Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?
Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)
Kommentit (1325)
Jahven alkuperä yhdistetään usein Horebin tai Siinain vuoreen, jota pidettiin tulivuorena. Näitä vuoria kunnioitettiin erityisesti eteläpalestiinalaisten ja midianilaisten heimojen keskuudessa, ja Jahve saatettiin alun perin nähdä tulivuoren jumalana. Siinain satunnaiset purkaukset, kuten tuli, savu ja räjähdykset, herättivät pelkoa ja kunnioitusta, mikä vaikutti Jahven jumalalliseen asemaan näiden heimojen keskuudessa
Vierailija kirjoitti:
Jahven alkuperä yhdistetään usein Horebin tai Siinain vuoreen, jota pidettiin tulivuorena. Näitä vuoria kunnioitettiin erityisesti eteläpalestiinalaisten ja midianilaisten heimojen keskuudessa, ja Jahve saatettiin alun perin nähdä tulivuoren jumalana. Siinain satunnaiset purkaukset, kuten tuli, savu ja räjähdykset, herättivät pelkoa ja kunnioitusta, mikä vaikutti Jahven jumalalliseen asemaan näiden heimojen keskuudessa
Siellä on vuori jonka huippu on mustunut, se ei ole tulivuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Tätähän te "uskovat" toistelette, että Raamattu todistaa itse itsensä. Ei toimi. Samanlaista kuin taide, jota joutuu kovasti selittämään, että mitä se esittää tai mitä sillä halutaan kuvata. "Pakkohan sen on olla totta, kun olen sen jo niin monelle kertonut.."
Raamattu on, niinkuin Kalevala, pelkkä kirja johon on koottu jonkun mielestä hyviä juttuja. Ei muuta.
Jos Raamattu olisi pelkkää satua, niin miksi sen profetiat toteutuu aina juuri niin kuin on kerrottu? Esimerkiksi Messiaan syntyminen, temppelin hävitys tai vaikka juutalaisten paluu Israeliin.
Siksi kun sepitteet on sovitettu aikaisempiin sepitteisiin. Raamattu on väite, ei todiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit uskoa johonkin jonka olemassa olosta ei ole löytynyt tuhansiin vuosiin mitään todisteita vaikka tiede on todellakin yrittänyt etsiä?
Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta asiasta ("erityinen ilmoitus") ja koko luomakunta todistaa Luojasta ("yleinen ilmoitus").
Lisäksi ihmeitä tapahtuu edelleen, esimerkiksi aina silloin kun joku tulee uskoon ja syntyy uudelleen. Ei kukaan saa uskoa omin voimin synnytettyä, vaan se on Jumalan ihme.
Eri
Kun joku hurahtaa harhoihin, niin se ei ole ihme. Se on mielenhäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisten paluu on politiikantutkimuksen kysymys. Ole nyt looginen.
Kekkonen oli oikeassa, Israel olisi pitänyt perustaa Saksan alueelle. Minkäs teet kun lyödään Raamatulla päähän, kun tehdään päätöksiä.
Kun Kaikkivaltias on päättänyt että juutalaisten paikka on Israelissa, niin sille ei edes Kekkonen voi mitään.
"Nämä ketjut ovat siitä hyviä että jumalankieltäjät paljastavat todelliset karvansa, vaikka kuulemma tutkimuksien mukaan heidän pitäisi olla muita ihmisiä älykkäämpi."
"Ja ovatkin, koska eivät usko satujen olevan totta. "
Uskovainen ei ymmärrä, että ihminen joka on älykäs, ei välttämättä osaa rakastaa erityisen koko maailmaa halaavalla tavalla,sillä hänen rationaalisuutensa asettaa sille esteitä ja ateisti ei ymmärrä, että uskovaiselle kyky olla äärimmäiseen naiiviuteen asti empaattinen eli "rakastaa", on merkki kyvystä uskoa tai että ihmisen sielu on pelastettu tai "jumalalle otollinen". Kumpikin on väärässä, vain mahdollinen jumaluus tietää kaiken totuuden ja jos sellaista ei ole,mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit uskoa johonkin jonka olemassa olosta ei ole löytynyt tuhansiin vuosiin mitään todisteita vaikka tiede on todellakin yrittänyt etsiä?
Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta asiasta ("erityinen ilmoitus") ja koko luomakunta todistaa Luojasta ("yleinen ilmoitus").
Lisäksi ihmeitä tapahtuu edelleen, esimerkiksi aina silloin kun joku tulee uskoon ja syntyy uudelleen. Ei kukaan saa uskoa omin voimin synnytettyä, vaan se on Jumalan ihme.
Eri
Kun joku hurahtaa harhoihin, niin se ei ole ihme. Se on mielenhäiriö.
Psykiatrisessa tautiluokituksessa on luulotauti mutta uskovaisuutta ei ole.
Enpä kyllä halua. Ei kiinnosta uskovaisten höpötykset uskonsa kohteista yhtään, samaa vanhaa tuubaa
Vierailija kirjoitti:
"Tuonela on valhe. Ei ole mitään odotustiloja, koska ei ole olemassa aikaa. Aika on vain tämän maailman harha.
Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään."
Luukas 16 valhetta? Entä miksi Jeesus sanoi ristin ryövärille, että jo tänään on kanssansa paratiisissa, eikä taivaassan?
Niin. Koko Raamattu on fiktiivinen teos, jos et sitä vielä tähän päivään mennessä ole tajunut.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lopun ajan merkeistä on myös lisääntyvä kasvisyönti ja ettei haluta naimisiin.
Yksi erittäin vakavan mielisairauden merkeistä on houria jostain hevonvitun "lopun ajoista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää uskikset on pakko olla niitä luuseri inkkeleitä jotka nuorina alkaa uskoa kaikkea älämölöä mitä vastaan tulee pillun puutteessaan
Kaunista kielenkäyttöä, mutta niin tuttua ateistin suusta. Vaellatte pimeydessä, ilman tarkoitusta ja päämäärää. Kaikki on vain tähtipölyä.
Niin miten voi muuta odottakaan teiltä.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen ollut koko elämäni yksin, yksinäinen, työtön, rahaton, masentunut.
Vastaa jumala
RUkoilen puolestasi!
Ja minä voin uhrata vuohen
Minun puolestani tai takiani ei kyllä uhrata yhtäkään eläintä, hemmetti.
Palavan eläimen lihan haju on Jumalalle mieluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa.
Korkeampi voima on olemassa, siintä ei ole
pienintäkään epäilystä, heille jotka ovat sen kohdanneet.
Sääli vaan että kukaan ei ole sellaista kohdannut.
Jumala uskoo minuun. Haluatteko kysyä jotain häneltä?
Vierailija kirjoitti:
"Taas näitä julumetun pitkiä blaablaa satukirjan juttuja. Usko jo ettei kukaa niitä lue"
Itse piruko se siellä ruikuttaa. :)
Oletko oikeasti noin tyhmä vai kuvitteletko olevasi hauska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen ollut koko elämäni yksin, yksinäinen, työtön, rahaton, masentunut.
Vastaa jumala
RUkoilen puolestasi!
Ja minä voin uhrata vuohen
Minun puolestani tai takiani ei kyllä uhrata yhtäkään eläintä, hemmetti.
Sori, ei voi minkään. Nää ev. lut hupsut uskoo rukouksen auttavan, mutta tosiasiassa oikean jumalan huomion voi kääntää vain eläinuhrilla.
Ei ole vain evl lut joiden mielestä eläinuhreja ei tarvita. On yleiskristillinen asia, Raamatullinen asia.
Jeesuksen sovitustyön myötä
Kyllä kunnon sonni roviolla on silti tehokkaampi tapa saada Jumalan huomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuonela on valhe. Ei ole mitään odotustiloja, koska ei ole olemassa aikaa. Aika on vain tämän maailman harha.
Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään."
Luukas 16 valhetta? Entä miksi Jeesus sanoi ristin ryövärille, että jo tänään on kanssansa paratiisissa, eikä taivaassan?
Koska kaikki kuolleet silloin ennen Jeesuksen taivaaseenastumista meni tuonelaan. Toinen puoli oli nimeltään paratiisi.
Ja menee edelleenkin, eihän viimeistä tuomiota ole vielä ollut.
Eikä tule olemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lopun ajan merkeistä on myös lisääntyvä kasvisyönti ja ettei haluta naimisiin.
Jälkimmäisen kyllä ymmärtää lopunaikojen moraalisen rappion merkkinä, mutta mistä tuo kasvissyönti tulee?
Ihminen on sekasyöjä ja alunperin ei juurikaan kasviksia ollut saatavilla. Pelkkä kasvisruokavalio rappeuttaa aivoja ja turmelee ihmismieltä.
Mutta Jumalahan nimenomaan loi ihmisen kasvissyöjäksi? Eihän Edenin puutarhassa syöty lihaa, ei edes leijonat. Sehän tuli vasta syntiinlankeemuksen myötä.
Sinä vetoat nyt logiikkaan. Ei uskovainen ymmärrä sellaista.
Kun aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.