Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se niin on, että tyytyväisimpiä elämäänsä ovat avioliitossa tai vähintään parisuhteessa olevat naiset

Vierailija
16.03.2025 |

Vähiten tyytyväisiä ovat sinkkunaiset. Näin kertoo väestötutkimus. 

https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivästä toiseen täällä hoetaan, että tutkimusten mukaan sinkkunaiset ovat onnellisempia ja elämäänsä tyytyväisempiä kuin parisuhteessa olevat, mutta sitten kun joku oikeasti lyö pöytään kotimaisen tutkimuksen, joka kertoo päinvastaista, niin johan alkaa se omiin väitettyihin kokemuksiin vetoaminen tutkimusten sijaan. 🤣

No, tottakai jokaiselle se oma kokemus on totta ja merkitsevää, ei tilastot. Ei kukaan muutu onnettomaksi tai onnelliseksi vain sen takia että lukee tutkimuksesta jossa on saatu jokin tulos.

Vierailija
22/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on jo puitu tällä palstalla aiemmin ja todettu ettei pidä paikkaansa. Tutkimus on huonosti laadittu tämän kysymyksen syy/seuraus-suhteiden osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivästä toiseen täällä hoetaan, että tutkimusten mukaan sinkkunaiset ovat onnellisempia ja elämäänsä tyytyväisempiä kuin parisuhteessa olevat, mutta sitten kun joku oikeasti lyö pöytään kotimaisen tutkimuksen, joka kertoo päinvastaista, niin johan alkaa se omiin väitettyihin kokemuksiin vetoaminen tutkimusten sijaan. 🤣

Minä ainakin arvostan omia kokemuksiani, ihan todellisia eikä väitettyjä ja elän niiden ja niiden aiheuttamien tunteiden mukaan enkä kotimaisten tutkimusten.

Vierailija
24/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, minä olen niin tyytyväinen ja onnellinen, ettei ole MITÄÄN TARVETTA ALKAA PARISUHTEESEEN YHTÄÄN KENENKÄÄN KANSSA.

lapset sain hyvin nuorena, ovat jo aikuisia.

Itse olen liikunnallinen, älykäs, luova, hauska, hyväkuntoinen n45. 

Olen valtavan onnellinen näin. Yksin.

Vierailija
25/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään kummallista, se kertoo nykytilanteesta. Hetki sitten tutkittiin, että naiset kohtaavat parisuhteessa väkivaltaa elinaikanaan todennäköisemmin kuin miehet, mutta miehille on tyypillisempää, että se meneillään oleva parisuhde on se väkivaltainen ja että siitä väkivaltaisesta suhteesta ei lähdetä pois. Tämä siitäkin huolimatta, että naisille erotilanne on paljon vaarallisempi kuin miehille (paitsi jos miehen jättämä kumppanikin on mies). Naisten kohdalla siis huono suhde on todennäköisemmin menneisyyttä kuin nykyisyyttä ja tilalle ei ole otettu toista huonoa kumppania ja nyt sitten ollaan tyytyväisiä - joko yksin tai paremmassa suhteessa.

Vierailija
26/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon ja vaikean miehen löytää helposti. Ihan palstaa lukemalla saa käsityksen miten vaikeita tapauksia on.

Vierailija
27/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä olen nyt ollut sinkku viisi vuotta sitten erottuani 19 vuoden avioliitosta. Olen niin onnellinen ja tyytyväinen, kukaan ei hauku, huuda, paisko tavaroita, riko keittiönkaappeja ja kylppärinovia, lyö minua, yritä kuristaa, heittle minua tavaroilla, heitä kotoa yönselkään keskellä yötä, örvellä humalaisena raivopääanä joka yö paitsi silloin kun on jossain pettämässä, heittele tekemiäni ruokia lattialle maistamatta niitä kun ovat paskaa..

Olipa se vaan auvoista aikaa olla rouvana. Not.

Anekdooteilla ei kuitenkaan voi kumota tutkimustulosta aina silloin, kun tutkimustulos ei itseä miellytä. Kaikilla sinun kokemuksillasi on vain yksi yhdistävä tekijä, sinä itse. 

Kaikilla tutkimuksilla on yhdistävä tekijä, niiden rahoittajat. Kiire saada lisää kansalaisia ja vaikeille miehille muuta tekemistä voi vääristää näkemystä. 

Vierailija
28/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, tuo kuvaaja ei vastaa ollenkaan kokemustani. Noh uskokoot ken haluaa.

Vierailija
29/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, mä olin tyytyväisempi sinkkuna. Että pitiki haksahtaa tohon ukkoon.

Vierailija
30/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa 

Sinkkunaiset ovat tyytyväisimpiä.

Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin. 

Vierailija
31/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän se ois. Aivan naurettavaa meininkiä taas vaihteeksi. Eletään jossain täysin omassa mielikuvitusmaailmassa, ja sitten kun lyödään tutkimus pöytään jotka tuhoaa ne vaivalla rakennetut psykologiset selviytymiskeinot, niin alkaa epälooginen mölinä ja yksittäisiin anekdootteihin vetoaminen. 

Vierailija
32/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä olen nyt ollut sinkku viisi vuotta sitten erottuani 19 vuoden avioliitosta. Olen niin onnellinen ja tyytyväinen, kukaan ei hauku, huuda, paisko tavaroita, riko keittiönkaappeja ja kylppärinovia, lyö minua, yritä kuristaa, heittle minua tavaroilla, heitä kotoa yönselkään keskellä yötä, örvellä humalaisena raivopääanä joka yö paitsi silloin kun on jossain pettämässä, heittele tekemiäni ruokia lattialle maistamatta niitä kun ovat paskaa..

Olipa se vaan auvoista aikaa olla rouvana. Not.

Oma on häpeäsi, jos oot tuota kaikkea sallinu 19 vuotta. Minä en olisi kattonu päivääkään. Onnellisesti naimisissa 20 vuotta. Ruusullakin on piikit, mutta. . . 

Mäkin tiedän yhden onnellisesti yli 20 vuotta naimisissa olleen. Kaikki on hyvin ja rahaakin on varsin paljon. Silti sen mies petti monta vuotta. Ei tänä päivänäkään tämä onnellinen tiedä tulleensa petetyksi. Että miehellään oli toinen nainen monta vuotta. Se että kotona on kaikki hyvin, ei tarkoita sitä etteikö niissäkin tarinoissa olisi vähän säröjä.

Vierailija
33/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän se ois. Aivan naurettavaa meininkiä taas vaihteeksi. Eletään jossain täysin omassa mielikuvitusmaailmassa, ja sitten kun lyödään tutkimus pöytään jotka tuhoaa ne vaivalla rakennetut psykologiset selviytymiskeinot, niin alkaa epälooginen mölinä ja yksittäisiin anekdootteihin vetoaminen. 

Jos täällä ihmiset kertoo kokemuksiaan ja sä kutsut sitä epäloogiseksi mölinäksi. Ennemmin se että sä mitätöit toisten ihmisten sanomiset ja kokemukset lyömällä pöytään jonkun yksittäisen "tutkimuksen" ja leimaat sen joksikin absoluuttiseksi totuudeksi niin kertoo vaan sun vaivalla rakentamista psykologisista selviytymiskeinoista.

Vierailija
34/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa 

Sinkkunaiset ovat tyytyväisimpiä.

Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin. 

Voisiko joku linkata sen tutkimuksen? Ap on linkannut vain ja ainoastaan kuvaajan, joka on irrotettu kontekstista. 

Vierailija
35/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tottakai jokaiselle se oma kokemus on totta ja merkitsevää, ei tilastot. Ei kukaan muutu onnettomaksi tai onnelliseksi vain sen takia että lukee tutkimuksesta jossa on saatu jokin tulos.

Niin, niin. Mutta kuten jo kirjoitin, aiemmin siihen tutkimustietoon on aina vedottu, kun on väitetty, että parisuhteessa olevat miehet ovat onnellisimpia ja parisuhteen ulkopuolella olevat naiset. Nyt muuttuikin ääni kellossa, kun tutkimus ei puolla omaa tilannetta. 

Vierailija
36/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niin. Mutta kuten jo kirjoitin, aiemmin siihen tutkimustietoon on aina vedottu, kun on väitetty, että parisuhteessa olevat miehet ovat onnellisimpia ja parisuhteen ulkopuolella olevat naiset. Nyt muuttuikin ääni kellossa, kun tutkimus ei puolla omaa tilannetta. 

Mikä tutkimus? Jo se, että mitään tutkimusta ei ole linkattu, kertoo siitä että piilottelet jotain. 

Vierailija
37/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa. Olin minäkin onnellinen suhteessa silloin kun suhde oli vielä kunnossa. Viimeiset muutamat vuodet ei ollut. 

Vierailija
38/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänteinen kuvahaku ei löydä kyseistä kuvaajaa väestöliiton sivuilta.

Teitkö sinä tuon itse? 

Vierailija
39/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kyllä niihin onnettomiin sinkkuihin, viihdyn parisuhteessa, toki sen on oltava hyvä ja arvostava suhde. 

Vierailija
40/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään se enemmistö, jolla on vähintään tyydyttävä parisuhde eivät elämöi haukkumalla puolisoaan. Ja silloin voi syntyä harha, että juuri kukaan ei ole tyytyväinen kotonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi