Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitosluokkalainen ei koskaan muista, että mitä koulussa oli ruokana?

Vierailija
17.03.2025 |

Tai sitten hän sanoo, ettei tiedä, että mitä se oli. Muutenkin on kielellisiä haasteita. Normaalia?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva persu.

Kuinka yksi puolue voi tätä yksilä pelottaa niin että joka asia pitää kääntää tämän puolueen suuntaan? Ovatko he jo niin vahvoja että vaikuttavat tähänkin asiaan? Vai viekö heidän politiikkaansa siihen suuntaan että em. henkilö joutuu kohta lopettaa oleskeluyhteiskunta elämäntapansa?

Vierailija
42/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tieto on relevantti?

Relevantti ei ole tieto ruuasta vaan se, että lapsi ei jostakin syystä muista sitä. Eikö hän syö kouluruokaa, onko ruoka niin outoa vai onko hänen muistissa tai kielellisessä ilmaisussa vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsesi ei käy ruokalassa, kun ei tiedä mitä oli tarjolla. Muuten kannattaa huolestua lapsen muistioireista, noin nuorenako joillekin puhkeaa muistisairaus

Vierailija
44/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso itse ruokalista kouluruokailun järjestäjän sivulta , ei lapsi välttämättä tiedä mitä söi eikä tunnista ruokia. Järkevämpää olisi kysyä mitä lapsi oppi tänään koulussa. 

Tuskin noin huonomuistinen mitään oppi

Vierailija
45/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Saarioinen itse mainostaa, syödään samalla kun selataan puhelinta.  Aivan sama mitä suuhunsa lappaa.

Tiedän, mainos on mainos, mutta samalla Saarioinenkin voisi lisätä mainokseensa puhelimen mallin ja liittymän.

Vierailija
46/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kotona ei ole kuin mäkkiruokaa, niin ei lapsi ehkä tunnista, että muutakin ruokaa on olemassa.

Jos kuitenkin syö kouluruokaa, niin kannattaa hankkia lista ja tehdä niitä ruokia kotonakin.

Vierailija
47/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia. Minua aina ärsytti kun lapsi ei kertonut mitä oli ruokana koulussa kunnes tajusin ettei lapsi oikeasti tiedä mitä ne ruoat on nimeltään.

Minua ärsytti, kun äitini aina tivasi samaa asiaa. Mitä väliä sillä on mitä ruokaa oli koulussa?

Vierailija
48/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset katso koulun sivuilta/instasta, jos se niin kiinnostaa?

Ei niitä välttämättä löydy koulun sivuilta, mutta kyllä ne jostain nettisivuilta löytyy. Täällä ne on ruoanvalmistajan sivuilla, mihin löytyy linkki kaupungin sivuilta.

Vierailija
49/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia. Minua aina ärsytti kun lapsi ei kertonut mitä oli ruokana koulussa kunnes tajusin ettei lapsi oikeasti tiedä mitä ne ruoat on nimeltään.

Minua ärsytti, kun äitini aina tivasi samaa asiaa. Mitä väliä sillä on mitä ruokaa oli koulussa?

Ehkä se, ettei äiti tarjoa samaa ruokaa toiseen kertaan samana päivänä.

Vierailija
50/68 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä just. Tuskin moni aikuinenkaan menee vaikka työpaikka ruokalaan ja ottaa vain lautaselle tietämättä mitä on. Jos vaikka olis jotain leivitettyä pihviä, et maistamalla vasta tietää onko possua vai kanaa. Tai otettas jotain muhennosta tietämättä onko se kasvisversio vai onko siellä lihaa.Jos lapsilla ei ole näkyvillä päivän menu,sit mennään ihan silmillä katsoen ja miettien onkohan toi hyvää, onko tossa kastikkeessa härkistä vai onkohan se jauhelihakastike. Sit jos ei maistelu tuntumalla pääse jyvälle mitä ylipäätään syö,niin sit tulee kuvailtua et oli jotain kastiketta. 

Vierailija
51/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tieto on relevantti?

Relevantti ei ole tieto ruuasta vaan se, että lapsi ei jostakin syystä muista sitä. Eikö hän syö kouluruokaa, onko ruoka niin outoa vai onko hänen muistissa tai kielellisessä ilmaisussa vikaa?

Tyhmät ja tarpeettomat kysymykset monesti ärsyttävät. Samoin jos tieto on saman tekevä, miksi muistella sitä.

Vierailija
52/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistini on aina poistanut huonoja juttuja.

Vierailija
53/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lapsesi mikä vuosi nyt on? Paljonko kello?

Vierailija
54/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ruoka ei ole hänelle niin tärkeä asia että kiinnittäisi siihen kovin paljon huomiota, kunhan lautasella on jotain sapuskaa.

Vierailija
55/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisiko vaan keskustelunavaus?

Vierailija
56/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se, ettei äiti tarjoa samaa ruokaa toiseen kertaan samana päivänä.

Haittaako se jotain jos on samana päivänä kahdesti samaa ruokaa?

Vierailija
57/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin muistaa, mitä oli ruokana. Kumpikin lapsistani on aina osannut vähintäänkin selittää, mitä ainesosia siinä oli. 

Vierailija
58/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 8v lapsi on eliittikoulussa ja fiksu. Eilen oli pippuripihviä, kermaperunoita ja punaviiniä. Tämän kunniaksi joimme puoliksi lapseni kanssa litran pullon Jägermeisteriä.

Ihanaa kun on älykäs lapsi.

T. Pieni äiti

Vierailija
59/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vai naapurin lapsi? Onko se muissakin asioissa noin muistamaton, onko aina ollut tuollainen. Onko koulussa ruokalistoja joissain nähtävillä, kyllä nyt jotkut ruuat tunnistaa näkemällä, mutta onko se aurinkoinen kanapata vai mausteinen päivänpannu kanasta, noita ei voi tietää.

Onko sillä jotain väliä onko "aurinkoinen" tai "nausteinen päivänpannu" ?? Voihan sitä vastata vaan, että  "jotain kanasta ja riisiä."

Vierailija
60/68 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotain perunaa..."

"Jotain lihaa..."

"Jotain riisiä..."

"Jotain keittoa..."

Yllä vastaukset jota meillä sai. Tai sitten "ketä kiinnostaa..." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi