Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykylapset eivät osaa viisarikelloa, kuukausia ja viikonpäiviä!

Vierailija
17.03.2025 |

Eikä valitettavasti paljon mitään muutakaan. Tämä on murheellinen totuus, jonka näen työssäni koulussa joka päivä. Tilanne on paha. Olisi paljon muutakin kerrottavaa, mutta en nyt jaksa kertoa kaikkea.  

Kommentit (356)

Vierailija
281/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vielä tänäkään päivänä miikä hiton idea siinä on opetella ulkoa niin hiton paljon erilaisia asioita? Joo, jonkun kertotaulun ymmärrän, mutta...

No hyvänen aika sentään. Kun MInä, olin kansakoulussa, niin opeteltiin ulkoa kertomataulut, Pohjanmaan joet, Ruotsin suuret järvet, ja Jaakobin pojat ynnä paljon muuta, ja eihän se juuri helppoa eikä kivaa ollut, mutta se, teki minusta Miehen!

terv: pussihousu

Vierailija
282/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja nuoret eivät nykyaikana osaa tehdä muuta kuin vahdata TökTäkkejä ja muita turhia sovelluksia päivästä toiseen. Oman nuoren käytös alkaa suoraan sanottuna kyrsimään kun koulun käynnistä ei tule mitään, sovituista asioista ei pidetä kiinni ja joka asiaan valehdellaan. Mittani on täysi. Kun hän täyttää 18, aion työntää ovesta pihalle ja takaisin ei ole tulemista.

Opetelkoot huolehtimaan itsestään vaikeimman kautta.

Ruudut pois ja kunnon kuritus jos hommien teko ei maita.

Ei siitä mitään tule, että ei saada lasta kuriin ja sillä lailla aikaansaadaan elinikäinen syrjäytyminen. Kun 18-vuotias lykätään ulos niin se jatkaa sitten samaa elämäntyyliä omassa sossuyksiössä kelan maksamaa pakastepitsaa mutustaen.

Jatkakoot. Minun taloudessani ei todellakaan jäädä makaamaan sängylle puhelin kourassa mitään tekemäti. Ja turha on tulla inisemään miten yhyy syrjäytyy jos itse on liian laiska tekemään mitään muuta kuin istumaan 24/7 nenä kiinni ruudussa. Jääkööt omaan kuutioonsa tuijottamaan ja syömään mitä ikinä huvittaa. Turha unelmoida että voi jäädä koko loppuiäkseen muiden elätettäväksi kun nyt ei millään jaksa huvittaa tehdä mitään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tiedä missä kuussa 30 tai 31 päivää.

ei tarvi. Voi katsoa ja tarkistaa.

Vierailija
284/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että ei osaa kävellä käsillä tai tehdä kärrynpyörääkään. Ei osata hyppiä puolivolttia tai kokonaista edes trampoliinilla.

Ennen osattiin ja nykyään kuperkeikkakin on haaste.

Yritä opettaa näille klassisia taistelulajeja ja niiden perusta kolmessa kuukaudessa. Et onnistu.

Alle kolmekymppiset on niin kömpelöä porukkaa että heidät pitäisi pistää leirille oppimaan.

Venäjä kolkuttaa ovelle ja porukka ei pysy pystyssä käsillä seisteessä edes! Kuinka monta leukaa menee tai etunojaa.

Huonolta alkaa näyttää. Enemmistö ei muista edes omaa puhelinnumeroaan. Kyllä hävettää.

Vierailija
285/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän monet presidenttiehdokkaatkaan tienneet juuri mitään, kun lapset testasivat heidän yleistietoaan vuosi sitten. Miten voisimme vaatia lapsilta laajaa yleissivistystä, kun ei sitä ole näköjään monella aikuisellakaan?

Vierailija
286/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan Sinulla menee kuukausien nimien luettelemiseen aakkosjärjestyksessä?

3.54 sekuntia suomeksi. Englanniksi 4.01 sekuntia. 

Vierailija
287/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan Sinulla menee kuukausien nimien luettelemiseen aakkosjärjestyksessä?

3.54 sekuntia suomeksi. Englanniksi 4.01 sekuntia. 

hyvä että oot löytänyt helvetin hyödyllisiä harrastuksia itselles

Vierailija
288/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että ei osaa kävellä käsillä tai tehdä kärrynpyörääkään. Ei osata hyppiä puolivolttia tai kokonaista edes trampoliinilla.

Yritä opettaa näille klassisia taistelulajeja ja niiden perusta kolmessa kuukaudessa. Et onnistu.

Alle kolmekymppiset on niin kömpelöä porukkaa että heidät pitäisi pistää leirille oppimaan.

Venäjä kolkuttaa ovelle ja porukka ei pysy pystyssä käsillä seisteessä edes! Kuinka monta leukaa menee tai etunojaa.

