Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se niin on, että tyytyväisimpiä elämäänsä ovat avioliitossa tai vähintään parisuhteessa olevat naiset

Vierailija
16.03.2025 |

Vähiten tyytyväisiä ovat sinkkunaiset. Näin kertoo väestötutkimus. 

https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä olen nyt ollut sinkku viisi vuotta sitten erottuani 19 vuoden avioliitosta. Olen niin onnellinen ja tyytyväinen, kukaan ei hauku, huuda, paisko tavaroita, riko keittiönkaappeja ja kylppärinovia, lyö minua, yritä kuristaa, heittle minua tavaroilla, heitä kotoa yönselkään keskellä yötä, örvellä humalaisena raivopääanä joka yö paitsi silloin kun on jossain pettämässä, heittele tekemiäni ruokia lattialle maistamatta niitä kun ovat paskaa..

Olipa se vaan auvoista aikaa olla rouvana. Not.

Anekdooteilla ei kuitenkaan voi kumota tutkimustulosta aina silloin, kun tutkimustulos ei itseä miellytä. Kaikilla sinun kokemuksillasi on vain yksi yhdistävä tekijä, sinä itse. 

Minulta ei ole kysytty mielipidettäni tuohon tutkimukseen. Mistäs sen tietää kuinka vääristynyt tulos on, ei siinä

Tutkimustulokset kertovat siitä millaisia tuntoja ihmisillä on keskimäärin

Keskimäärin tällä hetkellä suomalaisten hampaita ei särje. Se ei tietenkään tarkoita etteikö jonkun suomalaisen hammasta särkisi sietämättömästi juuri nyt.

Vierailija
42/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käänteinen kuvahaku ei löydä kyseistä kuvaajaa väestöliiton sivuilta.

Teitkö sinä tuon itse? 

Mitäpä jos rauhoittuisit ja tutustuisit tähän tutkimukseen?

https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/tahdotko-suomalaisten-paris…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa 

Sinkkunaiset ovat tyytyväisimpiä.

Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin. 

Voisiko joku linkata sen tutkimuksen? Ap on linkannut vain ja ainoastaan kuvaajan, joka on irrotettu kontekstista. 

On olemassa sanonta: vale, emävale ja tilasto. Kuvaajilla on erityisen helppo antaa väärä vaikutelma. Epäilemättä on paljon onnellisia pareja, mutta onneton suhde voi tehdä elämästä todella vaikeaa. 

Vierailija
44/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa 

Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin. 

Voisiko joku linkata sen tutkimuksen? Ap on linkannut vain ja ainoastaan kuvaajan, joka on irrotettu kontekstista. 

On olemassa sanonta: vale, emävale ja tilasto. Kuvaajilla on erityisen helppo antaa väärä vaikutelma. Epäilemättä on paljon onnellisia pareja, mutta onneton suhde voi tehdä elämästä todella vaikeaa. 

"Tuloksemme osoittavat, että ilman parisuhdetta elävät voivat keskimäärin huonommin kuin parisuhteessa elävät. Yhteys on selvä kaikilla tarkastelemillamme hyvinvoinnin osa-alueilla: koettu terveys ja yleinen elämäntyytyväisyys ovat korkeammalla tasolla ja terveysongelmia on vähemmän niillä, jotka ovat parisuhteessa. Kaikkein parhaiten voivat ne, jotka ovat avioliitossa."

Vierailija
45/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yllätys ja naisia ei kannata kuunnella vaan seurata mitä he tekevät. Avioliitto on naiselle tärkeämpi asia kuin miehelle.

Vierailija
46/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta ja etenkin siitä minkälaisen miehen kanssa on parisuhteessa. Itse olisin taatusti nykyistä onnettomampi jos olisin pysynyt kummassakaan nuoruuden suhteessani, mutta olisin tietenkin onnellisempi hyvässä parisuhteessa itselle aidosti sopivan miehen kanssa.

Harmi, että tapasin vain vääränlaisia. Eikä ollut tosiaan mitään laatikkolentäjiä (enkä sellaista kaipaakaan) vaan ihan tavallisia miehiä, mutta ei vain minulle sopivia esim elämäntapojen, tulevaisuudensuunnitelmien ja arvomaailman osalta. 

Vierailija
47/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin aivan taatusti onnellisin pitkässä parisuhteessa jossa olisi kasvettu yhdessä aikuisiksi ja rakennettu yhteistä elämää. Nyt sitten olisi jo lapset aikuisia ja elettäisiin kaksin.

Olisin halunnut perustaa perheen jo nuorena, mutta jäin lapsettomaksi ikisinkuksi. Ja kun en ole mikään villi bilettäjäihminen ja/tai uraohjus ollut koskaan niin eipä tästä yksinelosta erityisemmin ole hyviä puolia löytynyt.

Vierailija
48/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tiesi hyvin tökkäsevänsä arkaan kohtaan. Se koira älähtää...

Vierailija
49/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, mä olin tyytyväisempi sinkkuna. Että pitiki haksahtaa tohon ukkoon.

Samaa harmittelen.

Vierailija
50/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi suurin osa tuntuu vertaavan keskenään pskaa parisuhdetta ja sinkkuutta vaikka kaikkihan sen tietää, että yksinelo voittaa huonon parisuhteen.

Mutta voittaako yksinelo hyvän parisuhteen? Sellaisiakin on.

Vierailija
51/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, oletteko noin antisosiaalisia jos sinkkuina eli YKSIN olette onnellisimpia? Kuulostaa jotenkin sairaalta.

Vierailija
52/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa 

"Tuloksemme osoittavat, että ilman parisuhdetta elävät voivat keskimäärin hu

Heppoiset eroilut lisäävät ihmisen pahoinvointia.

Vierailija
53/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa parisuhteessa tunsin olevani yksinäisempi kuin silloin kun vain olen yksin

Vierailija
54/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, saako seksiä. Minä olen saanut viimeksi neljä vuotta sitten. Eipä se onnea lisää.

Vierailija
55/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pienet erot kuitenkin noissa sukupuolissa että mitä ihmettä te riitelette? Jostain promilleista. 

Vierailija
56/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin aivan taatusti onnellisin pitkässä parisuhteessa jossa olisi kasvettu yhdessä aikuisiksi ja rakennettu yhteistä elämää. Nyt sitten olisi jo lapset aikuisia ja elettäisiin kaksin.

Olisin halunnut perustaa perheen jo nuorena, mutta jäin lapsettomaksi ikisinkuksi. Ja kun en ole mikään villi bilettäjäihminen ja/tai uraohjus ollut koskaan niin eipä tästä yksinelosta erityisemmin ole hyviä puolia löytynyt.

Kiitos tästä tarinasta, meitä on siis muitakin, jotka ovat vain koko elämänsä saaneet seurata sivusta muiden parinmuodostusta ja perheenperustamista. En voi väittää olevani kovin onnellinen siitä roolista. 

Vierailija
57/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin uskoa että onnellisessa ja hyvässä parisuhteessa olevat ovat tyytyväisempiä elämäänsä. Onhan parisuhteella usein muitakin etuja vs. sinkkuus kuin pelkkä parisuhde. Ihan jo taloudellisista asioista lähtien. 

Mutta paskassa parisuhteessa olevat? En usko että ovat useinkaan kovinkaan tyytyväisiä. 

Näin juuri. Ihme että sitäkin pitää tutkia, ihan itsestään selvää.

Aiemmin täällä on toistuvasti väitetty, että "tutkimusten mukaan" naiset ovat onnellisimpia sinkkuina ja miehet parisuhteessa. Ja aina kymmeniöä tai satoja ylänuolia noille viesteille. Nyt yhtäkkiä onkin itsestäänselvyys, että näin ei ole. On tosiaan ihme, että asiaa pitää tutkia, ja että niitä väitettyjä tutkimuksia pitää oikeasti laittaa näytille.

Vierailija
58/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehet ovat kaikista tyytymättömiä elämäänsä. Mielenkiintoista. 

Vierailija
59/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin uskoa että onnellisessa ja hyvässä parisuhteessa olevat ovat tyytyväisempiä elämäänsä. Onhan parisuhteella usein muitakin etuja vs. sinkkuus kuin pelkkä parisuhde. Ihan jo taloudellisista asioista lähtien. 

Mutta paskassa parisuhteessa olevat? En usko että ovat useinkaan kovinkaan tyytyväisiä. 

Näin juuri. Ihme että sitäkin pitää tutkia, ihan itsestään selvää.

Aiemmin täällä on toistuvasti väitetty, että "tutkimusten mukaan" naiset ovat onnellisimpia sinkkuina ja miehet parisuhteessa. Ja aina kymmeniöä tai satoja ylänuolia noille viesteille. Nyt yhtäkkiä onkin itsestäänselvyys, että näin ei ole. On tosiaan ihme, että asiaa pitää tutkia, ja että niitä väitettyjä tutkimuksia pitää oikeasti laittaa näytille.

Kummassakin argumentissa vedetään mutkat suoriksi. Tekeekö parisuhde ihmisestä onnellisen , vai pariutuvatko onnelliset ihmiset useammin? 

Vierailija
60/111 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toden totta tyytyväinen puolisooni. 

Seuraava toteamus ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi