Mies ei halua toista lasta ja minä haluan.
Meillä on ihana 4-vuotias poika ja miestäkin rakastan, mutta haluaisin toisen lapsen ja mies ei, koska siinä on niin paljon työtä. Minä puhun jatkuvasti vauvasta ja miestä ärsyttää, kun hänestä tuntuu, että painostan vauvaan. Niin kuin tavallaan tietysti teenkin.
Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen, joten tässä en haluaisi tyytyä. Viduttaa oikeastaan niin paljon, että pohdin, että jos toista lasta ei tule, niin voisin jättää elämäni tähän. Tai en katsoisi mitään keskivertoa surkeampaa elokuvaakaan, niin miksi kärvistelisin täällä jossain puolisurkeassa elämässä.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla on kolme vaihtoehtoa
1) suostut miehen tahtoon
2) eroat ja etsit uuden lapsia haluavan miehen
3) jätät ehkäisyn pois, kun tulet raskaaksi, niin kysyt mieheltä haluaako hän erota. Tämä nyt on kyseenalaista, mutta vaihtoehto kuitenkin.
Vaihtoehto 3), mutta ei pidä kysyä haluaako mies erota. Sanot vain, että hups, tuli vahinko. Niin sitä on ennenkin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat että jättäisit elämäsi tähän? Sullahan on jo lapsi?
Mutta se yksi ei ole tarpeeksi. Mä en ole niin kiintynyt elämääni, että jaksaisin ottaa kaiken pskan vastaan.
Jännä että se mies ei halua sun kanssa toista lasta... en vaan sit millään keksi, että miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3) jätät ehkäisyn pois, kun tulet raskaaksi, niin kysyt mieheltä haluaako hän erota. Tämä nyt on kyseenalaista, mutta vaihtoehto kuitenkin.
Olisikin ehkäisyn poisjättäminen noin helppoa. Mä en käytä pillereitä eikä mies kondomeita, vaan meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Eli periaatteessa ehkäisy on miehen vastuulla. Olen jo siirtynyt siihen, että ehdottelen seksiä etenkin silloin, kun mulla on ovulaatio, mutta meillä on ollut tämä ehkäisy käytössä jo 10 vuotta, joten vahinkoraskaus ei vaikuta supertodennäköiseltä. Toisaalta, jos saisin miehen spermaa käsiini, hänen on vaikea väittää, että olen tahallani tullut raskaaksi, kun hänestähän se ehkäisy on kiinni.
ap
Tän on pakko olla trollipostaus.
Vierailija kirjoitti:
tuo kohta 3 on ansa jo. miehelläkin oikeus valita eikä laittaa pakkorakoon. ei salaa tulla raskaaksi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ehkäisyn poisjättäminen noin helppoa. Mä en käytä pillereitä eikä mies kondomeita, vaan meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Eli periaatteessa ehkäisy on miehen vastuulla. Olen jo siirtynyt siihen, että ehdottelen seksiä etenkin silloin, kun mulla on ovulaatio, mutta meillä on ollut tämä ehkäisy käytössä jo 10 vuotta, joten vahinkoraskaus ei vaikuta supertodennäköiseltä. Toisaalta, jos saisin miehen spermaa käsiini, hänen on vaikea väittää, että olen tahallani tullut raskaaksi, kun hänestähän se ehkäisy on kiinni.
hah. jo kiihotusvaiheessa nesteessä on siittiöitä,kukaan tänä päivä ole noin tietämätön,että keskeytetty olisi toimiva ehkäisy. ja entäs se mihen mielihyvä kun kesken kaiken....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.
Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.
ap
Antaa mennä vaan. Ehkä sun nykyinen neljävuotias joskus tulevaisuudessa ymmärtää äitinsä ratkaisun poistua tältä planeetalta omatoimisesti, koska tämä neljävuotias ei ollut riittävästi hänelle. Aivan mahtavan perinnön jättäisit lapsellesi.
Jos vahingossa heittäydyt raskaaksi ja päätät/päätätte (koska mies ei muuta voi) pitää sen, varaudu yksintuohan olisi törkeää miestä kohtaan. jokaisella oikeus kieltäytyä. myös rahallinen puoli, muut suunnitelmat jne. miksi akkaväki ansoittaa hyviä miehiä. mitäs jos toisinpäinmies sabotoisi naisen pillerit-olisiko se oikein . ei akkaväki ovelaa, kaivavat kondomeja roskista ja ansoittavat miehiä. miehellä on oikeus sano -ei-
Vierailija kirjoitti:
Älä vaa tee lisää lapsia.
Kuulostaa tosi hankalalta parisuhteelta. Rakkautta ei taida olla?
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt asiaa ollenkaan miehen kannalta? Se olisi hänenkin lapsensa, vaikka hoitaisit kaiken (mikä ei tunnu viestiesi perusteella edes vastuulliselta) niin yhtään vastuuntuntoinen vanhempi ei osattomana katso vierestä, vaan pakkohan se osansa hoitaa. Mutta...Luultavasti syy siihen, ettei mies halua toista lasta, olet sinä. Nuo itsaripuheet ja muu ei anna mitenkään tasapainoista tai rakastavaa kuvaa sinusta. Voisin hyvin kuvitella, että mies odottaa tämän ainoan lapsen kasvamista, että pääsisi sinusta eroon. Nyt ei voi, koska ei ole mitään takeita että hän saisi lapsen huoltajuuden, vaan saattaisi olla, että joutuisi vierestä katsomaan miten sekoitat lapsenkin pään hulluudellasi.
Enpä usko, että mies on lähtemässä. Sai tästä keskustelusta minkälaisen kuvan minusta tahansa, niin meillä menee liitossa hyvin ja olen muutenkin hyvä äiti. Käytännössä ainoa asia, joka meitä hiertää, on lapsiasia. Tasapainoisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta rakastaa osaan ja myös näytän sen joka päiväisessä elämässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ja mikä osio? Meillä on keskeytetty yhdyntä ainoana ehkäisymenetelmänä käytössä. Ja koska haluan lasta ja seuraan kuukautisiani, tiedän milloin mulla on ovulaatio, joten miksi en sitten harrastaisi seksiä, kun vahinkoraskauteen on mahdollisuus. Ja toi vika lausekin pitää ihan paikkansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas mammat pillu huurussa ruokkii selvää provoa!
Vaikka provo onkin niin kyllä tuollaisia ap:n kaltaisia ääliöitä löytyy.
Kyllä noita riittää todellisessa elämässäkin eikä niille sitten kuitenkaan riitä vielä se toinenkaan lapsi vaan sama pakkomielteinen kierre jatkuu eikä todellisuudessa se ensimmäinenkään ole ollut muuta kuin elävä nukke seuraa pitämään ja keino vältellä töihinmenoa yms. Eikä sitä ensimmäistäkään jakseta millään hoitaa itse vaan ulvotaan väsymystä ym.
Tämä. Veljeni vaimo on malliesimerkki. Ensin hän manipuloi veljeni suostumaan ensimmäiseen lapseen, sitten elämä oli paskaa kun oli vääränlainen asunto. Kun asunto oli hommattu ja rempattu (koska sielläkin kaikki oli jatkuvasti vääränlaista), tarvi pihalle kivan koiran. Kun koira kävi jo tylsäksi, veljeni työ alkoi tympiä ja nolottaa kälyäni ja jatkuva narina siitä että alaa pitäisi vaihtaa. Veli ei suostunut. Kun toivottua upgreidausta ei tullut, niin auto piti vaihtaa hienompaan ja uskottavampaa tai mistään ei tule mitään. Sitten alkoi toisen lapsen mankuminen. Veli ei olisi millään halunnut enää toista lasta, mutta käly maanitteli ja ruikutti, syyllisti ja temppuili. Toinen lapsi tuli. Arvatkaa riittikö? Arvatkaa oliko elämä edelleen paskaa, eikä edelleenkään kelvannut? No eihän se riittänyt, mutta veljelleni riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo kohta 3 on ansa jo. miehelläkin oikeus valita eikä laittaa pakkorakoon. ei salaa tulla raskaaksi ikinä.
Sellaista se elämä on. Aina ei saa mitä haluaa. Sitähän täällä on hoettu.
ap
Olet kyllä aika hirveä ihminen, ap.
Vaihda miestä! Et voi pakottaa ketään suostumaan toiseen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.
Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.
ap
Itseasiassa kyllä sinulla on pakko. Sinulla on jo yksi lapsi, joka tarvitsee molempia vanhempiaan. Itsekin mielenterveyspotilaana ja nelivuotiaan äitinä, tiedostan _velvollisuuteni_ pysyä hengissä ja mahdollisimman täyspäisenä, koska tässä ei ole enää minusta kyse päähenkilönä, vaan lapsesta. Jos et halua elää edes yhden lapsen takia, niin miten ajattelit olla kunnollinen vanhempi toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin ehkäisyn poisjättäminen noin helppoa. Mä en käytä pillereitä eikä mies kondomeita, vaan meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Eli periaatteessa ehkäisy on miehen vastuulla. Olen jo siirtynyt siihen, että ehdottelen seksiä etenkin silloin, kun mulla on ovulaatio, mutta meillä on ollut tämä ehkäisy käytössä jo 10 vuotta, joten vahinkoraskaus ei vaikuta supertodennäköiseltä. Toisaalta, jos saisin miehen spermaa käsiini, hänen on vaikea väittää, että olen tahallani tullut raskaaksi
Ihan miehen valinta se ehkäisykeino on.
ap
Miksi ruokitte ilmiselvää trollia?
Ei saatana, tää on taas niitä "lapsirakkaita", joille lapsi on yhtä kuin vauva. Kun vauva lakkaa olemasta vauva, se alkaa olla rasittava taakka joka työnnetään päiväkotiin pois silmistä, mutta samalla tehtaillaan uutta ihanaa vauvaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itseasiassa kyllä sinulla on pakko. Sinulla on jo yksi lapsi, joka tarvitsee molempia vanhempiaan. Itsekin mielenterveyspotilaana ja nelivuotiaan äitinä, tiedostan _velvollisuuteni_ pysyä hengissä ja mahdollisimman täyspäisenä, koska tässä ei ole enää minusta kyse päähenkilönä, vaan lapsesta. Jos et halua elää edes yhden lapsen takia, niin miten ajattelit olla kunnollinen vanhempi toiselle?
No mä olisin täyspäisempi toisen lapsen kanssa. Ja minähän ajattelen lasta. Aika surkeaa olla ilman sisaruksia. Sitten jos nai vielä toisen ainoan lapsen, niin sillä lapsenlapsella ei olisi tätejä/setiä tai serkkuja.
Miksi olet edes lähtenyt lisääntymään, jos olet mielenterveyspotilas? Eikö se sun lapsi ansainnut täyspäistä vanhempaa, vaan sun oli pakko saada lapsi ja nyt sillä on vaan 1,5 vanhempaa, kun toinen on välillä masentunut/maniassa/psykoosissa? Jos se lapsi on pääasia, niin luulisi, että sä olisit jo luopunut siitä, että se raukka saa asua normaalissa kodissa, jossa ei tarvitse pelätä, että toinen vanhempi pimahtaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana, tää on taas niitä "lapsirakkaita", joille lapsi on yhtä kuin vauva. Kun vauva lakkaa olemasta vauva, se alkaa olla rasittava taakka joka työnnetään päiväkotiin pois silmistä, mutta samalla tehtaillaan uutta ihanaa vauvaa tilalle.
Mulla on ihana leikki-ikäinen, mutta kai sä tiedät, että jos niitä lapsia saa, niin ne tulee ensin vauvoina. Mä olisin mieluummin kotona sen lapseni kanssa, kun istuskelisin täällä turhassa toimistotyössäni.
ap
Hakeudu ap terapiaan, ei ole normaalia harkita itsemurhaa siksi ettei saa toista lasta. Olet valmis jättämään lapsesi äidittömäksi oman itsekkyytesi takia? Tuo ei todellakaan ole normaalia eikä tervettä.