Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti ihmisiä, jotka eivät käy koskaa ravintolassa syömässä tai juomassa?

Vierailija
17.03.2025 |

?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en enää käy, hinta vs laatu on surkeaa.

Asun ouolet vuodesta Tukholmassa, niin siellä noin 3 kertaa viikossa, koska hinta vs laatu on kohdillaan.

Vierailija
42/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä? Kokoonnumme yleensä kesäisin takapihan terassille itse tehdyn aterian ja hyvän seuran kesken isolla porukalla, joko sukulaisten tai tuttavien tai molempien kanssa. Talvisin saunomme ja syömme sisätiloissa. Toukokuussa euroviisut ja kisakatsomo pärähtää taas käyntiin. Jokaisen luona vuoronperään  

Mihin tarvitsemme ravintolaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko opiskelijaruokat?

Tietenkin lasketaan 

Vierailija
44/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Olen käynyt mutta en saa siitä mitään irti. Ymmärrän mitä ruoka on ja kun kotona on hyvät raaka-aineet, ei tuo ravintolan elämyksellisyys tuo hirveästi mitään mihinkään lisää. Sen ymmärrän, että työmatkalla käy mieluummin ravintolassa kuin ostaa hotlaan mikropitsan, että saa oikeita raaka-aineita, mutta jos pyörii vain kotinurkilla niin ei pointtia

Jos tarkoitat juomisella pämppäämistä alkoholistien kanssa niin sellaista en ole harrastanut koskaan. Nuorena kävin pari kertaa baarissa, poikaystävän kanssa ja yksin. Tanssimisesta poikaystävän kanssa nautin, yksin ollessa en oikein viitsinyt tehdä mitään koska hullut saalistajat. En siis saanut tästäkään mitään irti. Kallista, likaista, epämiellyttävää seuraa ja alkoholia on mukavampi käyttää siisteissä tiloissa kohtuullisilla hinnoilla 

Vierailija
45/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarireissuja en ole koskaan oikein harrastanut. Ja illalla ravintolassa en ole koskaan käynyt syömässä. Jossain vaiheessa tuli vapaapäivinä harrastettua miehen ja ystävien kanssa lounasreissuja eri ravintoloihin, mutta aina ne olivat enimmäkseen pettymys. Ilmeisesti lounaaseen ei viitsitä yhtään panostaa, kun siitä ei kerry niin paljon rahaa kuin iltatarjoiluista. Nyt kun lounaskin maksaa jo 15 euroa, niin ei oikein huvita sekään, kun itse voi tehdä parempaa ruokaa.

Vierailija
46/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo kakka.

Vierailija
47/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy suomessa koskaan. ulkomailla lomilla päivittäin.

Vierailija
48/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En halua jotain kulkutautia ja syön kotona.

Samalla rahalla syö monta päivää.

Vierailija
49/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, ei ole rahaa käydä.

Vierailija
50/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Ja niiden ihmisten määrä kasvaa koko ajan. Syy määrän kasvuun on varmaankin jo tiedossa.

Vierailija
51/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla rahalla en kävisi ikinä.

Töistäpäin käyn silloin tällöin kun tarjotaan tai on jotain neuvotteluja.

Vierailija
52/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus kung food pandassa tai hesessä. Alkoholin juomista olen vähentänyt terveydellisistä syistä ja kalliiksi tulee baarissa juominen.

Vierailija
53/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! En halua jotain kulkutautia ja syön kotona.

Samalla rahalla syö monta päivää.

Samalla rahalla ei vaan saa moneksi päiväksi jonkun muun tekemää ruokaa pöytään tarjoiltuna ja ilman siivousta. Jännä ettei joku tajua miksi ravintolaruoka ei ole yhtä halpaa kuin kotona itse tehty.

Vierailija
54/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä valittajia! Jos saa esim hyvät alkusalaatit, leivät, juomat ja keiton pääruoaksi, siihen jälkiruoaksi kahvin ja vaikka pannukakkua hillolla, ja maksaa koko lystistä vain 11e, niin halpaa on!

Helsingissä peruslounas on nykyään 14e. Kun miettiin että maksatko jostain lenkkimakkarasta, pannupihveistä tai kalapuikoista 14e, niin into vähän hiipuu.

Käyn silti noin kerran viikossa yhä, mutta luen listat hyvin tarkkaan että saan rahalle vastinetta. En maksa 14 euroa kalapuikkoateriasta, turskafileestä saatan maksaakin.

Vierailija
55/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä valittajia! Jos saa esim hyvät alkusalaatit, leivät, juomat ja keiton pääruoaksi, siihen jälkiruoaksi kahvin ja vaikka pannukakkua hillolla, ja maksaa koko lystistä vain 11e, niin halpaa on!

Kannattaa säästää nekin rahat mukaan arkkuun.

Itse asun pk-seudulla eikä täällä ole muutamaan vuoteen saanut lounasta alle 13.50 eurolla. 11 eurolla saattaa saada pelkän salaattipöydän. Eilen kävin lounaalla ja lounas maksoi 15.50, sisälsi kahvin. Aiemmin hyvissä paikoissa oli hyvät lounasvaihtoehdot ja alkusalaatit, mutta samaan aikaan hinnat nousee ja laatu laskee.

Vierailija
56/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää baareissa kun ikää yli 50 mutta ruokaravintoloissa käydään sitten useammin 2-6 kertaa viikossa

Vierailija
57/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaisin keskinkertaisesta ruuasta törkeää ylihintaa kun teen itse parempaa.

Vierailija
58/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, jos joku tarjoaa.

Vierailija
59/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ihanko oikeasti joku menee ihan asiakseen ravintolaan JUOMAAN?

Vierailija
60/70 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen kaupunkimme keskustassa keittolounas 11e, täysi buffa 12.90e.

Salaattipöytä, leivät, juomat, kahvi ja jälkiruoka. Edullista mielestäni. Ihmettelen, miten kannattaa.