hyvin.

Vierailija
26/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-arvo oli 6.9. Muita kouluja en käynyt ja nyt mittava itse rahoitettu kiinteistömassa ja mukava sijoitussalkku. Kaksi vuotta vielä eläkkeelle ja n. 4000 euron eläke alkamassa.

Lisäyksenä vielä se, että kerran jäin luokalle suomenkielestä ja englannista. Aikuisiällä kuitenkin kirjoitellut paljon lehtijuttuja ja ammatillista tekstiä ohjeisiin ja muihin julkaisuihin. Pitkiä aikoja ulkomailla pelkästään englannilla, koska innostuin kieleen myöhemmin ja itseopiskelin.

Vierailija
27/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muistaakseni joku 5,7. Eihän se hyvin mennyt, mutta ammattikorkeakouluun pääsin ammattikoulun kautta.

Vierailija
28/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy lukion keskiarvoa ja yo-todistusta?

Siksi kun se ei ole yo.

Vierailija
29/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.4, muita kouluja en ole käynyt. Intin kävin ja sen jälkeen ollut yrittäjä 30 vuotta ja onpa muutama henkilö yrityksessä töissä. 

Vierailija
30/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha, että en ole käynyt peruskoulua, vaan 4 v. kansakoulua ja sitten 5 v. keskikoulua, mikä vastannee peruskoulun suoristusta. Keskiarvo päästötodistuksessa taisi olla himpun verran yli kahdeksikon. Jatkoin lukioon ja yliopistoon.

Vierailija
31/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,3 ilman vaivannäköä.

Vierailija
32/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.0. Tutkintoni on hyvin tavoitellulta alalta yliopistosta.

Vierailija
33/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jotain kahdeksan luokkaa tai vähän alle. En muista enää tarkkaan.

Vierailija
34/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-arvo oli 6.9. Muita kouluja en käynyt ja nyt mittava itse rahoitettu kiinteistömassa ja mukava sijoitussalkku. Kaksi vuotta vielä eläkkeelle ja n. 4000 euron eläke alkamassa.

Lisäyksenä vielä se, että kerran jäin luokalle suomenkielestä ja englannista. Aikuisiällä kuitenkin kirjoitellut paljon lehtijuttuja ja ammatillista tekstiä ohjeisiin ja muihin julkaisuihin. Pitkiä aikoja ulkomailla pelkästään englannilla, koska innostuin kieleen myöhemmin ja itseopiskelin.

Lisäyksen lisäys. Vaikka jäinkin peruskoulussa luokalle englannista, niin luennoin englanniksi ammattikielellä. Eli, pelkällä peruskoulun 6.9 keskiarvolla olen pötkinyt pitkälle.

Vierailija
35/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy lukion keskiarvoa ja yo-todistusta?

Hyvä kysellä välillä muutakin.

Vierailija
36/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikoinani ei vielä ollut peruskoulua, mutta keskikoulun päästötodistuksen keskiarvo oli kasin paikkeilla.

Vierailija
37/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,8

En oikein jaksanut käydä kun oli muuta tekemistä.

Vierailija
38/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 8.7 peruskoulun lukuaineiden keskiarvo. Lukio meni sitten paremmin ja kirjoitin ällän paperit. Siinä oli jokin, että esim. matematiikasta aloin pitämään vasta kun siirryttiin kirjaimiin ja abstraktiin ajatteluun.

Vierailija
39/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,6 eli oikein hyvinhän koulu meni. Sama keskiarvo myös lukion päättötodistuksessa.

Vierailija
40/59 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,6. Tämä oli 1981  jolloin hyviä numeroita annettiin vain hyville ja tollot oli tarkkiksella.