400g jauhelihaa. Mitä teen siitä kun kyllästyttää kaikki "tavalliset" ruoat?
Ei jauhelihakastiketta, lihapullia, makaronilaatikkoa, tms. Mitä uutta vois tehdä siitä?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Tee kolme lättyä, lämmitä ranskiksen puolikkaat, muutama paistettu kananmuna, jotain soosia, kasviksia, rakentele kasaan ja syö.
Ja mikä ruoka tästä olisi tarkoitus tulla? Mitkä ihmeen ranskiksen puolikkaat, siis puolikkaita ranskalaisia perunoita vai mitä?
Täytettyjä ohukaisia
Canneloneja
täytettyjä paprikoita
Pihvi, jonka käytät hampurilaiseen.
Tee hyvin maustettu perunalihasose-laatikko. Paljon sipulia ja valkosipulia sekä mausteita.
Tee lihapullataikina, leikkaa ranskanleivästä siivuja ja laita jauhelihataikinaa päälle. Paista jauhelihapuoli pannulla ja laita uuniin 10-15 minuutiksi. Päälle voit laittaa samoja lisukkeita, mitä laittaisit burgeriin.
Paimenpiirakka, jauhelihamössö vuoan puhjalle ja pottumuusi päälle ja uuniin.
Tee kasvissosekeittoa jonne soseutat kypsennetyn j-lihan mukaan. Tuo mukavaa ruokaisuutta muuten lähes kalorittomaan soppaan.
Osta sipulikeittojauhe ja 4 kananmunaa. Sekoita jauheliha, jauhe ja munat keskenään. Uuniin 175 astetta noin puoli tuntia. Tee perunamuusi vaikka lisukkeeksi. Erittäin maukasta ja helppo valmistaa.
Tunge se naapurin postiluukkuun ja tilaa pitsaa.
Suosittelen tätä reseptiä: https://www.soppa365.fi/reseptit/liha-arjen-nopeat-alkuruuat-keitot-glu…
Vaikka ohjeessa lukee 300g jauhelihaa, laitan aina sen paketillisen, eli 400g. Suosittelen myös lorauttamaan mukaan hieman valkoviinietikkaa.
Mä tekisin moussakaa, mutta nyt alkoi kyllä tehdä kunnon suomalaista perusjauhelihakastiketta perunoiden kanssa mieli.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tätä reseptiä: https://www.soppa365.fi/reseptit/liha-arjen-nopeat-alkuruuat-keitot-glu…
Vaikka ohjeessa lukee 300g jauhelihaa, laitan aina sen paketillisen, eli 400g. Suosittelen myös lorauttamaan mukaan hieman valkoviinietikkaa.
Eli borssia jauhelihalla?
Mua kyllästyttää noi lasagnet, makaronilaatikot jne. Sellanen hyvin maustettu jauheliha-perunaviipalevuoka kiinnostelis.
Tee tillilihaa keitettyjen perunoiden kanssa. En ole koskaan tehnyt oikeaa tillilihaa tai sitä, mitä tarjottiin koulussa 80- ja 90-luvulla, mutta tavallisen vaalean jauhelihakastikkeen olen maustanut tillillä pari kertaa. Siitä tulee kyllä aivan eri makuista kuin normaali ruskea kastike tai tomaattinen jauhelihakastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ohjeessa lukee 300g jauhelihaa, laitan aina sen paketillisen, eli 400g. Suosittelen myös lorauttamaan mukaan hieman valkoviinietikkaa.Eli borssia jauhelihalla?
Joo, kyllä se aika vastaava on. Toki oikea borssi on vielä parempaa, mutta tää on oiva arkiversio.
Minä teen parin päivän satsin helppoa jauheliha risottoo. Täysjyväriisiä, pakaste vihanneksia maun mukaan tai mitä pakasteesta löytyy, yksi sipuli, lihaliemikuutio ja kasvisliemijauhetta. En ole ikinä kyllästynyt ja mummo ikäinen. 👵🏻😋
Mulla on testissä tänään Shepherd's pie. En ole ennen tehnyt, joten uteliaisuudella odotan, miten onnistuu. Jauheliha on tosin luomukaritsaa, mutta ohjeessa taisi lukea vain jauhelihaa, eli naudanliha käynee hyvin.
Tee itse kebabia tortillan tai pitaleivän väliin.
No googlaa. On hyvää jos tykkää mausteisemmasta keitosta. -eri