Miehen käsihygienia kuvottaa
Hänen mielestään käsiä ei tarvitse pestä kotona. Kaupasta tms. kotiin tullessa vain.
Nyt teki (uuni)leipiä, sitä ennen kävi ulkona tupakalla, kosketteli oven kahvat ja selasi kännykkää (jota ei ole desinfioinut koskaan). Sitten vain käsittelemään leikkeleitä yms. likaisilla käsillä.
Uskaltaako noita leipiä nyt syödä edes.. Kuoleehan bakteerit kai uunissa, mutta ällöttävää silti. Kyllähän pikkulapsille jo opetetaan, että ennen ruoanlaittoa pestään kädet.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita mies elintarvikehygienian kurssille. Tuohan tappaa itsensä ja muut joku päivä. Lievässä tapauksessa kaikille tulee vain ripuli.
Hänen mielestään käsiä ei tarvitse pestä kotona, kun "vain kahdestaan" asumme täällä. Kännykkään ja ovenkahvoihin vuosien ajan kertyneet saastat eivät ole mitään.
Tuntuu älyttömälle, että aikuista ihmistä pitää tällaisessa asiassa patistaa, eikä usko, että niitä bakteereita todellakin on myös kotona
Ap
Ehkä sinun pitäisi pyyhkiä ne ovenkahvat ihan muutenkin, ettei nyt sentään vuosien saastat niissä muhi. Otabrättinkäteen, suihkuta siihen desinfioivaa pesuainetta ja kulje kerran päivässä ovenkahvat läpi. Ei ole iso juttu. Miehen kännykänkin voit pyyhkiä, kun se hetkeksi irtoaa käsistään.
Tosin silti kannattaisi miehen ne kätensä pestä.
Kuitenkin nämä jatkuvasti käsiään pesevät ovat jatkuvasti kipeänä ja itse ehkä kerran kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita mies elintarvikehygienian kurssille. Tuohan tappaa itsensä ja muut joku päivä. Lievässä tapauksessa kaikille tulee vain ripuli.
Hänen mielestään käsiä ei tarvitse pestä kotona, kun "vain kahdestaan" asumme täällä. Kännykkään ja ovenkahvoihin vuosien ajan kertyneet saastat eivät ole mitään.
Tuntuu älyttömälle, että aikuista ihmistä pitää tällaisessa asiassa patistaa, eikä usko, että niitä bakteereita todellakin on myös kotona
Ap
Ehkä sinun pitäisi pyyhkiä ne ovenkahvat ihan muutenkin, ettei nyt sentään vuosien saastat niissä muhi. Otabrättinkäteen, suihkuta siihen desinfioivaa pesuainetta ja kulje kerran päivässä ovenkahvat läpi. Ei ole iso juttu. Miehen kännykänkin voit pyyhkiä, kun se hetkeksi irtoaa käsistään.
Tosin silti kannattai
Joo, ovenkahvat pitäisi putsata, olet siinä oikeassa. Mutta en ala miehen kännykkää pyyhkimään, hänen pitäisi itse ymmärtää se tehdä. En ala hänen käsiäänkään pesemään hänen puolestaan, kuin pikkulapselta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin nämä jatkuvasti käsiään pesevät ovat jatkuvasti kipeänä ja itse ehkä kerran kolmessa vuodessa.
No tämä mies on sairaana kyllä useita kertoja vuodessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin se taitaa olla, itse hoitokodissa työskennellessä opin miten vesihana suljetaan koskematta siihen, niin tarkkaa oli hygienia. Moniko bakteerikammoinen av-mamma tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se taitaa olla, itse hoitokodissa työskennellessä opin miten vesihana suljetaan koskematta siihen, niin tarkkaa oli hygienia. Moniko bakteerikammoinen av-mamma tekee niin.
Tuohan on jo peruskoulussa opetettava perusasia, että hanaa ei suljeta kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten peruskoulussa sitten nykyisin opetetaan? Meitä ei ainakaan opetettu millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten peruskoulussa sitten nykyisin opetetaan? Meitä ei ainakaan opetettu millään tavalla.
No enpä tiedä, miten "nykyään" opetetaan, mutta itselle n. 20v sitten opetettiin, että hana suljetaan ranteella/kyynärpäällä/paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan anna tuollaisen koskea genitaaleihisi :( Ei käsin EIKÄ kalulla, kun aivan varmasti ei sitäkään pese.
Onneksi ennen seksiä käy oma-aloitteisesti suihkussa.
Ap
Mutta peseekö siltikään koko vartalonsa? Olen kuullut paljon juttuja siitä, miten miehet eivät pese esim. takapuoltaan ja nähnyt videon, jossa mieshenkilö demostroi vaimolleen miten peseytyy: saippuoi vain ylävartalon ja pikaisesti hankaa nivuset sukuelinten ympäriltä (ei siis koske penikseen tai takapuoleen mitenkään). Varokaa näitä urpoja naiset, miesten piittaamattomuus ei tunne rajoja.
Jep. Mutta on se kumma, että tämmöiset miehet on naiset kasvattanut. Elikä hyvät naiset ja tulevaset äidit, oppikaa omien esivanhempien tekemistä kasvatusvirheistä ja kasvatakaa kunnon miehet ja ihmiset omista lapsista.
Mää huomasin sairaalassa, että seinällä oli avonaisissa pahvipaketeissa kertishanskoja eri kokoisia.
Siivooja huomasin että yhdestä paketista oli pursunnut yli ja muutamia pudonnut lattialle. Mitä teki, no työnsi ne takaisin laatikkoon. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä, eikö teillä koskaan puhdisteta ovenkahvoja? Sehän on ihan rutiinia kodin siisteyden ylläpidossa tehdä silloin tällöin. Onko tää provo?Joku teini ei tuotakaan tajua, että ovenkahvoja pestään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan ole itsekään ovenkahvoja vuosikausiin putsannut? 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuinka moni hoitajakaan niitä oppeja muistaa ja noudattaa. Aivan perusjuttu näkyy olevan yskiä kämmeneen ja sitten jatkaa yhteisen tietokoneen käyttöä tai potilaan syöttämistä. Maskia käyttäessä moni hoitaja myös siirtää maskin syrjään kun yskii tai aivastaa. Hyi helkkari. T. Hoitaja itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. En tajua näitä, jotka desinfioivat kännyköitä tai jotain ovenkahvoja. Saisivat varmaan slaagin, jos tietäisivät kaikki persvaon rapsuttelut ja muut.
Töissä miestenvessassa näkee tyyppejä, jotka eivät pese käsiään pienen hädän jälkeen. Naama on pantu mieleen, eikä tee mieli kätellä eikä koskea mihinkään muuhun, mihin ovat koskeneet.
Kävin kerran mun exän kanssa sellaisessa unisex-vessassa, ja huomasin että hän "pesee kädet" silleen että avaa hanan, kastaa alle sekunnin (!) käsiä ja sit hana kiinni ja ravistus. Mietin miten paljon mies on laittanut ruokaa ja miten usein minulla hänen luona oli maha aina sekaisin. Mies on ihan fiksu, opettaa yliopistossa jne, mutta on ihan saamarin eteerinen. Kaikki käytännön asiat on tuota tasoa, ei hahmota käsienpesun tarkoitusta tai miten se toimii. Ollaan kavereita edelleen mutta minä laitan ruoat kun hän kyläilee.
Miun miehellä taas ihan päinvastoin, pesee kädet vähän turhankin usein ja tosi huolellisesti ja miettii monesti että onkohan nyt varmasti puhtaat kädet, kun alkaa lapselle ruokaa laittamaan.. Mutta parempi näinpäin! Poika taas harrastaa sitä että käsienpesu kestää sen sekunnin kaksi... ei hyvä tämäkään.
Meilläkin ukko jättää pesemättä jos en huomauta. Ällöttää kun vessanpöntön vetöäänet ja kusi kohisee vielä pöntössä (wc:n ovi tietenkin auki) kun ollaan jo kädet jääkaapissa.
Luiskaan. Uusi mies.