Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
1061/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, että raamatussa kerrotaan, että alussa jumala loi taivaan ja maan jne. Niin KUKA on ollut näkemässä nämä luomiskertomuksen tapahtumat, jotta niistä on voitu kirjoittaa? Ihminen on kirjoittanut raamatun, mistä tiedetään, ettei kirjoittajalla ole ollut vain vilkas mielikuvitus tai psykoosi päällä? Ja kysyn tätä ihan tosissani. 

Moosekselle Jumala kertoi jokatapauksessa. Hän kirjoitti ne 1 Mooseksen kirjaan. Koska Jumalassa ei ole aikaa,niin hän on voinnut viedä Mooseksen tapahtumiinin.

Mooses kirjoitti kuolemastaan? LOL

Vierailija
1062/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesus tappoi turhaan 2000 sikaa?

Ei Jeesus niitä hukuttanut vaan siat hukkuivat, koska eivät nähneet Jumalan valtakuntaa.

Vielä taivasten valtakunta on kuin kauppias, joka etsi kalliita helmiä, ja löydettyään yhden kallisarvoisen helmen hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen.

Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet."

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan v

Tällaista roskaa en ole koskaan ennen lukenut.

Miten niin?

Jeesushan käveli vetten päällä. Siatkin olisvat kävelleet, jos olisivat uskoneet häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala haluaa pelastaa ihmiset helvetiltä miksi hän ei rehdisti ilmesty siitä ihmisille kertomaan? Miksi tekee itsestä uskomisen niin kryptiseksi kun kaikki valta olisi toimia miten hän haluaisi. 

Vierailija
1064/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala haluaa pelastaa ihmiset helvetiltä miksi hän ei rehdisti ilmesty siitä ihmisille kertomaan? Miksi tekee itsestä uskomisen niin kryptiseksi kun kaikki valta olisi toimia miten hän haluaisi. 

Ilmestyyhän, Jumala on joka puolella. Uskoton ei vain halua myöntää sitä. Ei ole helpommaksi asiaa tehty kuin uskoa että näin on.

Vierailija
1065/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, että raamatussa kerrotaan, että alussa jumala loi taivaan ja maan jne. Niin KUKA on ollut näkemässä nämä luomiskertomuksen tapahtumat, jotta niistä on voitu kirjoittaa? Ihminen on kirjoittanut raamatun, mistä tiedetään, ettei kirjoittajalla ole ollut vain vilkas mielikuvitus tai psykoosi päällä? Ja kysyn tätä ihan tosissani. 

Moosekselle Jumala kertoi jokatapauksessa. Hän kirjoitti ne 1 Mooseksen kirjaan. Koska Jumalassa ei ole aikaa,niin hän on voinnut viedä Mooseksen tapahtumiinin.

Mooses kirjoitti kuolemastaan? LOL

Joosua kirjoitti Mooseksen kuoleman.

Vierailija
1066/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesushan käveli vetten päällä. Siatkin olisvat kävelleet, jos olisivat uskoneet häntä.

Nyt et ole kartalla.

Vierailija
1067/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihna helvetin kovasti haluaisin uskoa, mutta en kyllä nää uskoa missään?  

"Uskoton ei halua uskoa", mihin tämä väite perustuu? 

Mitä tässä pitäisi huomata tajutakseen että "Jumala on jokapuolella"?

Vierailija
1068/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomata tajutakseen" ei ole USKOA, se olisi tietoa.

Vierailija
1069/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että uskon, uskon koska tiedän.

Vierailija
1070/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim näkisin että lapsi on vaarassa, varoitan siitä kertomalla ja reagoimalla näkyvästi. Esimerkiksi jos pieni lapsi olisi menossa kohti vaarallista jyrkännettä, tekisin lapselle selkeästi näkyväksi ettei jyrkänteelle kannata mennä. Vai tekisinkö niinkuin Jumala, ja jollain eleellä jostain hevon vitusta annan merkkiä että "no katoppa nyt, huomaappa tämä, eeeeipä ehkä kannattaisi mennä, no voi juupelis, menihän se siitä alas". 

Eli et vieläkään avaa, MIKSI Jumala ei ilmoita itsestään SELVÄSTI, ilmaan mitään hemmetin salaperäisyyttä? Ihmisetkin suojelee toisiaan paremmin kuin Jumala jonka pitäisi rakastaa ihmisiä tosi paljon ja jolla on "kaikki valta". 

Ja todellakin olen yrittänyt uskoa, mutta on kyllä niin epäilyttävä tapaus että mahdotonta uskoa. 

Vierailija
1071/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että ne Jeesuksen sikoihin ajamat demonit ovat tulleet  kostamaan sen  nyt katatrofeilla.

Vierailija
1072/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim näkisin että lapsi on vaarassa, varoitan siitä kertomalla ja reagoimalla näkyvästi. Esimerkiksi jos pieni lapsi olisi menossa kohti vaarallista jyrkännettä, tekisin lapselle selkeästi näkyväksi ettei jyrkänteelle kannata mennä. Vai tekisinkö niinkuin Jumala, ja jollain eleellä jostain hevon vitusta annan merkkiä että "no katoppa nyt, huomaappa tämä, eeeeipä ehkä kannattaisi mennä, no voi juupelis, menihän se siitä alas". 

Eli et vieläkään avaa, MIKSI Jumala ei ilmoita itsestään SELVÄSTI, ilmaan mitään hemmetin salaperäisyyttä? Ihmisetkin suojelee toisiaan paremmin kuin Jumala jonka pitäisi rakastaa ihmisiä tosi paljon ja jolla on "kaikki valta". 

Ja todellakin olen yrittänyt uskoa, mutta on kyllä niin epäilyttävä tapaus että mahdotonta uskoa. 

Hyvä, että olet yrittänyt uskoa, se on ensimmäinen askel. Ja juu selkeä huuto "älä hyppää" olisi tosi tehokasta (tätäkin tapahtuu kun olet vastaanottanut Jeesuksen ja Pyhän Hengen, maallisesti "intuitioksi" sitä kutsutaan), mutta niin kuin sanottu usko ei toimi niin kuin tiede ja miten meidät on tässä maailmassa aivopesty. Uskotaan vain tieteeseen ja aina vaaditaan todisteita kaikesta, luottaminen on tosi vaikeaa traumojen takia. Saatana myös toimii erittäin tehokkaasti yrittääkseen saada ihmiset pois Jumalasta. 

Aloittaisin sinuna rukoilemalla, jättämällä synnin niin hyvin kuin mahdollista, kiittämällä Jumalaa kaikesta hyvästä. Joka kerta kun tulee ajatus ettei tämä ole totta, en usko Jumalaan, se on saatana joka syöttää sulle noi ajatukset. Silloin rukoile, että Jumala auttaa kun tulee heikko hetki. Jumala on luvannut, että "se joka etsii löytää". Mitä jääräpäisemmin vastustamme, sitä jääräpäisemmin päätämme olla uskomatta. Mitä jääräppäisemmin sanomme ettei Jumalaa ole olemassa, sitä jääräpäisemmin myös ajattelemme niin. Pitää olla nöyrä ja jättää viisastelematta ja lopettaa Jumalan aliarviointi. 

Vierailija
1073/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen opettama rukous jolla voi aloittaa:

Isä meidän, joka olet taivaissa.

Pyhitetty olkoon sinun nimesi.

Tulkoon sinun valtakuntasi.

Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.

Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.

Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,

niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.

Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.

Aamen.

Vierailija
1074/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tuli ihmisenä maan päälle ja teki ihmeitä eikä siltikään kaikki uskoneet. 

Vierailija
1075/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa tuskin on olemassa.

Ihminen sydämessään tietää, että Jumala on olemassa. Koko luomakunta olemassaolollaan on siitä todiste. 

Vain "hullu" sanoo sydämessään, että ei ole Jumalaa.

Kaikkien meidän on kerran polvistuttava Jeesuksen edessä ja tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra.

Vierailija
1076/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:29 Ja heti hänen verensä lähde kuivui, ja hän tunsi ruumiissansa, että oli parantunut vaivastaan.

5:31 Niin hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle: "Sinä näet kansanjoukon tungeskelevan ympärilläsi ja sanot: 'Kuka minuun koski?'"

5:33 Niin nainen pelkäsi ja vapisi, koska hän tiesi, mitä hänelle oli tapahtunut, ja tuli ja lankesi maahan hänen eteensä ja sanoi hänelle koko totuuden.

5:34 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi." 

Vierailija
1077/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut uskossa. Eli olin ensin täysin pakana ja "tulin uskoon". Luin Raamattua, olin aktiivinen seurakuntalainen, rukoilin paljon jne. 

Tämä oli silloin päätös että uskon. Eli tiedän mistä puhun, kun sanon että mikään pyhähenki ei minua silloin johdattanut. Halusin vain uskoa, siinä kaikki. Samalla tavalla voisin päättää uskoa nyt Allahiin, muslimien Jumalaan. Mitään eroa tilanteessa ei olisi. Samalla "haluan uskoa"-mentaliteetilla pystyisin ottamaan minkä tahansa piirin "uskon" vastaan. 

Mikään omatunto ei puhunut tai puhutellut aiemminkaan minua sen kummemmin. Satuin vaan syntymään kristittyyn maahan ja lähelle sattui uskovaisia joiden kautta päädyin piireihin. Joten se siitä Jumalan puheesta ja tahdosta uskoa.. 

Olin mukana myös evankelioimassa ja jälkeen päin huvittaa ihan miten omalla "halulla uskoa" voi mennä ihan pöpiksi. 

Vierailija
1078/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko on Jumalan antamaa uskoa,ei omaa uskoa.

Vierailija
1079/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut uskossa. Eli olin ensin täysin pakana ja "tulin uskoon". Luin Raamattua, olin aktiivinen seurakuntalainen, rukoilin paljon jne. 

Tämä oli silloin päätös että uskon. Eli tiedän mistä puhun, kun sanon että mikään pyhähenki ei minua silloin johdattanut. Halusin vain uskoa, siinä kaikki. Samalla tavalla voisin päättää uskoa nyt Allahiin, muslimien Jumalaan. Mitään eroa tilanteessa ei olisi. Samalla "haluan uskoa"-mentaliteetilla pystyisin ottamaan minkä tahansa piirin "uskon" vastaan. 

Mikään omatunto ei puhunut tai puhutellut aiemminkaan minua sen kummemmin. Satuin vaan syntymään kristittyyn maahan ja lähelle sattui uskovaisia joiden kautta päädyin piireihin. Joten se siitä Jumalan puheesta ja tahdosta uskoa.. 

Olin mukana myös evankelioimassa ja jälkeen päin huvittaa ihan miten omalla "halulla uskoa" voi mennä ihan pöpiksi. 

Eli et oikeasti uskonut. Tapauskovainen ja aito uskovainen on eri asioita. 

Vierailija
1080/1325 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko on Jumalan antamaa uskoa,ei omaa uskoa.

Missään kohtaa Raamatussa ei sanota että Jumala antaisi "uskon" vaan jokaisella on oma tahto joko uskoa tai olla uskomatta.