Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu ex pilaa elämäni

Vierailija
16.03.2025 |

Oikeasti, mitä voin tehdä? Erosin melkein 7v sitten. Exäni vainoaa minua. Tekee kaikenlaisia huoli-ilmoituksia minun lapsista ja viimeiseksi teki ilmoituksen jonka mukaan mieheni hakkaa minua, ajelee työpaikkani ohi, ottaa yhteyttä sukuuni ja haukkuu minua ja miestäni. On sillä lailla älykäs, että mikään rikos ei koskaan täyty, eikä esimerkiksi ota viesteitse/puhelimitse yhteyttä. On tehnyt itse meistä rikosilmoituksia, kun olemme kuvanneet häntä kun on tullut pyörimään lähistölle. Ex itse jättää esimerkiksi anonyymeja kirjeitä sosiaalitoimistoon ja laittaa muut ihmiset soittamaan huoli-ilmoituksia. 

Onnistui jo aiemman parisuhteeni katkomaan, kun ei tätä meinaa jaksaa. Nykyinen mieheni haluaa olla kanssani, mutta kyllä tämä ottaa koville. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?

En ole ollut facebookissa enää moneen vuoteen, mutta eikös ainakin siellä ole jokin asetus ettei esim. kaverilistan ulkopuoliset voi ottaa millään tavalla yhteyttä.

Vierailija
22/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit ottanut kilttimiehen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun nykyinen mies on lapanen kun ei ole tehnyt tuollaisella sairaalle vainoamiselle yhtään mitään. Minä olisin jo tappanut aikoja sitten.

Kestäisitkö oikeasti mennä vankilaan ja mahdollisesti menettää työt loppuelämäksi, varsinkin jos sulla on pieniä lapsia?

Kyllä. Olen silmä silmästä tyyppi. Ei tuota mitään ongelmia ottaa henki pois hulluilta.

Narukäsi sinä olet.

Vierailija
24/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?

Ei tämä silti auta mitään. Sitäpaitsi tämähän on itsestäänselvää, että vainottu muuttaa kaiken yksityiseksi. 

Kannattaa myös blokata kyseinen henkilö kaikilla sometileillä. 

Vierailija
25/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt kokoajan yhteyttä ottaa. Kait ne sun sukulaiset osaa siitä tehdä poliisille ilmoituksia. Vai onko nekin umpihulluja?

No heille tämä ex on oikein mukava, joten en varmaan edes kuule kaikista yhteydenotoista. Esittää täysin erilaista, kuin on. 

Jos näin on niin veikkaanpa, että ainakin osa sukulaisistasi on juonessa mukana. Valitettavasti näin.

Vierailija
26/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut facebookissa enää moneen vuoteen, mutta eikös ainakin siellä ole jokin asetus ettei esim. kaverilistan ulkopuoliset voi ottaa millään tavalla yhteyttä.

On, ja jos jollakulla sellainen on päällä, voi siitä päätellä paljon.

Minulla on ollut tuo asetus päällä jo vuosia.

Vierailija
27/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä silti auta mitään. Sitäpaitsi tämähän on itsestäänselvää, että vainottu muuttaa kaiken yksityiseksi. 

Niin. Somestalkkaamiseen on olemassa eräs erittäin helppo ratkaisu - sulkee kaikki sometilit eikä tee uusia. Jos ei siihen pysty niin on vakavasti someriippuvainen.

Vierailija
28/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt kokoajan yhteyttä ottaa. Kait ne sun sukulaiset osaa siitä tehdä poliisille ilmoituksia. Vai onko nekin umpihulluja?

No heille tämä ex on oikein mukava, joten en varmaan edes kuule kaikista yhteydenotoista. Esittää täysin erilaista, kuin on. 

Jos näin on niin veikkaanpa, että ainakin osa sukulaisistasi on juonessa mukana. Valitettavasti näin.

Ilmeisesti kyllä joku tai jotkut kertovat perheeni asioita. Olen ottanut jo etäisyyttä onneksi. Muutto suunnitteilla loppukesänä, kun työasiat järjestyvät. 

Vierailija
29/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia aina valittaa näistä hulluista existään?

Eivätkö he ymmärrä, että ovat itse se, joka sen hullun exän on kumppanikseen valinnut?

Koittakaa nyt edes lapsillenne opettaa tämä, kun vaikuttaa siltä, että monet tekevät tuon saman virheen sukupolvesta toiseen?

Vierailija
30/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Somestalkkaamiseen on olemassa eräs erittäin helppo ratkaisu - sulkee kaikki sometilit eikä tee uusia. Jos ei siihen pysty niin on vakavasti someriippuvainen.

Jonkun typerän stalkkerin takia? Nope. Hyvät salasanat riittävät.

Minä en anna jonkun säälittävän luuserin määrittää miten elämän elämäni. 

Suksikoon...

Vierailija
31/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö he ymmärrä, että ovat itse se, joka sen hullun exän on kumppanikseen valinnut?

Koittakaa nyt edes lapsillenne opettaa tämä, kun vaikuttaa siltä, että monet tekevät tuon saman virheen sukupolvesta toiseen?

Kun mistään tämmöisestä ei ollut mitään viitteitä, sekoilu alkoi eron jälkeen. 

Vierailija
32/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa jo vainoamisen tunnusmerkit täyttyvät. Nyt alat edellyttää poliisilta toimia. Esimerkiksi tuo miehesi hakkaajaksi väittäminen on selvä kunnianloukkaus. 

Vierailija
33/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa jo vainoamisen tunnusmerkit täyttyvät. Nyt alat edellyttää poliisilta toimia. Esimerkiksi tuo miehesi hakkaajaksi väittäminen on selvä kunnianloukkaus. 

En halua lannistaa, mutta Haukilahden tapauksessa se vähän hölmömpi stalkkeri pommitti uhriaan viesteillä, ennen kuin lopulta tappoi. Eikä poliisi tehnyt yhtikäs mitään.

Jenkeissä ja briteissä nämä stalkkerit saavat vuosien tuomiot. Suomessa todetaan, ettei tutkintakynnys täyty ja pistetään mappi ööhön.

Vierailija
34/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suurimpia ongelmia Suomessa on juuri tämä, että mielenterveystapaukset saa vainota ja terrorisoida aivan vapaasti ihmisiä. Tähän täytyisi puuttua ihan lakia muuttamalla. Toiseksi, täällä syytellään uhria siitä että joutuu rikoksen kohteeksi. Tähänkin täytyisi saada joku muutos aikaan.

Vierailija
35/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Onhan se tietenkin omaa syytä jos lähtee jänniksen matkaan. Siitä tulee aina ongelmia. Joskus kuitenkin käy niin, että asiallisestakin ihmisestä alkaa ajan saatossa tulemaan esiin kusipään piirteitä.

Vierailija
36/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksikoon...

Miten "hyvä salasana" estää stalkkeria stalkkaamasta? Kerrohan logiikkasi.

Vierailija
37/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suurimpia ongelmia Suomessa on juuri tämä, että mielenterveystapaukset saa vainota ja terrorisoida aivan vapaasti ihmisiä. Tähän täytyisi puuttua ihan lakia muuttamalla. Toiseksi, täällä syytellään uhria siitä että joutuu rikoksen kohteeksi. Tähänkin täytyisi saada joku muutos aikaan.

Todellakin. Jos ei syytetä uhria, vähätellään ja epäillään kertomaansa. Täysin Kafkaa.

En olisi ikinä uskonut, että tällaista voi tapahtua. Toivonkipinää antoi apulaisoikeuskanslerin aloite viime viikolla.

Vierailija
38/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksikoon...

Miten "hyvä salasana" estää stalkkaamasta? Kerrohan logiikkasi.

No eihän se estä, jos stalkkeri hakkeroi kaikki laitteesi. Olet ihan oikeassa, ja luultavasti alan asiantuntija.

Joten miksi edes vaivauduit kysymään. Kiva kun sinäkin löysit tiesi keskusteluun.

Vierailija
39/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sukusi on idioottia porukkaa jos eivät tajua mikä mies on jos vielä 7 vuoden päästää jauhaa sinusta.

Vierailija
40/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö just tällasten tapausten vuoksi ole olemassa laki vainoamisesta.

https://poliisi.fi/vainoaminen