Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?
Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)
Kommentit (1325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikikki kovimmat uskikset on murhaajia, rikollisia, narkkeja sun muita?
Kun ihminen saa sellaiset synnit anteeksi, niin kuka voisi sen jälkeen pysytellä tuppisuuna?
Eikö se riitä, että hetkeä ennen kuolemaa niin sanotusti tulee uskoon? Jos näin on, niin ...
Riittäähän se, mutta kuinka moni tietää lähtönsä hetken?
Kyllä sen tietää, kun on kuolemassa.
Ei todellakaan tiedä etkä sellaisella hetkellä pysty enää miettimään uskon asioita
No sittenhän mitään ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti "rauhani minä annan teille". Ilmestyskirjassa Jeesus ei tuo rauhaa, hän tuo miekan.
Niin miekka on niille, jotka eivät usko Jeesukseen.
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
Kyllä se miekka kohtaa varsin usein seurakuntaa, kuten on tapahtunut läpi historian.
Niinhän siinä lukee.
Ehhh... kristinusko on tämän hetken vainotuin uskonto.
Millä mittarilla? Vaikka pitääkin olla vainotuin, jos se on y
Missä päin kristityt vainoaa?
Eri. Kysytkö ihan tosissasi? Katsopa, kuuntelepa uutisia. Kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että lopettaisivat vauvojen, vanhusten, naisten, lasten, ihmisten t a ppa misen siellä kristinuskon synnyinkulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Raamatussa lukee että jos ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan, niin saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. Eikö tämä ole länsimaissa ihan ylei
Jos joku rikkoo minun auton ja sovittaa sen leikkaamalla nurmikkoa. Silloin otan vastaan sovitustyön.
Mikä on se Jeesuksen synti minua kohtaan? Miksi minun pitää ottaa vastaan hänen sovitustyö?
Ei Jeesus omaa rikkomustaan sinua kohtaan sovita, vaan sinun rikkomuksesta Kaikkivaltiasta kohtaan. Hän siis kärsii rangaistuksen puolestasi, jotta syntivelkasi tulisi kuitatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku uskovainen nyt vihdoin kertoa, miksi on luvallista käyttää sekoitekankaita ja syödä possua? Kuka sen päätti?
Riippuu siitä noudattaako seremoniallisia puhtauslakeja, siis onko juutalainen vai ei. Kristittyjä tämä ei koske ja asia päätettiin jo ennen vuotta 100 alkuseurakunnan toimesta.
Mitä kristitty rituaalisella puhtaudella tekisikään, kun ei ole temppeliä tai muitakaan instansseja joissa sitä edellytettäisiin?
Silloin jäi voimaan mm. veren ja tietyllä tapaa teurastetun lihan käyttämisen kielto. Millä valtuutuksella päätös tehtiin? Jeesushan oli sitä mieltä että jokaista lakia pitää noudattaa. Ei Raamatussa oikeasti ole eritasoisia lakeja.
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti "rauhani minä annan teille". Ilmestyskirjassa Jeesus ei tuo rauhaa, hän tuo miekan.
Niin miekka on niille, jotka eivät usko Jeesukseen.
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
Kyllä se miekka kohtaa varsin usein seurakuntaa, kuten on tapahtunut läpi historian.
Niinhän siinä lukee.
Ehhh... kristinusko on tämän hetken vainotuin uskonto.
Millä mitta
Eri. Kysytkö ihan tosissasi? Katsopa, kuuntelepa uutisia. Kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että lopettaisivat vauvojen, vanhusten, naisten, lasten, ihmisten t a ppa misen siellä kristinuskon synnyinkulmilla.
En kyllä tiedä mitä uutisia olet lukenut, jos väität että kristityt vainoaa muita uskontoja lähi-idässä. Varsinkin juuri kun mm. Syyriassa kristittyjä ja alaviitteja l a h d a t a a n tälläkin hetkellä, vain heidän uskonsa takia. Marttyyreja on viime kuukausina syntynyt taas tuhatmäärin.
Voisitko siis hieman selventää että missä kristityt nyt niitä muita uskontoja vainoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Raamatussa lukee että jos ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan, niin saa syntinsä anteeksi ja pääsee taivaaseen. Eikö tämä ole länsimaissa ihan ylei
Jos joku rikkoo minun auton ja sovittaa sen leikkaamalla nurmikkoa. Silloin otan vastaan sovitustyön.
Mikä on se Jeesuksen synti minua kohtaan? Miksi minun pitää ottaa vastaan hänen sovitustyö?
Ei Jeesus omaa rikkomustaan sinua kohtaan sovita, vaan sinun rikkomuksesta Kaikkivaltiasta kohtaan. Hän siis kärsii rangaistuksen puolestasi, jotta syntivelkasi tulisi kuitatuksi.
Jos naapuri maksaa minun velan kauppaan, olen kiitollinen. Mutta se olenko kiitollinen ei vaikuta mitenkään kauppaan. Eikä naapuri voi peruuttaa asiaa maksun jälkeen.
Onko Jumala niin pikkumainen, että sanoo "en hyväksy tätä rahaa, koska maksat kiittämättömän puolesta" Vai eikö Jeesus uhrautunyt pyyteettömästi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää milloin tapahtuu Jeesuksen toinen tuleminen?
Kaukasuksella ovat sitä mieltä että syntyy miehestä. Siksi on pidettävä löysiä housuja.
Auttaa tunnistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku uskovainen nyt vihdoin kertoa, miksi on luvallista käyttää sekoitekankaita ja syödä possua? Kuka sen päätti?
Riippuu siitä noudattaako seremoniallisia puhtauslakeja, siis onko juutalainen vai ei. Kristittyjä tämä ei koske ja asia päätettiin jo ennen vuotta 100 alkuseurakunnan toimesta.
Mitä kristitty rituaalisella puhtaudella tekisikään, kun ei ole temppeliä tai muitakaan instansseja joissa sitä edellytettäisiin?
Silloin jäi voimaan mm. veren ja tietyllä tapaa teurastetun lihan käyttämisen kielto. Millä valtuutuksella päätös tehtiin? Jeesushan oli sitä mieltä että jokaista lakia pitää noudattaa. Ei Raamatussa oikeasti ole eritasoisia lakeja.
Ei laki mihinkään kadonnut, se on totta. Täytyy kuitenkin aina pohtia että ketä mikäkin laki koskee ja koska. Juutalaiseksi jos ryhtyy, niin silloin täytyy noudattaa heidän sääntöjään, jne. Alunperin kaikki kristityt olivat juutalaisia ja kokoontuivat temppelissä.
Muiden kuin juutalaisten tultua mukaan ns. judaistit vaativat pakanakristityiltä koko lain noudattamista, ympärileikkausta, jne. Mikä olikin yksi ensimmäisiä suuria kiistoja kristikunnassa.
Ainakin apostoli Paavali oli mukana päättämässä, joten Jumalan valtuutuksella. Ja olihan silloin vielä muutkin apostolit kuvioissa mukana, eikä tietääkseni kukaan linjausta vastustanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri maksaa minun velan kauppaan, olen kiitollinen. Mutta se olenko kiitollinen ei vaikuta mitenkään kauppaan. Eikä naapuri voi peruuttaa asiaa maksun jälkeen.
Jos ihminen ei tässä elämässä viihdy Jeesuksen seurassa, tai jopa vihaa häntä, niin miksi tilanne muuttuisi kuoleman jälkeen?
Ei taivaaseen ketään pakoteta, vaan se perustuu vapaaehtoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin evankeliumi pitää olla kerrottu kaikille kansoille ennen sitä.
Mielenkiintoista. Tätähän te "uskovat" toistelette, että Raamattu todistaa itse itsensä. Ei toimi. Samanlaista kuin taide, jota joutuu kovasti selittämään, että mitä se esittää tai mitä sillä halutaan kuvata. "Pakkohan sen on olla totta, kun olen sen jo niin monelle kertonut.."
Raamattu on, niinkuin Kalevala, pelkkä kirja johon on koottu jonkun mielestä hyviä juttuja. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Tätähän te "uskovat" toistelette, että Raamattu todistaa itse itsensä. Ei toimi. Samanlaista kuin taide, jota joutuu kovasti selittämään, että mitä se esittää tai mitä sillä halutaan kuvata. "Pakkohan sen on olla totta, kun olen sen jo niin monelle kertonut.."
Raamattu on, niinkuin Kalevala, pelkkä kirja johon on koottu jonkun mielestä hyviä juttuja. Ei muuta.
Jos Raamattu olisi pelkkää satua, niin miksi sen profetiat toteutuu aina juuri niin kuin on kerrottu? Esimerkiksi Messiaan syntyminen, temppelin hävitys tai vaikka juutalaisten paluu Israeliin.
Miten voit uskoa johonkin jonka olemassa olosta ei ole löytynyt tuhansiin vuosiin mitään todisteita vaikka tiede on todellakin yrittänyt etsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Raamattu olisi pelkkää satua, niin miksi sen profetiat toteutuu aina juuri niin kuin on kerrottu? Esimerkiksi Messiaan syntyminen, temppelin hävitys tai vaikka juutalaisten paluu Israeliin.
Niin, merkillisten mutkien kautta Jeesus on Daavidin sukua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vain isän suvulla on merkitystä juutalaisille ja Jeesuksen Isä on.. äh... nyt meni pieleen.
Eikö kumpikaan Jeesuksen sukutauluista pidä paikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Miten voit uskoa johonkin jonka olemassa olosta ei ole löytynyt tuhansiin vuosiin mitään todisteita vaikka tiede on todellakin yrittänyt etsiä?
Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta asiasta ("erityinen ilmoitus") ja koko luomakunta todistaa Luojasta ("yleinen ilmoitus").
Lisäksi ihmeitä tapahtuu edelleen, esimerkiksi aina silloin kun joku tulee uskoon ja syntyy uudelleen. Ei kukaan saa uskoa omin voimin synnytettyä, vaan se on Jumalan ihme.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on ihan minkä väristen lasien läpi tekstejä lukee. Raamattua luetaan aina sopivasti poimien, vain "parhaat" kohdat joita voi soveltaa omaan näkökantaansa tai agendaansa. Olen keskustellut ihan riittävästi "uskovien" kanssa ja kaikki tulkitsevat lukemaansa eri tavalla, omiin tarkoitusperiinsä sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vain isän suvulla on merkitystä juutalaisille ja Jeesuksen Isä on.. äh
Ei.