Huonolta alkaa näyttää. Enemmistö ei muista edes omaa puhelinnumeroaan. Kyllä hävettää.

parempi jos sä kiusaaja vaan vetäsit ittes jojooooooon

Vierailija
289/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi nykysota, ja etenkin tulevaisuuden sota käydään pääasiassa teknologialla. ei se käsillä seisominen paljon auta kun drooneja sataa niskaan. ironisesti siitä tietokoneen pelaamisesta voi olla sodankäyntitaidoille enemmän hyötyä, kuin jostain käsilläseisonnasta

Vierailija
290/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäks hullu ajatus että venäläiset olis jotenkin kovakuntoista porukkaa. sen maan miesten harrastuksiin kuuluu lähinnä ryyppääminen ja ainoasta kuntoilusta menee ehkä kadulla tappeleminen tai värväysmiehiltä pakoon juokseminen. kulttuuriin kuuluu vahvasti oletus ettei miehen kuulu tehdä mitään ulkonäkönsä eteen, siitä syystä mm. lenkkeilevää miestä et ikinä venäjällä näe, koska hän on kaikkien silmissä homo

Vierailija
291/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalainen laski viime tunnilla pitkään ja hartaasti, paljonko on 23 - 5. Vastasi sitten 12. 

Vierailija
292/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin, en ole törmännyt viisarikellon osaamuuteen, mutta,  ettei kaikki aikuisetkaan tunne roomalaisia numeroita, joita joskus tarvitaan arjessa ja on kellotaulissa ja mielelläni opastan tietämättömiä.

Totta. Aikoinaan suomen lehtorimme (myös latinaa oppinut) ylä-asteella piti lyhyen johdatuksen roomalaisiin numeroihin. Ehkä 20 min., hieman piti itsekin päntätä myöhemmin, mutta tämä oli hyödyllinen ja hauska oppi. Mm elokuvien lopputeksteissä luen aina valmistumisvuoden roomalaisista numeroista.

Vierailija
293/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsenlapseni,8 v poika osasi nuo kaikki jo eskarissa. Nyt opetellaan jo maita ja mantuja!

Vierailija
294/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä paitsi nykysota, ja etenkin tulevaisuuden sota käydään pääasiassa teknologialla. ei se käsillä seisominen paljon auta kun drooneja sataa niskaan. ironisesti siitä tietokoneen pelaamisesta voi olla sodankäyntitaidoille enemmän hyötyä, kuin jostain käsilläseisonnasta

Katsopa Ukrainaa. Vaikka siellä käytetään drooneja ja hyvin paljon muutakin teknologiaa, niin siellä juostaan myös maastossa ja kaivetaan juoksuhautoja ja yövytään poteroissa. Siellä ei köntykset ja pelinpelaajat pärjää. 

Vierailija
295/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsenlapseni,8 v poika osasi nuo kaikki jo eskarissa. Nyt opetellaan jo maita ja mantuja!

Kiva kuulla!!!!!

Vierailija
296/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää, ettei kellotaulua osata. Koulun pihalle olisi hyvä laittaa normaali kello.

Mutta se, ettei osata yhteenlaskua eikä vastaavaa on hämmentävää. Nuoria on kaupan kassoilla ja ei ollistu rahan laskeminen. Siis pikkurahan.

Taannoin taistelin ulkomailla nuoren kassan kanssa. Hän ei osannut laske 2.22 euroa kolikoita. Suomessa kohta on sama peli. Kokeneet kassat  näkevät jo rahapussin sisällön.

Vierailija
297/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulevaisuuden vanhuksien dementia voidaan määritellä.

Vierailija
298/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttaa ei enää käytetä, eikä ilmansuuntia osata. Minä olen oppinut kartasta ja se on loogisinta.

Muuten tuskin nuo huonosti kirjoittavat tänne edes eksyvät. Lyhyet lauseet kolme sanaa tai viisi sanaa eivät

taitoja kehitä. Kirjallisuus jää myös unhoon.

Vierailija
299/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihan arjessa huomaa kyllä tuon eivät ymmärrä oikein mitään. Ja vaikeaa varmaan on jo minkään oppiminenkin jos eivät ole oppineet ikinä ajattelemaan mitään itse. Mutta toisaalta, olisihan se koulun tehtävä opettaa ne asiat vaikka vanhemmat eivät kotona olisikaan tajunneet, koska eihän noista ikinä töihin ole. Ja sitten taas kyllä tavallaan... siinäpähän ovat. En mä jaksa nuorisosta välittää tällä pallolla on jo muutenkin liikaa ihmisiä että tervemenoa senkun mätänevät huoneissansa mun puolestani. 

Vierailija
300/356 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hävetä, mutta 50-vuotiaat ovat todella kömpelöitä. Samoin jo 20-vuotiaat. Katsokaa tanssiesityksiä ja huomatkaa miten huonoa on TAVALLISEN kansalaisen liikehdintä.

Kaadutaan joka kulmassa ja vähintäin käsi paketissa. Mistä sellaiset urheiluvammat tulevat? Kömpelyydestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän