Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käsihygienia kuvottaa

Vierailija
15.03.2025 |

Hänen mielestään käsiä ei tarvitse pestä kotona. Kaupasta tms. kotiin tullessa vain.

Nyt teki (uuni)leipiä, sitä ennen kävi ulkona tupakalla, kosketteli oven kahvat ja selasi kännykkää (jota ei ole desinfioinut koskaan). Sitten vain käsittelemään leikkeleitä yms. likaisilla käsillä. 

Uskaltaako noita leipiä nyt syödä edes.. Kuoleehan bakteerit kai uunissa, mutta ällöttävää silti. Kyllähän pikkulapsille jo opetetaan, että ennen ruoanlaittoa pestään kädet.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen lapset eivät pese käsiään missään tilanteessa, ei kotiin tullessa, ei wc-käynnin jälkeen, ei ennen ruokailua. Tämän lisäksi usein ottavat ruokaa käsin, eivätkä ottimella. Mies ei tähän juurikaan puutu, sanoo välillä jos sattuu muistamaan tai huomaamaan. Mies itse kyllä on tarkka omasta käsihygieniastaan.

Olen tuon vuoksi alkanut tehdä heidän meillä ollessaan itselleni omat ruuat. Ajatus siitä, että ruokaani olisi koskettu käsillä joilla on juuri oltu koulussa/vessassa/ulkona/kaupungilla pesemättä niitä ensin, on niin kuvottava, että en oikeasti pysty syömään.

Vierailija
42/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ukko jättää pesemättä jos en huomauta. Ällöttää kun vessanpöntön vetöäänet ja kusi kohisee vielä pöntössä (wc:n ovi tietenkin auki) kun ollaan jo kädet jääkaapissa.

Ei luoja, kuulostaa niin tutulta. Täällä mies saattaa kyllä pestä ensin kädet, mutta vasta sen jälkeen vetää pöntön!! Eli olipa hyödyllinen käsienpesu. Ja sitten jääkaapille leipää tms. tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen lapset eivät pese käsiään missään tilanteessa, ei kotiin tullessa, ei wc-käynnin jälkeen, ei ennen ruokailua. Tämän lisäksi usein ottavat ruokaa käsin, eivätkä ottimella. Mies ei tähän juurikaan puutu, sanoo välillä jos sattuu muistamaan tai huomaamaan. Mies itse kyllä on tarkka omasta käsihygieniastaan.

Olen tuon vuoksi alkanut tehdä heidän meillä ollessaan itselleni omat ruuat. Ajatus siitä, että ruokaani olisi koskettu käsillä joilla on juuri oltu koulussa/vessassa/ulkona/kaupungilla pesemättä niitä ensin, on niin kuvottava, että en oikeasti pysty syömään.

Ymmärrän hyvin, niin ällöttävää (ja terveysriskikin).

Ap

Vierailija
44/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei halunnu edes herkkusienistä pestä multajäämiä pois vaikka olin raskaana. Sanoin, et perskuta peset tai syön jotain muuta kun sun kokkauksia. En halua sairastua,kun raskaana ollessa ei edes varmaan kaikkia lääkkeitä saa syödä jos sairastuu ja miten vauva jos saan mullasta jotain pöpöjä.

Ihan kuin miehesi olisi tahallaan halunnut vahingoittaa sinua ja syntymätöntä vauvaa.. Millainen on lastaan kohtaan? Onko tunnekylmä? Välinpitämätön? 

Vierailija
45/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älkää nyt tuollaisia "miehiä" jääkö katselemaan tai opettamaan! Voi luoja sentään. Jos ei kerrasta mene perille sanominen niin jääköön yksin nuolemaan tahmanäppejään. Ei kumppani ole mikään äiti, joka kulkee perässä varmistamassa, että kädet on pesty :/

Vierailija
46/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin nämä jatkuvasti käsiään pesevät ovat jatkuvasti kipeänä ja itse ehkä kerran kolmessa vuodessa.

Juuri näin.

Ja ihmetellään kun allergiat lisääntyy.

Vierailija
47/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ukko jättää pesemättä jos en huomauta. Ällöttää kun vessanpöntön vetöäänet ja kusi kohisee vielä pöntössä (wc:n ovi tietenkin auki) kun ollaan jo kädet jääkaapissa.

Ei luoja, kuulostaa niin tutulta. Täällä mies saattaa kyllä pestä ensin kädet, mutta vasta sen jälkeen vetää pöntön!! Eli olipa hyödyllinen käsienpesu. Ja sitten jääkaapille leipää tms. tekemään.

Elämäsi on varmaan tosi helppoa.

Liikutko kotisi ulkopuolella sellaisessa muovikuplassa?

Vierailija
48/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän erään miehen (ei onneksi omassa lähipiirissä) joka ei suostu pesemään käsiään vessassa käynnin jälkeen. Eli esimerkiksi kun käy tupakalla ja sitten vessassa pitelemässä kiinni veikostaan, niin ei kuulemma näe järkeä käsien pesussa, koska "ei k*se käsilleen".

Kaikenlaisia j*ntteja sitä löytyykin. 

Vierailija
49/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miun miehellä taas ihan päinvastoin, pesee kädet vähän turhankin usein ja tosi huolellisesti ja miettii monesti että onkohan nyt varmasti puhtaat kädet, kun alkaa lapselle ruokaa laittamaan.. Mutta parempi näinpäin! Poika taas harrastaa sitä että käsienpesu kestää sen sekunnin kaksi... ei hyvä tämäkään. 

Mun exällä oli OCD, selvinpäin oli tarkka ja pesi käsiä neuroottisesti niin että iho oli usein kauheassa kunnossa. Humalassa taas ei piitannut hygieniasta lainkaan, mm. joi baarien pöytiin unohtuneista tuopeista ja kävi ilmi että oli kiinnostunut rassaamaan tuntemattomien naisten perseitä. 

Vierailija
50/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi on varmaan tosi helppoa.

Liikutko kotisi ulkopuolella sellaisessa muovikuplassa?

Anteeksi mitä...?

Kiitos kysymästä, elämäni ei todellakaan ole helppoa.

Vierailija
51/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen käsienpesu kestää 2 sekuntia ja siitäkin ajasta osa menee hanan sulkemiseen.

Meillä miehen meillä miehen meillä miehen huoh.

Vierailija
52/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän erään miehen (ei onneksi omassa lähipiirissä) joka ei suostu pesemään käsiään vessassa käynnin jälkeen. Eli esimerkiksi kun käy tupakalla ja sitten vessassa pitelemässä kiinni veikostaan, niin ei kuulemma näe järkeä käsien pesussa, koska "ei k*se käsilleen".

Kaikenlaisia j*ntteja sitä löytyykin. 

Tätä nämä wc-käyntien jälkeen kädet pesemättä jättävät käyttävät aina argumenttina: "En kuse käsilleni, en pasko käsilleni, penikseni on puhdas"... Joo selvä, mutta mites vaikka ne kaikki ovenkahvat, wc:n painikkeet ja muut? Oksettaa tällaiset.

Vierailija
53/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi aihe, mutta perusasia  on tuttu.

Vierailija
54/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla on tapana leuhkia etteivät he sairasta koskaan.

Vierailija
55/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeasti käsiä ei kotona tarvitse ihan joka käänteessä pestä ja desinfioida, normaali kodin bakteerikanta

on vain hyväksi terveydelle.

Vessassa käynnin jälkeen voi huuhdella kädet ja hyvä tulee.

Vituttaa katsella kun vieläkin ihmiset hierovat käsidesiä esim. kaupan ovella, voi kristus..

Vierailija
56/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
57/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilla on tapana leuhkia etteivät he sairasta koskaan.

Kyllä, tässäkin ketjussa :D

Vierailija
58/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin nämä jatkuvasti käsiään pesevät ovat jatkuvasti kipeänä ja itse ehkä kerran kolmessa vuodessa.

Tuo ns. hygienia on sellaista simänlumetta vain. Kukaan ei putsaile itseään ja ympäristöään niin että todella pääsisi bakteereista yms.  eroon.

Parempi relata vain.

Vierailija
59/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen tautien levittäjän kanssa ole pakko olla. Äijähän on ihan moukka. 

Vierailija
60/69 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisen tautien levittäjän kanssa ole pakko olla. Äijähän on ihan moukka. 

Mitä tauteja se äijä tarkalleen ottaen levittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan