Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
561/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös jättää pois Raamatusta.

Vierailija
562/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt, että kun Jumala on kaikessa viisaudessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, niin miten voi olla mahdollista, että se sama, suureksi rakkaudeksi kuvattu hahmo on valmis laittamaan ne samat ihmiset ikuiseen kadotukseen, koska eivät eläneet kuten olisi pitänyt? Kukaan rakastava vanhempi ei ole valmis tuhoamaan lapsiaan jos ne eivät usko vanhempiaan. Ja jos ovat, en arvosta sellaisia ihmisiä enkä myöskään jumalia.

Koska se rakkaus perustuu siihen ettei Jumala halua pakottaa ketään luokseen. Siksi oma tahto.

En halua pakottaa teitä luokseni, mutta jos ette tule, niin olen luonut teille ikuisen kärsimyksen vaihtoehdoksi? 

Ei Jumala luonut helvettiä ihmisiä varten

En minäkään ostanut asetta sinua varten, mutta koska rikot käskyni antaa lompakkosi, valitset itse tulla ammutuksi. Käytät vapaata tahtoasi, reilu peli. Toki erona Jumalaan nähden, minä ilmoitan asiani itse, enkä välitä sitä huhupuheena, joka pohjautuu vanhoihin kirjoituksiin, joiden todenperäisyyttä kukaan ei voi vahvista

Ei Jumala pyydä rahojasi vaan pyytää itse antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippil. Kirje ja galatalaiset. Mutta Apo gryfit on saanut kabbalaanoituutta sekaan joten niitä ei siksi pidetä oikeina kuin oli oriental ortodoksi haara jonka opit oli budhaa kuin muuta. Gurujen joogakoulusta. Eri uskontojen vaikutukset tulee HENKINÄ kuin väärinä sekoitus oppeja. Otetaan pois lisätään muutetaan lauseita sanojen paikkaa. Eri kielillä vielä eri tulkinta sanoista.  Paras tyyli pysyä poissa okkulttismista guruista on katsoa ristiin naulittuun. Noituus viehättää mutta eksyttää. 

Vierailija
564/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen oli jo ennen Jeesusta . Oli noitajeesuksia myös Kreikassa oli. Vääriä Jeesuksen on ollut oikean Jeesuksen jälkeen miljoonia. Aina tulee uusi Jeesus täällä lahko tai Jeesus Messias täällä ja tuolla. Sitten ne kuolee ja olikin vain Intian guru tai munkki budhan haaremista. Tai joku uusjeesus synagogalta. Sitä kun on ollut vaan yksi luja ja yksi poika Jeesus Jumala ihmisenä ettei sun tarvi tänne enää syntyä kitumaan . Sielusi ei katoa mihinkään oikean Jeesuksen kanssa mutta väärien Jeesusten kanssa se kyllä katoaa noihin väärennöksiin. 

Vierailija
565/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että muut uskonnot käy eksyttään ja väärentää mutta kun itseään Jeesuksen uskoiseksi sanovat käy kiroamaan kristittyjä ollaan jo niin pimeässä ettei enää löydä ulos sieltä. 

Vierailija
566/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että muut uskonnot käy eksyttään ja väärentää mutta kun itseään Jeesuksen uskoiseksi sanovat käy kiroamaan kristittyjä ollaan jo niin pimeässä ettei enää löydä ulos sieltä. 

Kuka kristitty on täällä " kironnut" muita kristittyjä? 

Vierailija
567/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista raamatunkohtaa ei ole, jossa Jumala, ennen syntiinlankeemusta, sanoisi antavansa karjan ihmiselle ravinnoksi. 

Karja on sama asia kuin ravinto

No tämän tekstin rakenne ei ole sellainen, että karja mainittaisiin samassa yhteydessä sen kanssa, mikä mainitaan ravinnoksi. Katso nyt vaikka itse:

"Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme,

Karjasta ravintona en osaa sanoa, mutta "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne." on vertauskuva Jumalan viisaudesta / sanoista.  Puut taas ovat "enkeleitä", jotka välittävät Jumalan viisautta / sanoja.

Puut, joissa on siementä kantavat hedelmät

Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'." Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

Jeesus on elämänpuu eli Jumalan viisaus

Viinihän on Jumalten sekä viisasten juoma

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.  Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Jeesuksen opetuslapset ovat elämänpuun oksat

Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Jos Pietari on oksa, niin ei paavi voi olla kuin korkeintaan hedelmä. Sen, onko paavi Pietarin tuottama hedelmä, vai ei selviää vain maistamalla.

