Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eron jälkeen yksin asuessa ihmettelen miten joku haluaa asua jonkun kanssa!

Vierailija
17.03.2025 |

Kukaan ei valita, kukaan ei vaadi seuraa, saa olla just niin sotkuinen tai siisti kun haluaa, ei tarvi tehdä kompromisseja.

Köyhempää on, mutta en ikinä ottaisi miestä takas tai uutta asumaan! 

Muita jotka nauttii?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt sinä joudut pesemään ja imuroimaan auton ihan ite. Renkaita ja ölyjä, et tietenkään osaa vaihtaa. No sauvan patterit varmaan opit vaihtamaan.

Öljyt vaihtaa luottokorjaamo ja renkaita ei mies vaihtanut ikinä, minä tein sen. Senkin hoitaa firma nykyään. sauva on laatikossa mutta saan ihanaa seksiä mieheltä jonka kanssa en asu yhdessä. Ihana asua yksin!

Vierailija
42/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt sinä joudut pesemään ja imuroimaan auton ihan ite. Renkaita ja ölyjä, et tietenkään osaa vaihtaa. No sauvan patterit varmaan opit vaihtamaan.

Öljyt vaihtaa luottokorjaamo ja renkaita ei mies vaihtanut ikinä, minä tein sen. Senkin hoitaa firma nykyään. sauva on laatikossa mutta saan ihanaa seksiä mieheltä jonka kanssa en asu yhdessä. Ihana asua yksin!

Kaikki uskoo 🤣😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kuvaama elämä toteutuu kyllä hyvässä parisuhteessa kuten omassani. Ei vika siis ole toisen kanssa elämisessä vaan siinä jos oot valinnu huonon tyypin

Vierailija
44/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto? Sauvasekoitin toimii sähköllä.

Vierailija
45/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi siksi, että osa naisista ei arvosta miestä, joka on aina ollut sinkkuna ja joille olenanien osa parisuhteesta on se, että asutaan saman katon alla.- Eli kun minä miehenä rehellsiesti kerron, että en ole eläessäni asunut parisuhdekumppanin kanssa saman katon alla niin se on osalle välitön varoitusmerkki, että minussa täytyy olla, jotain vikaa. 

Ei sinussa sen takia vikaa ole, että et ole koskaan asunut kenenkään kanssa. Mutta jos mies (tai nainen) on aina asunut yksin, niin todennäköisesti omat tavat ja rutiinit on niin syvään juurtuneet, että se yhdessä asuminen on mahdotonta sellaisen ihmisen kanssa.

Sitten taas riippuen iästäsi, suurempi kysymysmerkki on se, että olet ollut aina sinkkuna. Elämä on sellaisella ihmisellä yleensä kietoutunut niin tiukasti oman itsen ympärille, että siihen on oikeasti vaikea sisällyttää toista ihmistä. Parisuhteessa on muutenkin omat haasteensa, joten en ehkä naisena lähtisi enää ottamaan tätä lisähaastetta. 

Vierailija
46/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskoo 🤣😆

Tuohan vaan vahvistaa sen että kaikki naiset saa halutessaan seksiä vaikkei parisuhteessa olisikaan. Toisin kuin miehet.

Vierailija
47/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas nautin kun ei tarvitse asua yksin. Taloudessa on tällä hetkellä minä, mies ja yksi teini-ikäinen. Kaksi vanhempaa lasta on jo muuttaneet pois kotoa.

On ihanaa kun on joku jonka kanssa jutella ja nauraa, joku joka halaa ja pussaa, joku joka tekee ruokaa ja siivoaa, eikä tarvitse tehdä kaikkia näitä yksin. En esim. tykkää laittaa ruokaa itselleni, tuntuu niin turhalta, mutta muille on kiva tehdä. 

Viihdyn myös yksin, mutta elämä tuntuu vähän tyhjältä jos puoliso on vaikka viikon pois. Ei siis eletä missään symbioosissa, mutta yhdessä on hyvä olla (jo 25 vuotta). 

Kiva että myös sinä olet löytänyt itsellesi sopivan tavan elää. 

Vierailija
48/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Ajatelkaa, tämänkin miehinen itsetunto pysyy joten kuten kasassa tämmöisellä fantasioinnilla.

Vierailija
49/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi siksi, että osa naisista ei arvosta miestä, joka on aina ollut sinkkuna ja joille olenanien osa parisuhteesta on se, että asutaan saman katon alla.- Eli kun minä miehenä rehellsiesti kerron, että en ole eläessäni asunut parisuhdekumppanin kanssa saman katon alla niin se on osalle välitön varoitusmerkki, että minussa täytyy olla, jotain vikaa. 

Ei sinussa sen takia vikaa ole, että et ole koskaan asunut kenenkään kanssa. Mutta jos mies (tai nainen) on aina asunut yksin, niin todennäköisesti omat tavat ja rutiinit on niin syvään juurtuneet, että se yhdessä asuminen on mahdotonta sellaisen ihmisen kanssa.

Sitten taas riippuen iästäsi, suurempi kysymysmerkki on se, että olet ollut aina sinkkuna. Elämä on sellaisella ihmisellä yleensä kietoutunut niin tiukasti oman itsen ympärille, että siihen on oikeasti vaikea sisällyttää toista ihm

Niin. Itse toisiaan ihmettelen. että millaisten miesten kanssa naiset oikein ovat olleet valmiiyta ja halukkaita elämään ja olemaan parisuhteessa. - Siis yarkoitan näitä kirjoituksia, joissa nainen päästelee höyryjä pihalle ja purkaaa turhautumsitaan kun mies ei osallistu ja tee -kärjistäen- oikein mitään, niistä askareista ja puuhista joita itse koen ja tunne, että olsivat parisuhteessa molempien vastuulla tehdä, ainakin silloin kun eletään yhdessä saman katon alla. Ja jotta kaikki olisi täydellsitä, niin meslapsen lisäki on saatu yhdessä vielä n- määrä lapsia, jotka huomaamatta(kin) saavat mallin siitä millainen on miehen tai naisen rooli parisuhteessa. 

Ja jos yksin eläessäni tullut huomaamattani sisäistänyt tavan tai tavat, johon on vaikeaa sisällyttää toista niin tuo tavallaan vahvistaa käsitystäni siitä, että sinkkuuteni on kääntynyt itseäni vastaan; ikäänkuin nianen olsi minulle jokin tarvekalu, jota en enää tarvitsisi.

Toisaalta ajattelen, kuten toisaalla täällä joku toinen mies kirjoitti, että kun nauttii,ainakin enimmäkseen sinkkuelostaan, niin sitä kuvittelee olevansa jopa mahd- parempi parisuhdekumppani kuin silloin kun kokisi olonsa ja elämänsä korkeintaan puolinaiseksi, kun ei ole ja elä parisuhteessa. 

Tästä hyvästä olostani seuraa, kuten tuo mies kirjoitti, että parisuhdekumppanin kanssa elämän jakaminen olsii melkein kuin bonus, mahdollisuus siihen, että hyvästä tulisi parempi. 

On varmasti totta että vuosia jatkunut eloni sinkkuna on saattanut tehdä minusta jollain tavoin itseriiittosien kenties itsekkäänkin. Mutta toisaalta en voi myöskään paeta vastuutani, valintojani ja päätöksiäni sillä, että koska (ex)kumppanini halusi sitä tai tätä. - Asia, johon osa parisuhteessa elävistä sortuu toisinaan tiedostaen tosinaan varmasti ainakin osaksi tiedostamattaankin. Tavallaan se on luonnollistakin; parisuhteessa kun ollaan paljossa minusta paitsi "sinä" ja minä niin me molemmat yhdessä tässä ja nyt samanaikaisesti tarkoituksenaja tavoitteena tehdä mitä nyt ikinä, joka miellytä molempia suunnilleen yhtä paljon fifti fifti. - Enkä näin todetessani tarkoita, että parisuhde olsi minulle nollasummapeli. Mutta ei parisuhde myöskään toimi, jos vain toinen antaa ja toinen on saama puolella. Sinkkuna eläessäni minulla ei tällaista mahdollsiuutta ole. Yksi eniten parisuhteessa elämiseltä kaipaan ja uneksin on asioiden jakaminen. Se on kummallista miten monista asioista uskon saavani enemmän itselleni(kin) jos voin ja saan jakaa sen jonkun tosien kanssa.  

Vierailija
50/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin yksinasumisesta, mutta nukun paremmin jonkun kanssa. Pitäisi vissiin löytää kumppani, joka käy kotona vain nukkumassa. 

Vierailija
51/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan miestuttavistani ei vaihda öljyjä eikä renkaita itse. He (ja minä) vievät auton huoltoon. Se on ihan normaalia nykyään, siis ostaa palveluita.

Auton voi pesettää eikä pirssin imurointi vaadi ge nitaaleja vaan imurin ja henkilön tekemään työn. Auton imurointi ei ole vaikeaa, tiedät se itsekin.

Olen ollut vapaaehtoisesti sinkku jo vuosia ja teen kaikki arjen askareet itse. En tarvitse miestä mihinkään. Yksin on ihanaa: vapaus ja mielenrauha. En vaihtaisi pois mistään hinnasta. SinkkuN

Vierailija
52/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, kun aina vedotaan auton huoltamiseen. Meillä takana liittoa jo kohta 40 vuotta. Aina ollaan vaihdatettu renkaat ja teetätetty kaikki huollot ja vaihdot asiantuntijoilla .  Ei ole ollut miehen eikä minun osaamis- eikä kiinnostuksen alaa.  Auto ei ole koskaan ollut ongelmana.  Kohta pitääkin viedä kesärenkaiden vaihtoon.

Vierailija
53/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mielummin yksin kuin sopimattoman kumppanin kanssa ! 

Minä saan olla vaikka miten räjähtäneenä pelkissä boksereissa ja ilman rintsikoita kulahtanut bändipaita päällä, ei vaikuta miehen haluihin tai rakkauteen. Miehelle saa myös sanoa että "nyt on sosiaalinen mittari täynnä haluun olla yksin" ja sama toisinpäin. Meillä on myös omat makkarit ja on aina ollut. Kaksi superintroverttiä joilla sama siisteyskäsitys ja oikeastaan me silti usein ollaan samassa tilassa, myös etätöissä kun mahdollista koska viihdytään superhyvin yhdessä. Vois olla myös täysin omat kämpät jos oltais rikkaampia. 

En kestäisi mitään sellaista suhdetta missä toinen ei tee osuuttaan tai on liian riippuvainen tai ei osaa kommunikoida, olin vuosia ihan tyytyväisenä yksin ja niin oli miehenikin. 

Vierailija
54/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet eivät ole samanlaisia, eivätkä toisaalta kaikki naiset ole ap:n kanssa samanlaisia.

Miksi ap haluat kuvitella, että kaikilla muillakin on kurjaa asua yhdessä puolisonsa kanssa. 

Ei ole kuvittelua. Mäkin viihdyn paremmin yksin. Yritin sietää miestä saman katon alla mutta ei se toiminut. Laitoin ukon luiskaan.

Vierailija
55/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kuvaama elämä toteutuu kyllä hyvässä parisuhteessa kuten omassani. Ei vika siis ole toisen kanssa elämisessä vaan siinä jos oot valinnu huonon tyypin

Huonot tyypit teeskentelee hyvää. Ihminen (mieskään) ei ole yksiulotteinen paperiarkki, Antero Persu.

Vierailija
56/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskoo 🤣😆

Miksei? Sullahan tässä on suuria ongelmia tajuta, että miehet eivät enää ole naisille välttämättömiä tai edes haluttuja.

Itsekin jauhat, että "kyllä nainen aina seksiä saa". Se on totta. 

Vierailija
57/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Ajatelkaa, tämänkin miehinen itsetunto pysyy joten kuten kasassa tämmöisellä fantasioinnilla.

Itsellään ei ole edes autoa saati ajokorttia. Äippä kuskaa pikku Leeviä, 14 vee.

Vierailija
58/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on pitkästä aikaa pidemmällä työmatkalla ja pakkoa sanoa että nautin tästä täysin rinnoin. Aivan ihanaa olla rauhassa, tehdä asioita omaan tahtiin ja olla antamatta kenellekään huomiota. Olen mieheen muulla tavoin kyllä yhteydessä ja mies on kotona ollessa aika huomaamaton, mutta on tämä silti luksusta. Meillä on hyvä suhde, mutta tuntuu että minulla on enemmän energiaakin kun saan olla yksin. 

Vierailija
59/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on ihanaa. Mulla laski esim. verenpaine 20 pinnaa kun erosin. Säästöön jää monta sataa kuussa kun ennen (miehen kulutustottumusten takia) meni kaikki.

N59

Vierailija
60/82 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin yksinasumisesta, mutta nukun paremmin jonkun kanssa. Pitäisi vissiin löytää kumppani, joka käy kotona vain nukkumassa. 

Mä vihaan toisen kanssa nukkumista.