Mies ei halua toista lasta ja minä haluan.
Meillä on ihana 4-vuotias poika ja miestäkin rakastan, mutta haluaisin toisen lapsen ja mies ei, koska siinä on niin paljon työtä. Minä puhun jatkuvasti vauvasta ja miestä ärsyttää, kun hänestä tuntuu, että painostan vauvaan. Niin kuin tavallaan tietysti teenkin.
Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen, joten tässä en haluaisi tyytyä. Viduttaa oikeastaan niin paljon, että pohdin, että jos toista lasta ei tule, niin voisin jättää elämäni tähän. Tai en katsoisi mitään keskivertoa surkeampaa elokuvaakaan, niin miksi kärvistelisin täällä jossain puolisurkeassa elämässä.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle.
En näe että aloittajalla olisi aito halu olla vanhempi. Hän käyttää lasta oman valtataistelunsa välikappaleena. Nyt on hänen vuoronsa saada periksi.
Höpöhöpö. Ei meillä ole mitään valtataistelua. Mä vaan haluan sen lapsen, koska rakastan lapsia.
ap
Mutta et rakasta sitä omaa neljävuotiastasi?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi keskustella asiasta asiallisesti ja kunnolla? Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja mitä enemmän kyselin ja jankutin sitä enemmän miestä alkoi ärsyttää. Otin sitten etäisyyttä asiaan ja annoin miehelle tilaa, annoin aikaa. Sitten tuli tilanne, että tästä keskusteltiin vähän syvällisemmin ja kerroin että menen ottamaan kierukan pois sivuvaikutusten takia ja mies oli siis ihan tästä tietoinen, että kierukka aiheutti tosi vaikeat oireet ja sitä ei voida enää mun sisällä pitää. Kysyin sitten että käytetäänkö me kondomia vai mitä tehdään ja myöntyi olemaan ilman ehkäisyä. Mutta siis tämä päätös ei syntynyt kuukaudessa eikä kahdessa eli anna aikaa sille miehellesi ja jos ei suostu niin etpä oikeen muuta voi kuin hyväksyä tilanne tai sit erota. Onko miehesi sanonut mitään syytä miksi ei? Meillä juteltiin sit tästä ja sovittiin tietyt ehdot mm.perhevapaiden, lasten hoitamisen ja talousasioiden suhteen ja päästii
No mä olen jo melkein 40-vuotias eli ei tässä ole aikaa antaa hänelle mitään vuosikausia pohtimisaikaa. Mies ei halua lasta, koska hän on laiska ja lapsessa on paljon työtä, vaikka minä teen sen työn jo nyt suurimmaksi osaksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle.
En näe että aloittajalla olisi aito halu olla vanhempi. Hän käyttää lasta oman valtataistelunsa välikappaleena. Nyt on hänen vuoronsa saada periksi.
Höpöhöpö. Ei meillä ole mitään valtataistelua. Mä vaan haluan sen lapsen, koska rakastan lapsia.
ap
Sinulla on perin outo tapa osoittaa se.
Toisen lapsen "saaminen" oli paskin muutos, mitä elämässäni on ikinä tapahtunut. Yhden lapsen kanssa vielä nippa nappa jaksoi, kun ensimmäiset neljä vuotta olivat ohi, mutta sitten vaimo alkoi samalla tavalla haluamaan toista lasta ja taas palattiin hirveään alkuun. Noin neljä vuotta kestää ennen kuin elämä vähän lasten kanssa helpottaa, mutta kyllä se senkin jälkeen hirveätä on ainakin siihen asti, kun lapset ovat noin 10 vuotta. Toinen lapsi ei kuormita tuplasti, vaan kaikkien suorien ja epäsuorien muutosten vuoksi kolmin- tai nelinkertaisesti (tarvitaan isompi talo, muutto, hankinnat, hankintoja varten paremmin palkattu työ, jne. jne.). Säälin miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas mammat pillu huurussa ruokkii selvää provoa!
