Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen todella harvoin sairaana ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että olen kateellinen saikuttajille

Vierailija
14.03.2025 |

Itse en vaan ole koskaan sairas ja huijata en kehtaa. Ikää nyt 50v. ja yhteensä alle 5 päivää olen yhteensä koskaan ollut poissa töistä. Lapset hoidin kouluikäiseksi asti kotona tai tein  iltatöitä, jolloin mies hoiti. Eli en ole koskaan ollut poissa töistä sairaiden lapsienkaan takia. 

Koronakaranteenia odotin kun kuuta nousevaa, ei osunut kohdalle. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tyhmyys huipussaan, ei voi enää muuta sanoa. Just tuossa nuori ystäväni "sai" melkein vuoden saikkua aivoinfarktin vuoksi. Toivotaan, että sinnekin saataisiin saikkua! Eiku.

Vierailija
2/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttaakseen ei tarvitse olla sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma.. Lisäksi ei oo lapsia. Tympii työkaverit, jotka on jatkuvasti pois oman tai lastensa sairastamisen takia.

Vierailija
4/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä sulle iän kertyessä niitä sairauksia vielä kerkeää kertyä. Voin sanoa, että siinä vaiheessa toivot ettet olisi koskaan sanonut näin. 

Vierailija
5/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana saikuttaminen tuntuu tarkoittavan juuri feikkiä sairaana olemista. 

Vierailija
6/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt-neuvotteluissa nuo sairauspoissaolojen määrät yleensä otetaan huomioon, joten ole siltä kannalta ainakin ylpeä, että sinulla on sen suhteen pullat hyvin uunissa.

Vierailija
7/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan kaikki yhdessä laittaa iltarukoukseen vaikka joku kiva pikku syöpä sulle, pääset sitten saikuttamaan <3

Vierailija
8/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinullekin vielä jonain päivänä löydy onnea ja sairastut vaikkapa syöpään tai parkinsoniin. Niillä saa pitkästi saikkua.

Vierailija
9/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Joskus ajattelin, että ensi kerran kun näen kyyn niin varmasti astun päälle, että saan ainakin loppupäivän vapaata.

Vierailija
10/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttaja on se, joka käyttää sairauslomaa keksityllä syyllä. Mikäpä sinua siis estää - keksi ja näyttele.

Oikeasti sairaille en olisi kateellinen minäkään.

Vierailija
11/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä yksinkertaisuus! Sairasloma ei nimestään huolimatta ole lomaa. Silloin sairastetaan. Sairastaminen on harvojen mielestä kivaa.

Just yks tuttu joutu sairaslomalle; kaks viikkoa myöhemmin sairasloman kestäessä löyty kuolleena. Ja ei ollu masennuksen takia, mutta ei myöskään syövän.

Että ihan huvikseen tais "saikuttaa".

Vierailija
12/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ennen ollut, eikä minulla vapaana taiteilijana (=yrittäjänä) olisi ollut oikeutta sairauslomaankaan. Mutta sitten sairastuin parantumattomaan leukemiaan. Jatkan silti töitäni, vaikka olen jo vanhuuseläkkeellä. Kannattaa kadehtia.

Vierailija
13/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputan puuta, ettei ole tarvinnut saikuttaa.

Toisaalta olen ihan pihalla työterveydestä. Missä se on? Miten sinne voi ottaa tarvittaessa yhteyttä? Se maaginen työterveys, missä voi näyttää jotain ja saada jotain. Aina joku on saanut sieltä jotain ja olen niinku häh, se ihmeellinen työterveys.

Vierailija
14/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Joskus ajattelin, että ensi kerran kun näen kyyn niin varmasti astun päälle, että saan ainakin loppupäivän vapaata.

Älä helkkarissa ainakaan tuota toivo, ties vaikka toteutuu. Tiedän tapauksen, jossa sormenpäähän nauskaissut kyy aiheutti parin viikon sairaalareissun, josta meni alussa useampi päivä teho-osastolla.

Vierailija
15/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aikoinaan ryöstöpahoinpitelyn kohteeksi ja sairaalaan moneksi päiväksi. Työkaveri soitti ja valitteli, miten rankkaa on töissä. Itehän sain monen vuoden traumat.

Vierailija
16/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yt-neuvotteluissa nuo sairauspoissaolojen määrät yleensä otetaan huomioon, joten ole siltä kannalta ainakin ylpeä, että sinulla on sen suhteen pullat hyvin uunissa.

Tuo vaikuttaa potkujen jälkeen myös uutta työtä haettaessa. Tottahan uusi työnantaja haluaa tietää, miten kenties tuleva työntekijä viihtyy työnteossa. Sairauksistahan ei voi eikä saa kysyä, mutta se naamioidaan muin termein. Kysytään, että onko tällä henkilöllä miten paljon poissaoloja yleensä. Sitä kysymystä ei ole kukaan kieltänyt.

Vierailija
17/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin saa pitkän saikun, kun oikein traumatisoituu, uupuu ja masentuu ja on ahdistuksen vuoksi invalidi. Ikätovereita ollaan ja kolmatta vuotta sairaana. Sitä ennen en sairastellut.

Ethän sinä ole voinut olla pois töistä sairaiden lapsien vuoksi, kun olit pois työelämästä kokonaan.

Minulla ei ole ollut yhtään katkoa työhistoriassa ennen tätä. Olisin edelleen mieluummin stressaantunut työkykyinen.

Vierailija
18/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koputan puuta, ettei ole tarvinnut saikuttaa.

Toisaalta olen ihan pihalla työterveydestä. Missä se on? Miten sinne voi ottaa tarvittaessa yhteyttä? Se maaginen työterveys, missä voi näyttää jotain ja saada jotain. Aina joku on saanut sieltä jotain ja olen niinku häh, se ihmeellinen työterveys.

Sinun olisi pitänyt käydä siellä työhöntulotarkastuksessa.

Vierailija
19/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se kyllä tosi kurjaa ettei koskaan saa olla sairaana, esim perheeseen iskevän noroepidemian takia saa helposti koko viikon saikkua. Tosi epistä ettet saanut kokea tätä riemua! Myös tänä vuonna jyllännyt mykoplasma+keuhkokuume kuulostaa tosi hauskalle, harmi ettet ole saanut maata sängyn pohjalla yskimässä keuhkojasi pihalle ja kolmen viikon saikun  jälkeen edelleen puolikuntoisena töihin. Puhumattakaan näistä oikeasti vakavista syistä. 

Vierailija
20/35 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sinullekin vielä jonain päivänä löydy onnea ja sairastut vaikkapa syöpään tai parkinsoniin. Niillä saa pitkästi saikkua.

Miksi pitää heittäytyä tyhmäksi? Tässä varmaan tarkoitettiin pikku nuhakuumeita, joiden varjolla saisi aina silloin tällöin pitää pikku lepopäiviä.