Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu ex pilaa elämäni

Vierailija
16.03.2025 |

Oikeasti, mitä voin tehdä? Erosin melkein 7v sitten. Exäni vainoaa minua. Tekee kaikenlaisia huoli-ilmoituksia minun lapsista ja viimeiseksi teki ilmoituksen jonka mukaan mieheni hakkaa minua, ajelee työpaikkani ohi, ottaa yhteyttä sukuuni ja haukkuu minua ja miestäni. On sillä lailla älykäs, että mikään rikos ei koskaan täyty, eikä esimerkiksi ota viesteitse/puhelimitse yhteyttä. On tehnyt itse meistä rikosilmoituksia, kun olemme kuvanneet häntä kun on tullut pyörimään lähistölle. Ex itse jättää esimerkiksi anonyymeja kirjeitä sosiaalitoimistoon ja laittaa muut ihmiset soittamaan huoli-ilmoituksia. 

Onnistui jo aiemman parisuhteeni katkomaan, kun ei tätä meinaa jaksaa. Nykyinen mieheni haluaa olla kanssani, mutta kyllä tämä ottaa koville. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sukusi on idioottia porukkaa jos eivät tajua mikä mies on jos vielä 7 vuoden päästää jauhaa sinusta.

No joo He eivät ehkä ole käytävän kirkkaimpia lamppuja

Vierailija
42/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?

Ei tämä silti auta mitään. Sitäpaitsi tämähän on itsestäänselvää, että vainottu muuttaa kaiken yksityiseksi. 

Kannattaa myös blokata kyseinen henkilö kaikilla sometileillä. 

Niin. Somestalkkaamiseen on olemassa eräs erittäin helppo ratkaisu - sulkee kaikki sometilit eikä tee uusia. Jos ei siihen pysty niin on vakavasti someriippuvainen.

Jonkun typerän stalkkerin takia? Nope. Hyvät salasanat riittävät.

Minä en anna jonkun säälittävän luuserin määrittää miten elämän elämäni. 

Suksikoon.

Miten "hyvä salasana" estää stalkkaamasta? Kerrohan logiikkasi.

No eihän se estä, jos stalkkeri hakkeroi kaikki laitteesi. Olet ihan oikeassa, ja luultavasti alan asiantuntija.

Joten miksi edes vaivauduit kysymään. Kiva kun sinäkin löysit tiesi keskusteluun.

Stalkkeri ei ole sama kuin hakkeri. Tässä maassa ei ole montaakaan ihmistä joka kykenee hakkeroitumaan toisen tilille tai laitteelle jos poliisia ei lasketa mukaan. Siihen vaaditaan todella paljon tietoteknistä tietämystä ja ymmärrystä. Tilit tulee luonnollisesti suojata myös kaksivaiheisella tunnistuksella. Se käytännössä estää jokaisen "tavallisen tallaajan" pääsemisen tilille tai laitteelle vaikka hän jotenkin ihmeellisesti onnistuisikin arvaamaan salasanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?

Ei tämä silti auta mitään. Sitäpaitsi tämähän on itsestäänselvää, että vainottu muuttaa kaiken yksityiseksi. 

Niin. Somestalkkaamiseen on olemassa eräs erittäin helppo ratkaisu - sulkee kaikki sometilit eikä tee uusia. Jos ei siihen pysty niin on vakavasti someriippuvainen.

Minä en anna jonkun säälittävän luuserin määrittää

Stalkkeri ei ole sama kuin hakkeri. Tässä maassa ei ole montaakaan ihmistä joka kykenee hakkeroitumaan toisen tilille tai laitteelle jos poliisia ei lasketa mukaan. Siihen vaaditaan todella paljon tietoteknistä tietämystä ja ymmärrystä. Tilit tulee luonnollisesti suojata myös kaksivaiheisella tunnistuksella. Se käytännössä estää jokaisen "tavallisen tallaajan" pääsemisen tilille tai laitteelle vaikka hän jotenkin ihmeellisesti onnistuisikin arvaamaan salasanan.

Kiitos tyhjästä, tiedän, ettei stalkkeri ole sama kuin hakkeri. Valitettavasti tiedän myös, ettei hakkerointi ole niin vaikeaa, kun annat ymmärtää.

Kirjoituksestasi voi päätellä, ettet ymmärrä mistä puhut. Olet siis luultavasti poliisi. Jätetään tämä keskustelu tähän.

Vierailija
44/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole kunnianloukkausasia, että hän väittää miehesi hakkaavan?

Vierailija
45/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stalkkeri ei ole sama kuin hakkeri. Tässä maassa ei ole montaakaan ihmistä joka kykenee hakkeroitumaan toisen tilille tai laitteelle jos poliisia ei lasketa mukaan. Siihen vaaditaan todella paljon tietoteknistä tietämystä ja ymmärrystä. Tilit tulee luonnollisesti suojata myös kaksivaiheisella tunnistuksella. Se käytännössä estää jokaisen "tavallisen tallaajan" pääsemisen tilille tai laitteelle vaikka hän jotenkin ihmeellisesti onnistuisikin arvaamaan salasanan."

Kirjoitat täyttä puutaheinää, hyvin alentuvalla tyylillä. Vakavissasiko väität, että Suomessa kykenee hakkeroitumaan toisen tilille vain poliisi ja pari muuta heppua? 

Vierailija
46/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en

oletko vähän vainoharhainen?

Vierailija
47/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus omiin käsiin. Varmaan näin tekemällä laitkin joskus muuttuu... Palkkaa joku pikkurikollinen hakkaamaan se

Vierailija
48/52 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä ajatusharjoitus: Olet arvostettu psykiatri ja vastaanotollesi saapuu Marsha, kuusissakymmenissä oleva erityisherkkä nainen. Mikä on ensireaktiosi häneen?

Vierailija
49/52 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/52 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu ex-työnantaja vainoaa minua vuosikymmenten takaa. Syystäkin EX-työnantaja.

Vierailija
51/52 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
52/52 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli tollanen exä pilaamassa elämää samoilla asioilla.

Kaverin isoveli on sellainen erikoismies, että ei uskaltanut aluksi kertoa hänelle siitä piinasta.. Kun se ei loppunut, niin kertoi veljelleen ja sen exä pääty sairaalaan. Sen veli kävi siellä sairaalassakin kaverinsa kanssa tekemässä asioita selväksi.

Häiriköinti loppui siihen.