Vaikka provo onkin niin kyllä tuollaisia ap:n kaltaisia ääliöitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta et rakasta sitä omaa n
Lapsia pitäisi tehdä aidosta halusta olla vanhempi ja nyt hän painostaa toista vanhempaa siihen lapseen ja se on rakkautta tätä lasta kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi keskustella asiasta asiallisesti ja kunnolla? Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja mitä enemmän kyselin ja jankutin sitä enemmän miestä alkoi ärsyttää. Otin sitten etäisyyttä asiaan ja annoin miehelle tilaa, annoin aikaa. Sitten tuli tilanne, että tästä keskusteltiin vähän syvällisemmin ja kerroin että menen ottamaan kierukan pois sivuvaikutusten takia ja mies oli siis ihan tästä tietoinen, että kierukka aiheutti tosi vaikeat oireet ja sitä ei voida enää mun sisällä pitää. Kysyin sitten että käytetäänkö me kondomia vai mitä tehdään ja myöntyi olemaan ilman ehkäisyä. Mutta siis tämä päätös ei syntynyt kuukaudessa eikä kahdessa eli anna aikaa sille miehellesi ja jos ei suostu niin etpä oikeen muuta voi kuin hyväksyä tilanne tai sit erota. Onko miehesi sanonut mitään syytä miksi ei? Meillä juteltiin sit tästä ja sovittiin tietyt ehdot mm.perhevapaiden, last
Uhriutuja vielä kaiken lisäksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi keskustella asiasta asiallisesti ja kunnolla? Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja mitä enemmän kyselin ja jankutin sitä enemmän miestä alkoi ärsyttää. Otin sitten etäisyyttä asiaan ja annoin miehelle tilaa, annoin aikaa. Sitten tuli tilanne, että tästä keskusteltiin vähän syvällisemmin ja kerroin että menen ottamaan kierukan pois sivuvaikutusten takia ja mies oli siis ihan tästä tietoinen, että kierukka aiheutti tosi vaikeat oireet ja sitä ei voida enää mun sisällä pitää. Kysyin sitten että käytetäänkö me kondomia vai mitä tehdään ja myöntyi olemaan ilman ehkäisyä. Mutta siis tämä päätös ei syntynyt kuukaudessa eikä kahdessa eli anna aikaa sille miehellesi ja jos ei suostu niin etpä oikeen muuta voi kuin hyväksyä tilanne tai sit erota. Onko miehesi sanonut mitään syytä miksi ei? Meillä juteltiin sit tästä ja sovittiin tietyt ehdot mm.perhevapaiden, last
No mä olen jo melkein 40-vuotias eli ei tässä ole aikaa antaa hänelle mitään vuosikausia pohtimisaikaa. Mies ei halua lasta, koska hän on laiska ja lapsessa on paljon työtä, vaikka minä teen sen työn jo nyt suurimmaksi osaksi.
ap
Just
Jos te olette ennen ensimmäistä lasta sopineet useammasta lapsesta niin mies huijaa sinua. Silloin vaihtoehdot ovat ero ja lapsen toisen miehen kanssa tai vahinkoraskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita riittää todellisessa elämässäkin eikä niille sitten kuitenkaan riitä vielä se toinenkaan lapsi vaan sama pakkomielteinen kierre jatkuu eikä todellisuudessa se ensimmäinenkään ole ollut muuta kuin elävä nukke seuraa pitämään ja keino vältellä töihinmenoa yms. Eikä sitä ensimmäistäkään jakseta millään hoitaa itse vaan ulvotaan väsymystä ym.
Ymmärrän ap:ta todella! Itse sanoin miehelle, että jos hän ei siitä toista lasta niin postimies tai naapuri tekee sen. Nykyään meillä on 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla on kolme vaihtoehtoa
1) suostut miehen tahtoon
2) eroat ja etsit uuden lapsia haluavan miehen
3) jätät ehkäisyn pois, kun tulet raskaaksi, niin kysyt mieheltä haluaako hän erota. Tämä nyt on kyseenalaista, mutta vaihtoehto kuitenkin.
