Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (29605)
Minä en ymmärrä koko tätä kysymysmerkki-nokittelua. Millä lailla tämä näykkimäsi kirjoittaja käyttää kysymysmerkkejä väärin?
Rautalangasta. Meghan ei soita, koska Daily Mailin toimittaja päivystää hänen vuoteensa äärellä, ja koska puhelu ei nauti tekijänoikeussuojaa kuten kirje. Puhelu olisi alta aikayksikön Daily Failissa.
Thomas Marklelle jostakin syystä kelpaa vain puhelu, ei kirje. Ja Thomas on jo osoittanut, mihin suuntaan hänen lojaliteettinsa on. Daily Mail tiesi amputaatiopäätöksestä ennen ketään hänen lapsistaan. Caroline Graham kertoi aivan selvästi lehdessä soittaneensa Juniorille ja Samanthalle ja kertoneensa amputaatiopäätöksestä heille. Meghanin toimistoon hän ei sitten soittanutkaan, vaan Meghan sai lukea tiedon lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä koko tätä kysymysmerkki-nokittelua. Millä lailla tämä näykkimäsi kirjoittaja käyttää kysymysmerkkejä väärin?
Niinpä :D Joku nyt vaan meikäläisen kysymysmerkeissä näyttäis triggeröivän :D Olisko ketjuun saapunut uusi hullu, nimittäin kysymysmerkkihullu?
Hauskaa on aina laittaa näitä näykkimisiä tiettyyn järjestykseen, kun aika hurjaa nimittelyä syydellään, eikä siinä mitään, kaikki näköjään niistäkin ok, mutta aika paha olo täytyy jollain olla, jos muutamasta kysymysmerkistä suivaantuu :D
Katsellaan, josko tuo tuosta rauhoittuis...
vai tarvitaanko taas poistaja-Eukkoa paikalle...
Vierailija kirjoitti:
Rautalangasta. Meghan ei soita, koska Daily Mailin toimittaja päivystää hänen vuoteensa äärellä, ja koska puhelu ei nauti tekijänoikeussuojaa kuten kirje. Puhelu olisi alta aikayksikön Daily Failissa.
Thomas Marklelle jostakin syystä kelpaa vain puhelu, ei kirje. Ja Thomas on jo osoittanut, mihin suuntaan hänen lojaliteettinsa on. Daily Mail tiesi amputaatiopäätöksestä ennen ketään hänen lapsistaan. Caroline Graham kertoi aivan selvästi lehdessä soittaneensa Juniorille ja Samanthalle ja kertoneensa amputaatiopäätöksestä heille. Meghanin toimistoon hän ei sitten soittanutkaan, vaan Meghan sai lukea tiedon lehdestä.
No mikä ongelma se nyt olisi, jos puhelu päätyisikin lehteen? Ei se ole Meghanin häpeä sitten enää, vaan isäukko saisi kaiken inhon, jos jaksaa vielä sairaanakin tuollaista tehdä.
Puhelu voisi olla hyvin neutraalikin, onko sulla kaikki nyt hyvin, kuinka voit, pikaista toipumista jne. ilman mitään paljastuksia, joista saisi mitään mehevää aikaiseksi.
Aika törppöä olisi lehden kirjoitella henkilökohtaisesta puhelusta, missä tytär toivottaa hyvää joulua ja paranemisia. Ei fiksut tuollaista lue eivätkä kunnioita. Meghanilla hyvä paikka kiillottaa kilpeään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä ongelma se nyt olisi, jos puhelu päätyisikin lehteen? Ei se ole Meghanin häpeä sitten enää, vaan isäukko saisi kaiken inhon, jos jaksaa vielä sairaanakin tuollaista tehdä.
Puhelu voisi olla hyvi
En oikein näe Thomas Marklea puhumassa asiallista ja neutraalia puhelua tyttärensä kanssa. Sellaista tilitystä sieltä on ukolta tullut viime haastatteluissa, ja tuossa iässä ei otsalohkon toiminta ainakaan parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/prince-harry-and-m
Tässä on nyt vihje Meghanin ja Harryn työn tuloksista. Terveiset työjankkaajalle.
Ei ollut mitään, sivua ei löytynyt. Emmekä ole kysyneet työn tuloksia vaan mitä Harry tekee ja millä kyvyillä. Siis ihan mitä se työ konkreettisesti on.
Joka kerran kun näet Harryn julkisuudessa niin hän on tekemässä työtään. Amerikkalaisten ja suomalaisten käsitys työstä on hyvin erilainen. Suomessa monesti riittää että tekee jotain koko päivän, ja että on siihen tekemiseen tarvittavat opiskelut ja arvosanat. Amerikassa katsotaan tulosta, kenkää tulee jos ei tulosta näy. Kun sitten tekee ja tuottaa niin siitä palkitaan, on monenlaista spiffiä ja bonusta.
Selitit juuri että Harry ei mitään muuta kuin puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/prince-harry-and-m
Tässä on nyt vihje Meghanin ja Harryn työn tuloksista. Terveiset työjankkaajalle.
Ei ollut mitään, sivua ei löytynyt. Emmekä ole kysyneet työn tuloksia vaan mitä Harry tekee ja millä kyvyillä. Siis ihan mitä se työ konkreettisesti on.
Joka kerran kun näet Harryn julkisuudessa niin hän on tekemässä työtään. Amerikkalaisten ja suomalaisten käsitys työstä on hyvin erilainen. Suomessa monesti riittää että tekee jotain koko päivän, ja että on siihen tekemiseen tarvittavat opiskelut ja arvosanat. Amerikassa katsotaan tulosta, kenkää tulee jos ei tulosta näy. Kun sitten tekee ja tuottaa niin siitä palkitaan, on monenlaista spiffiä ja bonusta.
En näe Harryn pitelevän satoja lankoja käsissään, koordinoivan tehtäviä lukuisille alaisille eik'ä Harryn julkinen esiintyminen oikain vakuuta että siinäpoä nerokas mies joka paiskii hommia ja sellaisia/sillä tavalla että harva muu kykenisi samaan. Miten vaikea on vastata suoraan kysymykseen? Ps erehdyt jopa suomalaisesta työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kovin ovat hiljaa katenistit siitä, että syöpäsairas kuningas pitää pöydällään kuvaa, jossa hän taluttaa Meghanin vihille. Eikö Meghanin pitänyt olla hovissa ikuisesti kirottu?
Mitä haluaisit siitä sanottavan, mitä keskusteltavaa siinä on jos asia ei kiinnosta ihmisiä? Ja kerro koska ja missä on sanottu Meghanin olevan ikuisesti kirottu hovissa. Puhuttaisko vaihteeksi isosta Dianan potretista Sussexien seinällä. Missä kolmen muun isovanhemman kuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä :D Joku nyt vaan meikäläisen kysymysmerkeissä näyttäis triggeröivän :D Olisko ketjuun saapunut uusi hullu, nimittäin kysymysmerkkihullu?
Hauskaa on aina laittaa näitä näykkimisiä tiettyyn järjestykseen, kun aika hurjaa nimittelyä syydellään, eikä siinä mitään, kaikki näköjään niistäkin ok, mutta aika paha olo täytyy jollain olla, jos muutamasta kysymysmerkistä suivaantuu :D
Huvituksella olen seuraillut tuota Ääkkösen kipuilua niiden kysymysmerkkiensä kanssa.
Raukka luulee olevansa niin nokkela, vaikka itse on ymmärtänyt kieliopin väärin.
Kieliopillinen nolous ei kuitenkaan ole syy poistattaa viestejä.
T. Poistattaja-Eukko
Jos Thomas käyttäytyisi huonosti puhelun aikana, niin sehän olisi Meghanille riemuvoitto. Kukaan ei enää ihmettelisi tai syyttelisi Meghania, kun sillä on noin inhottava isä, että nauhoittaa puhelut ja ilmoittelee lehdissä kaiken.
Oikeutettu välirikko, pojot Megsulle siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvituksella olen seuraillut tuota Ääkkösen kipuilua niiden kysymysmerkkiensä kanssa.
