Lopettakaa jo nykyhallituksen haukkuminen! Itse olette nykyhallituksen äänestäneet!
Voi luoja tuota jatkuvaa valitusta niin tällä palstalla kuin monilla muillakin somekanavilla, että kuinka nykyhallitus tekee huonosti sitä ja kuinka nykyhallitus tekee huonosti tätä! Kuulkaas, muistelkaapa ihan itse, mitä tuli tehtyä vajaat kaksi vuotta sitten siellä eduskuntavaalien äänestyskopissa. Kenen numeron kirjoititte siihen äänestyslappuun?
Itse olette nykyhallituksen äänestäneet, ja nyt sitä jatkuvasti haukutte! Uskomatonta!
Kommentit (104)
En äänestänyt hallituspuolueiden ehdokkaita ja näin teki n 50,6% äänestäneistä.
Edellistä hallitusta kritisoitiin vähintään yhtä paljon. Tuossa asemassa pitää vain kestää se kritiikki.
Demokratia ei toimi tässä maassa. Ainakaan poliitikot eivät pidä lupauksiaan. Äänestäjien muisti on lyhyt.
Vappusatanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kokoomusta äänestäneet tiesivät, että Orpo ottaa äärioikeiston hallitukseen paskomaan kaiken.
Niin, ja miten olisi voinut arvata, että perussuomalaiset eivät pitäneet kiinni lupauksesta, että köyhiltä ei leikata?
Kyllähän täällä monta kertaa sanottiin, että älkää menkö persuja äänestämään, ne valehtelee ja leikkaa köyhiltä heti valtaan päästyään. Mutta ei uskottu, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kokoomusta äänestäneet tiesivät, että Orpo ottaa äärioikeiston hallitukseen paskomaan kaiken.
Niin, ja miten olisi voinut arvata, että perussuomalaiset eivät pitäneet kiinni lupauksesta, että köyhiltä ei leikata?
Miten määrittelet köyhän? Ei täällä kukaan nälkään kuole. Koetteko itsenne köyhiksi, kun ette enää voi humputella niin kuin ennen?
No kyllä ne nälkäkuolematkin ehditään vielä seuraavan kahden vuoden aikana nähdä tällä menolla.
1. En äänestänyt hallituspuolueita.
2. Hallituspuolueista ainakin persut lupasivat niin toisenlaista meininkiä ennen vaaleja, että jos olisin heitä äänestänyt niin todellakin olisin oikeutettu valittamaan.
Äänestin eduskuntavaaleissa Jussi Saramoa ja EU-vaaleissa Li Anderssonia. Saan haukkua tätä nykyistä katastrofihallitusta ihan niin paljon kuin haluan. Aihetta haukkumiseen on riittänyt.
Orpon hallituksen takana on alle 50 prosenttia annetuista äänistä. Meillä on faktisesti vähemmistön hallitus kiusaamassa ja kurjistamassa enemmistöä. Demokratia on jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt hallituspuolueiden ehdokkaita ja näin teki n 50,6% äänestäneistä.
Edellistä hallitusta kritisoitiin vähintään yhtä paljon. Tuossa asemassa pitää vain kestää se kritiikki.
Sietääkin kestää kritiikkiä, koska tämä hallitus pääsi valtaan valheilla. Lietsoi velkapaniikkia ja lupasi lopettaa velaksi elämisen. Lupasi myös 100 000 uutta työpaikkaa. Persut lupasivat olla leikkaamatta vähävaraisilta. Oksettavia valehtelijoita ja vääriä hallitsijoita, joilla on turmeltunut moraali eikä mitään todellista kykyä johtaa maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestin juuri siksi että tukia leikattaisi.ja olen tyytyväinen hallitukseen.
No tukia on leikattu ja mitenkä se on parantanut yhtään mitään? Tai ehkä sellainen - kärsimyksen tuottaminen - tuottaa ilkeälle hyvää mieltä.
No en äänestänyt. Kyllä meitä muita puolueita äänestäneitä on paljon.
Suurin osa ihmisistä EI äänestänyt hallituspuolueita ja niistä äänestäneistäkin monet uskoi vaalilauseiden kauniisiin lupauksiin ja pettyi.
Demokratiaan kuuluu oikeus kritisoida. Vaikka olisin äänestänyt kokoomusta ja äänestäessä ajatellut haluavani tismalleen tällaista politiikkaa, minulla on oikeus muuttaa mieltäni politiikan järkevyydestä ja kritisoida sittemmin typeriksi arvioimiani päätöksiä.
