Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua toista lasta ja minä haluan.

Vierailija
17.03.2025 |

Meillä on ihana 4-vuotias poika ja miestäkin rakastan, mutta haluaisin toisen lapsen ja mies ei, koska siinä on niin paljon työtä. Minä puhun jatkuvasti vauvasta ja miestä ärsyttää, kun hänestä tuntuu, että painostan vauvaan. Niin kuin tavallaan tietysti teenkin.

Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen, joten tässä en haluaisi tyytyä. Viduttaa oikeastaan niin paljon, että pohdin, että jos toista lasta ei tule, niin voisin jättää elämäni tähän. Tai en katsoisi mitään keskivertoa surkeampaa elokuvaakaan, niin miksi kärvistelisin täällä jossain puolisurkeassa elämässä.

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri luin ketjua missä sanottiin lapsikadon johtuvan NAISTEN itsekkyydestä ! Miten tämä nyt pitäisi käsittää?

Joskus se johtuu naisen itsekkyydestä, mutta paljon useammin kuulee tilanteista, joissa mies ei halua lasta. Mies vo aina ottaa eron, kun  nainen ei enää voi saada lapsia. Sitten mies perustaa perheen ja saa lapsia nuoremman naisen kanssa. Avioliitossa olevien naisten on hyvä ymmärtää tämä. Kun naisen lapsensaantimahdollisuus on ohi, se on lopullista.

Perhebarometrista selvisi, että nuorilla naisilla sota vaikutti kielteisesti lastensaantiaikeisiin, aivan kuten muutkin kriisit nuorilla aikuisilla ylipäänsä. Yllättävää kyllä, nuorten miesten kohdalla asia oli päin vastoin, huoli sodasta sai heidät haluamaan enemmän lapsia.

Vierailija
42/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.

Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.

ap

Antaa mennä vaan. Ehkä sun nykyinen neljävuotias joskus tulevaisuudessa ymmärtää äitinsä ratkaisun poistua tältä planeetalta omatoimisesti, koska tämä neljävuotias ei ollut riittävästi hänelle. Aivan mahtavan perinnön jättäisit lapsellesi. 

Jos vahingossa heittäydyt raskaaksi ja päätät/päätätte (koska mies ei muuta voi) pitää sen, varaudu yksinhuoltajuuteen. Jos se mies ei halua toista lasta, se

Kyllä se mies sitä sitten rakastaa kun se syntyy. Go girl.💪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppää trolli katolta

Voi ei! Jollain on erilaisia ajatuksia kuin minulla, joten se on trolli!

ap

Vierailija
44/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy pois ja haarat auki. Siten niitä lapsia tehdään, eikä uhriutumalla. 

Vierailija
45/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen

Niin, kun sulla on se lapsi. Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
46/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset nuppitohtorin apua. 

Vierailija
47/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo iso tyttö ja voit tehdä omia päätöksiä, arvioita ja valintoja omassa elämässäsi. Aikuisuus on vastuuta ja jos päätät se lapsen tehdä sinä kannat vastuun seurauksista ja niitä seurauksia ei kukaan voi etukäteen tietää. 

Vierailija
48/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen

Lapsi ei ole mitenkään vaikuttanut mun uraan tai asuinpaikkaan. Se ura oli taputeltu jo 15 vuotta sitten ja asuinpaikan suhteen piti valita vain omakotitalo tai kaupunkiasunto. Koska mies halusi asunnon päädyttiin siihen. Omakotitalossa oli hänen mielestään liikaa työtä, sanoin sitten, että asunto on ok, mutta vaihdan sen siihen toiseen lapseen. Nyt olisi aika saada se toinen lapsi.

ap

Vierailija
49/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo iso tyttö ja voit tehdä omia päätöksiä, arvioita ja valintoja omassa elämässäsi. Aikuisuus on vastuuta ja jos päätät se lapsen tehdä sinä kannat vastuun seurauksista ja niitä seurauksia ei kukaan voi etukäteen tietää. 

Aikuisuus ei totiaan ole joululahjatoivelista siitä mitä toivoisi tapahtuvan. 

Vierailija
50/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroatte ja hankit toisen lapsen

Vierailija
51/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole mitenkään vaikuttanut mun uraan tai asuinpaikkaan. Se ura oli taputeltu jo 15 vuotta sitten ja asuinpaikan suhteen piti valita vain omakotitalo tai kaupunkiasunto. Koska mies halusi asunnon päädyttiin siihen. Omakotitalossa oli hänen mielestään liikaa työtä, sanoin sitten, että asunto on ok, mutta vaihdan sen siihen toiseen lapseen. Nyt olisi aika saada se toinen lapsi.

ap

Eli olet alunperinkin aloittanut suhteen väärän ihmisen kanssa. Pelkkä rakkaus ei riitä toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan. Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
52/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloittajaa. 

Itselläni on kolme lasta. Olen lapsirakas ja perhekeskeinen ihminen kuten tietysti miehenikin. 

Minä olisin halunnut vielä ainakin neljännen lapsen. Mieheni ei. Hän oli tässä asiassa todella tiukka ja periaatteellinen. Minulla meni pitkään, varmaan useampi vuosi, että hyväksyin asian ja sisäistin sen, että meidän lapsiluku on nyt täynnä ja että kuopus todella jää kuopukseksi, mun viimeiseksi vauvaksi. Asia oli itselleni iso ja vaati paljon käsittelyä ja hyväksymistä. Tuttavapiirin vauvauutisia kuunnellessa ja vauvoja katsellessa kirpaisi pitkään sydämessä. 

Nyt lapset ovat jo aikuisia / aikuisuuden kynnyksellä, eikä perheenlisäys ole enää ajankohtainen pitkään aikaan, olen päässyt asian yli. 

Mutta ymmärrän täysin aloittajaa ja ehkä varsinkin tuossa tilanteessa, että kyse on siitä, jääkö lapsi ainokaiseksi vai saako hän sisaruksen, mikä kuitenkin on yksi tärkeimmistä ihmissuhteista ihmisen elämässä. 

Vierailija
53/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olet alunperinkin aloittanut suhteen väärän ihmisen kanssa. Pelkkä rakkaus ei riitä toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan. Sitä niittää mitä kylvää. 

Miksi toi sitä niittää mitä kylvää kohdistaan vain mulle? Yhtälailla se mies on sitten tehnyt väärän valinnan. Jompi kumpi meistä joutuu nyt tyytymään, mutta miksi sen pitäisi olla automaattisesti minä? Olen jo joustanut sen asuinpaikan suhteen, joten mies voi joustaa vauvan suhteen.

ap

Vierailija
54/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisy pois ja haarat auki. Siten niitä lapsia tehdään, eikä uhriutumalla. 

Nussimisessakin on varmaan liikaa työtä aloittajan miehelle. 

Vierailija
55/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.

Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.

ap

Olet täysin kelvoton äidiksi. Ehkäpä siksi mies ei halua kanssasi toista lasta. Jos nyt ensin kiintyisit siihen yhteen.

Vierailija
56/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinulla on kolme  vaihtoehtoa

1) suostut miehen tahtoon

2) eroat ja etsit uuden lapsia haluavan miehen

3) jätät ehkäisyn pois, kun tulet raskaaksi, niin kysyt mieheltä haluaako hän erota. Tämä nyt on kyseenalaista, mutta vaihtoehto kuitenkin.

Olisikin ehkäisyn poisjättäminen noin helppoa. Mä en käytä pillereitä eikä mies kondomeita, vaan meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Eli periaatteessa ehkäisy on miehen vastuulla. Olen jo siirtynyt siihen, että ehdottelen seksiä etenkin silloin, kun mulla on ovulaatio, mutta meillä on ollut tämä ehkäisy käytössä jo 10 vuotta, joten vahinkoraskaus ei vaikuta supertodennäköiseltä. Toisaalta, jos saisin miehen spermaa käsiini, hänen on vaikea väittää, että olen tahallani tullut raskaaksi, kun hänestähän se ehkäisy on kiinni.

ap

Meillä oli sama. Heti huippu orgasmin jälkeisessä huumassa kapusin uudestaan ratsaille ja 9 kk myöhemmin sain vauvan. En tajunnut siinä hetkessä et vaikka äijä on pyyhkinyt kullinsa, niin siitä tulee siittiöitä vielä. Ei tajunnut sekään, kunnes muistutti tapahtuneesta kun ihmettekin myöhemmin miten nyt yhtäkkiä raskaus tapahtui kun kuitenkin aina onnistuneesti keskeytettiin.

Vierailija
57/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle. 

Vierailija
58/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän aloittajaa. 

Itselläni on kolme lasta. Olen lapsirakas ja perhekeskeinen ihminen kuten tietysti miehenikin. 

Minä olisin halunnut vielä ainakin neljännen lapsen. Mieheni ei. Hän oli tässä asiassa todella tiukka ja periaatteellinen. Minulla meni pitkään, varmaan useampi vuosi, että hyväksyin asian ja sisäistin sen, että meidän lapsiluku on nyt täynnä ja että kuopus todella jää kuopukseksi, mun viimeiseksi vauvaksi. Asia oli itselleni iso ja vaati paljon käsittelyä ja hyväksymistä. Tuttavapiirin vauvauutisia kuunnellessa ja vauvoja katsellessa kirpaisi pitkään sydämessä. 

Nyt lapset ovat jo aikuisia / aikuisuuden kynnyksellä, eikä perheenlisäys ole enää ajankohtainen pitkään aikaan, olen päässyt asian yli. 

Mutta ymmärrän täysin aloittajaa ja ehkä varsinkin tuossa tilanteessa, että kyse on siitä, jääkö lapsi ainokaiseksi vai saako hän sisaruksen, mikä kuitenkin o

Siis ihanko oikeasti ymmärrät ap:n vinksahtaneen asenteen? Eihän hän osoita mitään välittämistä ensimmäistäkään lasta kohtaan.

Totta kai varmaan jokainen suree toteutumattomia lapsihaaveita, näin olen itsekin tehnyt. Ap taas kuulostaa narsistilta tms esineellistäjältä.

Vierailija
59/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toi sitä niittää mitä kylvää kohdistaan vain mulle? Yhtälailla se mies on sitten tehnyt väärän valinnan. Jompi kumpi meistä joutuu nyt tyytymään, mutta miksi sen pitäisi olla automaattisesti minä? Olen jo joustanut sen asuinpaikan suhteen, joten mies voi joustaa vauvan suhteen.

ap

Ei sen pitäisikään olla automaattisesti sinä, tasa-arvoisessa parisuhteessa kumpikin joustaa vuorotellen.

Mutta lapsi ei ole mikään esine. 

Vierailija
60/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle. 

En näe että aloittajalla olisi aito halu olla vanhempi. Hän käyttää lasta oman valtataistelunsa välikappaleena. Nyt on hänen vuoronsa saada periksi.