Miten saan töihin menon kannattamaan kun mulla on ulosotossa 47 000e ja neljästä lapsesta elatusmaksut jotka joudun maksamaan jos meen töihi
Nyt siis Kela maksaa elatusmaksut ja suojaosan alle jää mun tulot niin ei ulosotto voi viedä....Haluaisin mennä töihin, mutta ne saa yhtälöä mitenkään päin kannattamaan kun pitäis tienata joku 9000e/kk bruttona et ois jotain järkeä...
Neuvoja?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Teet velvollisuutesi ja menet töihin. Jos elonpäiviä riittää, niin sitten eläkkeellä saatat olla iloinen kun saat pikkuisen eläkettäkin.
Sukulainen, joka eli vähän kuin AP kuoli vähän yli 55 vuotiaana alkoholiin. Ei tarvinnut eläkkeestä huolehtia.
Eniten harmittaa että tällaisella järjellä oleva on mennyt lisääntymään ja vielä tuollaisella tahdilla.
Laita yv niin keskustellaan luottamuksellisesti.
Saisko tähän lisää infoa, miten on mahdollista, että kuluja tulee 300 jos maksat 100 euroa ulosotolle? Sellainen vikahan pitää saada korjattua. Miten tämä voi olla näin? Onko se näin?
Pakkotyö laki voiman heti.Tälläiset loisijat, mitkä maksattavat hupailunsa toisilla, on pantava pakkotyöhön.
Oletettavasti ap on 30-40v. Vaikka lyhyellä aikavälillä tuntuukin, ettei kannata mennä töihin niin pidemmällä aikavälillä se kannattaa. Noin pieni laina on 10 vuodessa maksettu pois. Lisäksi jos maksat itse lastesi elämisen ja yrität olla jonkinlainen vanhempi, lapsesi ehkä eivät vihaa sinua aikuisena. Oletettavasti palkkasi nousee kokemuksen karttuessa, eli 15v kuluttua sinulla saattaa olla hyvä työ, laina maksettu ja lapset tarpeeksi vanhoja elättämään itsensä. Eli hyvää elämää vielä paljon jäljellä.
Jos sen sijaan lusmuilet seuraavat 15 vuotta niin sitten olet yhtä köyhä, ei ole työkokemusta ja lapsesi vihaavat sinua.
Valintoja valintoja...
Mihinkä ihmeeseen olet hassannut noin paljon rahaa?
Lisäksi olet hankkinut lapsia, mutta et ajatellut elättää heitä?
Mikä sinua vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja minulla ei edes ole ulosotossa mitään mutta kylmät laskelmat osoittavat että minun ei kannata mennä töihin. Olen siis eronnut ja lapsia on kaksi.
Osoittaa että systeemissä pahasti jokin pielessä. Hyvä että tukia pinennetään ja näköjään on varaa pienentää lisää niin kauan että tälläiset lausunnot loppuu.
Ja tämän porsaanreiän takia liikkuvat duunarialat ovat täynnä ties mitä friikkejä ja huuhaajia. Ennen he lähtivät ehkä merille, nykyään reissurommiin.