Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan töihin menon kannattamaan kun mulla on ulosotossa 47 000e ja neljästä lapsesta elatusmaksut jotka joudun maksamaan jos meen töihi

Vierailija
17.03.2025 |

Nyt siis Kela maksaa elatusmaksut ja suojaosan alle jää mun tulot niin ei ulosotto voi viedä....Haluaisin mennä töihin, mutta ne saa yhtälöä mitenkään päin kannattamaan kun pitäis tienata joku 9000e/kk bruttona et ois jotain järkeä...

Neuvoja?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietihän siltä kantilta, että onko järkeä jättää menemättä töihin. Silloin et ikinä saa maksettua ulosottojasi pois ja olet varmasti ikuisesti köyhä. Kuulostaako se kannattavalta?

Ikuisesti? Mun velkojen vanhenemisaika on 15 vuotta. Ne häviää ku pieru saharaan 5 vuoden päästä. 

Todennäköisesti. Mitä kauemmin vetkuttelet tulottomana sitä todennäköisemmin, sitä epätodennäköisemmin pääset tuloihin kiinni, vaikka velat joskus vuosien päästä vanhenesisivatkin. Takaisin töihin pääsy on paljon epävarmempaa ja eläkettäkään ei kerry niistä toimettomista vuosista. Silloin on köyhä vanhuuskin tulossa.

Minä olen elämäntapaköyhä kyllä niim pirusti. Olen elämässä oikeastaan tehnyt kaikkeni, ettei elämä ole esim. keskiluokkaista. Olen aikuisena ollut köyhä ja niissä töissä, mitä mieluiten teen, ei edes voi tienata paljoa, niin miksi ihmeessä haluaisin varakkaaksi? Minä olen valinnut köyhyyden, jotta voin tehdä myös niitä töitä, joita mieluiten teen. Välillä tulee ihmisiä, jotka kuvittelee, että kaikki haluaa sen keskiluokkaisen elämän, normiduunin ja vauraan elämän, mutta kun ei se ole niin. Minä olen tietynlainen elämäntapaköyhä ja elämäntapa varmasti jatkuu, vaikka voittaisin lotossa. Materiaalisesti elämä pysyisi samana ja myös sen suhteen, paljonko se elämiseni kustantaa. 

Vierailija
62/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa taitaa olla kohta miljardi noita lusmujen elatusmaksuja. Sitten lisäksi saavat työmarkkinatuet, asumistuet, lapsilisät, toimeentulotuet sun muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit on ollu lystit, onneksi veronmaksajat maksaa. Olihan se mukavaa aikaa itselle! Oli.

Ei niitä velkoja maksa kukaan. Tuossa tulee loukku, että velkaantunut on paremmassa asemassa, kun ei käy töissä. Se johtuu ihan siitä, miten se ulosotto toimii. Jos velanmaksu kasvattaa velkaa, velkaantuneen pitää välttää niitä tuloja, jotka kasvattaa velan määrää. Toisaalta kyllä työssäkäyväkin on oikeutettu sosiaalietuuksiin, jos on ulosotossa, mutta silloin käteen jää 100% sama raha kuin henkilöllä, joka ei käy töissä. Nämä asiat aiheuttaa tilanteen, jossa ulosoton asiakkaan ei kannata käydä esim. matalapalkkaisissa ansiotöissä. Työt kyllä voi kannattaa hyvällä palkkauksella, mutta malatalapalkka-aloilla ei. 

Miten velanmaksu kasvattaa velkaa?

Vierailija
64/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä saa lukea. Ei voi käydä töissä kun joutuu elättämään omat lapsensa! Erikoinen ajatusmaailma kyllä, tällaiset lusmut pitäisi määrätä pakkotöihin.

Vierailija
65/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uskomatonta, että työssäkäynti ei ole mukamas kannattavaa, vaan MUIDEN pitää tehdä työt ja maksaa viulut. Työtön ei maksa tuloveroja eikä palvele yhteiskuntaa mitenkään. Antaa lapsileenkin huonon roolimallin.

Tämä, mutta kun maassa on 350000 tuhatta työtöntä! Muutoin ei kommenttisi kosketa keskustelun aihetta!

Vierailija
66/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietihän siltä kantilta, että onko järkeä jättää menemättä töihin. Silloin et ikinä saa maksettua ulosottojasi pois ja olet varmasti ikuisesti köyhä. Kuulostaako se kannattavalta?

Ikuisesti? Mun velkojen vanhenemisaika on 15 vuotta. Ne häviää ku pieru saharaan 5 vuoden päästä. 

Todennäköisesti. Mitä kauemmin vetkuttelet tulottomana sitä todennäköisemmin, sitä epätodennäköisemmin pääset tuloihin kiinni, vaikka velat joskus vuosien päästä vanhenesisivatkin. Takaisin töihin pääsy on paljon epävarmempaa ja eläkettäkään ei kerry niistä toimettomista vuosista. Silloin on köyhä vanhuuskin tulossa.

Teen töitä kyllä. MInä olen ollut virallisesti työtön viimeksi vuonna 2022 muutaman kuukauden. Ei mulla silti kovin paljon tuloja ole eli en tee töitä millekään ulosottovirastolle vaan itselleni. 

Vierailija
67/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon sopan olet itsellesi keittänyt.

Ja tälläisiä miehiä haluavat naiset panna🙄🙄

Tämä on se nykytrendi...

Vierailija
68/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit on ollu lystit, onneksi veronmaksajat maksaa. Olihan se mukavaa aikaa itselle! Oli.

Ei niitä velkoja maksa kukaan. Tuossa tulee loukku, että velkaantunut on paremmassa asemassa, kun ei käy töissä. Se johtuu ihan siitä, miten se ulosotto toimii. Jos velanmaksu kasvattaa velkaa, velkaantuneen pitää välttää niitä tuloja, jotka kasvattaa velan määrää. Toisaalta kyllä työssäkäyväkin on oikeutettu sosiaalietuuksiin, jos on ulosotossa, mutta silloin käteen jää 100% sama raha kuin henkilöllä, joka ei käy töissä. Nämä asiat aiheuttaa tilanteen, jossa ulosoton asiakkaan ei kannata käydä esim. matalapalkkaisissa ansiotöissä. Työt kyllä voi kannattaa hyvällä palkkauksella, mutta malatalapalkka-aloilla ei. 

Miten velanmaksu kasvattaa velkaa?

No sillä tavalla, että kun lyhentää velkoja esim. 100-200 euroa ulosotolle, ulosotto laittaa sen jälkeen kuluja yli 300 euroa ja alkuperäiset velat ei lyhentyneetkään vaan kasvoivat. Mulla on tämä sattunut jo sen verran monta kertaa, että osaan välttää tietynsuuruiset tulot ja mieluummin teen työt vaikka ilmaiseksi, ettei ne tulot kasvata mun velkoja. Näin.  

Vierailija
69/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se heti kannatakaan, mutta mitä nopeammin aloitat työt, sitä nopeammin olet tilanteessa että velka on maksettu. Lapsetkin samalla kasvavat. Jos et tee nyt mitään, niin velka odottaa vielä siinä vaiheessa kun elareiden maksaminen loppuu, ja siinä vaiheessa voi olla vaikea löytää töitä kun olet ollut niin pitkään sivussa työelämästä. 

Vierailija
70/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun yksikin veronkuluttaja ajattelee ettei kannata mennä töihin, tuet ovat liian suuria. Leikata pitää, kunnes tätä kannattavuusajattelua ei enää ole. 

Vierailija
71/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lääkäriksi.

Vierailija
72/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kun yksikin veronkuluttaja ajattelee ettei kannata mennä töihin, tuet ovat liian suuria. Leikata pitää, kunnes tätä kannattavuusajattelua ei enää ole. 

Ei tuo muutu miksikään, koska huumekaupalla ja muulla pimeällä työllä saa nopeasti ne tuet moninkertaisena. Jos siis ei sinne normiduuniin halua, niistä normiduuneista on ihan helppoa pysyä pois eikä se ole kiinni tukien määrästä. Tuet vaan pitää niitä ihmisiä kaidalla tiellä, etteivät ryhdy rikollisesti ja rikoksilla tienaamaan. Jos joku ei halua normiduuniin, se sitten voi ryhtyä varkaaksi, rikolliseksi jne. Ei ne ihmiset sinne normiduuniin myöskään työllisty yhtään paremmin, vaikka otettaisiin kaikki tuet pois. Ovat vaan pakotettuja rikoksiin, kun jokaisen on syötävä. 

Vierailija
73/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet velvollisuutesi ja menet töihin. Jos elonpäiviä riittää, niin sitten eläkkeellä saatat olla iloinen kun saat pikkuisen eläkettäkin. 

Vierailija
74/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä kyllä. MInä olen ollut virallisesti työtön viimeksi vuonna 2022 muutaman kuukauden. Ei mulla silt

No tämähän ei sitten koskenut sinua?

Vierailija
75/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten velanmaksu kasvattaa velkaa?<

Siis mitä kuluja? Kuinka paljon niitä velkoja sitten pitäisi lyhentää, että velka pienenisi?

Vierailija
76/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisuutta on maksaa omat panonsa ihan itse! Turhaa itkua!

Vierailija
77/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisuutta on maksaa omat panonsa ihan itse! Turhaa itkua!

Itse maksatan panoni firmalla. Ai niin ja verovähennykset.

Vierailija
78/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita ettet myöskään tapaa lapsiasi.

Vierailija
79/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja minulla ei edes ole ulosotossa mitään mutta kylmät laskelmat osoittavat että minun ei kannata mennä töihin. Olen siis eronnut ja lapsia on kaksi.

Niin kun te ette osaa ajatella yhtään pitemmälle kuin siihen ensimmäiseen työpaikkaan. Työelämässä edetään. Mennään vaativampiin hommiin, saadaan uusia vastuita ja luottamusta ja sitä myöten lisää palkkaa. Kortistossa ei edetä mihinkään. 

Juuujuu kyllä jokainen joka siivoojana aloitta firmassa on parin vuoden päästä 200k vuodessa tienaava toimistusjohtaja...KYLLÄ JÄMPTI ON NÄIN ku 60-luvullakin se meni tollai

Vierailija
80/91 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae velkajärjestelyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme