Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan töihin menon kannattamaan kun mulla on ulosotossa 47 000e ja neljästä lapsesta elatusmaksut jotka joudun maksamaan jos meen töihi

Vierailija
17.03.2025 |

Nyt siis Kela maksaa elatusmaksut ja suojaosan alle jää mun tulot niin ei ulosotto voi viedä....Haluaisin mennä töihin, mutta ne saa yhtälöä mitenkään päin kannattamaan kun pitäis tienata joku 9000e/kk bruttona et ois jotain järkeä...

Neuvoja?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole kuin henkilöauton hinta tavalliselle työntekijälle.

Niin, mutta se velkasumma kasvaa mitä enemmän ja mitä pienempiä on lyhennyserät.

Vierailija
22/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi ostat kondomeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi ostat kondomeja.

Kenelle?

Vierailija
24/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon sopan olet itsellesi keittänyt.

Ja tälläisiä miehiä haluavat naiset panna🙄🙄

Ehkä jos ainoa vaihtoehto on palstainkkeli.

Palstainkkelit ovat yleensä hoitaneet asiansa kunnolla, mutta naisethan ovat tunnetusti itsetuhoisia

Vierailija
25/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat työkokemusta jonka avulla olet töissä siinä vaiheessa kun velkasi vanhenee tai saat sen maksettua. Nyt jos jättäydyt työelämän ulkopuolelle olet ikuisesti rutiköyhä.

Mitä sillä työkokemuksella tekee? Tärkeintä on saada rahaa, ei työkokemusta. Työkokemuksella ei voi maksaa laskuja.

Työkokemus on käytännössä rahaa. Siitä maksetaan.

Koskee vain lennosta työpaikan vaihtajia. 6kk työttömyys nollaa koko potin kärrynpyörästä putoilijoiden kohdalla.

Vierailija
26/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja minulla ei edes ole ulosotossa mitään mutta kylmät laskelmat osoittavat että minun ei kannata mennä töihin. Olen siis eronnut ja lapsia on kaksi.

Niin kun te ette osaa ajatella yhtään pitemmälle kuin siihen ensimmäiseen työpaikkaan. Työelämässä edetään. Mennään vaativampiin hommiin, saadaan uusia vastuita ja luottamusta ja sitä myöten lisää palkkaa. Kortistossa ei edetä mihinkään. 

Vierailija
27/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jännii toisin kuin in-celit. 

Vierailija
28/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan pieni velka. Töihin vaan, muutaman vuoden päästä elämä taas hymyilee. Muuten olet elinikäisessä paskaloukussa. 

Vierailija
29/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän siis veronmaksajat maksaa sun elatusmaksut, eikä ole mitään mahdollisuutta pähkäillä kannattaako mennä töihin ja onko järkeä tai mitä jää käteen. Mitä jos nyt vaan menisit sinne töihin ja vastaisit ihan itse niiden lasten elättämisestä.

Aika hävytöntä alkaa ääneen miettimään, että onko järkevämpää maksatuttaa muilla ihmisillä omat huonot valinnat.

Miksi palstamammat hakevat niitä matkamuistoja tänne? Noin siinä sitten käy.

Vierailija
30/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja minulla ei edes ole ulosotossa mitään mutta kylmät laskelmat osoittavat että minun ei kannata mennä töihin. Olen siis eronnut ja lapsia on kaksi.

Äkkiä se aika kuluu, kun et murehdi. Ihminen voi tehdä muutakin kuin rahaa. 

Vierailija
31/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstainkkelit ovat yleensä hoitaneet asiansa kunnolla, mutta naisethan ovat tunnetusti itsetuhoisia

Niin jos kunnolliseksi asioiden hoidoksi katsotaan se, että inkkelin äiti tuo ruokakassin kerran viikossa ja pesee inkkelin pyykit.

Vierailija
32/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat työkokemusta jonka avulla olet töissä siinä vaiheessa kun velkasi vanhenee tai saat sen maksettua. Nyt jos jättäydyt työelämän ulkopuolelle olet ikuisesti rutiköyhä.

Mitä sillä työkokemuksella tekee? Tärkeintä on saada rahaa, ei työkokemusta. Työkokemuksella ei voi maksaa laskuja.

Kumpi pääsee todennäköisemmin töihin:

Vuosien työttömyys, ei mitään yritystä mihinkään suuntaan, kotosalla vaan, tyhjä cv jne. vaiko töissä käyvä, vaikeuksiensa kanssa kamppaileva ja ulosottojaan lyhentävä, työkokemusta kerännyt ja kaikesta ajan tasalla oleva ?

Vierailija
33/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietihän siltä kantilta, että onko järkeä jättää menemättä töihin. Silloin et ikinä saa maksettua ulosottojasi pois ja olet varmasti ikuisesti köyhä. Kuulostaako se kannattavalta?

Vierailija
34/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavan pieni velka. Töihin vaan, muutaman vuoden päästä elämä taas hymyilee. Muuten olet elinikäisessä paskaloukussa. 

Mikä ihmeen elinikäinen paskaloukku. 

Mulla velkojen vanhenemisaikaan on 5-6 vuotta. On siis suurin osa siitä ajasta jo takana päin ja jos elämässä on ollut vastoinkäymisiä, ei liity mitenkään velkaan tai rahaan ne asiat. 

Vierailija
35/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokemus on käytännössä rahaa. Siitä maksetaan.

Koskee vain lennosta työpaikan vaihtajia. 6kk työttömyys nollaa koko potin kärrynpyörästä putoilijoiden kohdalla.

Höpöhöpö. Itse olin neljä vuotta työelämän ulkopuolella, palasin töihin eron myötä. Neljässä vuodessa olen kiivennyt jo minimipalkasta keskipalkalle. Mutta en olekaan mikään vinkuiita.

Vierailija
36/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos kunnolliseksi asioiden hoidoksi katsotaan se, että inkkelin äiti tuo ruokakassin kerran viikossa ja pesee inkkelin pyykit.

Incelit ovat yleensä hyvissä asemissa ja tienaavia. Ei niin kuin juuri kuvailemasi keskiverron palstamamman ja näiden jännämiespuolisoiden elämä. Unohdit vaan vielä mainita palstamamman ja tämän äidin tulehtuneet välit

Vierailija
37/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata meidän veronmaksajienkaan maksella sun velkoja eikä lapsenruokkoja.

Vierailija
38/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä se aika kuluu, kun et murehdi. Ihminen voi tehdä muutakin kuin rahaa. 

En murehdi, eikä minulla ole kiire kuluttaa aikaa. Kaikki parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia muutenkin.

Vierailija
39/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet eduskuntaan vaaleissa persujen puolueen ehdokkaana. Sinut valitaan ja saat palkkaa 10000 euroa kk plus edut 7000 euroa kk niin velkasi on maksettu pian.

Vierailija
40/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ulkomaille töihin. Ulosotolla ei ole toimivaltaa eikä resursseja periä mitään.

Työtarjonta, kielitaito, koulutus, pätevyys, kokemus, voiko toinen vanhempi kieltää lähdön, millä rahalla muutetaan ja mistä asunto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme