Kyllä se niin on, että tyytyväisimpiä elämäänsä ovat avioliitossa tai vähintään parisuhteessa olevat naiset
Vähiten tyytyväisiä ovat sinkkunaiset. Näin kertoo väestötutkimus.
https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Käänteinen kuvahaku ei löydä kyseistä kuvaajaa väestöliiton sivuilta.
Teitkö sinä tuon itse?
Mitäpä jos rauhoittuisit ja tutustuisit tähän tutkimukseen?
https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/tahdotko-suomalaisten-paris…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
Sinkkunaiset ovat tyytyväisimpiä.
Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin.
Voisiko joku linkata sen tutkimuksen? Ap on linkannut vain ja ainoastaan kuvaajan, joka on irrotettu kontekstista.
On olemassa sanonta: vale, emävale ja tilasto. Kuvaajilla on erityisen helppo antaa väärä vaikutelma. Epäilemättä on paljon onnellisia pareja, mutta onneton suhde voi tehdä elämästä todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
Eipä ole ainakaan tuon ap:n linkkaaman tutkimuksen mukaan. Sinkkunaiset antoivat keskimäärin paljon matalammat arvosanat omasta elämänlaadustaan, verrattuna parisuhteissa oleviin naisiin.
Voisiko joku linkata sen tutkimuksen? Ap on linkannut vain ja ainoastaan kuvaajan, joka on irrotettu kontekstista.
On olemassa sanonta: vale, emävale ja tilasto. Kuvaajilla on erityisen helppo antaa väärä vaikutelma. Epäilemättä on paljon onnellisia pareja, mutta onneton suhde voi tehdä elämästä todella vaikeaa.
"Tuloksemme osoittavat, että ilman parisuhdetta elävät voivat keskimäärin huonommin kuin parisuhteessa elävät. Yhteys on selvä kaikilla tarkastelemillamme hyvinvoinnin osa-alueilla: koettu terveys ja yleinen elämäntyytyväisyys ovat korkeammalla tasolla ja terveysongelmia on vähemmän niillä, jotka ovat parisuhteessa. Kaikkein parhaiten voivat ne, jotka ovat avioliitossa."
Eipä ole yllätys ja naisia ei kannata kuunnella vaan seurata mitä he tekevät. Avioliitto on naiselle tärkeämpi asia kuin miehelle.
Riippuu naisesta ja etenkin siitä minkälaisen miehen kanssa on parisuhteessa. Itse olisin taatusti nykyistä onnettomampi jos olisin pysynyt kummassakaan nuoruuden suhteessani, mutta olisin tietenkin onnellisempi hyvässä parisuhteessa itselle aidosti sopivan miehen kanssa.
Harmi, että tapasin vain vääränlaisia. Eikä ollut tosiaan mitään laatikkolentäjiä (enkä sellaista kaipaakaan) vaan ihan tavallisia miehiä, mutta ei vain minulle sopivia esim elämäntapojen, tulevaisuudensuunnitelmien ja arvomaailman osalta.
Itse olisin aivan taatusti onnellisin pitkässä parisuhteessa jossa olisi kasvettu yhdessä aikuisiksi ja rakennettu yhteistä elämää. Nyt sitten olisi jo lapset aikuisia ja elettäisiin kaksin.
Olisin halunnut perustaa perheen jo nuorena, mutta jäin lapsettomaksi ikisinkuksi. Ja kun en ole mikään villi bilettäjäihminen ja/tai uraohjus ollut koskaan niin eipä tästä yksinelosta erityisemmin ole hyviä puolia löytynyt.
Ap tiesi hyvin tökkäsevänsä arkaan kohtaan. Se koira älähtää...
Vierailija kirjoitti:
Ehei, mä olin tyytyväisempi sinkkuna. Että pitiki haksahtaa tohon ukkoon.
Samaa harmittelen.
Jännästi suurin osa tuntuu vertaavan keskenään pskaa parisuhdetta ja sinkkuutta vaikka kaikkihan sen tietää, että yksinelo voittaa huonon parisuhteen.
Mutta voittaako yksinelo hyvän parisuhteen? Sellaisiakin on.
