Miten kaupat sopeuttavat kun ihmiset ostavat vähemmän ja vähemmän
Mitä enemmän hintoja nostetaan. Itse käytän 100€ ruokaan kuussa. En yhtään enempää. Jos sillä saa vähemmän kyin ennen, sitten saa. Usein ostan -60% alesta ruokatarvikkeet. Mietin kuinka kauppojen jatkuva kakun kasvamisen vastimus nyt toteutuu kun meitä samalla lailla ajattelevia ja toimivia alkaa olemaan aika paljon jo.
Niin ja mene töihin huutelijoille, olen työelämässä, enkä ole erityisen köyhä.
Kommentit (73)
Suomalaiset ylensyö, se on selvää kun katsoo kauppojen ostoskärryjen sisältöjä ja ihmisten poskia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ylensyö, se on selvää kun katsoo kauppojen ostoskärryjen sisältöjä ja ihmisten poskia.
Tämä. Monikaan ei edes tajua kuinka paljon ylensyö. Ihmisiltä on karannut annoskoot käsistä ihan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vain tarjouksia. Nyt mammuttimarkkinoilta tein monta hyvää ostosta. Teinityttöjä talossa niin ostin 3 pakettia siteitä kahden hinnalla, suihkusaippuaa, dödöjä, kahvia, juustoa, leikkelettä, jugurttia alesta. Normihintaiset tuotteet jää hyllyyn.
Tässä on sekin että lopettaisivat tarjoukset ja bonusjärjestelmät nii kaikki olisi pikkuisen halvempaa.
Tuotevalikoima kapeutuu niihin tuotteisiin, jotka vain varmasti myy. Henkilöstömenot minimiin. Hinnankorotukset.
Ja jotkut vielä uskovat tällaiset valheet. 2020-luvulla 100 € ruokaan kuukaudessa :DD
Tämä tekee 25 € viikossa ja 3,57 € päivässä. Mitä saat noin surkeasta valehtelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vain tarjouksia. Nyt mammuttimarkkinoilta tein monta hyvää ostosta. Teinityttöjä talossa niin ostin 3 pakettia siteitä kahden hinnalla, suihkusaippuaa, dödöjä, kahvia, juustoa, leikkelettä, jugurttia alesta. Normihintaiset tuotteet jää hyllyyn.
Tässä on sekin että lopettaisivat tarjoukset ja bonusjärjestelmät nii kaikki olisi pikkuisen halvempaa.
Ottaa vain tarjoustuotteet äpillä. Loput tuotteet maksaa käteisellä.
Minun ostostiedot eivät ole kaupan.
-Kylmis
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut vielä uskovat tällaiset valheet. 2020-luvulla 100 € ruokaan kuukaudessa :DD
Tämä tekee 25 € viikossa ja 3,57 € päivässä. Mitä saat noin surkeasta valehtelusta?
Aloittajahan on varmaan joku ituhippivegaani, mutta jätän sen nyt huomioimatta.
Ostetaan jauhelihaa tavallinen paketti, joku 250 grammaa. Otetaan halpispaskaa eli maksaa jotain 2,60 € tai mitä lie. Mitäs sen kanssa syödään? No tuolla budjetilla ei mitään muuta kuin makaronia. Pussi makaronia noin euron. Oho, mentiinkin jo päiväbudjetin yli. Eli päivässä syödään yksi tai kaksi kertaa, ja ruokana on makaronia ja jauhelihaa, eli erittäin ravitseva, täyttävä ja terveellinen ruoka :D sitten jotkut vielä uskovat tällaisen bullshitin.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää jaloillanne. Muutoin mikään ei muutu. K-kauppiaat kokoomuksen erityissuojeluksessa, joten lopettakaa siellä asiointi, jos mafiamainen meno ärsyttää.
Kahvia saa ulkomailta tilattua vaikka puoli lavaa ja kuljetus kotiovelle. Ei se sen vaikeampaa ole.
-Kylmät kädet Ky
Kaupan katteissa on laskemisen varaa, itse ainakin ostan sieltä mistä edullisemmin saan tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan on varmaan joku ituhippivegaani, mutta jätän sen nyt huomioimatta.
Ostetaan jauhelihaa tavallinen paketti, joku 250 grammaa. Otetaan halpispaskaa eli maksaa jotain 2,60 € tai mitä lie. Mitäs sen kanssa syödään? No tuolla budjetilla ei mitään muuta kuin makaronia. Pussi makaronia noin euron. Oho, mentiinkin jo päiväbudjetin yli. Eli päivässä syödään yksi tai kaksi kertaa, ja ruokana on makaronia ja jauhelihaa, eli erittäin ravitseva, täyttävä ja terveellinen ruoka :D sitten jotkut vielä uskovat tällaisen bullshitin.
Tämä hieno ja herkullinen n!st!pata * 7 päivää tekee 25,20 €. Jauhelihan ja makaronin tilalle voidaan myös laittaa pienin mahdollinen kanapaketti ja vaikka riisiä. Tällöinkin syödään kerran tai maksimissaan kaksi kertaa päivässä ja aamu- ja iltapalat jätetään väliin. Tai sitten syödään aamu- ja iltapalaksi kanaa ja riisiä, jauhelihaa ja makaronia tmv. ja päivällä ei syödä mitään. Säälittävää valehtelua, joka harmillisesti uppoaa joihinkin yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on 2 aikuista, ruokaan menee korkeintaan 200 e kuukaudessa. Tänään 7.22 euroa eli lähes tuo summa. Aivan tavallinen kuukausi ja meille tavalliset ostokset. Kukaan mitään valehtele. Lisäksi meillä ainakin syödään ihan hyvin; paljon kasviksia ja vihanneksia, tarjous- ja hävikkituotteita. Ruoka tehdään itse, valmisruokia tai puolivalmisteita ei osteta. Näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on 2 aikuista, ruokaan menee korkeintaan 200 e kuukaudessa. Tänään 7.22 euroa eli lähes tuo summa. Aivan tavallinen kuukausi ja meille tavalliset ostokset. Kukaan mitään valehtele. Lisäksi meillä ainakin syödään ihan hyvin; paljon kasviksia ja vihanneksia, tarjous- ja hävikkituotteita. Ruoka tehdään itse, valmisruokia tai puolivalmisteita ei osteta. Näin!
Luuletko oikeasti, että reagoin yhtäkkiä jotenkin eri tavalla asiaan? :D Ihan samanlaista soopaa tuo sinunkin kommenttisi.
Henkilökuntahan on 95 % osa-aikaisia, helppoa siis.