Raukka luulee
Se on sen verran ahkerana ollut juuri minun perässäni rotikkana räyskimässä, että poistaminen on seuraava vastaus tuohon sen törkeään käytökseen.
Ei sillä näytä olevan minkäänlaista palstamoraalia tai käytöstapoja. Huutelee ihan mitä vaan hapokas oksennus suuhun puskee.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän käytäkään. Tuo kysymysmerkkijankkaaja sen sijaan on ymmärtänyt kieliopin väärin. Hän ei mitä ilmeisimmin ole kyennyt erottamaan kahta tai useampaa kieliopillisesti merkityksellistä ohjetta toisistaan vaan on sekoittanut niistä oman virheellisen käsityksensä, jota nyt tuputtaa kaikille.
Silloin kun jankkaaja aloitti kysymysmerkkivollotuksensa, perusteli hän asiaa jotakuinkin näin: "Miksi lisäät kysymysmerkin virkkeesi loppuun, vaikka sinulla on virkkeessä kaksi lausetta?? Teet väärin - KAHDEN LAUSEEN VIRKKEESEEN EI KOSKAAN TULE KYSYMYSMERKKIÄ!"
Huom! Yllä rakentuva käsityshän on yksinkertaisesti väärä, sillä kahden (tai useamman) lauseen virke voi aivan hyvin päättyä kysymysmerkkiin. Kysymysmerkillisyys/-merkittömyys riippuu yksin siitä, kuuluisiko virkkeen PÄÄLAUSEESEEN kysymysmerkki vai ei.
Havainnollistava esimerkki:
Tiedätkö, mitä Harry tekee työkseen? --> Kahden lauseen virke. Loppuun tulee kysymysmerkki.
Hän kysyi, mitä Harry tekee työkseen. --> Kahden lauseen virke. Loppuun ei tule kysymerkkiä.
Rautalangasta: Kysymysmerkkihullu LUULEE, että kahden tai useamman lauseen virkkeisiin EI KOSKAAN tule kysymysmerkkiä. Hän ei toisinsanoen osaa erotella kysyviä ja ei-kysyviä lauseita (sekä pää- että sivulauseita) toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole taas mistään muusta kuin brittihovista puheenaiheeksi.
Milloin Meghan menee isänsä luo? Ja tuolla energialla voisi ne Harryn työtehtävätkin listata, vai mitä? Eli miten siitä on tullut helikopterilla ajelun opilla eri alojen asiantuntija? Äitinsä valitteli jotta tyhmäkin olisi.
Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle tulla ketjuun päivittäin julistamaan omaa tyhmyyttäsi. Ei tarvita edes äitiä apuun. On tullut selväksi että sinulla ei riitä ymmärrys hahmottamaan luovaa työtä missä on vain ne tehtävät jotka itse on kehitellyt. Ei ole rajattuja työaikoja eikä pomoa hoputtamasa.
No mitä tehtäviä se Harry on ihan itse kehitellyt? Milloin tuo/kukaan Harryn töiden kyselijä on ilmoittanut oman työnsä? Et sinä tiedä mitä kukin tekee, ketjussa on taatusti luovan alan ammattilaisiakin. Sinulla on kova tarve ylimielisesti nälviä ja vähätellä muita/suomalaisia. Itse kysymykseen et ole vastannut kertaakaan. Harry (ja Meghan) ei siitä ylene ja ylevöity vaikka kuinka koittaisit painaa muita kommentoijia alaspäin.
Tämä kyseinen täti (tai mikä lieneekään) yrittää näköjään vallata koko ketjun, kun solvaa, räkyttää, korjailee, huomauttelee, kehottaa opettelemaan ja on jatkuvasti jonkun kimpussa. Uhkailee FBI:llä, joka on pian oven takana? :'D
Ensin sillä oli englannin kieli vaatimuksena ja nyt täällä ei saisi enää suomeksikaan kirjoittaa kykyjensä mukaan. Mitään taitovaatimuksiahan palstalla ei kielellisen tai kieliopillisen taidon ja tason suhteen kuitenkaan ole.
Jotain sillä on tooodella pahasti päässä vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho laittoivat artsivellin rahoja 50 000. Taylor Swift jakoi 200 miljoonaa joulubonuksia henkiöstölle. tanssijat saivat 500 000 euroa jokainen.
Mihin loput artsivellin keräämät rahat, siis ne miljoonat menivät?
Ota itse selvää, mitä täällä kyselet.
Vai niin. Jatkossa sitten kaikkiin meghanistin huutamiin "lähde, linkki, todiste" voimme vastata ota itse selvää, mitä täällä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Kun virkkeessä on kaksi lausetta ja se (jälkimmäinen) sisältää kysymyksen, ei virkkeen loppuun laiteta sitä kysymysmerkkiä. Sinne laitetaan piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raukka luulee
En ole ääkkönen. Olen turkulainen opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän käytäkään. Tuo kysymysmerkkijankkaaja sen sijaan on ymmärtänyt kieliopin väärin. Hän ei mitä ilmeisimmin ole kyennyt erottamaan kahta tai useampaa kieliopillisesti merkityksellistä ohjetta toisistaan vaan on sekoittanut niistä oman virheellisen käsityksensä, jota nyt tuputtaa kaikille.
Silloin kun jankkaaja aloitti kysymysmerkkivollotuksensa, perusteli hän asiaa jotakuinkin näin: "Miksi lisäät kysymysmerkin virkkeesi loppuun, vaikka sinulla on virkkeessä kaksi lausetta?? Teet väärin - KAHDEN LAUSEEN VIRKKEESEEN EI KOSKAAN TULE KYSYMYSMERKKIÄ!"
Huom! Yllä rakentuva käsityshän on yksinkertaisesti väärä, sillä kahden (tai useamman) lauseen virke voi aivan hyvin päättyä kysymysmerkkiin. Kysymysmerkillisyys/-merkit
Ok, kiitos! Minä olen siis tuo ihmettelijä, joka kysyi tästä kysymysmerkki-nokittelusta.
Olin jo aivan ihmeissäni, kun en löytänyt mitään kysymysmerkkivirhettä noista kyseisistä kommenteista, jopa siinä määrin, että menin Kotuksesta kertaamaan kysymysmerkkisäännöt. Juu, eivät ne mitenkään ole muuttuneet. Tämä näykkijä on siis yksiselitteisesti väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On se meghanistille. Niillä ei ole tarvittavaa teknistä osaamista."
Olet kyllä tavallista ikävämpi ja ilkeämpi ihminen. Täysin perusteetta nälvit ja lyttäät. Ole sitten hiljaa kun oma vuorosi tulee ja saat samalla mitalla,
Minä puhun totuuksia. Ikävää, jos se sattuu sinun sieluusi. Ei voi mitään.
Opettele laittamaan linkit, ei se ole vaikeaa. Puhelimesta ainakin löytyy oikeasta yläkulmasta kolmen pisteen takaa otsikolla 'jaa'. Sitten ei tarvitse olla ottavana osapuolena ja joka kerta parkua elämän surkeutta ja epäoikeudenmukaisuutta ja uhriutua tämän asian takia. Uhriutuminen on kyllä yksi meghanismin peruspilareista. Ilman uhriutumista ei olisi meghanisteja. Se niitä kaikkia yhdistää.
Taas haukut väärää puuta. Kyllä minä osaan linkit laittaa, täällä on joku katen
Mä en edes laita linkkejä, en lue linkkejä. En katso videoita. En myöskään kestä näitä kilometrin pituisia laverteluja. Olisi hyvä, jos ihmiset osaisivat tiivistää juttunsa.
Älä riehu, vaan ota loiventavaa, kun noin paha darra on.
Kysymysmerkkejä saat lisääkin, jos ei hillitse itseäsi, odotas vaan.
Koeta kuitenkin o-p-e-t-e-l-l-a olemaan hyökkäilemättä ja pysy ketjun aiheessa. Se ei ole kenenkään oikeinkirjoituskyky, vaan Sussexit.
PS. Katso ettei juomisesi riistäydy käsistä :)