Naiset, oletteko noin antisosiaalisia jos sinkkuina eli YKSIN olette onnellisimpia? Kuulostaa jotenkin sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
"Tuloksemme osoittavat, että ilman parisuhdetta elävät voivat keskimäärin hu
Heppoiset eroilut lisäävät ihmisen pahoinvointia.
Itseasiassa parisuhteessa tunsin olevani yksinäisempi kuin silloin kun vain olen yksin
Riippuu siitä, saako seksiä. Minä olen saanut viimeksi neljä vuotta sitten. Eipä se onnea lisää.
Niin pienet erot kuitenkin noissa sukupuolissa että mitä ihmettä te riitelette? Jostain promilleista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin aivan taatusti onnellisin pitkässä parisuhteessa jossa olisi kasvettu yhdessä aikuisiksi ja rakennettu yhteistä elämää. Nyt sitten olisi jo lapset aikuisia ja elettäisiin kaksin.
Olisin halunnut perustaa perheen jo nuorena, mutta jäin lapsettomaksi ikisinkuksi. Ja kun en ole mikään villi bilettäjäihminen ja/tai uraohjus ollut koskaan niin eipä tästä yksinelosta erityisemmin ole hyviä puolia löytynyt.
Kiitos tästä tarinasta, meitä on siis muitakin, jotka ovat vain koko elämänsä saaneet seurata sivusta muiden parinmuodostusta ja perheenperustamista. En voi väittää olevani kovin onnellinen siitä roolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin uskoa että onnellisessa ja hyvässä parisuhteessa olevat ovat tyytyväisempiä elämäänsä. Onhan parisuhteella usein muitakin etuja vs. sinkkuus kuin pelkkä parisuhde. Ihan jo taloudellisista asioista lähtien.
Mutta paskassa parisuhteessa olevat? En usko että ovat useinkaan kovinkaan tyytyväisiä.
Näin juuri. Ihme että sitäkin pitää tutkia, ihan itsestään selvää.
Aiemmin täällä on toistuvasti väitetty, että "tutkimusten mukaan" naiset ovat onnellisimpia sinkkuina ja miehet parisuhteessa. Ja aina kymmeniöä tai satoja ylänuolia noille viesteille. Nyt yhtäkkiä onkin itsestäänselvyys, että näin ei ole. On tosiaan ihme, että asiaa pitää tutkia, ja että niitä väitettyjä tutkimuksia pitää oikeasti laittaa näytille.
Sinkkumiehet ovat kaikista tyytymättömiä elämäänsä. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin uskoa että onnellisessa ja hyvässä parisuhteessa olevat ovat tyytyväisempiä elämäänsä. Onhan parisuhteella usein muitakin etuja vs. sinkkuus kuin pelkkä parisuhde. Ihan jo taloudellisista asioista lähtien.
Mutta paskassa parisuhteessa olevat? En usko että ovat useinkaan kovinkaan tyytyväisiä.
Näin juuri. Ihme että sitäkin pitää tutkia, ihan itsestään selvää.
Aiemmin täällä on toistuvasti väitetty, että "tutkimusten mukaan" naiset ovat onnellisimpia sinkkuina ja miehet parisuhteessa. Ja aina kymmeniöä tai satoja ylänuolia noille viesteille. Nyt yhtäkkiä onkin itsestäänselvyys, että näin ei ole. On tosiaan ihme, että asiaa pitää tutkia, ja että niitä väitettyjä tutkimuksia pitää oikeasti laittaa näytille.
Kummassakin argumentissa vedetään mutkat suoriksi. Tekeekö parisuhde ihmisestä onnellisen , vai pariutuvatko onnelliset ihmiset useammin?
Olen toden totta tyytyväinen puolisooni.
Seuraava toteamus ap?
Tutkimustulokset kertovat siitä millaisia tuntoja ihmisillä on keskimäärin.
Keskimäärin tällä hetkellä suomalaisten hampaita ei särje. Se ei tietenkään tarkoita etteikö jonkun suomalaisen hammasta särkisi sietämättömästi juuri nyt.