Vierailija
568/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi on täysin epäraamatullinen. Yksi katolilaisuuden harhaopeista, muiden joukossa! 

Vierailija
569/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt, että kun Jumala on kaikessa viisaudessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, niin miten voi olla mahdollista, että se sama, suureksi rakkaudeksi kuvattu hahmo on valmis laittamaan ne samat ihmiset ikuiseen kadotukseen, koska eivät eläneet kuten olisi pitänyt? Kukaan rakastava vanhempi ei ole valmis tuhoamaan lapsiaan jos ne eivät usko vanhempiaan. Ja jos ovat, en arvosta sellaisia ihmisiä enkä myöskään jumalia.

Koska se rakkaus perustuu siihen ettei Jumala halua pakottaa ketään luokseen. Siksi oma tahto.

En halua pakottaa teitä luokseni, mutta jos ette tule, niin olen luonut teille ikuisen kärsimyksen vaihtoehdoksi? 

Kuvittelisi että silloinhan kaikki pyrkisivät taivaaseen johtavalle polulle, eikö vain? Nyt niin ei kuitenkaan ole, eikä kyse ainakaan länsimaissa, ole tietämättömyydestä, vaan haluttomuudesta.

Jos henkilö ei viihdy Jeesuksen seurassa tässä elämässä, niin miten asia muuttuisi seuraavassakaan? 

Vierailija
570/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus eli Jumala ihmisenä Imanuel syntyi betlehemissä . Koska hän oli pyhä ja siihen aikaan oli vielä pyhäkkö olemassa koko perhe kävi pyhäkössä ja hän oli vanhempiensa hoidettavana asuinpaikassa Nasaretissa . Hän kasvoi siellä ja oli puusepän poikana tietysti oppinut taidot. Hän oli rukouksen ja paaston mies. Hän vietti enimmän osan aikaa rukoillen. Kun hän aloitti sen varsinaisen tehtävän niin hän jo opetti toisia. Eli hän opetti tulevia pappeja. Mutta hän opetti taivaasta mitä te ette älyä koskaan. Pilkkaavat ei pelastu siksi on hyvä että pilkkaatte. Siitä hedelmästä teidät tunnetaan. 

Ongelma on, että jos Jeesus oli osa jumaluutta ja Raamatun kertomuksen mukaisesti tiesi kaiken maanpäällisestä, miksi hänen olisi pitänyt opetella puusepäksi? Hänhän osasi senkin jo valmiiksi jos Raamattu puhuu totta.

Liekö tullessaan ihmiseksi luopunut jumalallisesta tiedostaan samalla, jotta voisi elää täysin ihmisenä. Siis opetella lukemaan, opetella ammatin, tuntea ihmisten tunteita, tuntea kiusauksia ja lopuksi fyysisen kuolemankin.

Vierailija
571/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kysymys, että mitä Jeesus teki elämänsä ensimmäiset 33 vuotta? Hänhän aloitti Jumalan poikana olemisen vasta siinä iässä. Jos oli Jumalan poika ja jumala itsekin, mitään taitoja ja tietoja ei tarvinut opetella, koska hän Raamatun mukaan tiesi kaiken.

Minkälainen lapsuus hänellä oli? Kun jo vauvana tietää, mitä koko maailman menneisyys ja tulevaisuus pitää sisällään, voi olla aika veikeä nassikka. Lohduttiko Joosefia ja Mariaa murheissa ja opettiko heille viisauksia? Tekikö teininä itselleen vedestä viiniä? Masturboiko paljon vai oliko ylipäätään seksuaalinen olento? Mitä teki ikävuosina 25-33? Koska mitään opittavaa ei tietysti voinut olla, pohdin, kokiko tylsyyttä odotellessaan tehtävänsä aloittamista, sillä tietysti tiesi senkin etukäteen? Vai tuliko hänestä Jumalan poika vasta silloin, kun aloitti toimintansa?

Jokin apokryfikirja (Raamatun kokonaisuudesta poistettu) kertoo tästä. 

Se on Tuomaan lapsievankeliumi, mitä ei suinkaan ole poistettu kaanonista, vaan mikä ei ole siihen koskaan kuulunutkaan. Salaliittoa ei ollutkaan.

Ellen ihan väärin muista, niin tuollaiset fanfic-tyyppiset kirjoitukset, joissa Jeesuksen kuvataan käyttävän lapsena voimiaan lapsen tavoin, olisivat olleet varsin suosittuja aikoinaan. Niillä ei kuitenkaan ollut edes aikoinaan mitään teologista tai historiallista painoarvoa. 

Vierailija
572/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Jumala valehteli että ihmiset kuolisivat syödessään sen.

Ei valehdellut,miten olet tullut johtopäätökseen?

Lukenut Raamattua. Tarinassa käärme oli rehellinen ja jumala valehteli ja kieroili. Se ei ole juutalaisten oma tarina, joten se on ok että Jumala kieroilee.

Miten käärme oli rehellinen sanoessaan että ette kuole? Kaikki kuolee niinkuin Jumala sanoi.

Ei se käärme, joka muuten oli Jumalan luoma ja kavalin kedon eläimistä millään kuolemattomuudella houkutellut. Hyvän ja pahan tiedon puusta otettu ja haukattu hedelmä teki jumalien kaltaiseksi, ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan. Jotta ihminen ei ehtisi syödä siitä paratiisin puusta, joka tekisi kuolemattomaksi, Jumala ajoi heidät pois Paratiisista.

Vierailija
573/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea päätös jättää pois Raamatusta.

Niin mikä? Apokryfikirjat, jotka ovat varhaista kristillisyyttä?

Vierailija
574/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paratiisi ja taivas on edelleen eri paikat, eikä taivaaseen ole päässyt vielä kukaan, eikä pääse ennen viimeistä tuomiota. Vastaavasti helvettikin on vielä tyhjillään. 

Eikö set oinen rosvoista päässytkään paratiisiin, vaikka Jeesus niin lupasi?

No niinhän tuossa sanotaan! Ryöväri meni paratiisiin ja siellä on tänäkin päivänä.

Vierailija
575/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kysymys, että mitä Jeesus teki elämänsä ensimmäiset 33 vuotta? Hänhän aloitti Jumalan poikana olemisen vasta siinä iässä. Jos oli Jumalan poika ja jumala itsekin, mitään taitoja ja tietoja ei tarvinut opetella, koska hän Raamatun mukaan tiesi kaiken.

Minkälainen lapsuus hänellä oli? Kun jo vauvana tietää, mitä koko maailman menneisyys ja tulevaisuus pitää sisällään, voi olla aika veikeä nassikka. Lohduttiko Joosefia ja Mariaa murheissa ja opettiko heille viisauksia? Tekikö teininä itselleen vedestä viiniä? Masturboiko paljon vai oliko ylipäätään seksuaalinen olento? Mitä teki ikävuosina 25-33? Koska mitään opittavaa ei tietysti voinut olla, pohdin, kokiko tylsyyttä odotellessaan tehtävänsä aloittamista, sillä tietysti tiesi senkin etukäteen? Vai tuliko hänestä Jumalan poika vasta silloin, kun aloitti toimintansa?

Siis kirkkoisät ovat muotoilleet Raamatun omien aivoituksiensa mukaan.

Vierailija
576/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paratiisi ja taivas on edelleen eri paikat, eikä taivaaseen ole päässyt vielä kukaan, eikä pääse ennen viimeistä tuomiota. Vastaavasti helvettikin on vielä tyhjillään. 

No niinhän tuossa sanotaan! Ryöväri meni paratiisiin ja siellä on tänäkin päivänä.

No, joku kirjoitti, että niin paratiisi kuin helvetti ovat vielä tyhjät.

Vierailija
577/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marciuksen evankeliumi on ainut oikea, ja sen Katolinen kirkko on hävittänyt.

Vierailija
578/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se evankeliumeista viimeisin ja historiallisesti vähiten totuutta sisältävä. Siinä kohtaa Kristinusko oli jo muuttunut niin paljon, että sen evankeliumin sisältö poikkeaa tosi paljon muista aikaisemmista evankeliumeista.

Siis Jeesus ei pitänyt lupaustaan? Varsin erikoista.

Vierailija
579/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisi että silloinhan kaikki pyrkisivät taivaaseen johtavalle polulle, eikö vain? Nyt

Siis kristinuskoon kuuluu jälleensyntyminen? Onpa erikoista.

Vierailija
580/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas, eli ns. Jeesuksen kaksonen, on pyyhitty kirkkohistoriasta. Tosin ei ollut biologinen kaksonen.

Paavalihan ei tullut toimeen Jeesuksen perheen dynastian kanssa. Koska James ja muut Jeesuksen sukulaiset, jotka johtivat Jerusalemin kirkkoa ajattelivat uskosta erilailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä