Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaupat sopeuttavat kun ihmiset ostavat vähemmän ja vähemmän

Vierailija
16.03.2025 |

Mitä enemmän hintoja nostetaan. Itse käytän 100€ ruokaan kuussa. En yhtään enempää. Jos sillä saa vähemmän kyin ennen, sitten saa. Usein ostan -60% alesta ruokatarvikkeet. Mietin kuinka kauppojen jatkuva kakun kasvamisen vastimus nyt toteutuu kun meitä samalla lailla ajattelevia ja toimivia  alkaa olemaan aika paljon jo.

Niin ja mene töihin huutelijoille, olen työelämässä, enkä ole erityisen köyhä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoille ei mikään riitä, vaikka vähemmälläkin takuulla pärjäisi. Harmi vaan kun me emme pärjää...

Vierailija
2/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan tietenkin hintoja ja sitten nostetaan vähän lisää hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, olin ostoskeskuksessa perjantaina missä käyn harvoin ja luulin että siellä olisi paljon porukkaa niin yllätyin miten vähän porukkaa siellä oli ja yhdessä vaateliikkeessäkin oli vain minä ja 2 muuta, monilla kuitenkin oli palkkapäivä perjantaina.

Vierailija
4/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki myy aina.

Vierailija
5/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää ostaa 4 hengelle koko perheen ruoat niin ei puhettakaan että pärjäisin satasella kuussa ruokamenoihin, ostan kyllä punalaputettuja tuotteita ja halvinta jauhelihaa tms.

Vierailija
6/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan hintaa nostetaan lisää koska sitä on pakko ostaa. 

Vierailija
7/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, olin ostoskeskuksessa perjantaina missä käyn harvoin ja luulin että siellä olisi paljon porukkaa niin yllätyin miten vähän porukkaa siellä oli ja yhdessä vaateliikkeessäkin oli vain minä ja 2 muuta, monilla kuitenkin oli palkkapäivä perjantaina.

Mistä kuvittelet että monilla olisi palkkapäivä perjantaina?

Vierailija
8/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ostaa vähemmän ja toiset niinku ennenkin. Aina vaan puhutte hintojen nousuista, eikö palkkojakin korotettu kun niin pirusti lakkoiltiinkin? Kyllä ne ostoskeskukset ovat yleensä hyvinkin täynnä paitsi tietty jossain syrjemmässä kuin kaupungeissa saattaa olla välillä vähemmän porukkaa. 

Vierailija
9/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aloitteen täällä tänään siitä että Ruotsissa alamme lakkoon maanantaina emmekä mene ostamaan ruokaa kaupoista koko viikkoon ,koska ovat nostaneet hinnat ylikorkeiksi. 

Minun aloite otettiin heti pois. Onko tulenpalava aihe ?

Vierailija
10/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vain tarjouksia. Nyt mammuttimarkkinoilta tein monta hyvää ostosta. Teinityttöjä talossa niin ostin 3 pakettia siteitä kahden hinnalla, suihkusaippuaa, dödöjä, kahvia, juustoa, leikkelettä, jugurttia alesta. Normihintaiset tuotteet jää hyllyyn.

Vierailija
11/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Realismi hinnoissa ja sijainnissa. Laadussa. Puhtaudessa. Hyvä tuote menee ja mitä eettisempi alkuperä. Ehkä pitää silti vinkata missä on ja mitä on, että tiedetään. Välimatka vaikuttaa, kuljetus, varasto vai kivijalka, varasto edullisempi myös kuluttajalle joskus, noutopaikat ja saatavuus. Jos posti ja kuljetusfirmat poistavat noutopaikkoja tai järjestelmä nollaa, ei enää tilata.

Vierailija
12/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne alkaa seuraavaksi säästämään karsimalla valikoimaa ja maksamalla huonompaa palkkaa.

Vierailija
13/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan tietenkin hintoja ja sitten nostetaan vähän lisää hintoja.

Ja vähennetään henkilökuntaa tai tunteja heiltä tai molempia. Ja lisätään aukioloaikoja. Siinäpä yhtälö .

Vierailija
14/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapatyöttömien palstapunikkien pitäisi saada kaikki ilmaiseksi kaupastakin.

Vierailija
15/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hävikki lisääntyy, ennen kuin saadaan sopeutettua tilaukset kysyntään. Ihan mielenkiinnosta, mitä syöt, jos selviät 100 eurolla kuukaudessa? Haluaisin selviytyä kolmen hengen ruokaostoksista 400 eurolla kuukaudessa.

Vierailija
16/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeitä sulkeutuu. Näin se sopeutuminen tapahtuu.

Vierailija
17/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hävikki lisääntyy, ennen kuin saadaan sopeutettua tilaukset kysyntään. Ihan mielenkiinnosta, mitä syöt, jos selviät 100 eurolla kuukaudessa? Haluaisin selviytyä kolmen hengen ruokaostoksista 400 eurolla kuukaudessa.

Ruokaa syön. En eineksiä. Teen ruuat itse ja suunnittelen. En ylensyö. Siinäpä resepti. Tänään esimerkiksi olen syönyt ruisleipää avokadon ja kevätsipulin kera, kahvia, mustatorvisienikeittoa ja raejuustosalaattia. Jälkkäriksi söin pullan. 

Vierailija
18/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hävikki lisäänny,se on erikoissyynissä koko ajan. Mikä ei myy poistuu nopeasti valikoimista. Tuotteita ei tilata manuaalisesti joka auttaa hävikissä eli sähköinen tilausjärjestelmä perustuen myyntiin. 

Vierailija
19/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuminenhan nyt riippuu vähän mistä kaupasta puhut. Yleensähän homma menee kuitenkin niin, että liikkeitä suljetaan, jos ne ei kannata. 

Tämän lisäksi tietenkin voidaan mm. kehittää valikoimaa niin, että nostetaan enemmän esille mm. edullisempien tuoteryhmien tuotteita, panostetaan sisäänheittotarjouksiin jne. 

Vierailija
20/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias kaivaa kuvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän