Minkä ikäisenä aloit keräämään astioita, jotain astiasarjaa?
Kommentit (32)
Astiastot on hyvä juttu, ruokaa tarvitaan.
Muuttaessani omilleni ja yliopisto-opintojeni alettua noin parikymppisenä. - Ajattelin, että yritän hankkia ostaa mieluummin kerralla sellaisia astioita jotka sopivat toistensa kanssa yhteen ja miellyttvät silmääni sensijjaan, että ostaisin vain ensimmäiset, jotka tulsivat vastaan.
Koska tuolloin ei ollut varaa ostaa "heti" kaikkia niin yritin seuraavilla kerroilla ostaa samanlaisia tai ainakin jo hankkimien kanssa yhteen sopivia. - Tuolloin onnistuinkin ostamaan sama astia sarjaa vaivattomasti.
Kai tätä jonkinlaiseksi keräilemiseksi voi nyt kutsua kun olen vuosien kuluessa täydentänyt asiastoani joitain kertoja ja joka kerta ajatuksella, että ne enemmän täydentävät kuin olisivat vain joitain satunnaisia "kuppeja ja kippoja" joita nyt vain olisi oltava kun onhan se ollut mukavampi mm. tarjota ruokaa kavereille "oikealta lautadelta" kuin kertakäyttölautaselta . En pidä kertakäyttökulttuurista.
Sinkkumies
Olinkohan joku 35v kun päätin ostaa ns. juhla-astiasarjan. Ostin sen sit kerralla. Eli en ole ikinä aloittanut mitään varsinaista keräämistä.
90-luvulla mulla oli kaapit täynnä Luminarcin 8-kulmaisia mustia astioita. Pääsin niistä eroon ja sen jälkeen en ole mitään jaksanut keräillä. Hyvin vähän omistan muutenkin astioita.
N50
Menin keräämään likaisia astioita paikalliseen hotelliravintolaan kesätöihin 16 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Siinä neljänkympin korvissa, kun rompetorilta - armeijan ylijäämää myyvältä tyypiltä ostin SA-INT:in teräksiset lautaset sekä mukit niin kotiin kuin mökillekin. Samaan pakettiin lähti myös intin isokokoiset lusikat (ei kuitenkaan lu-ha:t).
M 50
On kestävää ja laadukasta.
38- vuotiaana pitkäaikaistyöttömänä olen alkanut kerätä Xtra- astiasto sarjaa Prismoista. Tällä hetkellä minulla on 4 haarukkaa, 4 veistä ja 4 lusikkaa jo!
M38v
En ole keräilijäluonne, mutta ollessani nuori oli aika selvää, että ihmisillä on astiastot. Siispä sain ehkäpä noin 20-vuotiaana ripeään tahtiin lahjaksi Pentikin Halla-astiaston. Muuttaessani hieman vanhempana muualle opiskelemaan sekä ostin että sain lahjaksi monenväristä Teemaa. Nyt jo aika vanhana pidän kuitenkin enemmän kivoista yhdistelmäkattauksista kuin siitä, että kaikki olisi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Yli nelikymppisenä. Kolmea eri astiastoa himoitsen, mutten ole kerännyt kuin kahta vielä.
Kummalliset himon kohteet sulla. Itse himoitsen 25-vuotiasta naapurissani asuvaa urheilijanuorukaista. Astiat ei mua niinkään kiinnosta.
N43
26 vuotiaana menin naimisiin ja astioita oli jo valmiina.
Olemme eronneet ja astiat ovat jemmassa. Muutin miesystäväni luo ja täällä oli astioita valmiina.
Jotenkin häälahjojen tuominen ei sopinut siihen hetkeen.
Olen kerännyt lapsille myös astioita. Katsoimme niitä pitkään ja kunmatkin tykkäsivät samasta sarjasta. Hommasin niitä 6 kpl jokaista perusastiaa. Esikoinen menee reilu vuoden päästä naimisiin ja kysyin heiltä haluavatko lisää sarjaa. Häälahja on jo valmiina, oli Arabiassa ale
Toki se vähän nolottaa joskus kun on joku kylässä ja tarjoaa jotain. Mutta näillä mennään mihin on varaa ja yritetään muistaa: köyhyys ei ole noloa, vaan se on katastrofi