Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset aina päättää mitä ostetaan kaupasta ja syödään?

Vierailija
18.03.2025 |

Itse olen ehdottanut kaikenlaista mutta sen jälkeen muija katsoo vihaisesti mun päälle.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies hoitaa kaupassa käynnin ruuan laittamisen. Minun ei tarvitse puuttua asiaan. <3 

Vierailija
42/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä yleensä käyn kaupassa ja teen ruoan, mikä myös miehelle kelpaa. Jos on joku mättö, mitä hän ehdottomasti haluaa, hän silloin telläytyy kauppareissulle mukaan varmistamaan, että se mättö myös ostetaan. Toki hän maksaa silloin koko kauppalaskun:) Tämä tapahtuu ehkä max 1 kk, ehkä harvemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan. Miehellä auto, asutaan keskellä mettää, kauppaan 7km, kaupunkiin ja isoon kauppaan 50+

Sanon vaan mitä tarviin ja mies tuo sen, itse päättää omat syömisensä ja yhdessä jutellaan jos syödään samaa ruokaa. Ei siis aina todellakaan syödä samaa koska mies kehonrakentaja ja minä puolet pienempi enkä syö punaista lihaa... :D

Jos olisi lapsia niin mies kokkaisi varmasti niillekin kun näkemystä ravitsemuksesta löytyy. Mutta jos mies yrittäisi sanella niin kävelisin vaikka sinne kauppaan koska kyllä mulle on sen verran väliä ruualla. 

Vierailija
44/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nosta se perseesi sohvalta, mene kauppaan ja osta, mitä haluat ja sitten kotona teet niistä ostoksista, mitä haluat. Tehtävä suoritettu ja ilmainen neuvo, ole hyvä.

Vierailija
45/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen valinnat: Makkaraa, toista makkaraa, potkaa, perunaa. Sen takia hän ei päätä viikon ruokalistaamme.

Vierailija
46/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää itse, mitä tapahtuisi, jos mies alkaisi päättämään esim siitä, mitä syödään, milloin harrastetaan seksiä, milloin siivotaan tai milloin hankitaan lapsia. Naisista tulisi samanlaisia hermoraunioita kuin pikkulapsista, joilta on otettu lelut ja karkit pois.

On rehellistä myötään, että niin on yksinkertaisesti helpompaa kaikille. Sitä et ala väittelemään neljä-vuotiaan lapsen kanssa siitä, miksi hänen ei pitäisi syödä karkkia aamupalaksi. 

Vierailija
47/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä kysyn mieheltä, hän sanoo, että vaikka perunoita, riisiä tai makaronia ja jotain kastiketta. No helpottipa kovasti.

Kerran oltiin menossa kauppaan ostamaan seuraavan viikon ruuat. Matkalla kysyin mitä ensi viikolla syödään, mies lähes suuttui ja sanoi, että mistä hän tietää mitä haluaa syödä. No sepäs helpotti kauppareissua. 

Käytä järkeäsi ja käy useammin kaupassa, ei sitä ole missään kielletty. Olet vain mennyt hypermarketien mainostusten ansaan. Lopulta se ruokaan menevä raha on max sama tai jopa pienempi kuin kerta viikkoon käydessä, koska useammin kaupassa käyden ostat pienemmän määrän kerralla.

Vierailija
48/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen valinnat: Makkaraa, toista makkaraa, potkaa, perunaa. Sen takia hän ei päätä viikon ruokalistaamme.

Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä, eli ei sulla mitään miestä ole. 

Vierailija
49/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinusta valtaa ja päsmäröintiä, jos joku puolestasi suunnittelee ostokset, kaupassa ja maksaa, ja kokkaa ruuat? Voithan sinäkin tehdä niin, jos osaat, mutta luultavasti nainen tekee niin, koska et osaa. Toivottavasti sinulla on jotain muita avuja.

Vierailija
50/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn joka kerta kun olen kauppaan lähdössä, että mitä haluatte syödä, siis muulta perheeltä. Ikinä en saa mitään vastaukseksi. Sit ostan sitä, mitä mun tekee mieli ja haluan valmistaa. 

Uskomatonta, että jotkut vieläkin onnistuu kouluttamaan itselleen näitä kotiorjia. 

Vierailija
51/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja päättää. No meillä menee niin että mies valitsee mitä haluaa syödä ja minä valitsen mitä haluan syödä, yhdessä päätetään mitä tehdään päivälliseksi 

Vierailija
52/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää itse, mitä tapahtuisi, jos mies alkaisi päättämään esim siitä, mitä syödään, milloin harrastetaan seksiä, milloin siivotaan tai milloin hankitaan lapsia. Naisista tulisi samanlaisia hermoraunioita kuin pikkulapsista, joilta on otettu lelut ja karkit pois.

On rehellistä myötään, että niin on yksinkertaisesti helpompaa kaikille. Sitä et ala väittelemään neljä-vuotiaan lapsen kanssa siitä, miksi hänen ei pitäisi syödä karkkia aamupalaksi. 

Mitä ihmettä nyt taas sepustat

Vierailija
53/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla sentään lähtee nälkä, jäävuorisalaatilla ja kurkulla ei.

Vierailija
54/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinusta valtaa ja päsmäröintiä, jos joku puolestasi suunnittelee ostokset, kaupassa ja maksaa, ja kokkaa ruuat? Voithan sinäkin tehdä niin, jos osaat, mutta luultavasti nainen tekee niin, koska et osaa. Toivottavasti sinulla on jotain muita avuja.

Kenellä? Yritätkö nyt loukata jotakuta miestä? 

Vierailija
55/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä kysyn mieheltä, hän sanoo, että vaikka perunoita, riisiä tai makaronia ja jotain kastiketta. No helpottipa kovasti.

Kerran oltiin menossa kauppaan ostamaan seuraavan viikon ruuat. Matkalla kysyin mitä ensi viikolla syödään, mies lähes suuttui ja sanoi, että mistä hän tietää mitä haluaa syödä. No sepäs helpotti kauppareissua. 

Mies on oikeassa, mistä hitosta sitä voi etukäteen tietää mitä tekee mieli, mitä ehtii tekemään, kuka on milloinkin missä, jne. 

Vierailija
56/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä, eli ei sulla mitään miestä ole. 

En minä miestäni vihaa vaan rakastan. Tuo oli totuus. Kun kysyn, mitä tehtäis ruoaksi, on vastaus aina lihaa tai makkaraa. Pitäisikö tässä ketjussa valehdella?

Vierailija
57/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä? Yritätkö nyt loukata jotakuta miestä? 

Ihan ap:lla

Vierailija
58/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla sentään lähtee nälkä, jäävuorisalaatilla ja kurkulla ei.

Salaatti, kurkku ja tomaatti ovat 96% vettä ja loput pahaa makua. Rouvat kuvittelevat syövänsä kovikin terveellisesti kun mussuttavat silkkaa vettä. 

Vierailija
59/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat kokkaa ja kaupassa käydään yhdessä. Osa ruoista suunnitellaan yhdessä, osan päättää kokkaaja. Molemmat kerää kaupasta tarvitsemansa tarvikkeet. Asioista ei tarvitse tehdä vaikeita.

Vierailija
60/79 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas sepustat

Its my way or highway. Naisten oikeus päättää kotitaloudessa on heidän syntymäoikeus.

Naiset päättävät säännöllisesti, mitä pari syö, missä asutaan, milloin lapsia hankitaan, missä loma vietetään, mitä tehdään vapaa-aikana, mitkä ovat lasten nimet, mitä vaatteita he pitävät, milloin harrastetaan seksiä, mitä ostetaan muille lahjoiksi, kuinka rahat käytetään, milloin kotityöt tehdään, hankitaanko lemmikkieläin, mikä on asunnon lämpötila, jne. Nämä pikkuasiat ovat miehille melko yhdentekeviä.