Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
541/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt, että kun Jumala on kaikessa viisaudessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, niin miten voi olla mahdollista, että se sama, suureksi rakkaudeksi kuvattu hahmo on valmis laittamaan ne samat ihmiset ikuiseen kadotukseen, koska eivät eläneet kuten olisi pitänyt? Kukaan rakastava vanhempi ei ole valmis tuhoamaan lapsiaan jos ne eivät usko vanhempiaan. Ja jos ovat, en arvosta sellaisia ihmisiä enkä myöskään jumalia.

Koska se rakkaus perustuu siihen ettei Jumala halua pakottaa ketään luokseen. Siksi oma tahto.

En halua pakottaa teitä luokseni, mutta jos ette tule, niin olen luonut teille ikuisen kärsimyksen vaihtoehdoksi? 

Saat vapaasta tahdostasi maksaa minulle suojelurahaa, mutta jos et maksa, poltan talosi ja tapan lapsesi. Korostan kuitenkin, että sinulla on vapaa tahto myös suhteessa minuun.

Vierailija
542/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, miten kukaan voi oikeasti uskoa. En jaksa vääntää tai aloittaa aiheesta mihinkään johtamatonta keskustelua, mutta on käsittämätöntä, kuinka uskovaiset pystyvät mielessään kiemurtelemaan tai poissulkemaan aivan päivänselvät loogiset ristiriidat tai muut järjettömyydet. Muutama outous ja ristiriita alla.

Outous numero yksi on Paratiisin kielletty puu. Miksi se ylipäätään oli siellä ja olemassa?

Jos Paratiisissa ei ollut mitään pahaa ja kaikki oli täydellistä, kuinka Saatana pystyi siellä olemaan?

Miksi Jumala ei mitenkään puuttunut Saatanan viettelyyn? Käytännössä universumin toiseksi vahvin olento hyökkäsi avuttoman lapsen tietämättömässä tilassa olevan Eevan kimppuun, eikä Jumala tehnyt mitään suojellakseen, katseli vain. Eeva hävisi Saatanalle, mikä oli lähtökohdat huomioiden ennalta selvä lopputulos. Miksi Jumala kosti häviäjälle, joka joutui täysin ylivoimaisen v

Lisäksi Jumala valehteli että ihmiset kuolisivat syödessään sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt, että kun Jumala on kaikessa viisaudessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, niin miten voi olla mahdollista, että se sama, suureksi rakkaudeksi kuvattu hahmo on valmis laittamaan ne samat ihmiset ikuiseen kadotukseen, koska eivät eläneet kuten olisi pitänyt? Kukaan rakastava vanhempi ei ole valmis tuhoamaan lapsiaan jos ne eivät usko vanhempiaan. Ja jos ovat, en arvosta sellaisia ihmisiä enkä myöskään jumalia.

Koska se rakkaus perustuu siihen ettei Jumala halua pakottaa ketään luokseen. Siksi oma tahto.

En halua pakottaa teitä luokseni, mutta jos ette tule, niin olen luonut teille ikuisen kärsimyksen vaihtoehdoksi? 

Ei Jumala luonut helvettiä ihmisiä varten alunperin, itse teimme syntiä ja valitsemme joko m

En minäkään ostanut asetta sinua varten, mutta koska rikot käskyni antaa lompakkosi, valitset itse tulla ammutuksi. Käytät vapaata tahtoasi, reilu peli. Toki erona Jumalaan nähden, minä ilmoitan asiani itse, enkä välitä sitä huhupuheena, joka pohjautuu vanhoihin kirjoituksiin, joiden todenperäisyyttä kukaan ei voi vahvistaa.

Vierailija
544/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus eli Jumala ihmisenä Imanuel syntyi betlehemissä . Koska hän oli pyhä ja siihen aikaan oli vielä pyhäkkö olemassa koko perhe kävi pyhäkössä ja hän oli vanhempiensa hoidettavana asuinpaikassa Nasaretissa . Hän kasvoi siellä ja oli puusepän poikana tietysti oppinut taidot. Hän oli rukouksen ja paaston mies. Hän vietti enimmän osan aikaa rukoillen. Kun hän aloitti sen varsinaisen tehtävän niin hän jo opetti toisia. Eli hän opetti tulevia pappeja. Mutta hän opetti taivaasta mitä te ette älyä koskaan. Pilkkaavat ei pelastu siksi on hyvä että pilkkaatte. Siitä hedelmästä teidät tunnetaan. 

Ongelma on, että jos Jeesus oli osa jumaluutta ja Raamatun kertomuksen mukaisesti tiesi kaiken maanpäällisestä, miksi hänen olisi pitänyt opetella puusepäksi? Hänhän osasi senkin jo valmiiksi jos Raamattu puhuu totta.

Vierailija
545/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Raamattu ei kiellä orjuutta missään kohtaa? Siellä on sit vaan ohjeita sihen miten orjia kohdellaan ja myydään, mutta missään kohtaa orjuutta ei pidetä tuomittavana.

Miksi Jumala määrää tekemään etnisen puhdistuksen ja rankaisee israelilaisia pienestä armosta, kun säästää eläimiä?

Vierailija
546/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus eli Jumala ihmisenä Imanuel syntyi betlehemissä . Koska hän oli pyhä ja siihen aikaan oli vielä pyhäkkö olemassa koko perhe kävi pyhäkössä ja hän oli vanhempiensa hoidettavana asuinpaikassa Nasaretissa . Hän kasvoi siellä ja oli puusepän poikana tietysti oppinut taidot. Hän oli rukouksen ja paaston mies. Hän vietti enimmän osan aikaa rukoillen. Kun hän aloitti sen varsinaisen tehtävän niin hän jo opetti toisia. Eli hän opetti tulevia pappeja. Mutta hän opetti taivaasta mitä te ette älyä koskaan. Pilkkaavat ei pelastu siksi on hyvä että pilkkaatte. Siitä hedelmästä teidät tunnetaan. 

Ongelma on, että jos Jeesus oli osa jumaluutta ja Raamatun kertomuksen mukaisesti tiesi kaiken maanpäällisestä, miksi hänen olisi pitänyt opetella puusepäksi? Hänhän osasi senkin jo valmiiksi jos Raamattu puhuu totta.

Ongelma on että jos Raamattu on totta, Raamattu ei voi olla totta.

Vierailija
547/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan salaisuus on niin viisas ja suuri hänen pelastushistoriassaan!

Jeesus tuli maanpäälle olemaan ihminen.Kasvoi niinkuin muutkin ihmiset ja joutui opettelemaan kaikki niinkuin muutkin.

Raamatussa sanotaan että hän jätti taivaan kirkkauden ja otti orjan muodon ihmisten kaltaisena. Hänellä oli nälkä ja oli väsynyt ja kiusaukset niinkuin ihmisilläkin.

Siksi hän voi kiusattuja auttaa,kun hän ymmärtää mitä on olla ihminen. Hän oli kuitenkin synnitön ,mitä ihminen ei ole.

Vierailija
548/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valehdellut,miten olet tullut johtopäätökseen?

Vierailija
549/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jumala luonut helvettiä ihmisiä varten alunperin, itse teimme syntiä ja valitsemme joko m

Jossain kaukana lumimies katsoo haikeana alas vuorelta: "Kunpa nuo kyläläiset vain olisi uskoneet minuun ja tulleet tänne luolaan kanssani asumaan. Mutta itsepä päätöksen tekivät kun pitävät minua satuna. Nyt minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aiheuttaa lumivyöry joka tuhoaa koko kylän. *niisk* Olisinpa voinut toimia toisin kun haluan niin kovasti heidän tulevan tänne mutta pakko on toimia nyt näin kun ihmiset valitsivat kuoleman."

Vierailija
550/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi Jumala ei mitenkään puuttunut Saatanan viettelyyn? Käytännössä universumin toiseksi vahvin olento hyökkäsi avuttoman lapsen tietämättömässä tilassa olevan Eevan kimppuun, eikä Jumala tehnyt mitään suojellakseen, katseli vain. Eeva hävisi Saatanalle, mikä oli lähtökohdat huomioiden ennalta selvä lopputulos. Miksi Jumala kosti häviäjälle, joka joutui täysin ylivoimaisen vastustajan uhriksi? Miksi Jumala paiskasi Saatanan maanpäälle jatkamaan ihmisten kiusaamista? Eikö Jumala haluakaan, että kaikki pääsevät Taivaaseen?"

(Tietämättömässä tilassa olevan Eevan kimppuun) Kun Jumala kieltää ,älä syö,siinä on selvä ohje miten tulee toimia.Kaikki pahuus alkaa siitä että  valitaan kapina.

Vierailija
551/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat vapaasta tahdostasi maksaa minulle suojelurahaa, mutta jos et maksa, poltan talosi ja tapa

Ja rakastan sua muuten ihan mielettömästi! Ainiin, tässä vielä lista asioita joista en tykkää joten vältäthän näitä... tai...

Vierailija
552/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kaukana lumimies katsoo haikeana alas vuorelta: "Kunpa nuo kyläläiset vain olisi uskoneet minuun ja tulleet tänne luolaan kanssani asumaan. Mutta itsepä päätöksen tekivät kun pitävät minua satuna. Nyt minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aiheuttaa lumivyöry joka tuhoaa koko kylän. *niisk* Olisinpa voinut toimia toisin kun haluan niin kovasti heidän tulevan tänne mutta pakko on toimia nyt näin kun ihmiset valitsivat kuoleman."

Kyllä on vaihtoehto, sitähän koko ajan tarjotaan.

Se on että hyväksyt että Jeesus sovitti Jumalan vihan ,niin että olet autuas.

Vierailija
553/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat vapaasta tahdostasi maksaa minulle suojelurahaa, mutta jos et maksa, poltan talosi ja tapa

Korostan sitä että kun Pyhä  Jumala ei hyväksy  mitään syntiä,niin hän on valmistanut pääsyn siitä ottamalla vastaan sovitus.

Vierailija
554/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja pahan taistelu. Jumala vastaan paholainen. Miksi jumala kostaa saatanan tekoset tietämättömille ihmisille? Paholainen viettelee meitä. Ihminen on vain väline. Miksi väline saa syyt niskoilleen?

Vierailija
555/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukenut Raamattua. Tarinassa käärme oli rehellinen ja jumala valehteli ja kieroili. Se ei ole juutalaisten oma tarina, joten se on ok että Jumala kieroilee.

Vierailija
556/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ainut "silminnäkijä tarina" Jeesuksen ylösnousemuksesta (Paavali) kuulostaa yhtä uskottavalta kuin mormonien tarina? Miten ne eroaa toisistaan?

Vierailija
557/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde väittelemään mikä on totuus koska sitä ei meistä kukaan tiedä, mutta ihmettelen vaan yleisellä tasolla miksi käyttää termiä "karjaeläin", jos sillä tarkoitetaan vain eläimiä millä ei ole muuta tehtävää kuin olla möllöttää leijonien ja kalojen kanssa ihmisen kaverina.

Maatalon tyttärenä kerron että lehmästä saa maitoa .Vuohesta saa maitoa.

Vierailija
558/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukenut Raamattua. Tarinassa käärme oli rehellinen ja jumala valehteli ja kieroili. Se ei ole juutalaisten oma tarina, joten se on ok että Jumala kieroilee.

Miten käärme oli rehellinen sanoessaan että ette kuole? Kaikki kuolee niinkuin Jumala sanoi.

Vierailija
559/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja pahan taistelu. Jumala vastaan paholainen. Miksi jumala kostaa saatanan tekoset tietämättömille ihmisille? Paholainen viettelee meitä. Ihminen on vain väline. Miksi väline saa syyt niskoilleen?

Jumala säälii ihmistä kun hän on joutunut ilman syytään kadottajan vaikutuspiiriin.

Jumala ei ole pahan kiusattavissa ,eikä kosta, vaan on valmistanut pääsyn tilanteesta!

Vierailija
560/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kysymys, että mitä Jeesus teki elämänsä ensimmäiset 33 vuotta? Hänhän aloitti Jumalan poikana olemisen vasta siinä iässä. Jos oli Jumalan poika ja jumala itsekin, mitään taitoja ja tietoja ei tarvinut opetella, koska hän Raamatun mukaan tiesi kaiken.

Minkälainen lapsuus hänellä oli? Kun jo vauvana tietää, mitä koko maailman menneisyys ja tulevaisuus pitää sisällään, voi olla aika veikeä nassikka. Lohduttiko Joosefia ja Mariaa murheissa ja opettiko heille viisauksia? Tekikö teininä itselleen vedestä viiniä? Masturboiko paljon vai oliko ylipäätään seksuaalinen olento? Mitä teki ikävuosina 25-33? Koska mitään opittavaa ei tietysti voinut olla, pohdin, kokiko tylsyyttä odotellessaan tehtävänsä aloittamista, sillä tietysti tiesi senkin etukäteen? Vai tuliko hänestä Jumalan poika vasta silloin, kun aloitti toimintansa?

Tästä ei ole sen enempää historiallisia kuin uskonnollisiakaan lähteitä.

Apokryfikirjoissa, jotka on päätetty jättää Raamatusta pois, kerrotaan nuoren Jeesuksen tekemistä taikatempuista ja kepposista yms. Nämä jutut ovat ehkä osoitus joidenkin muinaisten kirjoittajien halusta kirjoittaa vähän raflaavampaa fiktiota, mutta jutut olivat kirkkoisien mielestä varmaakin  epäsopivia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi