Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Formoline-kokemuksia?

Vierailija
17.03.2025 |

Hei!

Onko kellään kokemuksia Formoline-laihdutuslääkkeestä jota saa apteekista?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pakkauksessa lukee "lääkinnällinen laite" (produkt) niin ei kovin uskottava ole.

Oikeaa suomen kieltä olisi "lääkinnällinen valmiste" tai "tuote"....

Juu, mutta Lääkinnällinen laite on EU:n luokitus. Mm aurinkovoide Eucerin 100 spf jota myydään apteekeissa on EU luokituksen mukaan lääkinnällinen laite. Nimityksen ei kannata jumiutuu.

Vierailija
42/64 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti vastaa:

Formoline ei ole lääke, vaan rekisteröity "lääkinnälliseksi laitteeksi" (hieman harhaanjohtava termi tässä yhteydessä koska "laite" kuulostaa joltain ihan muulta kuin syötävältä kuituvalmisteelta) koska valmisteesta itsestään EI imeydy mitään vaikuttavaa ainetta kehoon vaan se imee aineita eli tässä tapauksessa lipidejä itseensä. 

Se toimii juurikin tuolla tavalla: sitoo itseensä vatsalaukusta ja jossain määrin myös ohutsuolesta lipidejä jolloin nämä lipidit eivät imeydy vaan kulkevat tuotteen mukana suoliston läpi ulos. Se ei ole taikapilleri mutta oikein käytettynä auttaa painonpudotuksessa. 

Huomatkaa, että se ei vaikuta mitenkään sokerien (eli hiilihydraattien) kaloreiden vähentämiseen, vaikutus kohdistuu ainoastaan ruuan sisältämään rasvaan. Se ei myöskään tietenkään sido ruuan rasvaa 100%, vaan karkea arvio valmistajan mukaan on noin puolet. Valmiste vaikuttaa ainoastaan kun se on samassa paikassa rasvan kanssa: jos otat valmisteen liian kauan ennen ruokailua se siirtyy ohutsuoleen kun myöhemmin syödyt ruuan lipidit imeytyvät osittain jo vatsalaukusta. Se ei myöskään osaa erotella ruuan rasvaa muista lipideistä vaan sitoo itseensä myös esimerkiksi rasvaliukoisia vitamiineja ja ennenkaikkea rasvaliukoisia lääkeaineita. Koska monet lääkeaineet imeytyvät nimenomaan ohutsuolesta jossa myös Formoline viipyy vatsalaukkua pidempään, täytyy lääkkeiden ottamisen ja Formolinen ottamisen välillä olla mielellään neljä tuntia väliä molempiin suuntiin. 

Formolinesta on paljon tutkittua dataa ja oikein käytettynä se on hyvä tuki painonpudotukselle eikä suinkaan huuhaata. Yleensä syy miksi siitä ei saada haluttua hyötyä on väärin käyttö (ei ymmärretä millaisen aterian kanssa sitä tulee ottaa ja että valmiste tulisi ottaa juuri ennen ateriaa, ei etukäteen) ja liikakäyttö jolloin myöskään hyvät rasvat ja rasvaliukoiset vitamiinit jäävät imeytymättä. 

Tämän lisäksi tietenkin täytyy hyväksyä se, että Formoline on osa pitkäjänteistä elämäntapamuutosta, ei pikaratkaisu eikä mikään cheat-code jolla laihduttaja voisi skipata kiinnittämästä huomiota siihen mitä syö, milloin ja kuinka paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYYJÄT MAINOSTAA TÄÄLLÄ!

Vierailija
44/64 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa käytetään termiä lääkinnällinen laite (medical device), tuolta lisää:

https://fimea.fi/laakinnalliset_laitteet/mita-ovat-laakinnalliset-laitt…-

Vierailija
45/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ostin toukokuussa 5 paketin tarjouksen ja olen syönyt näitä nyt suhteellisen säännöllisesti 2 pääaterian yhteydessä 2 tablettia. Ei mitään vaikutusta! 

Vierailija
46/64 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pakkauksessa lukee "lääkinnällinen laite" (produkt) niin ei kovin uskottava ole.

Oikeaa suomen kieltä olisi "lääkinnällinen valmiste" tai "tuote"....

Tuo on pakko olla tuossa muodossa, koska CE-merkitty lääkinnällinen laite tarkoittaa myös muita kuin varsinaisesti laitteita, voi olla esim. voiteita tai mitä tahansa muutakin. Ja siis tulee ihan EU-direktiiveistä. 

Vierailija
47/64 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia? Ostin paketin tänään ja aion yrittää.

Vierailija
48/64 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassultahan tuo kuulostaa, mutta tuo on se oikea termi. Eli lääkinnällinen laite, kuten esim. Perskindol on myös.

https://fimea.fi/laakinnalliset_laitteet/mita-ovat-laakinnalliset-laitt…-

Vierailija
49/64 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia, kiitos!

Vierailija
50/64 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tämän Formoline-pakkauksen eilen, ja olen ohjeen mukaan ottanut tabletit kahdella pääaterialla.Itse olen huomannut vatsan toimivan paremmin. Minä myös harrastan liikuntaa kuten Käyn salilla, koiran kanssa lenkkeilen ja työn puolesta ib hyötyliikuntaa. Kesän aikana kiloja kertyi vähän varkain kun oli muuttostessi,kesälomalla tuli syötyä makkaraa ja muutakin  rasvaista,karkkia myös,mutta ne olen nyt jättänyt vähemmälle, asetin itselleni kerran viikossa olevan karkkipäivän lauantaille. Ja muutkin sokerit olen jättänyt pois.

Vierailija
51/64 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden paketillisen söin, ei mitään vaikutusta

Vierailija
52/64 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa, että paska lentää kun käyttää tätä. Teen aina aterian jälkeen isot paskat.

Vierailija
53/64 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt pari kuukautta, kilo lähtenyt pois vaikka en ole edes tosissaan laittanut ruokavaliota kuntoon nyt kesällä kun on tullut herkuteltua liikaa. Kyllä se toimii ja jatkan käyttöä.

Minulla kyllä ulosteet ovat olleet kiinteämpiä kuin koskaan ovat olleet.. ei siis mitään näitä ripulivaivoja joista täällä ihmiset puhuu.

Vierailija
54/64 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti vastaa:

Formoline ei ole lääke, vaan rekisteröity "lääkinnälliseksi laitteeksi" (hieman harhaanjohtava termi tässä yhteydessä koska "laite" kuulostaa joltain ihan muulta kuin syötävältä kuituvalmisteelta) koska valmisteesta itsestään EI imeydy mitään vaikuttavaa ainetta kehoon vaan se imee aineita eli tässä tapauksessa lipidejä itseensä. 

Se toimii juurikin tuolla tavalla: sitoo itseensä vatsalaukusta ja jossain määrin myös ohutsuolesta lipidejä jolloin nämä lipidit eivät imeydy vaan kulkevat tuotteen mukana suoliston läpi ulos. Se ei ole taikapilleri mutta oikein käytettynä auttaa painonpudotuksessa. 

Huomatkaa, että se ei vaikuta mitenkään sokerien (eli hiilihydraattien) kaloreiden vähentämiseen, vaikutus kohdistuu ainoastaan ruuan sisältämään rasvaan. Se ei myöskään tietenkään sido ruuan rasvaa 100%, vaan karkea arvio valmistajan mukaan on noin puolet. Valmiste vaikuttaa ainoastaan k

Minulle farmaseutti apteekissa sanoi, että valmiste kannattaa ottaa heti aterian syönnin jälkeen, perusteluna se että silloin valmiste nautitun nestemäärän kanssa sekoittuu paremmin ruokaan.

Vierailija
55/64 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentaako myös kolesteroliarvoja?

Vierailija
56/64 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetusta tulee jos ei juo nesteitä , terveellisemmin vettä . Ei tule rasvaripulia. Liikuntaa joka päivä ,makeita vähemmän ja hyviä rasvoja ja terveellistä ruokaa syöden.

Vierailija
57/64 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tullut ripulia tai ummetusta. Tehosta en tiedä vielä. Mutta jostain syystä jatkuva ruuan himo ja karkinhimo on selvästi vähentynyt. Aika erikoista. 

Vierailija
58/64 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla sama havainto, makeanhimo selvästi vähentynyt ja itsellä myös ylimääräinen napostelu loppunut. Muutoinkin noin kuukauden säännöllisen käytön jälkeen turvotus vähentynyt ja olo keventynyt. Vaikuttaa ainakin toistaiseksi hyvältä.

Vierailija
59/64 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tästä valmisteesta apua hitaaseen laihduttamiseen? 

Vierailija
60/64 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juuri aloitin lääkkeen käytön ja ainakin sen oon huomannut et ruuansulatus ei oo niin tehokasta ja voin tuntea/maistaa syödyn ruuan vielä parinkin tunnin päästä. en osaa sanoa mitään oikein kun vasta toinen päivä menossa lääkityksellä. ehkä saatan päivittää kokemustani myöhemmin jos muistan.

olen siis itse nuori nainen (alle 20) kellä on epävarmuuksia kehon suhteen. seuraisin painoa mutta en henkilökohtaisista syistä sitä pysty tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi