Mies ei halua toista lasta ja minä haluan.
Meillä on ihana 4-vuotias poika ja miestäkin rakastan, mutta haluaisin toisen lapsen ja mies ei, koska siinä on niin paljon työtä. Minä puhun jatkuvasti vauvasta ja miestä ärsyttää, kun hänestä tuntuu, että painostan vauvaan. Niin kuin tavallaan tietysti teenkin.
Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen, joten tässä en haluaisi tyytyä. Viduttaa oikeastaan niin paljon, että pohdin, että jos toista lasta ei tule, niin voisin jättää elämäni tähän. Tai en katsoisi mitään keskivertoa surkeampaa elokuvaakaan, niin miksi kärvistelisin täällä jossain puolisurkeassa elämässä.
Kommentit (163)
Sittenpähä ite elätät sen ylimääräisen ja kasvatat ihmiseksi.
Olen ollut samassa tilanteessa, enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin eron. En olisi voinut mitenkään pakottaa exää toisen lapsen hankintaan vasten tahtoaan. Löysin miehen jolla oli samat toiveet. Välit exään halusin pitää hyvinä, onhan meillä yhteinen rakas lapsi.
Kuinka monta miljardia ihmistä mahtuu ielestäsi maapallolle ja Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.
Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.
ap
Sun pitäisi miettiä sitä jo syntynyttä lastasi, että hän kyllä tarvitsee äitiään täällä pallon päällä. Olisi julmaa ja suorastaan erikoista riistää lapselta äiti toisen lapsen kaipuun takia. Eikö hän merkitse sulle mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.
Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.
ap
Sun pitäisi miettiä sitä jo syntynyttä lastasi, että hän kyllä tarvitsee äitiään täällä pallon päällä. Olisi julmaa ja suorastaan erikoista riistää lapselta äiti toisen lapsen kaipuun takia. Eikö hän merkitse sulle mitään?
Kyllä se on sille lapselle parempi että tuollainen itsekäs prsreikä kuin ap häipyy lapsen elämästä ja lapsi saa kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi tasapainoisten aikuisten tukemana. Ap ei sitä tule koskaan olemaan vaikka sen toisen lapsen saisikin vaan sitten aletaan kärttää kolmatta jne. Loputon kierre.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa, enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin eron. En olisi voinut mitenkään pakottaa exää toisen lapsen hankintaan vasten tahtoaan. Löysin miehen jolla oli samat toiveet. Välit exään halusin pitää hyvinä, onhan meillä yhteinen rakas lapsi.
Ja miten vanha sä olit, kun lähdit etsimään toista miestä? Kuten sanottua mä täytän kohta 40, joten alkaa olee vähän myöhästä lähteä etsimään toista isukkia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itseasiassa kyllä sinulla on pakko. Sinulla on jo yksi lapsi, joka tarvitsee molempia vanhempiaan. Itsekin mielenterveyspotilaana ja nelivuotiaan äitinä, tiedostan _velvollisuuteni_ pysyä hengissä ja mahdollisimman täyspäisenä, koska tässä ei ole enää minusta kyse päähenkilönä, vaan lapsesta. Jos et halua elää edes yhden lapsen takia, niin miten ajattelit olla kunnollinen vanhempi toiselle?
Olisit nyt vastannut siihen, että oliko mielenterveyspotilaan pakko lähteä lisääntymään ja pilaamaan lapsensa elämän? Vai onko ongelmat kätevästi alkaneet vasta lapsen syntymän jälkeen?
Kerro miehelle, että et enää käytä ehkäisyä. Hän sitten päättää tahollaan, mitä tekee. Voi olla, että parisuhteenne päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta miljardia ihmistä mahtuu ielestäsi maapallolle ja Suomeen?
Tässä on sama fiilis kuin jossain prinssi Harryn kommentissa kuinka se aikoo hankkia vaan kaksi lasta, koska maapallon kantokyky ei kestä liikaa ihmisiä. Sen yksi ipana kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin joku miljoona afrikkalaista.
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle, että et enää käytä ehkäisyä. Hän sitten päättää tahollaan, mitä tekee. Voi olla, että parisuhteenne päättyy.
Kuten jo sanottua meillä on keskeytetty yhdyntä käytössä miehen aloitteesta. Siinä on mun paha jättää ehkäisyä pois.
ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri luin ketjua missä sanottiin lapsikadon johtuvan NAISTEN itsekkyydestä ! Miten tämä nyt pitäisi käsittää?
Nuo tuokin jättäytyy tuossa 2 lapsen yh-ksi veronmaksajien elätettäväksi, se jos joku on myös hyvin itsekästä, että tässä oikein tuplaitsekkyys korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Jätä pillerit pois ja ratsasta siltä maidit sisään.
Jättää pillerit pois, kertoo miehelle: päätös onkin nyt sinun, voi sitten itse päättää kieltäytyykö pimpistä?
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä...senkun nostat "kytkintä"..
Lapsen synnyttäneelle on sitten aika matalat kurssit, eikä seuraavalle lapselle ole siis kovin hyviä geenejä tarjolla.
Eikö ihmiset sovi näistä lapsimääristä tai tavoitelluista lapsimääristä jo seurusteluvaiheessa ja asia pitäisi olla jo päätetty ennen kuin sanotaan "tahdon".
Mitä voi sanoa "tahdon", jos ei vielä tiedä, "mitä tahtoo"?
Et vaikuta millään tavoin älykkäältä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Et vaikuta millään tavoin älykkäältä ihmiseltä.
Et sinäkään.
ap
Kuulostaa siltä että et ole lainkaan kiintynyt jo olemassa olevaan lapseen, mikä varsinkin hänen osaltaan on surullista. Kannattaa alkaa työstää suhdetta tähän lapseen, ei haaveilla lisää lapsia, varsinkaan sillä tavalla että pakottaa toisen osapuolen suostumaan asiaan.
Tämä on tyhmä ja turha provo.