Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?
Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)
Kommentit (1325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kaukana lumimies katsoo haikeana alas vuorelta: "Kunpa nuo kyläläiset vain olisi uskoneet minuun ja tulleet tänne luolaan kanssani asumaan. Mutta itsepä päätöksen tekivät kun pitävät minua satuna. Nyt minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aiheuttaa lumivyöry joka tuhoaa koko kylän. *niisk* Olisinpa voinut toimia toisin kun haluan niin kovasti heidän tulevan tänne mutta pakko on toimia nyt näin kun ihmiset valitsivat kuoleman."
Kyllä on vaihtoehto, sitähän koko ajan tarjotaan.
Se on että hyväksyt että Jeesus sovitti Jumalan vihan ,niin että olet autuas.
1:"Päivää, haluaisin kertoo sulle lumimieh.."
2:"Sori ei kiinnosta nuo satujutut, tuo vaikka se lumimies joskus kylään käymään jos se kerran sulle juttelee niin katsotaan sitten asiaa. Heippa!"
1: "Valitsit siis.. kuoleman"
Tuolta kuulostat. Tähän vielä se, että henkil
Jeesus on veli. Kyllä jokainen veljensä tietää ja tuntee.
Miksi sanotaan, että Jumala uhrasi ainoan poikansa ihmisten syntien takia. Eihän Jeesus ollut kuolleena kuin pari päivää ja sen jälkeen elelee taas. Moni ihminenkin on koomassa paljon pitempään. Mikä uhraus tuo nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan, että Jumala uhrasi ainoan poikansa ihmisten syntien takia. Eihän Jeesus ollut kuolleena kuin pari päivää ja sen jälkeen elelee taas. Moni ihminenkin on koomassa paljon pitempään. Mikä uhraus tuo nyt on?
Teeppä sama perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset uskoo että kristityt menee kuoltuaan tuonelan paratiisiin.
Toiset että taivaaseen Jeesuksen ja edesmenneiden luokse.
Luodaan uusi taivas joka on lopullinen koti.
Tuonela ei ole paratiisi, vaan " kuolemanlaakso". Tuonelassa olleet päätyvät ikuiseen Helvettiin viimeisen tuomion jälkeen.
Raamatunaikaan oli tuonelassa Abrahaminhelma eli paratiisi ja rikkaanmiehen osasto.
Missä ne uskovat kuolleet sitten on jos ei taivaassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset uskoo että kristityt menee kuoltuaan tuonelan paratiisiin.
Toiset että taivaaseen Jeesuksen ja edesmenneiden luokse.
Luodaan uusi taivas joka on lopullinen koti.
Tuonela ei ole paratiisi, vaan " kuolemanlaakso". Tuonelassa olleet päätyvät ikuiseen Helvettiin viimeisen tuomion jälkeen.
Raamatunaikaan oli tuonelassa Abrahaminhelma eli paratiisi ja rikkaanmiehen osasto.
Missä ne uskovat kuolleet sitten on jos ei taivaassa?
Paratiisissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paratiisi ja taivas on edelleen eri paikat, eikä taivaaseen ole päässyt vielä kukaan, eikä pääse ennen viimeistä tuomiota. Vastaavasti helvettikin on vielä tyhjillään.
Eikö set oinen rosvoista päässytkään paratiisiin, vaikka Jeesus niin lupasi?
No niinhän tuossa sanotaan! Ryöväri meni paratiisiin ja siellä on tänäkin päivänä.
No, joku kirjoitti, että niin paratiisi kuin helvetti ovat vielä tyhjät.
Jotkut kristityt uskovat "sielun kuolinuneen",
Ruumiin ylösnousemus tarkoittaa liittymistä Kristukseen. Kristus on ruumis. Muuta ruumista ihminen ei tarvitse. Maallinen ruumishan ei ole elävä vaan kuollut. Tapahtumalle ei siis ole olemassa sellaista selitystä, että ihminen voisi sen "ymmärtää", koska kyse ei ilmeisimmin ole sellaisesta maailmasta, joka toimisi nykyisen maailman "normien" mukaan.
Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia. Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi. Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät.
"Toinen maailma" on "Uusi aikakausi" uusi maailma eli paratiisi. Sanat luovat toivon. Kuten sanonta kuuluu "Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato".
Toivo rauhasta.
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.
Kuolleet on täysin kuolleita kunnes Taivaan valtakunta tulee maan päälle. Siihen asti herättyjä tai ylösnousseita on vain Jeesus ja ne jotka oli haudattu Jerusalemiin ennen Jeesuksen ylösnousemusta. Raamatun mukaan.
Evankeliumin tarinat parantamisesta, neitsytsyntymisistä ja ylösnousemisista ei poikkea näissä kohdissa mitenkään muista tuon ajan biografioista. Noin ne kirjoitettiin silloin.
Oikeastaan ainut poikkeava asia on se ajatus, joka on kätketty teksteihin syvälle, jos sitä edes kaikki ymmärtää. Se viesti oli aktiivinen passiivinen vastarinta Roomaa vastaan. Kun Raamattu puhuu Roomasta, se puhuu Roomasta.
Keisarit ja muut merkkihenkilöt paransivat sokeita ja vammaisia silminnäkijöiden mukaan jatkuvasti. Ylösnousemuskaan ei ollut mitenkään kristittyjen keksintö. Silminnäkijätarinoita on dokumentoitu ennen ja jälkeen tuon. Eri asia onko ne tarinat keksittyjä. Kaikki ymmärsivät että niihin piti uskoa vaikka ne eivät olleet totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeppä sama perässä.
Jumalana tekisin.
Vaikka olen eri, niin tämä muuten oli se mikä teki minusta ateistin. Valheellinen uhraus, jossa ei ole järkeä JOS uskoo kirkon mukaisesti. Jos uskoo juutalaisittain ja antaa asioille sen merkityksen, esim ei tee Jeesusta osaksi Jumalaa ja erottaa Ihmisen Pojan eriksi kuin Jeesus (kuten Jeesus piti Ihmisen Poikaa eri hahmona, joka tulee hänen luokseen), niin uhrauksella olisi joku merkitys.
Teologiassa on menty niin pitkälle ristiriitaisten uskomisten ratkaisemisessa, että ydin on hajonnut. Tuo tapahtui vähän Origon ajan jälkeen. Eli ensimmäisinä vuosisatoina.
"Ruumiin ylösnousemus tarkoittaa liittymistä Kristukseen."
Mitäköhän uskoa tämä on? Kuulosta Skientologialta tai Saatanan palvonnalta. Tätä ei ole kirkossa opetettu. Onkohan demoni harhauttanut jonkun.
Säilyykö lapset lapsina Taivaassa? Entä minun dementikko äiti? Varsinkin lapsien kohtaloa ikuisena lapsena...
Minusta Taivas se vasta onkin Helvetti.
Että koska se sitten tulee?
Valopylväissä on lukenut jo vuosikymmeniä , että pian.
Eipä oo näkynyt.
Uskon että usko auttaa ihmisiä. Se on käytännössä sama asia kuin että antaa anteeksi itselleen ja luopuu elämän katkeruudesta. Joillekin se on helpompaa jonkin uskomusjärjestelmän kautta. Jotkut kykenevät siihen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Että koska se sitten tulee?
Valopylväissä on lukenut jo vuosikymmeniä , että pian.
Eipä oo näkynyt.
Raamattua muuten kuin teologisessa mielessä tutkivat ovat usein sitä mieltä, että Jeesuksen mielestä se oli jo kasvamassa maan päällä. Se sinapinsiemen vertaus tarkoitti sitä. Se oli sitä Rooman valtakunna vastustamista, jonka lopputuloksena Jeesus hallitsisi Juudean 12 heimoa opetuslastensa kautta. Jeesus oli kuin Gandhi, passiivisen vastarinnan apostoli.
Sinä kävi niin kuin kävi... joten tarina tai sen tulkinta muuttui.
Miksi Tuomasta usein luultiin Jeesukseksi? Selittääkö se ylösnousemustarinat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen aina ihmetellyt, että kun Jumala on kaikessa viisaudessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, niin miten voi olla mahdollista, että se sama, suureksi rakkaudeksi kuvattu hahmo on valmis laittamaan ne samat ihmiset ikuiseen kadotukseen, koska eivät eläneet kuten olisi pitänyt? Kukaan rakastava vanhempi ei ole valmis tuhoamaan lapsiaan jos ne eivät usko vanhempiaan. Ja jos ovat, en arvosta sellaisia ihmisiä enkä myöskään jumalia.
Koska se rakkaus perustuu siihen ettei Jumala halua pakottaa ketään luokseen. Siksi oma tahto.
En halua pakottaa teitä luokseni, mutta jos ette tule, niin olen luonut teille ikuisen kärsimyksen vaihtoehdoksi?
Kuvittelisi että silloinhan kaikki pyrkisi
Tällainen uskomusjärjestelmä perustuu pelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jerusalemissa kaikki kuolleet nousivat kuolleista 2000 vuotta sitten, missä heidän sielu oli ollut ensin ja mihin he menivät sen jälkeen?
Ps. Koko ajatus hengen ja ruumiin kahtiajaosta kuuluu kreikkalaiseenfilosofiaan. Historiallinen Jeesus ei sitä olisi opettanut.
Ei. Maallinen ruumiimme on lihasta syntynyt, ja on erillään sielusta, hengestä. Maallinen ruumis on pelkkä tyhjä kuori kun sielu jätttää sen kuolinhetkellä.
Paitsi että siitä sielusta ei ole mitään todisteita.
Sielu painaa 21 grammaa. Tämän sanoi minulle opiskellessani patologi. Tutkimuksia on tarpeeksi tehty ja elävän ihmisen paino juuri ennen kuolemaa ja kuoleman jälkeen heti punnittu. Ero
Ei paina. Ei sanonut. Ei ole tehty. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paratiisi ja taivas on edelleen eri paikat, eikä taivaaseen ole päässyt vielä kukaan, eikä pääse ennen viimeistä tuomiota. Vastaavasti helvettikin on vielä tyhjillään.
Eikö set oinen rosvoista päässytkään paratiisiin, vaikka Jeesus niin lupasi?
No niinhän tuossa sanotaan! Ryöväri meni paratiisiin ja siellä on tänäkin päivänä.
No, joku kirjoitti, että niin paratiisi kuin helvetti ovat vielä tyhjät.
Jotkut kristityt uskovat "sielun kuolinuneen", vaikka se ei ole Raamatullista.
Jeesuksen omat pääsevät heti kuoltuaan Hänen luokseen.
Muut menevät Tuonelaan.
Mistä sinä tähän johtopäätökseen olet tullut?
Tähän voisi kirjoittaa jatko-lorea että yllä olevan selkeän moraalisen ongelman lisäksi lumimies ihmettelee miksei ole onnistunut vakuuttamaan kyläläisiä:
"Kyllähän mä jätin 10 vuotta sitten jälkiä kylän lähelle.. ja eikö ne edes huomannut sitä yhtä oksaa jonka katkasin? Sehän oli ihan selvä merkki! Monta kertaa olen täältä vuoren päältä myös viheltänyt erittäin tuulisella säällä"
Jos ei ole tuossa onnistunut niin ketään tuskin houkuttaisi käyttää tarinan lumimiehestä sellaisia termejä kuin "viisas" tai "kaikkivoipa". Tuli vaan mieleen