Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haluaa muuttaa suuriin kaupunkeihin? Eikö ihmiset enää halua asua omassa rauhassa ja luonnon lähellä?

Vierailija
16.03.2025 |

Nykyään ihmiset pakkautuu suuriin kaupunkeihin, suomessa pk-seudulle, turkuun, tampereelle,ouluun, jyväskylään.. jne

Minä taidan itse olla poikkeava koska tykkään siitä että saan asua rauhallisella paikalla, kun astun ovesta ulos niin näen metsän, kun lähden kävelylle niin ihmisiä näen harvoin, ei ruuhkia jne... Mieli lepää :) 

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos sulla on töitä siellä.

Vierailija
2/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääsee ja työvoimapulaa on juurikin pienissä kylissä/kaupungeissa koska ihmiset muuttaa niistä suuriin kaupunkeihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aina hakeutuneet asumaan toisten ihmisten lähettyville. Ei mikään uusi ilmiö.

Vierailija
4/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Mä olen syntynyt ja elänyt koko ikäni pk-seudulla. Vanhemmat tulivat tänne 60-luvulla.

Vierailija
5/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli kaipaa virikkeitä ja ruumis palveluita.

Vierailija
6/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat aina hakeutuneet asumaan toisten ihmisten lähettyville. Ei mikään uusi ilmiö.

Suomi oli tunnettu maa siitä että suomi oli harvaanasuttu maa mutta nyt 2000 luvulla ihmiset ovat alkaneet hakeutumaan kaupunkeihin sieltä maaseudulta. 

Vierailija
7/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia haluta tai sitten muuttaa töiden ja opiskelun takia. En halunnut, muutin kuitenkin ja nyt tottunut asumaan täällä. Onneksi on myös mummonmökki maalla jossa vietän yhä enemmän aikaa.

Vierailija
8/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lapista pikkukylältä kotoisin ja aikuisena olen asunut isoissa kaupungeissa aina. Ulkomailla ja nyt Helsingissä. 

Ei enää koskaan pieneen kylään asumaan. Jo keski-ajalla ymmärrettiin miksi, koska oli sanonta joka kuului: Kaupunki-ilma tekee vapaaksi.

Vierailija
9/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurimmatkin kaupungit on lopulta aika pieniä. Vaikka asuisi Heldingin keskustassa niin luonto on lähellä. Minä asun kaupungin keskustassa ja kun kävelee kilometrin melkein mihin tahansa suuntaan niin on siellä luonnossa. Kun katson ikkunasta ulos niin näen metsää vaikka se ei ihan kotiovelle tule niin siellä se on.

Vierailija
10/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikko sitten Tennispalatsissa katsomassa leffan. Muistutti vaan siitä, kuinka ihanaa asua maalla kun voi munasillaan kiertää tontin ilman että naapuri näkee.

Se ihmispaljous stadissa tekee ahdistuneeksi.

-Kylmät kädet Ry

Vierailija
11/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääsee ja työvoimapulaa on juurikin pienissä kylissä/kaupungeissa koska ihmiset muuttaa niistä suuriin kaupunkeihin. 

Ajan nopeammin autolla 50km duuniin nykyään, kun mitä matkoihin meni dösä-metro-dösä kombolla pks-alueen sisällä! Duunipaikka pysyi samana.

Vierailija
12/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä. Toiset tykkää asua kaupungeissa, toiset tykkää asua pienissä kaupungeissa, toiset tykkää asua taajamissa, toiset tykkää asua luonnon keskellä. Minä itse en tykkää asua isossa kaupungissa vaan joku 10 000 asukkaan kaupunki on mulle sopiva ja haaveilen että pääsen asumaan luonnon keskellä järven rannalla. 

M34

Vierailija
13/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä viina on lähempänä.

Vierailija
14/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Lapista pikkukylältä kotoisin ja aikuisena olen asunut isoissa kaupungeissa aina. Ulkomailla ja nyt Helsingissä. 

Ei enää koskaan pieneen kylään asumaan. Jo keski-ajalla ymmärrettiin miksi, koska oli sanonta joka kuului: Kaupunki-ilma tekee vapaaksi.

Minkä ikäinen mahdat olla? Noin minäkin puhuin 30 vuotta. Ja kuinka ollakaan nyt keski-iässä jätin Mannerheimintien taakseni ja asetuin pieneen hirsitorppaan korpitien päähän veden äärelle enkä voisi enää olla onnellisempi.

Vierailija
15/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin sinulla on ajokortti ja auto. Helpottavat kummasti kauempana palveluista asumista.

Vierailija
16/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalla asuvana minä olen aina ajatellut että  "suurissa" kaupungeissa asuminen on stressaavaa ja masentavaa. Jotenkin se ihmisvilinä ja ruuhkat ei vaan tunnut siltä että minä voisin nauttia siitä. 

Vierailija
17/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian lapsuuden harvaan asutulla alueella, missä ei ole katuvaloja ja lähimpään kauppaan n 20 km. Vanhemmistani vain toinen ajoi autoa ja piti sitä suurena uhrautumisena jos raaski kuljettaa mut jonnekin esim. näkeen kaveria tai harrastukseen. Jäi huonot muistot. Joten olen koko aikuiselämäni asunut suurkaupungissa ulkomailla. 

Vierailija
18/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisillä on nimenomaan se harha että pitäisi saada asua kaupungissa, mutta kuitenkin luonnon keskellä ja täydellisessä hiljaisuudessa. Siitä kertovat monen tantan ulinat naapureista tälläkin palstalla. 

Vierailija
19/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisillä on nimenomaan se harha että pitäisi saada asua kaupungissa, mutta kuitenkin luonnon keskellä ja täydellisessä hiljaisuudessa. Siitä kertovat monen tantan ulinat naapureista tälläkin palstalla. 

Ja ensimmäisenä kun Helsinkiin muutto ol edessä, ollaan kyselemässä jonkun kaupunginosaan ulkoilumahdollisuuksista 🤣 naurattaa todella. 

Vierailija
20/159 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikko sitten Tennispalatsissa katsomassa leffan. Muistutti vaan siitä, kuinka ihanaa asua maalla kun voi munasillaan kiertää tontin ilman että naapuri näkee.

Se ihmispaljous stadissa tekee ahdistuneeksi.

-Kylmät kädet Ry

Kyllä Espoossakin voi munasillaan kiertää tontin ilman että naapuri näkee.

-kylmä käteinen ry

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän