Paksuneulanäyte rinnasta, sairasloma?
Ohjeessa sanotaan että esim kovaa rasitusta tulee välttää 1-2päivää näytteenoton jälkeen. Voiko mennä normaalisti töihin( fyysinen työ, joitakin nostoja) seuraavana päivänä?
Kokemuksia?
Kommentit (9)
Lääkäri varmasti kertoo, tarvitsetko sairaslomaa ja miten kova rasitus määritellään. Itse menin näytteenotosta suoraan sairaanhoitajan työhön. Työssäni ei ole nostoja, mutta paljon jaloillaan olemista ja pieniä toimenpiteitä.
No siis röntgenhoitaja sanoi että ei tarvitse sairaslomaa. Siksi ihmettelen tätä, raskasta liikuntaa pitää välttää mutta fyysiseen työhön voi mennä.
Onko tässä raskaan tekemisen välttämisessä syynä se että näytteenottokohta voi vuotaa?
Minulla on työvuoro noin 26h päästä näytteenotosta .
Näytettä ottava lääkäri on se, joka kirjoittaa sairausloman tai sitten ei.
Niin mitä teet töissä? Varmaan jos olet nyrkkeilijä tai painonnostaja ei kannata. Mut myyjä esim. Et vaan nostele rehusäkkejä ylähyllylle.
Mulla otettiin syksyllä. Myös fyysinen työ. Menin töihin, mutta välttelin pari päivää raskaimpia työtehtäviä. Rinta ei kyllä tullut kipeäksi, mutta pari päivää oli arka. Lääkäri ei puhunut mitään sairaslomasta, vaikka kuuli, mikä työni on.
No minulla on työ jossa olen jatkuvassa liikkeessä, kumartelen, nostan, käsiin tulee paljon liikettä. Koko työpäivä ei ole tätä vaan ehkä 1-2h.Toki voin itse vähän vaikuttaa työn raskauteen.
Näyttää todennäköisesti siis siltä että töihin voi mennä. Ehkä tuo raskas liikunta tarkoittaa esim raskailla painoilla tehtävää kuntosaliharjoittelua.
Sanoisin, että on erittäin todennäköistä, että näytteenottajalääkärin mieleenkään ei tule sairausloma-asia, jos ei sitä itse tuo esiin - valitettavasti.
Vastaus on jo kysymyksessäsi