"Jos nainen haluaa lapsen, miehellä ei ole siihen mitään sanomista." - Aasialainen sananlasku.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:ta todella! Itse sanoin miehelle, että jos hän ei siitä toista lasta niin postimies tai naapuri tekee sen. Nykyään meillä on 2 lasta.
Minä miehenä vastaisin sinulle tähän, että lähdetkö itse ulos talostani vai heitänkö sinut?
Vierailija kirjoitti:
Toisen lapsen "saaminen" oli paskin muutos, mitä elämässäni on ikinä tapahtunut. Yhden lapsen kanssa vielä nippa nappa jaksoi, kun ensimmäiset neljä vuotta olivat ohi, mutta sitten vaimo alkoi samalla tavalla haluamaan toista lasta ja taas palattiin hirveään alkuun. Noin neljä vuotta kestää ennen kuin elämä vähän lasten kanssa helpottaa, mutta kyllä se senkin jälkeen hirveätä on ainakin siihen asti, kun lapset ovat noin 10 vuotta. Toinen lapsi ei kuormita tuplasti, vaan kaikkien suorien ja epäsuorien muutosten vuoksi kolmin- tai nelinkertaisesti (tarvitaan isompi talo, muutto, hankinnat, hankintoja varten paremmin palkattu työ, jne. jne.). Säälin miestäsi.
Veljeni on taipunut viiden vuoden väsytystaistelun jälkeen lapseen. Hän ei halunnut menettää rakastamaansa naista ja halusi tälle hyvää. Eikä hän halunnut menettää arjen jakamista ja yhteisasumista poikansa kanssa. Vaimo meni psykoosiin viikon päästä synnytyksestä ja veli jäi sen paletin kanssa yksin ja vaimo palasi sairaalasta reseptin kanssa, eikä mikään enää tuntunutkaan miltään sen jälkeen. Nyt veli on kahden lapsen yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen lapsi kuormittaa kolmin- tai nelinkertaisesti niin et hoitanut lasta puoliksi edes ensimmäisen lapsen kohdalla. Syy Suomen lapsikatoon on juuri tällaiset miehet, jotka eivät kanna vastuuta lastenhoidosta. Toinen lapsi leikkii sen toisen lapsen kanssa, joten kaikki leikkipuistoajat menevät yhtä aikaa. Ruoka laittaa ihan samalla kahdelle jne. Suhteessa per lapsi menee vähemmän aikaa. Sitten kun ikäerot alkavat olla suuria niin vanhimmat lapset komentavat myös pienimpiä lapsia ruotuun eli hölmöilijä joutuu ryhmäpaineen alaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoituksessa myös mietin, että miksi yksi lapsi ei riitä? Ymmärrän tuon lapsen kaipuun, olenhan itse ollut samassa tilanteessa. Mutta kyllä esikoinen itsessään olisi meille ihan riittävä eikä elämä pilalle olisi mennyt jos hän ois ainoaksi jäänyt. Oletko jotenkin masentunut? Hoitaisin tämän asian ensin ennen kuin lisää lapsia.
Mutta tiesin, että kaduttaa myöhemmin jos emme edes anna mahdollisuutta toiselle lapselle. Eihän nää lapsilukuasiat mee aina puolison kanssa ihan samallalailla, mutta asiasta pitää voida keskustella ja eipä siinä muuta kun koittaa löytää molempia tyydyttävä ratkaisu tai erota. Et sinä ketään voi vanhemmaksi pakottaa.
-67
En ole masentunut. Olen nuoresta saakka pohtinut elämän merkitystä ja tullut aikaisin siihen tulokseen, että sillä ei oikeastaan ole merkitystä. Olen siis eksistentialistinen nihilisti. Tähän ei ole varsinaista hoitokeinoa, koska en keksi, miten joku voisi minut vakuuttaa siitä, että elämällä on joku merkitys. Henkilökohtaisesti paras ratkaisu, jonka olen keksinyt, on usko Jumalaan ja kuolemanjälkeiseen elämään, mutta se on vähän sellainen osaratkaisu. Toivon, että Jumala on olemassa, mutta syvällä sisimmässäni, olen aika varma, ettei häntä ole ja elämä loppuu kuolemaan. Jos taas elämä loppuu kuolemaan, niin silloin tärkeintä omassa elämässäni on se, että minä olen tyytyväinen, koska maailma ns. lakkaa olemasta, kun minä lakkaan olemasta. Olen siis aina sillä veitsenterällä, että onko elämäni niin antoisaa, että jaksan keikkua täällä, vai pitäisikö vain jättää tämä leffa kesken, koska mielestäni ei kannata tuhlata aikaa ikäviin asioihin, jos vaihtoehtoja on. Eli tämä ei ole masennusta vaan filosofinen ongelma.
Mutta haluan toisen lapsen, koska lapset ovat ihania. Olisi kiinnostavaa nähdä, miten sisarussuhde sujuu ja mitä uutta se toisi elämään. Toisaalta jos toista lasta ei tule, voisin myös panostaa enemmän tähän ainoaan lapseen. En nyt tarkoita mitään sellaista, että alkaisin treenaamaan hänestä jotain neroa tai urheilusankaria, vaan haluaisin syöttää hänelle terveellisempää ruokaa ja antaa hänen katsoa vähemmän (eli ei yhtään) telkkaria. Askarreiltaisiin enemmän ja vietettäisiin aikaa luonnossa.
ap
No miksi ootte tehneet ees yhden lapsen jos miehesi on kerran laiska eikä mitä ilmeisemmin olisi halunnut edes yhtä? Jos hän ei jaksa ees yhtä hoitaa tai on jotenki vastenmielistä ja hirveetä hänelle. En ikinä ois toista halunnut miehen kans jos ei häntä kiinnostais toi ensimmäinenkään yhtään! Miettisin nyt myös sun omia syitä miksi haluat toisen lapsen jos tilanne miehen kanssa on tuo.
-67
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita riittää todellisessa elämässäkin eikä niille sitten kuitenkaan riitä vielä se toinenkaan lapsi vaan sama pakkomielteinen kierre jatkuu eikä todellisuudessa se ensimmäinenkään ole ollut muuta kuin elävä nukke seuraa pitämään ja keino vältellä töihinmenoa yms. Eikä sitä ensimmäistäkään jakseta millään hoitaa itse vaan ulvotaan väsymystä ym.
Lapsen saanti on täysin normaali biologinen vietti. Se, joka ei halua lapsia on viallinen ja hänen hormonitoimintansa ei toimi normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla on kolme vaihtoehtoa
1) suostut miehen tahtoon
2) eroat ja etsit uuden lapsia haluavan miehen
3) jätät ehkäisyn pois, kun tulet raskaaksi, niin kysyt mieheltä haluaako hän erota. Tämä nyt on kyseenalaista, mutta vaihtoehto kuitenkin.
"Jos nainen haluaa lapsen, miehellä ei ole siihen mitään sanomista." - Aasialainen sananlasku.
Onko toi ihan oikea sananlasku? :D
Ap:n kirjoituksessa myös mietin, että miksi yksi lapsi ei riitä? Ymmärrän tuon lapsen kaipuun, olenhan itse ollut samassa tilanteessa. Mutta kyllä esikoinen itsessään olisi meille ihan riittävä eikä elämä pilalle olisi mennyt jos hän ois ainoaksi jäänyt. Oletko jotenkin masentunut? Hoitaisin tämän asian ensin ennen kuin lisää lapsia.
Mutta tiesin, että kaduttaa myöhemmin jos emme edes anna mahdollisuutta toiselle lapselle. Eihän nää lapsilukuasiat mee aina puolison kanssa ihan samallalailla, mutta asiasta pitää voida keskustella ja eipä siinä muuta kun koittaa löytää molempia tyydyttävä ratkaisu tai erota. Et sinä ketään voi vanhemmaksi pakottaa.
-67