Onneksi demokratiaan kuuluu myös oikeus olla lukematta vaikkapa tämän palstan hallituksenhaukkumisketjuja. Suosittelen ap:ta käyttämään tuota oikeuttaan.
No saadaanko me oppositiopuolueita äänestäneet valittaa ja sanoa "mitäs minä sanoin"? Eiköhän suurin osa hallituksen kritisoijista ole niitä, jotka eivät heitä valtaan olisi halunneetkaan.
Persut on paras asia hallituksessa. Vihdoin maqhanmuuttopilitiikkaqn on tullut muutosta ja tulee lisää. Haluan, että Suomi ja suomalaiset arvot on tärkeitä.
Tuotanto, kulutus ja hyvinvointivaltion instituutiot ovat muodostaneet pyhän kolmiyhteyden ja ovat riippuvaisia toisistaan. Kokopäiväisen palkkatyön varaan rakennetussa hyvinvointivaltiossa on pyritty tavoittelemaan mahdollisimman suurta tuotannon määrää jotta kaikki työllistyisivät. Kun kotitaloudet saavat toimeentulonsa ensisijaisesti ansio- ja pääomatuloista, sosiaalipoliittisten tulonsiirtojen ja etenkin työikäisille suunnattujen tukien tarve pysyy pienenä. Suotuisa taloustilanne heijastuu myös valtion tuloihin, koska valtio pystyy keräämään enemmän verotuloja. Tällöin valtio voi investoida julkisiin palveluihin ja tukimuotoihin riittävällä laajuudella.
Nyt vienti ei vedä, ja yrittäjien ja rahoittajien luottamus talouteen horjuu, mikä vähentää investointeja. Tuotannon hiipuminen vähentää myös työvoiman tarvetta, jolloin työttömyys kasvaa. Työttömyyden kasvu vähentää ansiotuloja ja yhä useammat joutuvat turvautumaan sosiaalipoliittisiin tulonsiirtoihin, mikä vähentää ostovoimaa. Kun tuotannon lasku ja työttömyys vähentävät valtion verotuloja, hyvinvointivaltion rahoituspohja heikkenee. Kasvutalouden varaan rakennettu sosiaalivakuutus romahtaa, ja valtion menoja on leikattava tai valtio velkaantuu. Yhteiskunnan jakautuminen työllisiin ja työttömiin kasvattaa toimeentuloeroja ja kulutuksen vähentyminen heikentää entisestään talouskasvun mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eniten vieläpä haukkuu he, jotka eivät edes äänestä. Vieläpä sanovat etteivät ole koskaan äänestäneet eivätkä aio äänestääkään.
Höpö höpö, et tiedä. Projisoit omaa vetelyyttäsi. Tunnen d'Hondtin menetelmän, joka tuo eniten paikkoja puolueelle, jota ahkerimmin äänestetään. Se opetettiin kyllä jokaiselle peruskoulussa, mutta sinä tuskin olet siitä ikinä kuullutkaan.
Mä äänestin demareita ja äänestän joka ikisissä vaaleissa.
Mulla on lupa (jokaisella on) kritisoida kaikkien aikojen huonoimman hallituksemme typeriä, ideologisia päätöksiä, joista osa jopa perustuslain vastaisia.
Demokratia toimii joka ikinen päivä eikä -kuten tollopuolue PS luulee- vain vaalipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratia ei toimi tässä maassa. Ainakaan poliitikot eivät pidä lupauksiaan. Äänestäjien muisti on lyhyt.
Vappusatanen
Sekö jäi kirvelemään, kun sitä ette saaneetkaan.
Vappusatanen maksettiin ja ylikin. Se oli pienimpien kansaneläkkeiden huomattava tasokorotus. Työeläkkeisiin sitä ei luvattu eikä edes voi valtio luvata, koska ne maksaa työeläkevakuutusyhtiö (Ilmarinen, KeVa).
Eläkkeeni nousi YLI satasella elokuuhun 2022 menbessä ja sen lisäksi tuli vielä pari indeksikorotusta (jotka nykyinen hallitus sitten jäädytti).
Voit lopettaa valehtelun tästä, persu.
En äänestänyt tätä hallitusta, sen puolueita tai hallitusohjelmaa.