Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua toista lasta ja minä haluan.

Vierailija
17.03.2025 |

Meillä on ihana 4-vuotias poika ja miestäkin rakastan, mutta haluaisin toisen lapsen ja mies ei, koska siinä on niin paljon työtä. Minä puhun jatkuvasti vauvasta ja miestä ärsyttää, kun hänestä tuntuu, että painostan vauvaan. Niin kuin tavallaan tietysti teenkin.

Olen mielestäni joutunut tyytymään elämässäni ihan tarpeeksi esimerkiksi uran ja asuinpaikan suhteen, joten tässä en haluaisi tyytyä. Viduttaa oikeastaan niin paljon, että pohdin, että jos toista lasta ei tule, niin voisin jättää elämäni tähän. Tai en katsoisi mitään keskivertoa surkeampaa elokuvaakaan, niin miksi kärvistelisin täällä jossain puolisurkeassa elämässä.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa naisen itsekkyydessä ole miehelle kuin hävittävää.

Vierailija
62/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän aloittajaa. 

Itselläni on kolme lasta. Olen lapsirakas ja perhekeskeinen ihminen kuten tietysti miehenikin. 

Minä olisin halunnut vielä ainakin neljännen lapsen. Mieheni ei. Hän oli tässä asiassa todella tiukka ja periaatteellinen. Minulla meni pitkään, varmaan useampi vuosi, että hyväksyin asian ja sisäistin sen, että meidän lapsiluku on nyt täynnä ja että kuopus todella jää kuopukseksi, mun viimeiseksi vauvaksi. Asia oli itselleni iso ja vaati paljon käsittelyä ja hyväksymistä. Tuttavapiirin vauvauutisia kuunnellessa ja vauvoja katsellessa kirpaisi pitkään sydämessä. 

Nyt lapset ovat jo aikuisia / aikuisuuden kynnyksellä, eikä perheenlisäys ole enää ajankohtainen pitkään aikaan, olen päässyt asian yli. 

Mutta ymmärrän täysin aloittajaa ja ehkä varsinkin tuossa tilanteessa, että kyse on siitä, jääkö lapsi ainokaiseksi vai saako hän sisaruksen, mikä kuitenkin o

Kiitos ymmärryksestä, sait mut itkemään. :)

Mulla ja miehelläni on molemmilla sisarukset. Mun ja veljeni suhde ei ole läheinen, mutta mulla on kuitenkin hyviä muistoja hänestä lapsuudestamme. Hänellä ei ole lapsia ja mieheni sisaruksella on yksi lapsi. Isolla osalla muista tuntemistani lapsiperheistä on vain yksi lapsi ja tuntuu jotenkin ihan uskomattoman surulliselta, ettei tulevaisuudessa lapsellani ole oikein ketään läheisiä. Jos hän menee naimisiin jonkun toisen ainoan lapsen kanssa, ei mahdollisella lapsenlapsellani tule olemaan yhtään tätiä/setää tai serkkuja. Mulla on kuitenkin vielä kahdeksan serkkua ja miehellänikin viisi. Ei me nyt mitään superläheisiä olla, mutta meillä on kuitenkin sukujuhlia ja nähdään toisiamme aina välillä. Lapsenlapsellani on mahdollisesti juhlissaan vain mummit ja vaarit ja se olikin jo se koko suku.

Olen miettinyt, että mitä jos sen toisen lapsen jälkeen kaipaisi sitä kolmatta, mutta tuntuu, että se voisi olla jo helpompi hyväksyä. Vaikka en kyllä väheksy sinun suruasi, kun et saanut neljättä lasta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroatte ja hankit toisen lapsen

Eroat, hankit omakotitalon ja lapsen. Mihinkään näistä, et tarvitse miestä hidastamaan itseäsi. Elämä on yksinkertaista, me itse vaan teemme sitä itsellemme niin pirun hankalaa. 

Toimi, nainen! Olet kovat huutamaan, että haluat, mutta et ole valmis tekemään mitään konkreettista sen eteen. 

Vierailija
64/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä ja elämä pilalla jos MINÄ en saa mitä MINÄ haluan.

No minähän olen elämäni tärkein henkilö lapsen ohella. Kun mä kuolen, elämä lakkaa mulle olemasta. Sama se siinä vaiheessa on, mitä muut touhuaa.

ap

Eli se lapsi on sulle yhtä tyhjän kanssa? 

Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita.

Tämän kyllä ainakin ap:n kohdalla taas huomaa. 

Vierailija
65/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.

Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.

ap

Itsekkyyden huippu. Sun lapsi ei ansaitse jäädä äidittömäksi koska äiti ei saa mitä haluaa. Minun lapseni tulee jäämään ilman minua vaikkei sitä kukaan halua. 

Vierailija
66/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on lapsi ja silti olet sitä mieltä että voit tappaa itsesi? Miksi tekisit toisen lapsen, kun et välitä siitä ensimmäisestäkään?  Sinun kannattaisi ihan ensimmäisenä hakeutua hoitoon. 

Vierailija
67/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi keskustella asiasta asiallisesti ja kunnolla? Itse olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja mitä enemmän kyselin ja jankutin sitä enemmän miestä alkoi ärsyttää. Otin sitten etäisyyttä asiaan ja annoin miehelle tilaa, annoin aikaa. Sitten tuli tilanne, että tästä keskusteltiin vähän syvällisemmin ja kerroin että menen ottamaan kierukan pois sivuvaikutusten takia ja mies oli siis ihan tästä tietoinen, että kierukka aiheutti tosi vaikeat oireet ja sitä ei voida enää mun sisällä pitää. Kysyin sitten että käytetäänkö me kondomia vai mitä tehdään ja myöntyi olemaan ilman ehkäisyä. Mutta siis tämä päätös ei syntynyt kuukaudessa eikä kahdessa eli anna aikaa sille miehellesi ja jos ei suostu niin etpä oikeen muuta voi kuin hyväksyä tilanne tai sit erota. Onko miehesi sanonut mitään syytä miksi ei? Meillä juteltiin sit tästä ja sovittiin tietyt ehdot mm.perhevapaiden, lasten hoitamisen ja talousasioiden suhteen ja päästiin molempia tyydyttävään ratkaisuun ennen ehkäisyn poisjättöä. 

Vierailija
68/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen ilmiselvä ja paska provo. Ei kannattaisi vetää näin överiksi, jos haluaa jonkun ottavan tosissaan.

Vierailija
69/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa miestä haluamaan toista lasta. Toisaalta lapsiluku on asia, josta en voisi tinkiä, etten katkeroituisi.

Keskustelkaa kunnolla asiasta. Haluaako mies koskaan toista lasta? Kuinka tärkeä lapsihaave on sinulle? Jos yhteisymmärrystä ei löytyisi, eroaisin. 

Vierailija
70/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olemassa olevan lapsen pitäisi tulla ensin. Toiselle liian raskas taakka ja toinen on höyläämässä ranteitaan auki. 

Vierailija
71/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis yksi lapsi, ja jos et saa lisää, ajattelet itsesi tappamista?? Tää on jo tosi häiriintynyttä.

Nyt kyllä ihan oikeasti toivon, että tää on trolli. 

Vierailija
72/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle. 

En näe että aloittajalla olisi aito halu olla vanhempi. Hän käyttää lasta oman valtataistelunsa välikappaleena. Nyt on hänen vuoronsa saada periksi.

Höpöhöpö. Ei meillä ole mitään valtataistelua. Mä vaan haluan sen lapsen, koska rakastan lapsia.

ap

Vierailija
73/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi minä, minä tyyppi joka ajattelee vain itseään, toivottavasti miehesi jättää tuollaisen pösilön.

Vierailija
74/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön olet. Sinulla on lapsi, ilmeiswsti tervekin. Tajuatko edes kuinka monet ovat jääneet tahattomasti lapsettomiksi? Ole hyvänen aika kiitollinen. Elämä ei ole joulupukin toivelista.

Voi lässyn lässyn taas. Jos a ei saa lasta b:kään ei sitä saa haluta. Ja elämä on juurikin toivelista ja jokainen ottaa kaiken minkä saa.

Vierailija
75/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi saada mitä haluaa ja yleensä ei halua sitä mitä saa.

Vierailija
76/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista 69 jatkan.

Nyt kun ymmärsin, että olet sitä mieltä, ettei elämä ole elämisen arvoista yhden lapsen kanssa, hankkisin toisen lapsen sijasta ammattiapua henkiseen pahoinvointiin.

Vierailija
77/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiintollinen, mutta paremminkin voisi olla. Mulla ei ole mitään pakkoa pysyä tällä pallolla, ellen halua. Miten sitä aina sanotaan, ettei saa vertailla toisiin, mutta sitten saakin.

ap

Itsekkyyden huippu. Sun lapsi ei ansaitse jäädä äidittömäksi koska äiti ei saa mitä haluaa. Minun lapseni tulee jäämään ilman minua vaikkei sitä kukaan halua. 

Sä olet sentään saanut lapsen ja kasvaa aikuiseksi. Mun sukulaistyttö kuoli 19-vuotiaana syöpään. Eli ei kannata vertailla, kun jollain on aina huonommin kuin sulla. Mutta pahoittelut ikävästä tilanteestasi. Toivottavasti saat viettää mahdollisimman paljon aikaa lapsesi kanssa.

ap

Vierailija
78/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa naisen itsekkyydessä ole miehelle kuin hävittävää.

Miten niin? Hän voi koska tahansa lähteä suhteesta ja tämän jälkeen hänen ainoa velvollisuus on maksaa pari satasta kuussa elatusta. 

Vierailija
79/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajan lapsikaipuun. Kuitenkin jos mielessä on, että voisi vaikka lopettaa elämisen ilman toista lasta, pitäisi huolestua. Onko taustalla masennusta? Toinen lapsi ei ratkaise kaikkia mahdollisia sisäisiä ja ulkoisia ongelmia. Sama kuin moni asuinpaikan vaihdolla pakenee sisäisiä ongelmia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa rauhassa ja rakentavasti. Tuo esille mitä kaipaat arkeen ja miksi vauva olisi niin tärkeä sinulle. 

En näe että aloittajalla olisi aito halu olla vanhempi. Hän käyttää lasta oman valtataistelunsa välikappaleena. Nyt on hänen vuoronsa saada periksi.

Höpöhöpö. Ei meillä ole mitään valtataistelua. Mä vaan haluan sen lapsen, koska rakastan lapsia.

ap

Ei se siltä vaikuta kun loppuasi harkitset jos et toista lasta saa. Kaikenlaisia tolloja sitä maa päällään kantaa, huoh.

Vierailija
80/163 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mammat pillu huurussa ruokkii selvää provoa!