Miksi te akat ette tee mitään ja
annatte äitiyden olla vain rasite tässä yhteiskunnassa? Miksi hemmetissä ette älyä pyytää edes kunnon palkkaa työstänne?
Kommentit (23)
Hah, viimeisen tutkimuksen perusteella vastavalmistuneet naiset pyytää keskimäärin 400-500 egee surkeempaa palkkaa kuin miehet! Voi miehiä kun eivät älyä maksaa enempää!
Nainen ylihinnoittelee itsensä, miehellä on kunnianhimoinen palkkatoive.
Naiset siis huonompia työntekijöitä?
Jos nainen pyytää kovaa palkkaa, häntä pidetään helposti itsestään liikoja luulevana. Jos mies pyytää kovaa palkkaa, häntä pidetään pelurina ja itsevarmana.
Siksi naiset eivät usein uskalla esittää kovia palkkatoiveita, ettei heitä hyllytettäisi heti alkumetreillä.
6
Tutkimusten mukaan työnantaja arvostaa hyvää työntekijää oli se sitten mies tai nainen. Pitää uskaltaa vaatia!
Jos nainen pyytää ansaitsemaansa palkkaa ajatellaan, että hän ylihinnoittelee itsensä.
Jos mies samaan tehtävään pyrkiessään pyytää vastaavaa korkeaa palkkaa hän vain osoittaa olevansa kunnianhimoinen.
Meidät on aivopesty ajattelemaan näin.
Taitaa olla helpompaa selitellä olevansa aivopesty ' uhri' kuin todella vaatia omia oikeuksiaan!
Joka saa naiset uskomaan stereotypioihin, joka ylläpitää stereotypioita ja joka jossain määrin myös noudattaa stereotypioita. Ei se ole pelkkä myytti, vaan valitettavan todellisuutta ainakin joissain paikoissa, ei tietysti kaikissa.
esim kaikki naisasianaiset historiassa ovat olleet pioneereja. Pitää uskaltaa. Olen itsekin joutunut ' vetämään kuonoon' monta miestä. Muuten ei pärjää
Äh, minä murisen mieluummin siitä muutama sata euroa pienemmästä palkasta kuin alan vetämään ketään kuonoon ja esittämään jotain mitä en ole. Minusta tuokin vain vahvistaa niitä asenteita, ettei nainen pärjää omana itsenään vaan täytyy olla joku jyrä ja uraohjus, " piinkova" tyyppi ja yksi jätkistä, että voi päästä uralla eteenpäin ja todella saavuttaa jotain.
kuonoon vetäminen oli lähinnä metafora. Olen vain joutununut muutaman kerran näyttämään äijille olevani se fiksumpi ja koulutetumpi, ja ettei pelkät pallit tee kenestäkään parempaa. Se nyt on lähinnä itsepuolustusta. Se ' muutama satanen' kuule tekee vuodessa jonkun tuhatlappusen.
Kyllä työnsä voi tehdä hyvin ja olla siinä pätevin ilman mitään tappelua. Jos palkkaero muka kurotaan kiinni pelkästään tappelemalla, niin minusta siinä vasta onkin jotain pielessä.
15
siitä vain. Tosiasia on se ettei pelkillä palleilla saa pärjätä jos vastassa on paremmin koulutettu nainen. Saahan sitä ruikuttaa kun ei tee mitään vaan alistuu. Älkää sitten ruikuttako vaan alistukaa.
Yritä sinä fiksu ja koulutettu nainen (?) ymmärtää, että toisten mielestä tasa-arvoa ei ole se, että naisena pitää olla tai ainakin esittää olevansa parempi kuin mies että saisi saman kuin mies.
Minusta se, että joutuu tappelemaan töissä on väärin: miksi minun pitäisi tappelemalla osoittaa pätevyyteni, eihän miestenkään tarvi?
Ei tietenkään pelkät pallit saa olla syy parempaan palkkaan, mutta ei niitä palkkaeroja ihan oikeasti pelkällä telaketjufeminismillä kurota umpeen. Se vaatii paljon enemmän koko yhteiskunnalta, eikä sitä asiaa edistä myöskään se, että joidenkin mielestä kyse on vain yksilön tekemisistä. Minun mielestäni tuollainen ajattelutapa ylläpitää edelleen stereotypioita miesten ja naisten eroista: mies voi vaan olla koska on normi, naisen täytyy pyrkiä ja pinnistellä koska on normia huonompi.
että saadaan kaikki vinkkejä. Kun kerran telaketjufeministiksi ehdit jo haukkua. Kerro nyt ihmeessä miten tasa-arvoa palkkoihin???
' joku nyt vain tekee jotain' asian eteen?
Et tällä kertaa pääse piiloutumaan uhrin rooliisi. Kerro jo mitä tehdä palkkaerojen suhteen?
t. ap
Kysyin sitä jo kerran, muttet vastannut.
Minä olen naisvaltaisella alalla töissä, ehkä siksi en näe rähinöintiä tehokkaana vaikuttamisen tapana - kenelle rähinöisin? Minusta ongelma lähtee paljon syvemmältä yhteiskunnasta ja arvoista, miesten ja naisten alojen arvostuksesta, ylipäätään siitä, että on muka olemassa ns. miesten ja naisten aloja. Sinun mielestäsi olen varmaan mokannut homman, kun olen mennyt töihin ns. naisten alalle? Jos näin on, niin mietipä mitä se kertoo sinun arvoistasi.
Olen miesvaltaisella alalla ja pääsääntöisesti jokainen äijä tienaa enemmän kuin minä, vaikka olen ihan pätevä ja tunnollinen työntekijä. Kyllä naisen pitää olla tuplasti parempi, jotta hänet oikeasti otetaan vertaisekseen. Piilosovinismi on tiukassa, edelleen.
Miksi te miehet ette anna meille kunnon palkkaa pyytämättäkin?