Parhaat vinkit ärtyneen vatsan rauhoitteluun
Ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on pidempikestoisesti ylävatsa kipeä, siis ylävatsaan koskee, röyhtäyttää ja pierettää.
Tämä alkoi järkyttävällä närästyksellä (yöaikaan) 3 vkoa sitten ja lääkärin kanssa aloitettiin somac 40 ja gaviscon. Ei syytä epäillä muuta kun tunnistan närästykseksi ihan saletisti.
Viikon sisään närästys loppui mutta tämä vatsakipu tuli. Etenkin ns tyhjä vatsa erityisen paha eli silloin kivistää eniten. Noudatan yleensä pätkäpaastoa kun tulee mulle luontaisesti mutta nyt täytyy syödä illalla just ennen nukkumaanmenoa ja heti ekana kun nousen ja siltikin juilii.
Neuvot siis tarpeen, mikä teillä on auttanut tämmöiseen? Vihreä tee mulla aamuisin jo käytössä, hiilihappojuomat jääneet kaikki pois.
Pitäisi olla kuukauden päästä lähdössä reissuun joten hieman karmii että miten vatsa siellä pärjää. Kiitos etukäteen!
Kommentit (61)
Mulla auttoi tämä:
Pellavansiemeniä keitetään hetki, siitä tulee paksua lientä. Join usean kerran päivässä, siemenet voi jättää sekaan. Auttoi todella. Ajastaan joku lääkäri keksi: helico-bakteeri. Häätölääkitys, helkkarinmoinen hevoskuuri eri lääkkeitä. Siihen jäi "ärtynyt pohjukaissuoli" oireyhtymä.
Turhaan vuosikausia kärvistelin ! :(
Oliskohan mahdollisesti kyseessä laktoosi-intorelamssi ? Itellä se ollu ties kuinka kauan, ja vasta jokunen vuosi sitten se todettiin. Se on siis, että vain laktoositonta ravintoa, myös maitoa, piimää yms saa nauttia. Mut ei se mulla oo vieläkään asettunut.......löysää ripulia tulee, ja joskus jopa housuun ! Sitä ei voi pidätellä.......
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan mahdollisesti kyseessä laktoosi-intorelamssi ? Itellä se ollu ties kuinka kauan, ja vasta jokunen vuosi sitten se todettiin. Se on siis, että vain laktoositonta ravintoa, myös maitoa, piimää yms saa nauttia. Mut ei se mulla oo vieläkään asettunut.......löysää ripulia tulee, ja joskus jopa housuun ! Sitä ei voi pidätellä.......
Tätä en itselläni epäile koska mulla vatsa melkein aina kovalla (johtuu neurologisesta sairaudestani). Toki tutkia voidaan.
Heliko on tutkittu joskus vuosia sitten ja olo nega. Toki sekin voidaan katsoa uusiksi.
Vatsahapot prakannee nyt kun olet somacit aloittanut, hapoton maha niin sanotusti. Voisiko somacin vähennys auttaa?
Ylikypsä kaurapuuro ja mustikkasoppa. Jos ei auta, niin suolistosyöpä sinulla sitten on.
Ei ole mitään syytä epäillä syöpää kun ei ole verta ulosteessa eikä mustaa ulostetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, juon reilusti kun pelkästään vihreä tee n litra aamupäivällä. Kaurapuuron olen myös ottanut nyt kuvioon, tuorepuurona mustikoiden kanssa.
Ap
Vihreä tee on aika hc-diureetti (itsellä pistää kuivattamaan paljon enemmän kuin musta), ja elimistön kuivuus tuntuu helposti nimenomaan ruokatorvessa ja vatsalaukussa. Kärsin itse ärtyvästä vatsasta, ja lempijuomaani kahvia voin juoda vain hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä epäillä syöpää kun ei ole verta ulosteessa eikä mustaa ulostetta.
Ap
Häh, vatsalaukun syöpä ei oireile ulosteessa, sehän imeytyy suolistossa.
Mahasyöpä on alkuvaiheessa usein oireeton tai vähäoireinen. Tavallisimpia oireita ovat laihtuminen, ylävatsakipu, ruokahalun heikentyminen, väsymys ja suolistoverenvuoto, jonka seurauksena ilmenee anemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vatsakatarri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Häh, vatsalaukun syöpä ei oireile ulosteessa, sehän imeytyy suolistossa.
Mahasyöpä on alkuvaiheessa usein oireeton tai vähäoireinen. Tavallisimpia oireita ovat laihtuminen, ylävatsakipu, ruokahalun heikentyminen, väsymys ja suolistoverenvuoto, jonka seurauksena ilmenee anemiaa.
Ei ole laihtumista eikä anemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, juon reilusti kun pelkästään vihreä tee n litra aamupäivällä. Kaurapuuron olen myös ottanut nyt kuvioon, tuorepuurona mustikoiden kanssa.
Ap
mua närästää liika juominen ja kaurapuuro. myös keitot närästävät. kokeilisin perunamuusia ja sellaisi ruokia jotka eivöt ole nesteitä. esim normilihapullat, makaroniloota jne enkä söisi kerralla paljoa.
Minua närästää mustikat ja banaani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai, voi olla syöpä.
Yleensä lopulta noista vaivoista, oireista ja lääkityksestä tulee syöpä. Elä nyt.
Itse menossa röntgeniin turvonneen vatsan takia.
Vierailija kirjoitti:
yök. syö vähemmän, porsas
Sinä se voisit lopettaa syömisen ihan kokonaan.
Tämäpä juuri, että löytyisi mikä toimii juuri mulle. Käyn vielä lääkärillä ennen reissua niin voidaan jutella noista lääkkeiden ajoista myös. Kiitos!