Miksi naiset aina päättää mitä ostetaan kaupasta ja syödään?
Itse olen ehdottanut kaikenlaista mutta sen jälkeen muija katsoo vihaisesti mun päälle.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää itse, mitä tapahtuisi, jos mies alkaisi päättämään esim siitä, mitä syödään, milloin harrastetaan seksiä, milloin siivotaan tai milloin hankitaan lapsia. Naisista tulisi samanlaisia hermoraunioita kuin pikkulapsista, joilta on otettu lelut ja karkit pois.
On rehellistä myötään, että niin on yksinkertaisesti helpompaa kaikille. Sitä et ala väittelemään neljä-vuotiaan lapsen kanssa siitä, miksi hänen ei pitäisi syödä karkkia aamupalaksi.
Mitä ihmettä nyt taas sepustat
Its my way or highway. Naisten oikeus päättää kotitaloudessa on heidän syntymäoikeus.
Naiset päättävät säännöllisesti, mitä pari syö, missä asutaan, milloin lapsia hankitaan, missä loma vietetään, mitä tehdään vapaa-aikana, mitkä ovat lasten nimet, mitä vaatteita he pitävät, mil
Kerro vielä, mitä ovat ne miesten tärkeät asiat, joiden takia koko muu arki on epäkiinnostavaa. Jotenkin ei kuulosta siltä, että olisit esim. kovin vastuullisissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat kokkaa ja kaupassa käydään yhdessä. Osa ruoista suunnitellaan yhdessä, osan päättää kokkaaja. Molemmat kerää kaupasta tarvitsemansa tarvikkeet. Asioista ei tarvitse tehdä vaikeita.
Heh, näen teidät sieluni silmin, toinen ryhtäilee toiseen suuntaan ja toinen toiseen ja välillä kumpikin on ihan hukassa syli täynnä tavaraa. :D
Se joka käy ainekset kaupasta ja kokkaa, se päättää, oli mies tai nainen.
Muu vatkaaminen ja ryhmätyö tällaisen polttoaineasian ympärillä on mielestäni ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat kokkaa ja kaupassa käydään yhdessä. Osa ruoista suunnitellaan yhdessä, osan päättää kokkaaja. Molemmat kerää kaupasta tarvitsemansa tarvikkeet. Asioista ei tarvitse tehdä vaikeita.
Jaa-a, tuhlaatte kummankin aikaa samaan metatyöhön, jne. Selkeämpää on kun kummallakin on omat tonttinsa, eikä tarvitse pohti kuka ottaa miloin mistäkin asiasta kopin.
Omituinen kommentti. Aika moni pariskunta käy yhdessä kaupassa ja aika monessa perheessä molemmat kokkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, näen teidät sieluni silmin, toinen ryhtäilee toiseen suuntaan ja toinen toiseen ja välillä kumpikin on ihan hukassa syli täynnä tavaraa. :D
Oletko kuullut, että kaupassa käydessä jokainen voi halutessaan ottaa oman korin tai kärryn?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies päättää koska hän on se joka kokkaa. Ehdottaa toki voi mutta olisi hölmöä alkaa vaatia jotain työlästä ruokaa jos toinen on ihan väsynyt ja haluaisi tehdä jotain nopeaa ja helppoa. Mulle käy kaikki kunhan ei itse tarvitse tehdä.
Kokkaispa minunkin mies edes kerran viikossa. Söisin myös ihan mitä vain, jos pääsisi joskus valmiiseen pöytään, eikä olisi tarvinnut itse miettiä, mitä laitetaan.
Mulle kelpaisi sekin, jos mies edes ehdottaisi jotain ruokia, koska niiden miettiminen nyppii paljon enemmän kuin varsinainen kokkaaminen tai kaupassa käyntikään. Mutta eipä tuolla ole mitään ideoita, vaikka kysyn.aina, kun olen kauppaan lähdössä.
Ehkä ap:n puolisoa päinvastoin vtuttaa se, että toinen vaatii tiettyjä ruokia, muttei tee niiden eteen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää itse, mitä tapahtuisi, jos mies alkaisi päättämään esim siitä, mitä syödään, milloin harrastetaan seksiä, milloin siivotaan tai milloin hankitaan lapsia. Naisista tulisi samanlaisia hermoraunioita kuin pikkulapsista, joilta on otettu lelut ja karkit pois.
On rehellistä myötään, että niin on yksinkertaisesti helpompaa kaikille. Sitä et ala väittelemään neljä-vuotiaan lapsen kanssa siitä, miksi hänen ei pitäisi syödä karkkia aamupalaksi.
Mitä ihmettä nyt taas sepustat
Its my way or highway. Naisten oikeus päättää kotitaloudessa on heidän syntymäoikeus.
Naiset päättävät säännöllisesti, mitä pari syö, missä asutaan, milloin lapsia hankitaan, missä loma vietetään, mitä tehdään vapaa-aikana, mitkä
Kerro vielä, mitä ovat ne miesten tärkeät asiat, joiden takia koko muu arki on epäkiinnostavaa. Jotenkin ei kuulosta siltä, että olisit esim. kovin vastuullisissa töissä.
Mielipiteeni ei auttamatta kerro mitään siitä kuka ja minä olen...
Miehet ovat niitä naisia lapsia, jotka kysyvät lupaa syödä epäterveellisiä ruokia, juoda alkoholia ja saada seksiä. Mies on sellainen perheen näkymätön taustahahmo, joka otetaan esille kun naisella on tarvetta purkaa omia paineitaan, esim kiukuttelemalla tai se sopii jotekin muuten naisen narisitisiin tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies päättää koska hän on se joka kokkaa. Ehdottaa toki voi mutta olisi hölmöä alkaa vaatia jotain työlästä ruokaa jos toinen on ihan väsynyt ja haluaisi tehdä jotain nopeaa ja helppoa. Mulle käy kaikki kunhan ei itse tarvitse tehdä.
Kokkaispa minunkin mies edes kerran viikossa. Söisin myös ihan mitä vain, jos pääsisi joskus valmiiseen pöytään, eikä olisi tarvinnut itse miettiä, mitä laitetaan.
Mulle kelpaisi sekin, jos mies edes ehdottaisi jotain ruokia, koska niiden miettiminen nyppii paljon enemmän kuin varsinainen kokkaaminen tai kaupassa käyntikään. Mutta eipä tuolla ole mitään ideoita, vaikka kysyn.aina, kun olen kauppaan lähdössä.
Ehkä ap:n puolisoa päinvastoin vtuttaa se, että toinen vaatii tiettyjä ruokia, muttei tee niiden eteen mitään?
Odotat ja odotat, että mies viimeinkin muuttuisi ja saisit suhteelta sitä mitä haluat?
Meillä mies vastaa en tiedä päätä sinä, jos kysyn mitä haluaisi ruuaksi tai kaupasta. Helpoimmalla siinä kohtaa on vain itse tehdä päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen valinnat: Makkaraa, toista makkaraa, potkaa, perunaa. Sen takia hän ei päätä viikon ruokalistaamme.
Noilla sentään lähtee nälkä, jäävuorisalaatilla ja kurkulla ei.
Salaatti, kurkku ja tomaatti ovat 96% vettä ja loput pahaa makua. Rouvat kuvittelevat syövänsä kovikin terveellisesti kun mussuttavat silkkaa vettä.
Tämä rouva ei ostakaan noita, koska en kuskaa vettä kotiin. Salaatiksi parempi vaihtoehto on kaali tai kiinankaali, näistä kun saa tehtyä kunnollista lämmintäkin ruokaa niin halutessaan. Kurkut syödään vain vähän kerrallaan säilykkeinä ja tomaateissa suosin vain kirsikkaluumutomaatteja. Ne menevät karkin korvikkeena. Ajatuskin talvisista kotimaisista tomaateista ällöttää, turpeen keskellä keinovalossa kasvatettua mautonta massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä kysyn mieheltä, hän sanoo, että vaikka perunoita, riisiä tai makaronia ja jotain kastiketta. No helpottipa kovasti.
Kerran oltiin menossa kauppaan ostamaan seuraavan viikon ruuat. Matkalla kysyin mitä ensi viikolla syödään, mies lähes suuttui ja sanoi, että mistä hän tietää mitä haluaa syödä. No sepäs helpotti kauppareissua.
Käytä järkeäsi ja käy useammin kaupassa, ei sitä ole missään kielletty. Olet vain mennyt hypermarketien mainostusten ansaan. Lopulta se ruokaan menevä raha on max sama tai jopa pienempi kuin kerta viikkoon käydessä, koska useammin kaupassa käyden ostat pienemmän määrän kerralla.
Kerran viikossa kauppareissu yleensä riittää, minulla ei ole hinkua laukata siellä päivittäin. Jos jotain puutetta tulee, voi mies käydä sen hakemassa. En nauti ruuanlaitosta, mutta jos tiedän etukäteen mitä minäkin päivänä syödään, se on helpompi homma hoitaa. Meillä ei mene ruokaa roskiin, joten miksi useammin tehdyt kauppareissut pienentäisivät ruokakuluja?
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti anna tuollaisen keskenkasvuisen räkänokan tietenkään päättää. Teini vetäis vaan kuraläppäpitsoja.
aikoinaan mun nuoren koulumatkalla oli kauppa. Annoin rhaa että osta ruokaa. Toi aina hyviä aineksia, eikä koskaan roiskeläppiä.
Ei ollut oppinut niitä kotona syömään. Ihan osti kalaa ja jauhelihaa sun muuta oikeeta ruokaa!
Nyt on jo aikuinen ja melkomoinen kokki, ei pyöri hhänen keittiössään roskaruoka josta pito häipyy kertapieraisulla!
"Itse olen ehdottanut kaikenlaista mutta sen jälkeen muija katsoo vihaisesti mun päälle."
EI HYVÄ! Nyt käyt itse ostamassa mit' haluut ja jos ei rouva tee...ulkoruokintaan vaan ja uutta etsimään!
PS voit S-apilla tilata kotiin, ei ees tartte mennä kauppaan, tsuppari tuo kottiin asti!
Se päättää joka tekee. Meillä molemmat
Mä kysyn aina mieheltä kun olen kauppaan menossa että onko jotain ideaa mitä ostaisin ja mitä ruokaa tekisin. Aina kuuluu että "ihan sama mulle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti anna tuollaisen keskenkasvuisen räkänokan tietenkään päättää. Teini vetäis vaan kuraläppäpitsoja.
aikoinaan mun nuoren koulumatkalla oli kauppa. Annoin rhaa että osta ruokaa. Toi aina hyviä aineksia, eikä koskaan roiskeläppiä.
Ei ollut oppinut niitä kotona syömään. Ihan osti kalaa ja jauhelihaa sun muuta oikeeta ruokaa!
Nyt on jo aikuinen ja melkomoinen kokki, ei pyöri hhänen keittiössään roskaruoka josta pito häipyy kertapieraisulla!
Meillä kaikki lapset tekevät itse ruuat, yksinasuva kuopuskin vaikka välillä pääsisi helpommalla eineksillä kun on kiire. Ei vaan ole tullut edes mieleen...:)
Vierailija kirjoitti:
"Itse olen ehdottanut kaikenlaista mutta sen jälkeen muija katsoo vihaisesti mun päälle."
EI HYVÄ! Nyt käyt itse ostamassa mit' haluut ja jos ei rouva tee...ulkoruokintaan vaan ja uutta etsimään!
PS voit S-apilla tilata kotiin, ei ees tartte mennä kauppaan, tsuppari tuo kottiin asti!
Miksi rouvan pitäisi tehdä ap:n haluamat ruuat? Osaatko kertoa perusteet tuolle? Voit olla ihan varma, että mies, joka sanoo ettei tee ikinä ruokaa vaan naisen homma on tehdä miehen vaatimat ruuat, ei ole kovin haluttu naisten keskuudessa. Siinä voipi tulla miehelle nälkä, mutta on vain luonnon omaa karsintaa, jos mies kuolee nälkään jääkaapin ja hellan väliin. Kellään ei tule ikinä.
Jaa-a, tuhlaatte kummankin aikaa samaan metatyöhön, jne. Selkeämpää on kun kummallakin on omat tonttinsa, eikä tarvitse pohti kuka ottaa miloin mistäkin asiasta kopin.